Τρίτη, 31 Δεκεμβρίου 2019

10 πράγματα που μάλλον ξέρεις λάθος για την οδήγηση στο χιόνι


Τα Χριστούγεννα πέρασαν αλλά τα χιόνια στο καμπαναριό μόλις εμφανίστηκαν. Και επειδή παντού υπάρχει ένας μύθος, πριν πας να βάλεις τις αλυσίδες στους τροχούς διάβασε τους παρακάτω δέκα μύθους που αφορούν την οδήγηση στο χιόνι για να είσαι έτοιμος.

Με το ABS θα φρενάρεις με ασφάλεια

Η αλήθεια είναι ότι λατρεύω το ABS και όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια όταν μιλάμε για οδήγηση στο δρόμο, αλλά όταν ο δρόμος είναι παγωμένος το ABS δε θα σε σώσει από το γλίστρημα! Το μυστικό εδώ είναι ένα και απλό: να φρενάρεις έγκαιρα και συχνά και θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.

Δε χρειάζεται να βγάλεις το χιόνι από τον ουρανό του αυτοκινήτου

Αν νομίζεις ότι το μόνο που χρειάζεται να καθαρίσεις για να οδηγήσεις με ασφάλεια είναι το εμπρός και πίσω τζάμι, τότε περίμενε μέχρι να χρειαστεί να φρενάρεις! Δε φαντάζομαι να χρειάζεται να σου πω περισσότερα εδώ. Έλα, δυο λεπτά δουλειά είναι, καθάρισε το να είσαι άρχοντας στο δρόμο.

Οι ‘Βόρειοι’ οδηγάει καλύτερα στο χιόνι

Μη με προκαλείς να σου δείξω video με Ρώσους να οδηγούν στο χιόνι! Όχι, δεν οδηγούν καλύτερα και στο λέω εκ πείρας, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι εσύ δε πρέπει να είσαι προσεκτικός – και νταξ’ οι Ρώσοι είναι και λιγουλάκι καλύτεροι από σένα που βλέπεις χιόνι κάθε δέκα χρόνια όσο και να το κάνουμε, απλά στο πα για να σου ανεβάσω το ηθικό, πάμε παρακάτω.

Στο χιόνι πρέπει να βγάζουμε αέρα από τα λάστιχα

Βγάζουμε μολύβι και χαρτί για πρόχειρο διαγώνισμα – τι γίνεται όταν βγάζεις αέρα από τα λάστιχα; Έχεις μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής! Και τι θέλεις στο χιόνι για να μειώσεις την ολίσθηση; Μικρή επιφάνεια επαφής! Γιατί; Διότι η μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής ασκεί μεγαλύτερη πίεση και κρατώντας τον όγκο του χιονιού στην επιφάνεια επαφής σταθερό έχουμε μεγαλύτερη αύξηση θερμοκρασίας με αποτέλεσμα την σημειακή αλλαγή φάσης του πάγου σε νερό. Και τι κάνει το νερό κάτω από τα λάστιχα; Γλιστράει!

Τα πισωκίνητα δεν τα πάνε καλά με το χιόνι

Με τα σωστά ελαστικά και προσεκτική οδήγηση τα πισωκίνητα είναι το ίδιο αξιόπιστα με όλα τα άλλα και στο χιόνι. Μην ακούω τέτοια τώρα…

Τα SUV είναι καλύτερα στο χιόνι

Ναι, τα SUV είναι καλύτερα σε off-road αλλά στην χιονισμένη Κηφισίας να σε δω όταν πηγαίνεις στο γραφείο με το SUV. To ότι είναι 4×4 και ψηλότερο δεν το κάνει αυτόματα καλύτερο στο χιόνι σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Δε χρειάζεται να προθερμάνεις τον κινητήρα

Εδώ σε πιάνω αδιάβαστο και για τιμωρία πας πίσω να διαβάσεις το άρθρο μας για τους μύθους σχετικά με την προθέρμανση του κινητήρα τον χειμώνα – και τη Δευτέρα με τον κηδεμόνα σου!

Δεν χρειάζεσαι λάστιχα χιονιού

Ναι, όσο δε χρειάζεσαι προφυλακτικό σε one night stand! Μια φτηνή τετράδα λάστιχα χιονιού είναι η καλύτερη επένδυση που μπορείς να κάνεις για την ασφάλειά σου σε ένα βαρύ χειμώνα. Βάλε ότι θες, ακόμη και πάντως καιρού θα κάνουν δουλειά αλλά αν έχεις λάστιχα χαμηλού προφίλ στο τουμπανάκι σου καλό θα ήταν να το ξανασκεφτείς πριν βγεις στο χιόνι

Τα 4×4 είναι καλύτερα στο χιόνι

 Προσπαθώ τόση ώρα να στο πω με τρόπο, αλλά τώρα δεν έχω άλλη επιλογή. Τα πράγματα είναι απλά, ναι τα 4×4 είναι καλύτερα στο χιόνι, αλλά στο χιόνι δε μετράει το αυτοκίνητο τόσο όσο μετράει ο οδηγός! Συνεννοηθήκαμε; Και αυτό μας πάει και στον τελευταίο μύθο.

Το αμάξι σου θα αναλάβει να σε βγάλει από τη δύσκολη θέση

Αν έχεις δέκα πόντους απόσταση ασφαλείας από το μπροστινό αυτοκίνητο, όσο καλός οδηγός και να είσαι, ότι αυτοκίνητο και να έχεις, και ότι λάστιχα και αν φοράς (και ακόμη και αν έχεις βγάλει το χιόνι από τον ουρανό) δε σε γλιτώνει ούτε θαύμα από το τρακάρισμα. Κοινή λογική, προσεκτική οδήγηση και ετοιμότητα είναι τα μυστικά της επιτυχίας στην οδήγηση στο χιόνι και άσε τους άλλους να το παίζουν ειδικοί.


Πηγή : autoblog.gr


Μήνυμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για το νέο έτος



Ελληνίδες και Έλληνες,

Χρόνια πολλά και καλή χρονιά! Υγεία και χαρά σε όλες και σε όλους. Σε κάθε ελληνική οικογένεια στη χώρα μας και παντού στον κόσμο. Πάνω απ’ όλα, ευχές για καλύτερο μέλλον στο Έθνος και στην πατρίδα!

Το 2019 μας αφήνει με σκέψεις και διδάγματα από εμπειρίες εντελώς διαφορετικές. Γιατί στο πρώτο του μισό έκλεισε ένας πολύχρονος κύκλος καθήλωσης, ανασφάλειας και δημαγωγίας. Ενώ η άνοιξη και το καλοκαίρι σήμαναν αλλαγή εποχής και στην πολιτική ζωή της χώρας.

Οι εκλογές της 7ης Ιουλίου άνοιξαν τον δρόμο για λιγότερους φόρους, καλύτερες δουλειές και περισσότερη ασφάλεια. Και για Ανάπτυξη για Όλους. Μία πολιτική που απαιτεί χρόνο και πολλή δουλειά για να αποδώσει. Αλλά είναι η μόνη που θα αλλάξει την εικόνα της χώρας.

Αυτό που είναι ήδη ορατό είναι πως γύρω μας πνέει ένας αέρας αισιοδοξίας. Εδραιώνεται μία νέα εθνική αυτοπεποίθηση. Η πίστη ότι αξίζουμε καλύτερα και ότι, ενωμένοι, μπορούμε επιτέλους να πάμε την Ελλάδα μπροστά.

Ο συνολικός απολογισμός του χρόνου που φεύγει γίνεται πολύτιμος οδηγός γι’ αυτόν που έρχεται. Το 2020 αφήνουμε πίσω τον διχασμό, το ψέμα και την ανικανότητα. Και βαδίζουμε με σιγουριά μπροστά.

Η Ελλάδα δεν έχει, πια, capital controls. Δανείζεται με τους ευνοϊκότερους όρους από ποτέ. Και νέες επενδύσεις αυξάνουν τις θέσεις εργασίας. Οι πολίτες πληρώνουν τώρα χαμηλότερο ΕΝΦΙΑ, όπως και λιγότερους φόρους και εισφορές, ενώ τα πανεπιστήμια επιστρέφουν, σταδιακά, σε φοιτητές και καθηγητές. Και οι γειτονιές ξαναγυρίζουν στους κατοίκους τους.

Υποδεχόμαστε το 2020 με 32 ήδη ψηφισμένους νόμους, που εκσυγχρονίζουν την οικονομία και την κοινωνία. Με ένα Σύνταγμα που εξυγιαίνει το πολιτικό σύστημα. Ενώ διευκολύνει, επιτέλους, τους Έλληνες του εξωτερικού να ψηφίζουν για τον τόπο τους. Και με ένα κυβερνητικό σχήμα που μέσα σε 180 ημέρες υλοποίησε 60 σοβαρές δεσμεύσεις μας, τιμώντας έτσι το σύνθημα της Συμφωνίας Αλήθειας που η κυβέρνηση υπέγραψε με τους πολίτες: Το είπαμε, το κάνουμε!

Συμπολίτες μου,

Σε λίγο αλλάζουμε χρόνο, αλλά και δεκαετία. Μπαίνουμε στη τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα που φέρνει πρωτόγνωρες προκλήσεις. Από τη γεωστρατηγική αστάθεια στον πλανήτη και την κλιματική κρίση μέχρι την «έκρηξη» της τεχνολογίας και τις συνέπειές της.

Όλα αυτά απαιτούν ανοιχτή σκέψη και τολμηρές πράξεις.

Ταξιδεύοντας παντού στην πατρίδα μας, διαπιστώνω την ωριμότητα του λαού μας. Γυρίσαμε την πλάτη στην κρίση και σε ό,τι μας δίχαζε. Τα λάθη του χθες γίνονται ήδη χειροπιαστό αποτέλεσμα στο σήμερα. Αλλά και ρεαλιστικό σχέδιο για το αύριο.

Ξαναπιστεύουμε στις δυνάμεις μας. Στη δημιουργικότητα και την ατομική προκοπή. Πρωταγωνιστούμε και πάλι στην Ευρώπη. Και μεταφράζουμε τον πατριωτισμό της ευθύνης σε υψηλό φρόνημα, σε δυναμική διπλωματία, σε παραγωγική οικονομία, γιατί ισχυρή Ελλάδα είναι η ευημερούσα Ελλάδα.

Οι γεωπολιτικές προκλήσεις δεν μας φοβίζουν. Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Έχουμε ισχυρούς συμμάχους. Έχουμε την αποτρεπτική ικανότητα να αποκρούσουμε οποιαδήποτε αμφισβήτηση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

Έχουμε πάνω από όλα ένα λαό ενωμένο αλλά και ώριμο. Σε μία εποχή όπου πολλές κοινωνίες βιώνουν μεγάλους εσωτερικούς διχασμούς, αυτή είναι η μεγάλη μας δύναμη.

Καθώς ξημερώνει η τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα, αφήνουμε πίσω μας 10 χρόνια κρίσης. Κρατάμε στη μνήμη μας τις εικόνες που μας πόνεσαν ως σιωπηλή υπενθύμιση των λαθών του παρελθόντος. Λάθη που δεν πρέπει να επαναληφθούν.

Καθώς, όμως, στη χώρα αποκαθίστανται η σιγουριά και οι κανόνες, καραδοκεί ένας μεγάλος κίνδυνος: Ο εφησυχασμός.

Είμαστε ακόμα στην αρχή ενός δύσκολου δρόμου για την αναγέννηση της πατρίδας μας. Οι πρώτες επιτυχίες χάνουν το νόημά τους αν δεν έχουν συνέχεια και διάρκεια. Και η κανονικότητα εύκολα γίνεται ραθυμία αν δεν την χαρακτηρίζουν η ταχύτητα και ο δυναμισμός.

Σε έναν κόσμο που αλλάζει διαρκώς, εμείς δεν μπορούμε να μείνουμε στάσιμοι.

Η νέα χρονιά, λοιπόν, πρέπει να είναι χρονιά ακόμη πιο ανοιχτής σκέψης και ακόμη τολμηρότερου έργου.

Στο ταξίδι μας μέσα στο 2020 θα συναντήσουμε και αντιξοότητες. Είμαι σίγουρος, όμως, ότι θα τις ξεπεράσουμε. Γιατί έχουμε διαβάσει σωστά τον χάρτη του μέλλοντος. Βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Και έχουμε γνώση και θέληση να τον βαδίσουμε με γοργά βήματα. Ώστε, του χρόνου τέτοιες μέρες, καθώς θα «ξημερώνει» το έτος ορόσημο του 2021, να είμαστε ακόμα πιο περήφανοι που πήγαμε την Ελλάδα και τους Έλληνες ακόμη πιο ψηλά.

Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά σε όλους!


Εξαρθρώθηκαν δύο εγκληματικές οργανώσεις που αποθήκευαν, επεξεργάζονταν και διακινούσαν ηρωίνη στην Μαγνησία


Εξαρθρώθηκαν, έπειτα από μεθοδική αστυνομική έρευνα του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Βόλου, δύο εγκληματικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνταν στην προμήθεια, αποθήκευση, επεξεργασία και διακίνηση ηρωίνης, στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας.

Σε ευρείας κλίμακα αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε προχθές (28-12-2019) το απόγευμα στο Βόλο, συνελήφθησαν συνολικά εννέα άτομα, ηλικίας από 35 έως 67 ετών, μέλη και των δύο οργανώσεων, δύο από τα οποία είναι αρχηγικά τους μέλη.

Επιπλέον, ένα μέλος της μιας εγκληματικής οργάνωσης, ηλικίας 33 ετών, τυγχάνει έγκλειστο σε Κατάστημα Κράτησης της χώρας.

Σε βάρος των συλληφθέντων, σχηματίστηκε δικογραφία για τα - κατά περίπτωση - αδικήματα της σύστασης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, της παράβασης του νόμου περί ναρκωτικών και της παράβασης του Τελωνειακού Κώδικα.

Πιο συγκεκριμένα, εξακριβώθηκε ότι οι δύο εγκληματικές οργανώσεις, έχοντας ιεραρχική δομή, διακριτούς ρόλους μεταξύ των μελών και παράλληλη διαρκή δράση, λειτουργούσαν με τη μέθοδο των συγκοινωνούντων δοχείων και δραστηριοποιούνταν στην προμήθεια, αποθήκευση, επεξεργασία και διακίνηση ηρωίνης στην ευρύτερη περιοχή της Μαγνησίας, τουλάχιστον από τις αρχές Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους, μέχρι και σήμερα.

Ως προς τον τρόπο δράση τους, τα μέλη της κάθε εγκληματικής οργάνωσης, προκειμένου να μην εντοπιστούν, είχαν εφοδιαστεί με πολλαπλές τηλεφωνικές συνδέσεις που αντιστοιχούσαν σε στοιχεία άλλων ατόμων ( ghost phones ), κυρίως αλλοδαπών, τις οποίες κατά καιρούς αντικαθιστούσαν, ενώ παράλληλα λάμβαναν πολύ αυστηρά μέτρα αντιπαρακολούθησης.

Από την πρόοδο της αστυνομικής έρευνας, υπολογίζεται ότι το παράνομο περιουσιακό όφελος που αποκόμισαν οι δράστες, ανέρχεται στα (60.000) ευρώ περίπου.

Σε έρευνες που διενεργήθηκαν σε οικίες και οχήματα των συλληφθέντων, καθώς και στην κατοχή τους, βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν:

(729,26) γραμμάρια ηρωίνης,
(71,37) γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης,
(11,85) γραμμάρια βουπρενορφίνης,
(338) γραμμάρια νοθευτικής σκόνης, άγνωστης χημικής σύνθεσης,
μικροποσότητα ναρκωτικών δισκίων,
μικροποσότητα σπόρων κάνναβης,
επτά ηλεκτρονικές ζυγαριές,
ποσότητα αφορολόγητου καπνού, βάρους (434) γραμμαρίων,
(11) κινητά τηλέφωνα και
το χρηματικό ποσό των (23.480) ευρώ.
Επιπλέον, κατασχέθηκαν (4) Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα και μία (1) δίκυκλη μοτοσικλέτα, ως μέσα διευκόλυνσης της εγκληματικής δράσης των δύο οργανώσεων.

Οι συλληφθέντες, θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Βόλου, ενώ το προανακριτικό έργο συνεχίζεται από το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών Βόλου.


Ο ημίτρελος Ερντογάν έχει αξιώσεις τώρα και στην Ανταρκτική



Ο ημίτρελος πλέον και με την βούλα Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν νομίζει ότι η Τουρκία είναι παγκόσμια δύναμη και λέει ότι έχει αξιώσεις για την Ανταρκτική.

Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε ο επικίνδυνος ημίτρελος: "Στην Ανταρκτική ιδρύσαμε το κέντρο επιστημονικών ερευνών, όπου κυματίζουμε τη σημαία μας. Στο κέντρο αυτό ήδη λειτουργεί ο μετεωρολογικός σταθμός και το Ναυτικό μας προχώρησε σε καταγραφή του βυθού. Το ζήτημα αυτό το συζήτησα και με τον Μπόρις Τζόνσον και ίσως προχωρήσουμε περισσότερο την υπόθεση αυτή μαζί με την Αγγλία. Στόχος μας στην Αντακτική, να γίνουμε χώρα – σύμβουλος από χώρα - παρατηρητής που είμαστε σήμερα και να έχουμε λόγο για το μέλλον αυτής της ηπείρου".

Η Τουρκία είναι ένα από τα κράτη που έχουν υπογράψει τη Συνθήκη της Ανταρκτικής, που επιτρέπει τη χρήση της ηπείρου στη νότια πολική περιοχή του πλανήτη μόνο για ειρηνικούς σκοπούς. Δεν περιλαμβάνεται όμως μέχρι σήμερα στις 29 χώρες που έχουν δικαίωμα ψήφου και μπορούν να συναποφασίζουν για τις δραστηριότητες στην περιοχή. Ένας από τους όρους για να ενταχθεί κανείς σ’ αυτή την ομάδα λήψης αποφάσεων είναι να διεξάγει ουσιαστικές επιστημονικές έρευνες εκεί, κάτι που πλέον είναι εφικτό.


Καρατομήθηκε ο Διοικητής του Β’ Τμήματος Αυτοκινητοδρόμων Αττικής


Με απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αντικαθίσταται ο Διοικητής του Β Τμήματος Αυτοκινητοδρόμων Αττικής για λάθη και παραλείψεις της Τροχαίας, μετά το χάος που δημιουργήθηκε χθες στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, λόγω της κακοκαιρίας.
Kατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, οι Υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής και Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοίδης, κίνησαν τις διαδικασίες διερεύνησης των αιτιών της ταλαιπωρίας των πολιτών μετά το χθεσινό κλείσιμο της Εθνικής Οδού.
Οι υπεύθυνοι της Νέας Οδού κλήθηκαν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το ερώτημα της παράβασης των συμβατικών τους υποχρεώσεων, στις οποίες προβλέπεται ρητά ότι ανάμεσα στις υποχρεώσεις της εταιρείας είναι να λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την “ακώλυτη λειτουργία του έργου”.

Το Υπουργείο θα κινήσει όλες τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος, όπως ενημέρωσε το Μέγαρο Μαξίμου. Επιπλέον τονίζει πως “ο καθένας οφείλει να ανταποκρίνεται στα καθήκοντα που έχει αναλάβει. Η διάχυση ευθυνών, καταλήγει τελικά στο να μην λογοδοτεί κανένας. Κι αυτό η κυβέρνηση δεν θα το ανεχθεί. Όλοι κρινόμαστε. Υποχρέωση του κράτους είναι να διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία, όρος της οποίας είναι και η υποχρέωση των οδηγών να τηρούν απαρέγκλιτα τις οδηγίες που λαμβάνουν”.


Η ανακοίνωση της “Νέας Οδού”

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Αρχικά θα θέλαμε να εκφράσουμε τη λύπη μας για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι οδηγοί και να επισημάνουμε ότι πάντα εργαζόμαστε με όλες τις δυνάμεις μας για να διασφαλίσουμε την ομαλή και ασφαλή μετακίνηση των πολιτών.
»Σύμφωνα με Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, με ισχύ από το βράδυ του Σαββάτου 28/12 μέχρι τη Δευτέρα 30/12, προβλέπονταν επιδείνωση του καιρού με αισθητή πτώση της θερμοκρασίας και χιονοπτώσεις ακόμη και σε περιοχές με χαμηλότερο υψόμετρο.
»Η Νέα Οδός, έλαβε άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διαχείριση των φαινομένων και ενεργοποίησε το σχετικό Σχέδιο Αποχιονισμού. Ειδικά στο τμήμα του Α.Θ.Ε. από Μεταμόρφωση έως και Σκάρφεια ενεργούσαν 80 εκχιονιστικά, υπήρχαν διαθέσιμοι 4 τόνοι αλατιού και περισσότερα από 100 άτομα ήταν σε υπηρεσία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικότερα στην επίμαχη περιοχή Καπανδριτίου – Μαλακάσας επιχειρούσαν διαρκώς 20 εκχιονιστικά. Παράλληλα, ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αρχές για τη Σύγκληση Συντονιστικών Οργάνων στο Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και υλοποιήθηκαν ενέργειες ενημέρωσης των οδηγών. (σχετικό Δελτίο Τύπου απεστάλη στα ΜΜΕ και αναρτήθηκε στην εταιρική ιστοσελίδα την Παρασκευή 27/12, Σάββατο 28/12 ξεκίνησε διανομή Φυλλαδίων με συμβουλές Οδικής Ασφάλειας σε περιπτώσεις Έκτακτων καιρικών Φαινομένων από όλους τους σταθμούς διοδίων ενώ παρέχονταν διαρκής ενημέρωση από την αρμόδια Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελάτων για τις συνθήκες στον αυτοκινητόδρομο σε κάθε οδηγό)
»Τη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου στις 9:00, η Τροχαία λόγω έντονης χιονόπτωσης σε Θήβα, Υλίκη και Μαρτίνο ανακοίνωσε απαγόρευση κυκλοφορίας σε βαρέα οχήματα και λεωφορεία και υποχρεωτική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα ΙΧ. Αξίζει σε αυτό να σημείο να αναφερθεί ότι σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη συμπεριλαμβανομένων και των γειτονικών Βαλκανικών χωρών, στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτική από το Νόμο η χρήση χειμερινών ελαστικών κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Ως εκ τούτου, τίθεται υποχρεωτική όπως επέβαλε και η Τροχαία, η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων κατά τη διάρκεια έντονων καιρικών φαινομένων με χιονοπτώσεις.
»Παρά την ανακοίνωση της απαγόρευσης όμως, βαρέα οχήματα και λεωφορεία που βρίσκονταν σε κίνηση εντός του δικτύου, είτε συνέχισαν την πορεία τους κανονικά, είτε ακινητοποιήθηκαν παρουσία τροχαίας, κυρίως στη ΛΕΑ των μετωπικών σταθμών διοδίων. Επιπλέον, πολλά ΙΧ, ειδικά κατά μήκος του τμήματος Καπανδρίτι Μαλακάσα, ακινητοποιήθηκαν σε όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας, είτε διότι δεν έφεραν καν αντιολισθητικές αλυσίδες, είτε διότι προσπαθούσαν εκ των υστέρων να προχωρήσουν στην τοποθέτηση τους εκείνη τη στιγμή, καθώς τα καιρικά φαινόμενα ειδικά στην περιοχή της Μαλακάσας συνέχισαν να είναι εντονότατα. Λόγω δε εορταστικής περιόδου η ροή της κυκλοφορίας αυξάνονταν σημαντικά.

»Στη συνέχεια, με αποφάσεις των κατά τόπους τμημάτων Τροχαίας, πραγματοποιούνταν τεχνητές ανασχέσεις (διακοπή κυκλοφορίας), μικρής διάρκειας σε σταθμούς διοδίων και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας με στόχο την εξυπηρέτηση και προστασία των ακινητοποιημένων ΙΧ που έπρεπε να απεγκλωβιστούν κυρίως για την προστασία των ίδιων οδηγών, καθώς και για τη διευκόλυνση του έργου των εκχιονιστικών που λόγω των διάσπαρτων ακινητοποιήσεων δυσκολεύονταν να προχωρήσουν στις εργασίες τους.
»Στις 17:00, η Τροχαία προχώρησε σε πλήρη διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων στο ρεύμα προς Λαμία στο σταθμό διοδίων Αφιδνών και στο ρεύμα προς Αθήνα στους σταθμούς διοδίων Θήβας και Τραγάνας, ενώ 20 λεπτά αργότερα προχώρησε σε πλήρη διακοπή κυκλοφορίας και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας για τα ΙΧ. Τα καιρικά φαινόμενα ειδικά στην περιοχή της Μαλακάσας παρέμεναν εντονότατα και οι ακινητοποιήσεις σχεδόν απαγόρευαν το αποχιονιστικό έργο. Με ακινητοποιημένα οχήματα σε όλες τις λωρίδες και ειδικά στη ΛΕΑ τα εκχιονιστικά αδυνατούσαν να προσεγγίσουν τα σημεία.
Οι εκτροπές που αποφασίστηκαν μετά την απαγόρευση κυκλοφορίας ήταν οι εξής: Στο ύψος του Σταθμού Διοδίων Αφιδνών, στο ρεύμα προς Λαμία: Στους οδηγούς υποδεικνύονταν αναστροφή στο ρεύμα προς Αθήνα. Στο ύψος του Σταθμού Διοδίων Θήβας, ρεύμα προς Αθήνα: Στους οδηγούς υποδεικνύονταν αναστροφή στο ρεύμα προς Λαμία. Στον Ανισόπεδο Κόμβο «Βαθύ» ρεύμα προς Αθήνα: Στους οδηγούς υποδεικνύονταν αναστροφή στο ρεύμα προς Χαλκίδα.
»Ωστόσο, σημαντικός αριθμός οδηγών αρνούνταν να προχωρήσει σε αναστροφή και ανέμενε εντολή τροχαίας για λήξη των εκτροπών. Σταδιακά σχηματίστηκαν ουρές στους σταθμούς διοδίων. Παράλληλα, στο τμήμα Καπανδρίτι- Μαλακάσα και παρά την απαγόρευση κυκλοφορίας ο αριθμός ΙΧ συνέχισε να αυξάνεται σημαντικά, ειδικά στο ρεύμα προς Αθήνα και τα ακινητοποιημένα οχήματα πλήθαιναν. Η ουρά που σχηματίστηκε άγγιξε τα 10 χιλιόμετρα ενώ τα καιρικά φαινόμενα παρέμεναν σε υψηλή ένταση.
»Τα περίπολα οδικής ασφάλειας & τα οχήματα των οδικών βοηθειών της εταιρίας σε πλήρη συνεργασία με την Τροχαία και την Πυροσβεστική , εργάζονταν με στόχο τον απεγκλωβισμό αυτών των ακινητοποιημένων οχημάτων και τη δημιουργία διαδρόμων περάσματος των εκχιονιστικών.
»Στις 19:56 στο ρεύμα προς Λαμία η κυκλοφορία των ακινητοποιημένων οχημάτων στο τμήμα Καπανδρίτι – Μαλακάσα ξεκίνησε να ομαλοποιείται. Στο ρεύμα προς Αθήνα επίσης, τα ακινητοποιημένα οχήματα ξεκίνησαν να κινούνται όμως στο 39.8 χλμ. και παρά την απαγόρευση που ήταν σε ισχύ από τις 9:00 το πρωί, βρίσκονταν εγκλωβισμένα 4 επικαθήμενα φορτηγά σε ΛΕΑ και δεξιά λωρίδα. Η κυκλοφορία ήταν δυνατή μόνο από την αριστερή λωρίδα και καθυστερούσε επιπλέον η αποσυμφόρηση.
»Στις 20:00 στο ρεύμα προς Λαμία και στις 20:53 στο ρεύμα προς Αθήνα, η Τροχαία προχώρησε σε άρση των εκτροπών και επέτρεψε ξανά την πλήρη κυκλοφορία στα ΙΧ και στα βαρέα οχήματα & λεωφορεία. Η κίνηση των οχημάτων που ανέμεναν στους σταθμούς διοδίων ξεκίνησε με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Στις 21:40 η κυκλοφορία είχε αποκατασταθεί πλήρως.
»Σε όλους τους σταθμούς διοδίων δεν εισπράττονταν διόδια κατά διαστήματα έως τις 17:00 και ανάλογα με τις διακοπές κυκλοφορίας που υποδείκνυε η τροχαία, ενώ από τις 17:00 και μετά θέσαμε σε ισχύ πλήρη αναστολή είσπραξης.
»Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε και πάλι την λύπη μας για την ταλαιπωρία των οδηγών και να συμπληρώσουμε ότι σε περιπτώσεις έκτακτων καιρικών φαινομένων με έντονες χιονοπτώσεις, η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων, η αποφυγή στάθμευσης στη ΛΕΑ, ο περιορισμός των μετακινήσεων στις απολύτως απαραίτητες και η πλήρης συμμόρφωση με τις υποδείξεις της Τροχαίας συμβάλλουν τα μέγιστα στην οδική ασφάλεια και στην εξέλιξη του αποχιονιστικού έργου».



Πηγή


Κάσιους: Τα αντικαταθλιπτικά της φύσης


Τα κάσιους ανήκουν στους πιο γευστικούς αλλά και ωφέλιμους ξηρούς καρπούς που μας έχει χαρίσει η φύση. Περιέχουν πληθώρα θρεπτικών στοιχείων που συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του οργανισμού, όπως αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και ανόργανα συστατικά και θεωρούνται φυσικά αντικαταθλιπτικά.

Το κάσιους είναι δέντρο της οικογένειας των Ανακαρδιοειδών. Προέρχεται από τη Βραζιλία και πορτογάλοι εξερευνητές το µετέφεραν τον 16ο αιώνα σε άλλες χώρες, µε αποτέλεσµα σήµερα να ευδοκιµεί στη Μοζαµβίκη, στην Τανζανία, στην Κένυα και στην Ινδία.

Πώς μας ωφελούν

Είναι πλούσια σε μονοακόρεστα «καλά» λιπαρά που είναι ευεργετικά για τη λειτουργία της καρδιάς και έχουν αντίστοιχα οφέλη στην υγεία με αυτά του ελαιολάδου.
Βελτιώνουν τη διάθεση χάρη σε ένα αμινοξύ που περιέχουν της τρυπτοφάνης που βοηθά στη διέγερση της παραγωγής της σεροτονίνης, της ορμόνης που βοηθάει να έχουμε καλή διάθεση, συγκέντρωση και να ελέγχουμε τα συναισθήματά μας.
Είναι καλή πηγή φυτικών ινών, που βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, προσφέρουν το αίσθημα του κορεσμού και συμβάλλουν στη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ.
Είναι πλούσια σε μαγνήσιο, ένα σημαντικό μέταλλο που είναι απαραίτητο για να λειτουργεί φυσιολογικά το σώμα. Συμβάλλουν στη μείωση του σακχάρου του αίματος και καταπραΰνουν αποτελεσματικά το άγχος και τη νευρικότητα. Μια μικρή χούφτα κάσιους σάς προσφέρει 83 mg μαγνησίου.
Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ιδιαίτερα θειαμίνη και βιταμίνη Β6, οι οποίες συμμετέχουν σε πλήθος μεταβολικών διεργασιών και διεγείρουν την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και των ορμονών που συμβάλλουν στην καλή διάθεση.
Η Β6 συνεργάζεται με την τρυπτοφάνη για την καταπολέμηση της μελαγχολίας και της κακής διάθεσης. 1/4 φλ. κάσιους περιέχει 1.000-2.000 mg τρυπτοφάνης, του αμινοξέος που είναι απαραίτητο για να έχουμε σεροτονίνη, και άρα καλή διάθεση.
Περιέχουν βιταμίνη Ε, που έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Η επαρκής πρόσληψή της προστατεύει από καρδιαγγειακά νοσήματα και πιθανότατα από κάποιες μορφές καρκίνου. Μια μικρή χούφτα κάσιους 30 γρ. μας προμηθεύει περίπου με το 25% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη Ε.

Επιπλέον, αποτελούν καλή πηγή ψευδαργύρου. Ο ψευδάργυρος μειώνει τη φλεγμονή που συνοδεύει τις πληγές του δέρματος και βοηθά στην παραγωγή πρωτεϊνών που ενισχύουν τη γρήγορη ανάπλαση των δερματικών κυττάρων.

Βάλτε τα στα γεύματά σας


Προσθέστε τα στα ζεστά ή κρύα δημητριακά σας για ένα θρεπτικό πρωινό.
Ρίξτε 1 μερίδα (6 κομμάτια) στο γιαούρτι σας.
Συμπεριλάβετε 1 μικρή χούφτα στη σαλάτα σας για να γίνει πιο χορταστική.
Φτιάξτε το δικό σας smoothie προσθέτοντας λίγα κάσιους και χαρίστε του βουτυρένια γεύση.
Χρησιμοποιήστε κάσιους για να αντικαταστήσετε τα κρουτόν σε σαλάτες ή σούπες.
Βάλτε τα ψιλοκομμένα στα ζυμαρικά σας αντί για τυρί.
Κάντε ένα θρεπτικό σνακ – 1 μικρή χούφτα κάσιους με 1 φρούτο.

Πόσα να τρώω

Μια μικρή χούφτα κάσιους είναι αρκετή ώστε να απολαύσετε τα οφέλη τους, να μην ξεφύγετε σε θερμίδες και να παρέχετε στο σώμα σας την ποσότητα μετάλλων και ιχνοστοιχείων που χρειάζεστε καθημερινά, ενώ τα αντιοξειδωτικά συστατικά που περιέχουν προστατεύουν τον οργανισμό από τις επιπτώσεις του οξειδωτικού στρες.

Μια μικρή χούφτα κάσιους (10 κομμάτια) περιέχει περίπου 85 θερμίδες. Καταναλώστε τα ανάλατα και άψητα.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία την κυρία Ελενα Κούβδου, κλινική διαιτολόγο–διατροφολόγο, Master Practitioner in Eating Disorders, παγκόσμια πρωταθλήτρια υδατοσφαίρισης



Πηγή


Εξηγήσεις για το κλείσιμο της εθνικής οδού ζητά ο Κυριάκος Μητσοτάκης



Kομμένη στα δύο ήταν για ώρες η χώρα λόγω της κακοκαιρίας «Ζηνοβία» που έφερε σφοδρές χιονοπτώσεις. Αποτέλεσμα ήταν να κλείσει η εθνική οδός Αθηνών – Λαμίας με τα αυτοκίνητα να σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων, ενώ εκατοντάδες οδηγοί παρέμειναν εγκλωβισμένοι.

Επί ώρες, βρίσκονταν ακινητοποιημένοι μέσα στα αυτοκίνητά τους, ενώ η Τροχαία έψαχνε να βρει εναλλακτικές διαδρομές ώστε να τους ανακατευθύνει.

Για το λόγο αυτό, με εντολή του πρωθυπουργού δύο υπουργοί διερευνούν τι έφταιξε για την ταλαιπωρία των πολιτών και το κλείσιμο της εθνικής οδού που προκάλεσε το πέρασμα της κακοκαιρίας.

Όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, οι δύο αρμόδιοι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής και Προστασίας του Πολίτη κ. Μ. Χρυσοχοΐδης κινούν όλες τις διαδικασίες για να διερευνηθεί τι έφταιξε για την ταλαιπωρία των πολιτών και το κλείσιμο της Εθνικής Οδού που προκάλεσε το πέρασμα της κακοκαιρίας.

Ο κ. Καραμανλής θα καλέσει τους υπεύθυνους της Νέας Οδού για εξηγήσεις, ενώ αντίστοιχα ο κ. Χρυσοχοΐδης διερευνά τυχόν παραλείψεις της Τροχαίας.


TO BHMA


Ιταλία : Αναλαμβάνει διπλωματική πρωτοβουλία για Λιβύη – Ακυρα τα μνημόνια με Τουρκία



H ιταλική κυβέρνηση του Τζουζέπε Κόντε θέλει να αναλάβει πιο ενεργό ρόλο στη διαχείριση της λιβυκής κρίσης. Θεωρεί ότι απαιτείται πολιτική λύση και κρίνει ότι τα τουρκο-λιβυκά μνημόνια συνεργασίας είναι άκυρα.

Ειδικός απεσταλμένος

Είναι σαφές ότι η Ιταλία διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαχείριση της λιβυκής κρίσης. Η κυβέρνηση του Τζουζέπε Κόντε ετοιμάζεται να ορίσει ειδικό απεσταλμένο, ο οποίος θα έχει συνομιλίες με όλα τα εμπλεκόμενες μέρη.


Η Ρώμη θεωρεί άκυρα τα τούρκο-λιβυκά μνημόνια αλλά συγχρόνως διατηρεί ανοικτή γραμμή με όλους τους παίκτες: ο στρατηγός Χαφτάρ πρόκειται να επισκεφθεί σύντομα την ιταλική πρωτεύουσα, ενώ ο ιταλός υπουργός Εξωτερικών Λουίτζι Ντι Μάιο συνάντησε στην Τρίπολη τον Φαγιέζ Αλ Σαράζ, τον πρωθυπουργό της κυβέρνησης που αναγνωρίζει η διεθνής κοινότητα.

Παράλληλα, ο επικεφαλής της ιταλικής διπλωματίας έχει τηλεφωνικές επαφές τόσο με τον Βλαντιμίρ Πούτιν όσο και με τον Ταγίπ Ερντογάν. Σύμφωνα με διαρροές, άποψη της Ρώμης είναι ότι Ρωσία και Τουρκία θα πρέπει να πάρουν μέρος στη Διάσκεψη του Βερολίνου.

Κόντε: Χρειάζεται πολιτική λύση στη Λιβύη

Πολιτική λύση μετά την κατάπαυση του πυρός ζητά ο Τζουζέπε Κόντε

«Χρειάζεται πολιτική λύση και για να το πετύχουμε θα πρέπει να προηγηθεί κατάπαυση του πυρός», τονίζει ο Κόντε.

Και θεωρεί ότι η δημιουργία ζώνης απαγόρευσης πτήσεων θα μπορούσε να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.

Οπως υπογραμμίζουν πολλοί αναλυτές, η Ιταλία ετοιμάζει «πακέτο προτάσεων» για τη Λιβύη, το οποίο θα παρουσιάσει σύντομα στη γαλλική και τη γερμανική κυβέρνηση. Διότι δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση να δοθεί η εντύπωση ότι κινείται εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου.

Χωρίς τουρκική στρατιωτική εμπλοκή

Κύριος στόχος είναι να ξαναρχίσει ο διάλογος της Τρίπολης με τη Βεγγάζη. Χωρίς να έχει προηγηθεί βέβαια τουρκική στρατιωτική εμπλοκή, όπως δήλωσε ανοικτά ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης.

Και ασφαλώς χωρίς να χάσει ξανά η Ιταλία μεγάλο μέρος της επιρροής της στην βορειοαφρικανική αυτή χώρα, όπως είχε συμβεί αμέσως μετά την πτώση του καθεστώτος Καντάφι.


Πηγή: Deutche Welle
in.gr


Σεξουαλική επαφή χωρίς να… αγγίξεις: Τι είναι το «digisexuality» – Το φαινόμενο των καιρών


Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας οι ανθρώπινες σχέσεις τείνουν να αλλάξουν. Το ίδιο και η σεξουαλική επαφή.

Σύμφωνα με το πανεπιστήμιο του ΜΙΤ, καταγράφεται μία νέα γενιά ανθρώπων οι «digisexuals» οι οποίοι βρίσκουν την σεξουαλική ικανοποίηση μέσα από την τεχνολογία, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα ρομπότ ή την εικονική πραγματικότητα (VR) κτλπ. Οι συσκευές εικονικής πραγματικότητας που προσφέρουν σεξουαλική ικανοποίηση ονομάζονται «teledildonics».

Τι είναι το «digisexuality»; 

Ο όρος χρησιμοποιείται με δύο έννοιες. Στην πρώτη, σύμφωνα με το ΜΙΤ «οι άνθρωποι είναι ήδη εξοικειωμένοι με αυτό που ονομάζουμε σεξουαλικές τεχνολογίες πρώτου κύματος, τα οποία είναι τα πολλά πράγματα που χρησιμοποιούμε για να μας συνδέσουμε με τους σημερινούς ή μελλοντικούς εταίρους μας. Χρησιμοποιούμε το Snapchat και το Skype και απευθυνόμαστε σε εφαρμογές εύρεσης συντρόφου όπως το Tinder και το Bumble για να κάνουμε νέες γνωριμίες».

Όπως και με τις ανθρώπινες σχέσεις τους, οι άνθρωποι σχετίζονται με την τεχνολογία με τρόπους που μπορεί να προκαλούν ασφάλεια, ανησυχία, αποστροφή ή συνδυασμό των τριών.

Στη δεύτερη έννοια χρησιμοποιείται για να εκφράσει ανθρώπους των οποίων η σεξουαλική ταυτότητα διαμορφώνεται από τεχνολογίες οι οποίες προσφέρουν τη σεξουαλική ικανοποίηση, όπως για παράδειγμα τα ρομπότ: «Με τα σεξορομπότ είναι περισσότερο εξοικειωμένοι οι άνθρωποι του δεύτερου κύματος τεχνολογίας. Ορισμένες εταιρείες διαθέτουν σεξορομπότ αλλά απέχουν μακράν από αυτά που θεωρούν οι άνθρωποι σωστές σεξομηχανές».

Η εικονική πραγματικότητα

Στη βιομηχανία του σεξ, η εικονική πραγματικότητα χρησιμοποιείται ήδη με τρόπους που υπερβαίνουν την παθητική προβολή της πορνογραφίας. Δημιουργούνται εντυπωσιακοί εικονικοί κόσμοι και περιβάλλοντα με πολλούς «παίκτες», συχνά συνδυασμένα με συσκευές οπτικής ανατροφοδότησης, που προσφέρουν έντονες σεξουαλικές εμπειρίες τις οποίες ο πραγματικός κόσμος πιθανόν ποτέ δεν θα μπορούσε. Με λίγα λόγια, «τρίο» με εικονικά σεξορομπότ θα είναι στη διάθεσή του ανθρώπινου είδους για να ικανοποιήσει τις ερωτικές του επιθυμίες.

Υπάρχουν αναμφισβήτητες ενδείξεις ότι οι τεχνολογίες δεύτερου κύματος έχουν επίδραση στον ανθρώπινο εγκέφαλο που είναι ποιοτικά διαφορετικές από αυτές του πρώτου κύματος.

Ο καθηγητής του πανεπιστημίου του MIT , Σέρι Ταρκλ όπως και άλλοι επιστήμονες, έχουν διενεργήσει μελέτες σχετικά με την ένταση του δεσμού των ατόμων που τείνουν να αναπτύξουν αυτό που αποκαλούν «συγγενικά αντικείμενα», όπως τα ρομπότ. Ο Tαρκλ ορίζει τα συγγενικά αντικείμενα ως «μη ζωντανά αντικείμενα που είναι, ή μάλλον φαίνεται να είναι, αρκετά ικανοποιητικά για τους ανθρώπους που θεωρούν ότι είναι σε αμοιβαία σχέση μαζί τους».

Η εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας

Σε διάλεξη του Φόρουμ «Virtual Futures Forum» για το 2016, η ερευνήτρια εικονικής πραγματικότητας, Σίλβια Χουένι Παν, εξήγησε πως η εικονική πραγματικότητα δημιουργεί ψευδαίσθηση τοποθέτησης και αξιοπιστίας μέσα στον ανθρώπινο εγκέφαλο.

Ως αποτέλεσμα της θέσης σε πραγματικό χρόνο, της 3D στερεοφωνικής οθόνης και του συνολικού οπτικού πεδίου, ο εγκέφαλος του χρήστη πιστεύει ότι ο χρήστης είναι παρών στην πραγματικότητα.

Όπως λέει: «Αν οι καταστάσεις και τα γεγονότα που συμβαίνουν στην εικονική πραγματικότητα σχετίζονται πραγματικά με τις πράξεις σας και προσωπικά με εσάς, τότε αντιδράτε σε αυτά τα γεγονότα σαν να ήταν πραγματικά», υποστηρίζει η Παν και προσθέτει: «Στις επόμενες δεκαετίες, οι τεχνολογίες αυτές θα γίνουν πιο εξελιγμένες και πιο διαδεδομένες. θα υπάρξει ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων που θα επιλέξουν να βρουν το σεξ και τις σχέσεις εξολοκλήρου από τεχνητούς συντρόφους σε εικονικά περιβάλλοντα…Οι τεχνολογίες όπως τα ρομπότ για σεξ και η πορνογραφία εικονικής πραγματικότητας θα αποτελέσουν αναπόσπαστο μέρος της σεξουαλικής μας εμπειρίας και δεν θα αισθανόμαστε την ανάγκη να ψάξουμε να βρούμε πραγματικό σύντροφο».


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ


Επίθεση κακοποιών αντιεξουσιαστών με πέτρες και ξύλα σε διμοιρία των ΜΑΤ



Επίθεση με πέτρες και ξύλα εναντίον διμοιρίας των ΜΑΤ που βρισκόταν στην οδό Τοσίτσα, πραγματοποίησε ομάδα 20 κακοποιών αντιεξουσιαστών το βράδυ της Δευτέρας.

Οι σύντροφοι κακοποιοί συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Εξαρχείων και κατευθύνθηκαν στην οδό Τοσίτσα, όπου πέταξαν ξύλα και πέτρες στους αστυνομικούς, πριν εξαφανιστούν στα γύρω στενά.

Δεν υπήρξε τραυματισμός αστυνομικού, αλλά ούτε προσαγωγές ή συλλήψεις.


ΝΔ: Ο ΣΥΡΙΖΑ απαντά στις συνιστώσες του



«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλάει στην κοινωνία και ο ΣΥΡΙΖΑ απαντά στις συνιστώσες του» δηλώνει ο εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ, Τάσος Γαϊτάνης, απαντώντας στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ ενοχλείται από την πρόοδο της οικονομίας. Από την πάταξη της ανομίας. Από την προστασία των δικαιωμάτων των πολλών έναντι της αυθαιρεσίας των λίγων. Κολλημένοι στα συνθήματα του 20ου, δεν έχουν τίποτα να πουν για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Συνεχίζουμε, με λύσεις στα θέματα που απασχολούν όλους τους Έλληνες» προσθέτει ο κ. Γαϊτάνης.

Η να είχαμε να λέγαμε ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

Ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει, «για άλλη μια φορά, με τη σημερινή του συνέντευξη στο «Βήμα», ο κ. Μητσοτάκης αποδεικνύει πόσο κατώτερος των περιστάσεων είναι».

Και προσθέτει: «Αλαζονικός και σνομπ για τους πολιτικούς του αντίπαλους, υπερφίαλος για την οικονομία, ιδεοληπτικός για την κρατική καταστολή, υποκριτής σε σχέση με τα φαινόμενα διαφθοράς που αναπτύσσονται στην κυβέρνηση του. Και, το χειρότερο, με πλήρη άγνοια κινδύνου για τα εθνικά μας θέματα.

» Σε μια εποχή που η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών ζητά συνεννόηση για την αντιμετώπιση των εθνικών απειλών, ο κ. Μητσοτάκης εξαπολύει επίθεση στους πολιτικούς του αντίπαλους. Εξαγγέλλει την κατάργηση του εκλογικού νόμου που απονέμει την ισοτιμία της ψήφου των πολιτών και ευνοεί τον σχηματισμό κυβερνήσεων στη βάση των προγραμματικών συγκλίσεων. Και, την ίδια στιγμή, συνεχίζει τους χρησμούς και τα καλλιστεία υποψήφιων Προέδρων της Δημοκρατίας, παρόλο που ο Προκόπης Παυλόπουλος είναι αποδεκτός από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών.

» Ελπίζουμε αυτή η αλαζονική συμπεριφορά να μην αποδειχτεί μοιραία για τη χώρα» καταλήγει η να είχαμε να λέγαμε ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ


Επίθεση στην οικία ραββίνου: Για έγκλημα μίσους κατηγορείται ο 37χρονος δράστης


Για έγκλημα μίσους κατηγορείται ένας άνδρας ο οποίος επιτέθηκε με μαχαίρι στην κατοικία ενός ραββίνου, κατά τους εορτασμούς του Χανουκά στη Νέα Υόρκη, καθώς σύμφωνα με τους ομοσπονδιακούς εισαγγελείς ο συλληφθείς κρατούσε ημερολόγιο στο οποίο αναφερόταν στον Αδόλφο Χίτλερ και τη «Ναζιστική Κουλτούρα».

Ο Γκράφτον Τόμας, 37 ετών, βαρύνεται με πέντε κατηγορίες απόπειρας δολοφονίας. Το βράδυ του Σαββάτου μαχαίρωσε πέντε ανθρώπους με μια ματσέτα, αφού εισέβαλε στο σπίτι του ραβίνου Τσάιμ Ρότενμπεργκ, στο Ρόκλαντ Κάουντι, περίπου 48 χιλιόμετρα βορείως της Νέας Υόρκης. Την ώρα εκείνη στο σπίτι είχαν συγκεντρωθεί δεκάδες άνθρωποι για να γιορτάσουν την εβραϊκή γιορτή Χανουκά.

Τα χειρόγραφα ημερολόγια που κατασχέθηκαν από το σπίτι του υπόπτου στο Γκρίνγουντ Λέικ της Νέας Υόρκης περιείχαν αναφορές στον Χίτλερ αλλά και το σκίτσο μιας σβάστικας, όπως ανέφερε η πράκτορας του FBI Τζούλι Μπράουν. Με το κινητό τηλέφωνό του είχε κάνει αναζήτηση στο διαδίκτυο με το ερώτημα «Γιατί ο Χίτλερ μισούσε τους Εβραίους" τέσσερις φορές τους τελευταίους δύο μήνες. Επίσης, στις 18 Δεκεμβρίου είχε κάνει αναζήτηση για εβραϊκούς ναούς στο Ελίζαμπεθ, το Νιού Τζέρσι και το Στάτεν Άιλαντ και στις 27 του μηνός για γνωστές αμερικανικές εταιρείες που ιδρύθηκαν από Εβραίους. Την επόμενη ημέρα, πάντα στο κινητό του, διάβασε ένα άρθρο με τον τίτλο "Η πόλη της Νέας Υόρκης αυξάνει την αστυνομική παρουσία σε εβραϊκές συνοικίες μετά τις πιθανές αντισημιτικές επιθέσεις. Όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα».

Τα τέσσερα από τα πέντε θύματα του Τόμας πήραν εξιτήριο από το νοσοκομείο όπου είχαν μεταφερθεί. Μόνο ένας από τους τραυματίες νοσηλεύεται ακόμη, με κάταγμα στο κρανίο. Τα ονόματά τους δεν ανακοινώθηκαν.

Η οικογένεια του Τόμας, μέσω του δικηγόρου του, υποστήριξε ότι έχει μακρά ιστορία ψυχικής διαταραχής, δεν είχε εκφράσει ποτέ του αντισημιτικά αισθήματα και δεν έχει καταδικαστεί ποτέ στο παρελθόν για οποιοδήποτε αδίκημα. Ορισμένοι από τους γείτονές του τον περιέγραψαν στην εφημερίδα New York Times ως έναν «μαζεμένο» άνθρωπο που «δεν έδειχνε να αντιμετωπίζει προβλήματα».

Η επίθεση του Σαββάτου ήταν η τελευταία μιας σειράς παρόμοιων επεισοδίων στη Νέα Υόρκη και του περιστατικού με πυροβολισμούς στο Νιου Τζέρσι στις αρχές του μήνα. Ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης Άντριου Κουόμο, μιλώντας στο τηλεοπτικό δίκτυο CNN, έκανε λόγο για μια "μάστιγα μίσους (...) άγνοιας και μισαλλοδοξίας" στη χώρα ενώ ο δήμαρχος της αμερικανικής μεγαλούπολης, Μπιλ ντε Μπλάζιο, σε συνέντευξη στο MSNBC είπε ότι πρόκειται για μια "εθνική κρίση αντισημιτισμού" και τόνισε την ανάγκη να ενταθεί η επαγρύπνηση, η εκπαίδευση και η συνεργασία μεταξύ των κοινοτήτων.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ το βράδυ της Κυριακής κάλεσε τους Αμερικανούς να «εξαλείψουν τη μάστιγα του αντισημιτισμού».


Πηγή : protothema.gr


Στον Λίβανο διέφυγε ο πρώην πρόεδρος της Nissan Κάρλος Γκοσν



Ο πρώην πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και γενικός διευθυντής της Nissan και της Renault Κάρλος Γκοσν, στον οποίο είχε απαγορευθεί να εγκαταλείψει την επικράτεια της Ιαπωνίας ενόψει της δίκης του για διάφορα οικονομικά αδικήματα, ανακοίνωσε σήμερα πως απέδρασε και βρίσκεται στον Λίβανο.

«Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη — ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό», υποστήριξε ο Γκοσν σε ανακοίνωση που διένειμε στα μέσα ενημέρωσης.

Ο πρώην πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Νίσαν-Ρενό πρόσθεσε ότι δεν μπορούσε «να παραμείνει άλλο όμηρος του μεροληπτικού συστήματος δικαιοσύνης της Ιαπωνίας», που βασίζεται κατ’ αυτόν «στο τεκμήριο της ενοχής», ενώ διαβεβαίωσε πως πλέον θα είναι σε θέση «να επικοινωνεί ελεύθερα με τα μέσα ενημέρωσης», πράγμα το οποίο «αδημονεί να κάνει», αρχής γενομένης «από την επόμενη εβδομάδα».

Ο Κάρλος Γκοσν αφέθηκε τον Μάρτιο προσωρινά ελεύθερος από τις ιαπωνικές αρχές υπό περιοριστικούς όρους, οι οποίοι συμπεριλάμβαναν την παράδοση του διαβατηρίου του.

Σύμφωνα με τη λιβανέζικη εφημερίδα αλ Τζουμχουρίγια, ο έκπτωτος επικεφαλής της συμμαχίας Ρενό-Νίσαν-Μιτσουμπίσι έφθασε στη Βηρυτό την Κυριακή με αεροσκάφος από την Τουρκία.

Ο Γκοσν, που έχει διπλή —γαλλική και λιβανέζικη— υπηκοότητα, θεωρητικά τελούσε υπό αυστηρό δικαστικό έλεγχο και περιορισμό των κινήσεών του στην Ιαπωνία.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times, ο άλλοτε εξαιρετικά προβεβλημένος παράγοντας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έπαψε να τελεί πλέον υπό περιορισμό κατ’ οίκον, αλλά χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν έκλεισε κάποιου είδους συμφωνία με τις ιαπωνικές αρχές ή απέδρασε. Η εφημερίδα The Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές ενημερωμένες σχετικά, υποστήριξε πως ο Κάρλος Γκοσν απέδρασε: κατ’ αυτήν πίστευε πως δεν θα είχε δίκαιη δίκη και είχε «βαρεθεί να είναι βιομηχανικοπολιτικός όμηρος».

Πάντα κατά τη Γουόλ Στριτ Τζέρναλ, ο άλλοτε ιθύνων νους της Νίσαν σχεδιάζει να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στον Λίβανο τις προσεχείς ημέρες.

Ο Κάρλος Γκοσν συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας λίγη ώρα μετά την άφιξη του ιδιωτικού αεροσκάφους του στο Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες —τις αρνείται όλες— ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων.

Η Νίσαν απέπεμψε τον Γκοσν, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν διευθύνων σύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατομμύρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.

Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο, γάλλος υπήκοος, ο Γκοσν άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»). Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Ρενό-Νίσαν το 1999, ο Γκοσν χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business superstar» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο, του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο, ενώ σε αυτόν είναι αφιερωμένο ακόμα κι ένα βιβλίο κόμικ μάνγκα.

Ο Γκοσν διατείνεται πως η πτώση του, εξίσου θεαματική με την άνοδό του, ήταν αποτέλεσμα «πραξικοπήματος» στο ΔΣ. Κατηγορεί πρώην συνεργάτες του πως τον «μαχαίρωσαν πισώπλατα» και υποστηρίζει πως ο στόχος τους ήταν να αποτρέψουν τα σχέδιά του για στενότερη ολοκλήρωση της Νίσαν με τη Ρενό, τον βασικό της μέτοχο.


Πηγή: ΑΠΕ, REUTERS
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ