Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2019

Πανελλαδικές : Τέλος στις «πράσινες» και «κόκκινες» σχολές – Οι αλλαγές για την επόμενη χρονιά



Το τέλος της κατηγοριοποίησης των τμημάτων σε «πράσινα» και «κόκκινα» ενόψει των πανελλαδικών που θα διεξαχθούν την ερχόμενη χρονιά προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε σε μία σειρά αλλαγών που θα ισχύσουν από την ερχόμενη χρονιά με τη σημαντικότερη από αυτές να αφορά στην κατάργηση της ρύθμισης του ΣΥΡΙΖΑ η οποία κατηγοροποιούσε τα τμήματα σε «πράσινα» και «κόκκινα» ανάλογα με τη ζήτηση που θα είχαν στο μηχανογραφικό δελτίο από τους υποψηφίους. Υπενθυμίζεται πως το σχέδιο της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, ήταν να μπορούν να εισάγονται σε  ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης υποψήφιοι μέσω μίας προεπιλογής τμημάτων υποψήφιοι χωρίς να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

«Προχωράμε μέχρι τη Δευτέρα στην κατάργηση της κατηγοροποίησης  «πράσινων» και «κόκκινων» σχολών. Διαφωνήσαμε σε αυτό το θεσμό, λέμε ότι το να χωρίζεις τις σχολές σε δύο κατηγορίες δεν είναι σωστό. Δε γίνεται να καλούνται τα παιδιά να μαντέψουν ποιες θα σχολές θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση.  Δεν θα ισχύσει του χρόνου. Τα παιδιά θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές και θα εισαχθούν σε όλα τα τμήματα βάσει της βαθμολογίας τους» είπε μεταξύ άλλων στο Open Tv.

Τι αλλάζει στις πανελλαδικές

Η κ. Κεραμέως υποστήριξε ακόμη ότι το σύστημα που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ για τις πανελλαδικές εξετάσεις θα ισχύσει την επόμενη χρόνια –  δηλαδή για όλους τους μαθητές που θα φοιτήσουν από το Σεπτέμβρη στη Γ΄ λυκείου  –   με ορισμένες όμως αλλαγές.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι θα υπάρξει εξορθολογισμός της ύλης καθώς όπως είπε, ήταν «αχανής και ήταν αδύνατη η κάλυψή της», αλλαγές στη συνεξέταση Νέων και Λογοτεχνίας καθώς και η κατάργηση της κατηγοριοποίησης των σχολών σε «πράσινες» και «κόκκινες».

Αναφορικά με το ρόλο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στη διαδικασία της επιλογής των υποψηφίων φοιτητών, η κ. Κεραμέως υποστήριξε ότι στόχος του υπουργείου είναι να μπορούν να ορίζουν τα ίδια τα ΑΕΙ τη βάση εισαγωγής με την οποία θα μπορούν να εισάγονται πρωτοετείς φοιτητές ανάλογα βέβαια με το τμήμα.

«Η Πολιτεία θα μπορεί να ορίσει για παράδειγμα ως βάση εισαγωγής το 10 και μία σχολή να επιλέξει πως η ελάχιστη βάση εισαγωγής να είναι το 15», διευκρίνισε.

Για το πανεπιστημιακό άσυλο

Αναφερόμενη στην κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και τις «καταγγελίες» ότι θα αστυνομοκρατούνται τα ιδρύματα, σημείωσε ότι «καταργούμε το καθεστώς βίας κι ανομίας» προσθέτοντας ότι ενισχύουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. «Η κατεύθυνσή μας είναι να θωρακίσουμε το άσυλο. Αν υπάρχει σήμερα ένας χώρος, που ενίοτε δεν μπορεί να μιλήσει κάποιος ελεύθερα, είναι το Πανεπιστήμιο.

Φοβάται ότι 10-20-30 άτομα θα του επιτεθούν παρακάτω γι΄ αυτά που είπε. Να μπορούν να ασκούν όλες τις αρμοδιότητες οι εισαγγελείς όπως σε όλους τους δημόσιους χώρους. Στο Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να κάνεις κάποιος ό,τι θέλει. Θέλουμε να προστατεύσουμε τους φοιτητές, τους καθηγητές και το προσωπικό στα Ιδρύματα» είπε μεταξύ άλλων.


Πηγή : in.gr


Νέος διοικητής της ΕΥΠ ο Παναγιώτης Κοντολέων



Ο αντιναύαρχος Αλέξανδρος Διακόπουλος τοποθετήθηκε στη νεοσύστατη θέση του Συμβούλου Εθνικής Ασφαλείας στο Γραφείο Πρωθυπουργού. Νέος επικεφαλής της ΕΥΠ ο Παναγιώτης Κοντολέων.

Ο Παναγιώτης Κοντολέων ορίστηκε νέος διοικητής της ΕΥΠ, και ο αντιναύαρχος Αλέξανδρος Διακόπουλος τοποθετήθηκε στη νεοσύστατη θέση του Συμβούλου Εθνικής Ασφαλείας στο Γραφείο Πρωθυπουργού.

Από την κυβέρνηση τονίζεται πώς, ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας θα υποστηρίζει τον πρωθυπουργό και θα αποτελεί τον σύνδεσμό του με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. «Γι' αυτό ακριβώς επελέγη γι' αυτή την κρίσιμη θέση ένα στέλεχος με μεγάλη εμπειρία και αδιαμφισβήτητες ικανότητες, όπως ο αντιναύαρχος Αλέξανδρος Διακόπουλος».

Ο κ. Διακόπουλος μεταξύ άλλων διετέλεσε διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων του ΥΠΕΘΑ, διοικητής Ναυτικής Εκπαίδευσης και διοικητής Σχολής Ναυτικών Δοκίμων. Έχει υπηρετήσει, επίσης, ως Ναυτικός Ακόλουθος στην Άγκυρα, ενώ την τελευταία διετία πριν από την αποστρατεία του, τον περασμένο Ιανουάριο, ήταν διοικητής της Σχολής Εθνικής Άμυνας. Έχει εκπαιδευτεί στην Ελλάδα και τη Γαλλία και διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο στη Δημόσια Διοίκηση από το πανεπιστήμιο του Harvard.

Ο κ. Μητσοτάκης συναντήθηκε και με τον απερχόμενο διοικητή της ΕΥΠ Γιάννη Ρουμπάτη, του οποίου έληξε η θητεία ως διοικητής της ΕΥΠ και στη θέση του κ. Ρουμπάτη τοποθετήθηκε ο κ. Κοντολέων.

Η ΕΥΠ αναδιαρθρώνεται και ενισχύεται με διευρυμένο σχήμα τριών υποδιοικητών που αποτελείται από τους Βασίλειο Γκρίζη, Διονύση Μελιτσιώτη και Αναστάσιο Μητσιάλη.

Ο. Κοντολέων,  διαθέτει σημαντική καριέρα στον τομέα της ασφάλειας, ενώ χαίρει εκτίμησης και στο εξωτερικό. Για τους τρεις υποδιοικητές, σημειώνεται ότι ο Αν. Μητσιάλης εκπροσωπούσε από το 2016 τη Νέα Δημοκρατία στο Συμβούλιο Εθνικής Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΣΕΠ) και θα είναι υπεύθυνος για τις διεθνείς σχέσεις της Υπηρεσίας. Ο Βασ. Γκρίζης διετέλεσε μεταξύ άλλων για 7 χρόνια διευθυντής του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας (ΚΕΜΕΑ) και θα έχει επιχειρησιακές αρμοδιότητες, ενώ ο Διον. Μελιτσιώτης, ο οποίος είναι λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θα είναι υπεύθυνος για οργανωτικά ζητήματα.

Ο έλεγχος της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) διέρχεται υπό την απευθείας εποπτεία του Κυριάκου Μητσοτάκη, όπως αναφέρεται στο υπ’ αριθμόν 81 Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα 8 Ιουλίου.



Βρέθηκε… έγκυος πρώην παίκτης του Παναθηναϊκού και του ΠΑΟΚ!



Απίστευτο κι όμως αληθινό! Ο Ντι Τζέι Κούπερ λίγο πριν ξεκινήσουν οι υποχρεώσεις της εθνικής Βοσνίας (κατέχει διαβατήριο) κλήθηκε να περάσει από αντιντόπινγκ κοντρόλ.

Ο Αμερικανός γκαρντ δεν ήταν σε θέση να κάνει το τεστ κι έτσι έβαλε τα ούρα κάποιου άλλου για δικά του.

Όταν βγήκαν τα αποτελέσματα όλοι έμεναν άφωνοι αφού έδειξαν πως είναι έγκυος.

Πλέον ο πρώην γκαρντ του ΠΑΟΚ και του Παναθηναϊκού κινδυνεύει με πολύ μεγάλη τιμωρία που ενδεχομένως να του διακόψει και την καριέρα.

Πηγή: gazzetta.gr


Χατζηδάκης: Η ΔΕΗ την βγάζει δεν την βγάζει



«Η εταιρεία την βγάζει δεν την βγάζει» δήλωσε ο Κωστής Χατζηδάκης περιγράφοντας με λακωνικό τρόπο τη δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ΔΕΗ. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Παραπολιτικά ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας χαρακτήρισε «οικονομικό φρενοκομείο» τη συμφωνία που έγινε μεταξύ της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να καταργηθεί το σχέδιο της μικρής ΔΕΗ που είχε προτείνει η κυβέρνηση Σαμαρά.

«Συμφώνησαν να κατέβει το μερίδιο της ΔΕΗ από το 90% στο 50%. Χωρίς κανένα οικονομικό αντάλλαγμα και με τα στελέχη της επιχείρησης να δουλεύουν για να χάσουν πελάτες. Πούλησαν το 66% του ΔΕΣΦΑ και πανηγύριζαν. Πούλησαν το 49% του ΑΔΜΗΕ και πανηγύριζαν. Η ΔΕΗ τους μάρανε για να δείξουν την ευαισθησία τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.

Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η μετάβαση στο νέο μοντέλο της απελευθερωμένης αγοράς ενέργειας πρέπει να γίνει με σοβαρότητα, με ευρωπαϊκούς κανόνες και όχι με τους «γιαλαντζί» κανόνες, που πήγε να γίνει στην Ελλάδα. «Δεν θέλουμε, σημείωσε, να στραφούμε εναντίον των άλλων εταιρειών και των καταναλωτών, που έχουν πάει στις άλλες εταιρείες. Δεν ξεκινάμε με την αντίληψη ότι η ΔΕΗ είναι δική μας και τα άλλα είναι αποπαίδια και οι καταναλωτές που είναι στις άλλες εταιρείες και οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στις άλλες εταιρείες δεν είναι Έλληνες, δεν είναι άνθρωποι κτλ. Το θέμα είναι να βρούμε μια ισορροπία».

Αναφερόμενος στα μέτρα στήριξης της ΔΕΗ, ο κ. Χατζηδάκης επεσήμανε ότι περιλαμβάνεται η κατάργηση των δημοπρασιών ΝΟΜΕ, μέσω των οποίων η επιχείρηση υποχρεώθηκε να πουλά ενέργεια κάτω του κόστους στους ανταγωνιστές της χάνοντας συνολικά 600 εκατ. ευρώ, καθώς και η αναπροσαρμογή των τιμολογίων προς τα πάνω, χωρίς όμως να επιβαρυνθούν οι καταναλωτές, γιατί θα μειωθεί παράλληλα ο ΦΠΑ και το ΕΤΜΕΑΡ.

Για τον East Med και τους υδρογονάνθρακες

Όσον αφορά τη συνάντηση των υπουργών Ενέργειας Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ, με τη συμμετοχή του υφυπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ κ. Francis Fannon που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα την ερχόμενη εβδομάδα (7 Αυγούστου) ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι «θα ασχοληθούμε με τα ζητήματα της ενεργειακής συνεργασίας και θα μιλήσουμε για τον αγωγό East Med που θα ξεκινάει από το Ισραήλ, θα περνάει από την Κύπρο, θα έρχεται εδώ και θα καταλήγει βάσει του σχεδιασμού στην Ιταλία».

Σε σχέση με τις έρευνες για υδρογονάνθρακες ο υπουργός είπε: «Υπάρχει σε εξέλιξη, και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, μια διαδικασία για τα οικόπεδα με τους υδρογονάνθρακες. Υπάρχει μια αντίληψη ότι θα γίνουμε Σαουδάραβες αύριο το πρωί με τους υδρογονάνθρακες. Δεν θα γίνουμε. Είναι μια πηγή πλούτου, αλλά πρέπει πρώτα να υπάρξουν οι γεωτρήσεις. Να διαπιστώσουμε ακριβώς τι γίνεται.

Με βάση το τι γίνεται στην ευρύτερη γειτονιά μας, η λογική λέει, ότι και εδώ υπάρχουν κάποιες τέτοιες δυνατότητες. Αλλά μεταξύ του συμβολαίου και της γεώτρησης μεσολαβούν περίπου 4-7 χρόνια. ‘Αρα, όλη αυτή η διαδικασία που ξεκίνησε ακόμα και από την κυβέρνηση Σαμαρά, προχωρεί. Μου λένε από τα ΕΛΠΕ ότι το 2020 θα κάνουν την πρώτη γεώτρηση στον Πατραϊκό.

Υπάρχουν κάποιες άλλες διαδικασίες στην Ήπειρο και στο Κατάκολο. Θα υπογράψουμε συμβόλαια με την ExxonMobil και τη γαλλική TOTAL νοτίως της Κρήτης. Όλα αυτά θα τα καταθέσουμε, και γρήγορα, στη Βουλή προκειμένου να δείξουμε και τη βούλησή μας να τρέξουμε τους υδρογονάνθρακες».


Πηγή : in.gr


Μειώνεται ο ΦΠΑ στα κράνη μοτοσικλετών από το 24% στο 13%




Έφτανε να ακούσουμε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι «δεν πρόκειται να ανεχθούμε άλλο να θρηνούμε θανάτους από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις» και ανακοινώθηκε άμεσα η μείωση του ΦΠΑ στα κράνη του δικυκλιστών, από το 24% που ισχύει σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%. 

Ο Πρωθυπουργός το πρωί της Πέμπτης προανήγγειλε φορολογικά κίνητρα προκειμένου να μειωθεί η τιμή του κράνους και έτσι να δημιουργηθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους μοτοσικλετιστές για να φροντίσουν για την προσωπική τους ασφάλεια.

«Ύστερα από συνεννόηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και σε συνέχεια της δέσμευσής του για τη χορήγηση φορολογικών κινήτρων που αφορούν τη χρήση κράνους από τους δικυκλιστές, γίνεται γνωστό ότι ο ΦΠΑ για τα κράνη μειώνεται από το 24% στο 13%. Η σχετική διάταξη θα ενταχθεί στο δεύτερο φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.Ύστερα από συνεννόηση του Πρωθυπουργού με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης και σε συνέχεια της δέσμευσής του για τη χορήγηση φορολογικών κινήτρων που αφορούν τη χρήση κράνους από τους δικυκλιστές, γίνεται γνωστό ότι ο ΦΠΑ για τα κράνη μειώνεται από το 24% στο 13%. Η σχετική διάταξη θα ενταχθεί στο δεύτερο φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης» επισημαίνεται σε ανακοίνωση του πρωθυπουργικού γραφείου.


Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών


Άμεσες ενέργειες για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του Μετρό της Αθήνας, να κυκλοφορήσουν περισσότερα λεωφορεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά και φορολογικά κίνητρα από  την αγορά κράνους για τους μοτοσικλετιστές, προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε δηλώσεις του το πρωί στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε το Υπουργείο όπου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή του  Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, του Υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη, του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ Άκη Σκέρτσου και της γ.γ. Συντονισμού Οικονομικών και Αναπτυξιακών Πολιτικών, Βίκυς Λοΐζου και των γ.γ. του Υπουργείου Νίκου Σταθόπουλου και Γιώργου Καραγιάννη.

Μιλώντας κυρίως για τα προβλήματα του Μετρό της Αθήνας και του ΟΑΣΘ, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως αποτελεί «ζήτημα απόλυτης προτεραιότητας η βελτίωση της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη» προσθέτοντας ότι: «Ο Σεπτέμβριος δεν θα βρει την πόλη των Αθηνών  στην ίδια κατάσταση με αυτή την που επικρατεί σήμερα. Έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του Υπουργείου να κάνει ό,τι χρειάζεται ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων. Το ίδιο ισχύει και για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. Γνωρίζουμε πόσο προβληματική είναι η κατάσταση που παραλάβαμε. Αυτό δεν είναι, όμως, άλλοθι για να μην βελτιωθεί άμεσα η κατάσταση».

Στη διάρκεια της σύσκεψης σημειώθηκε ότι το 1/3 των συρμών του Μετρό της Αθήνας είναι παροπλισμένο -και λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών- ενώ από τους υπόλοιπους συρμούς περίπου οι μισοί δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτή τη στιγμή λόγω του προγραμματισμού λειτουργίας της εταιρίας και άλλων προβλημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος χρόνος αναμονής για κάθε συρμό να ξεπερνά τα 10 λεπτά και να παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις εν μέσω τουριστικής περιόδου και ενώ η πρωτεύουσα φιλοξενεί χιλιάδες τουρίστες. Όπως σημείωσαν τόσο ο Πρωθυπουργός όσο και ο κ. Καραμανλής, θα γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε τον Σεπτέμβριο το Μετρό να λειτουργεί όπως θα έπρεπε να λειτουργεί σε κάθε πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα. Παρεμβάσεις θα γίνουν και για να πυκνώσουν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης καθώς από τα 614 λεωφορεία του στόλου, τα 370 είναι αυτή τη στιγμή ακινητοποιημένα.

Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο Πρωθυπουργός στο ζήτημα της χρήσης του κράνους για την ασφάλεια και την προστασία των μοτοσυκλετιστών, τονίζοντας ότι και ο νόμος θα εφαρμοστεί αλλά και η Πολιτεία θα ανακοινώσει φορολογικά κίνητρα για την αγορά κράνους. Μάλιστα χαρακτήρισε απόλυτη προτεραιότητα τα ζητήματα οδικής ασφάλειας, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά, πως «είναι αδιανόητο να θρηνούμε τόσους ανθρώπους στην άσφαλτο και έχουμε δεσμευτεί σε ένα μακροχρόνιο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος με μια σειρά από παρεμβάσεις που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε τους νέους οδηγούς, την ποιότητα των δρόμων μας, αλλά προφανώς και με την πολύ αυστηρή εφαρμογή του ΚΟΚ».

Για το ζήτημα του κράνους ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε:

«Ξεκινούμε με ένα μέτρο άμεσης εφαρμογής. Δεν πρόκειται να δεχθώ καμία απόκλιση από την υποχρεωτική χρήση κράνους για τα δίκυκλα. Όπως εφαρμόζουμε τον αντικαπνιστικό νόμο, έτσι θα καταστήσουμε και απολύτως σαφές ότι τα κράνη είναι υποχρεωτικά. Δεν πρόκειται να ανεχθούμε άλλο να θρηνούμε θανάτους από κρανιοεγγεφαλικές κακώσεις από ανθρώπους οι οποίοι δεν φορούν κράνη όταν χρησιμοποιούν τα δίκυκλά τους. Αυτό θα το πλαισιώσουμε και με ένα πλέγμα φορολογικών κινήτρων, έτσι ώστε η απόκτηση κράνους να γίνει πιο οικονομική».

Παράλληλα,  στη σύσκεψη συζητήθηκε ολόκληρο το πλέγμα των δράσεων που αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και τα οποία σχεδιάζει το Υπουργείο, όπως ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ).




Παναγιωτόπουλος : Δεν θα κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια εάν οι Τούρκοι κάνουν έρευνες στο Καστελλόριζο


Μήνυμα σταθερότητας και ασφάλειας έστειλε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, δίνοντας απάντηση στην τουρκική προκλητικότητα.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος εστίασε, μιλώντας στον Θέμα 104,6 FM, στις κινήσεις επιθετικότητας της Άγκυρας στην Κυπριακή ΑΟΖ, κάνοντας λόγο για «παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κύπρου».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας υπογράμμισε και τη σημασία ενίσχυσης της στρατηγικής σχέσης Ελλάδας – ΗΠΑ, ενώ δεν παρέλειψε να ξεκαθαρίσει για ακόμη μια φορά τη θέση του για τη Συμφωνία των Πρεσπών την οποία θεωρεί, όπως είπε, μια «κακή συμφωνία». Διευκρίνισε, ακόμη, ότι η στρατιωτική θητεία δεν αυξάνεται, δίνοντας έτσι τέλος σε φήμες που κυκλοφορούν το τελευταίο διάστημα.

«Θα πρέπει να αποφεύγονται οι εμπρηστικές δηλώσεις από υψηλόβαθμους Τούρκους αξιωματούχους και να υπάρχει σεβασμός στους κανόνες διεθνούς δικαίου, με στόχο το αμοιβαίο κέρδος», τόνισε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος μετά το μπαράζ τουρκικών παραβιάσεων.

Το μήνυμα
«Δεν θα κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια εάν οι Τούρκοι κάνουν έρευνες στο Καστελλόριζο», ξεκαθάρισε. Για τις παραβιάσεις τουρκικών αεροσκαφών, επισήμανε ότι ισοδυναμούν με πράξεις κατεδάφισης εμπιστοσύνης.

Υπογράμμισε, πάντως, ότι ο διάλογος για τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης με την Τουρκία πρέπει να συνεχιστεί.

Σχολιάζοντας την πολιτική της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο, τόνισε ότι οι Τούρκοι «αισθάνονται στριμωγμένοι και ανασφαλείς».

«Στρατιωτικά βρισκόμαστε στο ίδιο στρατόπεδο με την Τουρκία, όσο παράδοξο κι εάν ακούγεται αυτό. Η Ελλάδα έχει μόνο να προσφέρει. Να προσφέρει την εμπέδωση συναισθήματος σταθερότητας, ειρήνης και ασφάλειας» συμπλήρωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Διευκρίνισε ότι δεν έχει λάβει πρόσκληση από τον Τούρκο ομόλογό του για συνάντηση, θα έχει όμως, όπως είπε, συνομιλίες στο περιθώριο της Συνόδου του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες, τον Οκτώβριο.

Όσον αφορά στις γεωτρήσεις που διενεργούνται από την Άγκυρα, δήλωσε ότι προτεραιότητα του υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι η ετοιμότητα των ελληνικών δυνάμεων.

Δεν παρέλειψε, δε, να αναφερθεί στις «παράνομες τουρκικές ενέργειες στην ΑΟΖ που συνιστούν από μέρους της Τουρκίας κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων της Κύπρου και κατ’ επέκταση και της Ευρωπαϊκής Ένωσης».


ΤΟ ΒΗΜΑ


Γλιτώνουν τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας οι ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων


Τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας 2020 αναμένεται να γλιτώσουν οι ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων.

Ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP προκάλεσε πανικό στους ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων για τα τέλη κυκλοφορίας καθώς οι αυξήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούσαν το 100%. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας τόνισε ότι θα υπάρξει κυβερνητική παρέμβαση για να λυθεί το ζήτημα.

«Έχουμε επικοινωνήσει με τους συναρμόδιους Υπουργούς, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης. Η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων δεν θα οδηγήσει σε επιβάρυνση των πολιτών από τέλη κυκλοφορίας. Θα γίνει όποια αναγκαία προσαρμογή χρειάζεται ώστε η όποια αλλαγή να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη» ξεκαθάρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Σύμφωνα με τον WLTP, τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα:

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ


Μείωση εγκλήματος κατά 25% ο στόχος της ΕΛ.ΑΣ. μέχρι το τέλος του χρόνου



Μείωση των δεικτών εγκληματικότητας κατά 25% μέχρι το τέλος του χρόνου ζήτησε από τους επικεφαλής των αστυνομικών διευθύνσεων όλης της χώρας ο νέος υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε, χθες, στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., ο κ. Χρυσοχοΐδης εξειδίκευσε τους στόχους της αντιεγκληματικής πολιτικής για το διάστημα Αυγούστου-Δεκεμβρίου 2019 και διευκρίνισε ότι οι επιδόσεις της κάθε αστυνομικής διεύθυνσης θα ελέγχονται μέσω online συστήματος.

Ο νέος υπουργός ζήτησε αύξηση της εμφανούς αστυνόμευσης, κυρίως μέσω της ενίσχυσης της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. Εθεσε, μάλιστα, ως στόχο ο αριθμός των μοτοσικλετών και των δικυκλιστών να αυξηθούν στα επίπεδα του 2010, έτος ίδρυσης των ομάδων. Προέτρεψε τους επικεφαλής των Διευθύνσεων να μετακινήσουν αστυνομικούς από τις λεγόμενες υπηρεσίες γραφείου σε άλλες, πρώτης γραμμής, που ασχολούνται με τη δίωξη του εγκλήματος. Για να υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα, έθεσε ως στόχο, οι βασικοί δείκτες εγκληματικότητας (κλοπές, διαρρήξεις, ληστείες) να μειωθούν κατά 25% μέχρι το τέλος του χρόνου.

Κάθε προϊστάμενος Διεύθυνσης είναι στο εξής αρμόδιος να χαράξει τις επιμέρους στρατηγικές για την επίτευξη των στόχων. Ωστόσο, στο τέλος του έτους θα αξιολογηθεί για τις επιδόσεις του στη μάχη κατά του εγκλήματος.

Στο μεταξύ, σε αύξηση των περιπολιών στο κέντρο της Αθήνας συμφώνησε ο κ. Χρυσοχοΐδης με εκπροσώπους του εμπορικού συλλόγου Αθηνών, σε συνάντηση που είχαν χθες στο μέγαρο της λεωφόρου Κατεχάκη. Μάλιστα, για να υπάρχει καλύτερη συνεργασία αποφάσισαν ένας αξιωματικός να αναλάβει καθήκοντα «συνδέσμου» ανάμεσα στην αστυνομία και στον εμπορικό σύλλογο και να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα της νέας, στενότερης συνεργασίας στα μέσα Νοεμβρίου.

Μιλώντας στην «Κ», ο πρόεδρος του ΕΣΑ, κ. Σταύρος Καφούνης, δήλωσε ότι στη συνάντηση ήταν παρούσα η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ., από την οποία έλαβαν διαβεβαιώσεις για ενίσχυση της παρουσίας αστυνομικών στο κέντρο, ώστε να ελεγχθούν το παρεμπόριο, οι κλοπές και η διακίνηση ναρκωτικών. «Εχουμε ήδη διαπιστώσει ένταση της αστυνόμευσης και από ό,τι μας είπε ο νέος υπουργός, η παρουσία ένστολων στο κέντρο θα βαίνει αυξανόμενη μέχρι το τέλος της χρονιάς», δήλωσε χαρακτηριστικά. Ο κ. Καφούνης πρόσθεσε ότι στο τραπέζι τέθηκαν και τα θέματα των διαδηλώσεων στο κέντρο της πρωτεύουσας, με αίτημα οι κινητοποιήσεις να διαταράσσουν το λιγότερο δυνατόν τη λειτουργία της πόλης.

Αστυνομικοί στο μετρό

Οπως αποκάλυψε χθες η «Κ», από τις αρχές της εβδομάδας, 130 ένστολοι και οπλισμένοι αστυνομικοί περιπολούν στις αποβάθρες και στους σταθμούς του μετρό, με στόχο την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών. Το μέτρο αποτελεί υλοποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης, που υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2018 και προέβλεπε δωρεάν χρήση του δικτύου από αστυνομικούς, με αντάλλαγμα τη φύλαξη των σταθμών από την ΕΛ.ΑΣ. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι στους σταθμούς με μεγάλη επιβατική κίνηση περιπολούν από ένας έως τρεις αστυνομικοί από την έναρξη λειτουργίας του μετρό μέχρι τη λήξη της βάρδιας, τα μεσάνυχτα. Οι σταθμοί με μικρότερη επιβατική κίνηση επιτηρούνται από δικυκλιστές της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. και τα πληρώματα περιπολικών της Αμεσης Δράσης.

Μήνυση για αστυνομική βία

Μήνυση για ξυλοδαρμό από αστυνομικό κατέθεσε, την περασμένη Τετάρτη, στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης Ελβετός υπήκοος. Ο 39χρονος Γιεν Ρέαθ υποστηρίζει ότι του επιτέθηκε και τον γρονθοκόπησε απρόκλητα αστυνομικός αργά το απόγευμα της 29ης Ιουλίου, στην οδό Μοναστηρίου, κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό. Στη μήνυσή του αναφέρει ότι δύο αυτοκίνητα χωρίς διακριτικά, ένα βαν και τέσσερις μοτοσικλέτες της αστυνομίας, σταμάτησαν στο σημείο για να κάνουν έλεγχο σε μετανάστες. Περικύκλωσαν, όπως λέει, τον ίδιο και τον έσπρωξαν με βία στον τοίχο, ενώ ένας αστυνομικός τον χτύπησε στο πρόσωπο. Οπως υποστηρίζει ο κ. Ρέαθ, όταν ζήτησε τον λόγο για τη βίαιη αντιμετώπιση, του απάντησε ένας αστυνομικός ότι έδρασαν με αυτό τον τρόπο «επειδή είναι μαύρος». Αφού έλεγξαν το διαβατήριο και την ταυτότητά του, τον άφησαν να φύγει. Ο κ. Ρέαθ έχει καταγωγή από το Σουδάν και έχει λάβει ελβετική ιθαγένεια. Ζει με την οικογένειά του και εργάζεται στην Ελλάδα τον τελευταίο χρόνο.


ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Η Κατάντια πρώην μοντέλου για ένα κινητό τηλέφωνο



Ο Ερρίκος Πετιλόν είναι ο γνωστός παρουσιαστής που συνελήφθη στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας, την ώρα που προσπαθούσε μαζί με συνεργό να αποσπάσει το κινητό τηλέφωνο μίας γυναίκας μέσα από την τσάντα της.

Ο 58χρονος άνδρας, επιχείρησε να κλέψει το κινητό τηλέφωνο μιας νεαρής γυναίκας μέσα από την τσάντα της, έγινε αμέσως αντιληπτός και οι φωνές που έβαλε η γυναίκα κινητοποίησαν τις Αρχές, με τους αστυνομικούς να τον συλλαμβάνουν αμέσως.

Ο Ερρίκος Πετιλόν δεν έδειξε διάθεση να φύγει από το σημείο. Λίγες ώρες αργότερα αφέθηκε ελεύθερος, αλλά ορίστηκε τακτική δικάσιμος.

Ο Ερρίκος Πετιλόν μόλις πρόσφατα βγήκε από την ψυχιατρική κλινική, καθώς το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα. Άλλωστε, η πράξη του ήταν μάλλον απερίσκεπτη και εκτός λογικής, καθώς δεν θα μπορούσε να έχει προβεί σε μία τέτοια κλοπή με τόσο κόσμο γύρω του, μέρα-μεσημέρι.





Ο Μπάρκας πήγε να κάνει το έξυπνο στην Μαρέβα και ξεφτιλίστηκε



Δεν έχει τέλος η ξεφτίλα των Συριζαίων που προσπαθούν να φανούν με κάθε τρόπο και κάνουν τα πράγματα χειρότερα με την ανικανότητα και ανεπάρκεια τους.

Σειρά στην ξεφτίλα πήρε ο βουλευτής και πρώην υφυπουργός Εργασίας του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Μπάρκας, που έγραψε ένα tweet το βράδυ της Πέμπτης για να κάνει αντιπολίτευση αλλά ξεφτιλίστηκε. Η ανάρτηση ήταν σχετικά με την ανάληψη ενδυματολογικής επιμέλειας των εργαζομένων της Λυρικής Σκηνής από τη σύζυγο του πρωθυπουργού κυρία Μαρέβα Γκραμπόφσκι, θέτοντας ερωτήματα, υπαινισσόμενος πως υπήρξε πολιτική πρωτοβουλία ώστε η κυρία Γκραμπόφσκι να «πάρει τη δουλειά». 

«Διαβάζω (δεν γνωρίζω αν είναι αλήθεια) πως η κυρία @MarevaGrabowski για επιμεληθεί της ενδυμασίας των εργαζομένων της Λυρικής σκηνής! 1.Αυτό έγινε κατόπιν διαγωνισμού; 2.Πόσα χρήματα θα κοστίσει; 3.Θα πάρει εργολαβία κ το Εθνικό Θέατρο;», έγραψε ο Κώστας Μπάρκας. 

Πρόκειται περί χορηγίας και εγκρίθηκε τον Μάρτιο 2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. https://twitter.com/kostasbarkas/status/1156993180501458945 

Η κυρία Γκραμπόφσκι διαβάζοντας την ανάρτηση είπε να ξεφτιλίσει με συνοπτικές διαδικασίες τον Κώστα Μπάρκα και απάντησε «Πρόκειται περί χορηγίας και εγκρίθηκε τον Μάρτιο 2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ».

Κυρία @MarevaGrabowski σας ευχαριστώ για την διευκρίνιση κ την ενημερωση. Δεν το γνώριζα, αυτός ήταν κ ο λόγος που έγραψα σε παρένθεση αν είναι αλήθεια.

Ο Κώστας Μπάρκας μετά την ξεφτίλα το μόνο που είχε να πει είναι ότι δεν το γνώριζε. 

«Κυρία @MarevaGrabowski σας ευχαριστώ για την διευκρίνιση κ την ενημερωση. Δεν το γνώριζα, αυτός ήταν κ ο λόγος που έγραψα σε παρένθεση αν είναι αλήθεια».


Σαουδική Αραβία: Οι γυναίκες θα μπορούν πλέον να ταξιδεύουν στο εξωτερικό χωρίς την έγκριση άντρα



Οι γυναίκες στη Σαουδική Αραβία θα δικαιούνται πλέον να αποκτούν διαβατήριο και να ταξιδεύουν στο εξωτερικό χωρίς να αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση η συγκατάθεση κάποιου άρρενος «κηδεμόνα».

«Θα δίδεται διαβατήριο σε κάθε υπήκοο της Σαουδικής Αραβίας που το ζητεί» αναφέρει απόφαση που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης. Ο νέος κανόνας έχει εφαρμογή για τις γυναίκες ηλικίας 21 ετών και άνω.

Μέχρι σήμερα οι γυναίκες στο εν λόγω βασίλειο ήταν υποχρεωμένες να εξασφαλίζουν την άδεια ενός από τους άρρενες «κηδεμόνες» τους —του πατέρα, του συζύγου ή άλλου, είτε συγγενούς είτε υπευθύνου γι’ αυτές—, προκειμένου να αποκτούν ή να ανανεώνουν τα διαβατήριά τους, να ταξιδεύουν στο εξωτερικό ή να παντρεύονται.





Eξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στην αποθήκευση - επεξεργασία και τυποποίηση μεγάλων ποσοτήτων λαθραίων καπνικών προϊόντων



Aπό την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση που δραστηριοποιούνταν στην αποθήκευση, επεξεργασία και τυποποίηση μεγάλων ποσοτήτων λαθραίων καπνικών προϊόντων.

Σε βάρος των δέκα  ημεδαπών που συνελήφθησαν σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και λαθρεμπορία κακουργηματικής μορφής κατά παράβαση διατάξεων του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας.

Στη δικογραφία περιλαμβάνονται και άλλα άτομα μεταξύ των οποίων 3 ημεδαποί και αλλοδαπός.

Στο πλαίσιο της έρευνας αξιοποιήθηκαν κατάλληλα πληροφορίες αναφορικά με τη δράση του εγκληματικού δικτύου, τα μέλη του οποίου δραστηριοποιούνταν στην αποθήκευση, επεξεργασία και τυποποίηση μεγάλων ποσοτήτων λαθραίων καπνικών προϊόντων, με σκοπό τη διοχέτευσή τους στην παράνομη εγχώρια αγορά, αλλά και την εξαγωγή τους σε χώρες του εξωτερικού, κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, αφού διασταυρώθηκαν τα διαθέσιμα στοιχεία και δημιουργήθηκαν προφίλ των εμπλεκομένων τελικά πιστοποιήθηκε η εγκληματική δράση της οργάνωσης.

Όπως προέκυψε οι δράστες είχαν συστήσει εγκληματική οργάνωση με διακριτούς ρόλους που διακινούσε καπνικά προϊόντα, με κοινό σκοπό το παράνομο περιουσιακό όφελος από την αποφυγή καταβολής νόμιμου φόρου, τέλους ή δασμού ή άλλης επιβάρυνσης, ζημιώνοντας με τον τρόπο αυτό το ελληνικό δημόσιο, αλλά και τις παθούσες εταιρείες καπνικών προϊόντων.

Από την αστυνομική διερεύνηση προέκυψαν και διακριβώθηκαν πλήρως οι διακριτοί ρόλοι των μελών της οργάνωσης και συγκεκριμένα:

οχτώ εκ των συλληφθέντων είχαν το ρόλο του εργαζομένου σε χώρο που λειτουργούσε γραμμή επεξεργασίας καπνού στην Αταλάντη Φθιώτιδας έχοντας αναλάβει την επεξεργασία και τη συσκευασία των παράνομων καπνικών προϊόντων,
δύο  εκ των συλληφθέντων ήταν επιφορτισμένοι με το ρόλο του επιτηρητή (τσιλιαδόρου) σε τρεις αποθήκες, όπου παρείχαν μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή εντοπισμού των μελών της οργάνωσης από τις αρχές επιβολής του νόμου,
τρεις εκ των συγκατηγορουμένων ήταν επιφορτισμένοι με την ταξινόμηση και τη διάθεση επιβατικών οχημάτων, που χρησιμοποιούνταν για τη μετακίνηση των υπολοίπων μελών (εργατών και φυλάκων) από και προς το χώρο αποθήκευσης και επεξεργασίας παράνομων καπνικών προϊόντων και
τέλος, ιδιοκτήτες της εταιρείας είχαν αναλάβει την ενοικίαση χώρων που χρησιμοποιούνταν από την εγκληματική οργάνωση για την εγκατάσταση των εργαστηρίων αποθήκευσης, καθώς και για την επεξεργασία και την τυποποίηση των καπνικών προϊόντων.

Μετά από συντονισμένες επιχειρήσεις που πραγματοποιήθηκαν την 31η Ιουλίου 2019 και την 1η Αυγούστου 2019: 
α) σε οικία στην Καλλιθέα Αττικής, 
β) σε αποθήκη στην Ελευσίνα Αττικής, όπου λειτουργούσε γραμμή αποθήκευσης και επεξεργασίας ακατέργαστου καπνού, 
γ) σε αποθήκη στο Κάστρο Βοιωτίας, όπου λειτουργούσε γραμμή αποθήκευσης και επεξεργασίας ακατέργαστου καπνού καθώς και 
δ) σε αποθήκη στην Αταλάντη Φθιώτιδας, όπου λειτουργούσε γραμμή επεξεργασίας ακατέργαστου καπνού, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:




128 τόνοι και 720 κιλά κατεργασμένου και ακατέργαστου καπνού, καθώς και αποσπασμάτων καπνού (αναλυτικά, 23 τόνοι και 860 κιλά κατεργασμένου καπνού, 92 τόνοι και 400 κιλά κλώνοι καπνού και 12 τόνοι και 460 κιλά ακατέργαστα φύλλα),
πακέτα τσιγάρα και καπνού (σε διάφορες γλώσσες, όπως ελληνική, αγγλική, ιταλική, γαλλική και βουλγαρική),
μηχανολογικός εξοπλισμός για την επεξεργασία καπνού και την τυποποίηση τσιγάρων,
το χρηματικό ποσό των 4.600 ευρώ,
(3) φορτηγά οχήματα διεθνών μεταφορών,
(6) επικαθήμενα,
(3) Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα,
(6) ειδικά οχήματα μεταφοράς - εκφόρτωσης εμπορευμάτων (μηχανοκίνητα και χειροκίνητα κλαρκ) και
(12) συσκευές κινητής τηλεφωνίας.

Οι συλληφθέντες με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.»


"Λίφτινγκ" στον εξωδικαστικό μηχανισμό, θεσμοθετούνται τα "κουρέματα" οφειλών



Σε "λίφτινγκ" του εξωδικαστικού μηχανισμού, με νομοθετική πρόβλεψη που θα συγκεκριμενοποιεί το ύψος "κουρέματος" οφειλών και τα κριτήρια που θα το καθορίζουν, θα προχωρήσει η κυβέρνηση.

Η βελτίωση του νόμου 4469/2017 κρίνεται μείζονος σημασίας για την επιτάχυνση της μείωσης των "κόκκινων" δανείων και μαζί με την διευθέτηση του θέματος της νομικής κάλυψης στα τραπεζικά στελέχη που θα λαμβάνουν, μεταξύ άλλων, αποφάσεις για διαγραφές χρέους, θα στοχεύσουν στο ξεμπλοκάρισμα των αναδιαρθρώσεων επιχειρηματικών δανείων.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς – Υπουργείο Οικονομίας, τράπεζες, επιμελητήρια, λογιστές και δικηγόροι - θα επεξεργαστούν ένα βελτιωμένο σχέδιο νόμου για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, το οποίο θα παρουσιάσουν στους "Θεσμούς" που θα βρεθούν στην Αθήνα στα μέσα έως τέλη Σεπτεμβρίου. Στόχος είναι στο τέλος Σεπτεμβρίου – αρχές Οκτωβρίου να ψηφιστεί ο νέος νόμος. 

Χθες, σε συνάντηση γνωριμίας με εκπροσώπους του Τύπου, ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης. Άδωνις Γεωργιάδης, αναφέρθηκε στον νόμο του εξωδικαστικού μηχανισμού που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, διαπιστώνοντας ότι, τρία χρόνια σχεδόν μετά την ψήφισή του, το "ταμείο" που έχει κάνει είναι απογοητευτικό. 

"Είναι λιγότερες από 50 οι επιχειρήσεις που έχουν πράγματι ολοκληρώσει την διαδικασία. Αυτό είναι πρόβλημα. Διότι από την άλλη η ανάγκη πράγματι υπάρχει", είπε ο Υπουργός, προσθέτοντας ότι τώρα, με  την τριμερή συνεργασία της Κυβέρνησης με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, θα υπάρξει πολύ γρήγορα ένα σχέδιο νόμου, το οποίο θα επιταχύνει τη διαδικασία έτσι ώστε να δοθεί ευκαιρία βιωσιμότητας στις επιχειρήσεις που μπορούν να είναι βιώσιμες.


"Το δημόσιο συμφέρον έγκειται στο ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που, αν τις βοηθήσουμε, θα μπορέσουν να επιβιώσουν, άρα να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας, να συμβάλλουν στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν και να συνεχίσουν  να δουλεύουν, ενώ αν τις αφήσουμε μόνες τους, δεν θα τα καταφέρουν και, άρα, σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε απώλεια θέσεων εργασίας και  φορολογικών εσόδων", ανέφερε ο Υπουργός.

Σημειώνεται ότι στην παρούσα φάση, οι επιχειρήσεις που έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού είναι 350 συν 1.800 ατομικές επιχειρήσεις. Από τις 350 επιχειρήσεις, οι 50 έχουν τζίρο άνω των 125.000 ευρώ, ενώ οι υπόλοιπες έχουν χαμηλότερους τζίρους και θεωρούνται οικογενειακές.

Οι βελτιώσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό, δεδομένου ότι θα περιλαμβάνουν συγκεκριμένες κατευθύνσεις για τα "κουρέματα" οφειλών, συνδέονται άμεσα με τη θεσμοθέτηση της προστασίας των τραπεζικών στελεχών κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, όταν αυτές διενεργούνται στο πλαίσιο των διεθνών αρχών, κανόνων και πρακτικών της τραπεζικής.

"Δεν θα θεσμοθετήσουμε νομική ασυλία στα τραπεζικά στελέχη. Θα θεσμοθετήσουμε την προστασία τους από κακόβουλες καταγγελίες ανταγωνιστών. Πρόκειται για μια απειλή δικαστικών εμπλοκών που επικρέμαται της κεφαλής των τραπεζικών στελεχών  και τα αποτρέπει από το να βάλουν την υπογραφή τους σε αναδιαρθρώσεις δανείων. Αν δεν βάλουν, όμως την υπογραφή τους, η Οικονομία θα βαλτώσει. Είναι πολύ μεγάλο ζήτημα το να επιταχυνθούν οι αποφάσεις των τραπεζικών στελεχών, αλλιώς η Οικονομία δεν προχωράει", τόνισε ο Υπουργός, επισημαίνοντας παράλληλα ότι δεν θα υπάρξει ατιμωρησία για πράξεις που θα κινούνται εκτός τραπεζικής νομιμότητας.

της Νένας Μαλλιάρα
Πηγή : capital.gr


Καταργούνται τεκμήρια και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης!



«Ανάσα» στα κρατικά έσοδα αλλά και στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού αλλά και μικρών σκαφών θα αποτελέσει η κατάργηση των υπέρογκων φόρων.

Σταδιακή κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας στο καθιερωμένο briefing των πολιτικών συντακτών γεγονός που πραγματικά θα αποτελέσει πνοή ζωής για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω αλλά και των ιδιοκτητών βαρκών και μικρών σκαφών.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, η κατάργηση των τεκμηρίων στα αυτοκίνητα αυτομάτως θα επιφέρει και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω με ηλικίες έως 10 έτη όπως επίσης και στα σκάφη αναψυχής με μήκος πάνω από 5 μέτρα.

Η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης που επιφέρει και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα προκαλέσει υστέρηση στα έσοδα τα οποία αναμένεται να αντισταθμιστούν από την άρση ακινησίας που θα πραγματοποιήσουν πάρα πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω όπως επίσης και σκαφών αναψυχής με μήκος από 5 έως και 9 μέτρα.

Παράλληλα οι καταναλωτές δεν θα προσανατολίζουν τις αγορές τους σε αυτοκίνητα με κινητήρες κάτω των 1.929 κ.εκ. με αποτέλεσμα να αναβιώσουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον έσοδα για το κράτος εξαιτίας του αυξημένου Τέλους Ταξινόμησης αλλά και του ΦΠΑ.

Επίσης οι πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσεις τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους θα σπεύσουν να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας καθώς δεν θα υπάρχουν τα υπέρογκα τεκμήρια που θα πρέπει να καλύψουν αλλά ούτε και ο υπερβολικός Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που θα πρέπει να πληρώσουν!

Όλα τα παραπάνω θα συντελέσουν σε ένα πραγματικό restart της αγοράς αυτοκινήτου με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω που την τελευταία 10ετία είχε καταρρεύσει και το κράτος αναμένεται να εισπράξει πολλά εκατομμύρια ευρώ από την επανακυκλοφορία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων αλλά και σκαφών αναψυχής.

Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε να υπενθυμίσουμε πως θα σταματήσει επιτέλους και η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας στις εφορίες για τα αυτοκίνητα αλλά και η κατάθεση των Αδειών Εκτέλεσης Πλόων για τα σκάφη γλιτώνοντας τους πολίτες αλλά και τους υπαλλήλους των εφοριών αλλά και των Λιμενικών σταθμών από τρομερά γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Να υπενθυμίσουμε πως τα τεκμήρια καθιερώθηκαν για πρώτη φορά το 1978 και σκοπό είχαν να καλύψουν την αδυναμία των φορολογικών Αρχών να διαπιστώσουν την φοροδιαφυγή.

Μετά από 40 και πλέον χρόνια η νέα κυβέρνηση προανήγγειλε την κατάργησή τους και την σταδιακή αντικατάστασή τους από νέες τεχνικές και εργαλεία.

Στα επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ. Το τεκμήριο διαβίωσης ορίζεται ως εξής:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 4.000 ευρώ.

* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Τα παραπάνω ισχύουν και για αυτοκίνητα μικτής χρήσης καθώς και για αυτοκίνητα τύπου jeep.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

Στα σκάφη αναψυχής τα τεκμήρια διαβίωσης ή οι «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης» κλιμακώνονται ως εξής:

* Για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου χωρίς χώρο ενδιαίτησης (ταχύπλοα και μη) ολικού μήκους μέχρι 5 μέτρα, η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» ανέρχεται στο ποσό των 4.000 ευρώ. Για όσα έχουν μήκος πάνω από 5 μέτρα, το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ το μέτρο.

* Για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρους ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι και 7 μέτρα, η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» ορίζεται στο ποσό των 12.000 ευρώ. Για τα ίδια σκάφη με μήκος πάνω από 7 και μέχρι 10 μέτρα προστίθενται 3.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 10 μέτρων και μέχρι 12 μέτρα, προστίθενται 7.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 12 μέτρων και μέχρι 15 μέτρα, προστίθενται 15.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 15 μέτρων και μέχρι 18 μέτρα, προστίθενται 22.500 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 18 και μέχρι 22 μέτρα, προστίθενται 30.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Τέλος, για σκάφη πάνω από 22 μέτρα, προστίθενται 50.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέτρο μήκους.

Τα ποσά της περίπτωσης αυτής μειώνονται 50% για τα πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.

Η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» κάθε σκάφους μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του κατά ποσοστό 15% αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα πάνω από 5 και μέχρι δέκα 10 έτη από τη χρονιά που νηολογήθηκε για πρώτη φορά και κατά 30% αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη. Τα παραπάνω ποσά του πίνακα μειώνονται κατά 50% για τα ιστιοφόρα σκάφη.

Για σκάφη με μόνιμο ναυτολογημένο πλήρωμα για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στην παραπάνω δαπάνη προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος, ενώ τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την επαγγελματική δαπάνη.

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα

Ο φόρος υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης, κάτι που αναμένεται να αλλάξει από του χρόνου (φορολογικό έτος 2017), με βάση τις εξαγγελίες του Υπουργείου Οικονομικών, που όμως δεν τις έχουμε δει σε σχέδιο νόμου.

Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο φόρος πολυτελείας ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.

Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η παλαιότητα των οχημάτων μετρά, και εδώ, από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του οχήματος και όχι από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα Σκάφη

Με ποσοστό 13% υπολογίζεται και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης στους κατόχους σκαφών, πάνω από 5 μέτρα.


Πηγή : newsauto.gr


Αντί να ντρέπεται ο Στρατής για την κατάντια του υπουργείου κάνει παράπονα στην Μενδώνη



Ο τέως υφυπουργός Πολιτισμού Κώστας Στρατής αντί να ντρέπεται για την κατάντια που άφησε το υπουργείο και να ζητάει συγνώμη σε δήλωση του έκανε λόγο για «επιχειρούμενη δυσφήμιση του έργου που έχει επιτελεστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων» από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού. 
Μέσα στα όσα έγραψε σημειώνει, χωρίς να απολογείται για την κατάντια του υπουργείου «ορισμένα έκτακτα ζητήματα που προέκυψαν πρόσφατα, και οπωσδήποτε μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, παρουσιάζονται ως δήθεν χρονίζοντα», όπως «η καταστροφή των σκληρών δίσκων του ΤΑΠ, που λειτουργούσαν μέχρι τις εκλογές και καταστράφηκαν από τους πρόσφατους σεισμούς, όπως και το πωλητήριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΕΑΜ), που έκλεισε στις 18 Ιουλίου επειδή χρειάστηκε να γίνει μυοκτονία, απολύμανση και συντήρηση στο σύστημα κλιματισμού του». Και προσθέτει ότι ανάλογα προβλήματα ανέκυπταν κατά τη διάρκεια και της προηγούμενης θητείας, που «σε ελάχιστο χρόνο, υπό τον συντονισμό της τότε πολιτικής ηγεσίας και χωρίς το θέμα να πάρει διαστάσεις».

Η υπουργός πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη μετά τα όσα είπε ο Στρατής απάντησε : «η καλύτερη απάντηση στην δήλωση του τέως Υφυπουργού Πολιτισμού, κ. Κώστα Στρατή, είναι η χθεσινή θλιβερή εικόνα, που κατεγράφη στο πωλητήριο και στην αντίστοιχη αποθήκη του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, και η οποία αποτυπώνεται και στις αναφορές των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων» 


Πρόκληση Ακάρ: Ό,τι κάναμε το ’74 στην Κύπρο, θα το κάνουμε ξανά αν χρειαστεί


Σε νέες απειλές για την αντίδραση της Τουρκίας σε περίπτωση καταπάτησης των δικαιωμάτων της στην Κύπρο, προέβη ο Τούρκος υπουργός Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ, ο οποίος δήλωσε εμμέσως πλην σαφώς ότι η Τουρκία δεν θα διστάσει να χρησιμοποιήσει, όπως και το ’74, το δικαίωμα επέμβασης με βάση τη συνθήκη των εγγυήσεων.

«Οι εγγυήσεις της Τουρκίας είναι πολύ σημαντικές. Δεν έχει κανένα νόημα η προσπάθεια αποδυνάμωσης ή διαστρέβλωσης του καθεστώτος των εγγυήσεων, που διατηρεί η Τουρκία, με τη χρήση διαφορετικών εκφράσεων ή ορισμών. Είναι μάταιη αυτή η προσπάθεια. Η Τουρκία, η Τουρκική Δημοκρατία είναι ο εγγυητής της ΤΔΒΚ στο νησί και όπως χθες, έτσι και σήμερα θα χρησιμοποιήσει αυτό το δικαίωμα με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο», δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας στη διάρκεια δεξίωσης για την 43η επέτειο από την εγκαθίδρυση των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στην Κύπρο.


Ο Χουλουσί Ακάρ είπε ότι με τον ίδιο τρόπο που σκέφτηκαν οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις πριν από 45 χρόνια και προστάτευσαν τους Τ/Κ, έτσι θα ενεργήσουν και σήμερα αν υπάρξει ξανά ανάγκη.

«Το κράτος της Τουρκικής Δημοκρατίας, οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις με τον ίδιο τρόπο που σκέφτηκαν πριν από 45 χρόνια, με τον ίδιο τρόπο που υλοποίησαν τα σχέδιά τους, με τον ίδιο τρόπο που αισθάνθηκαν, αρνούμενοι να αποδεχτούν τον πόνο των αδελφών μας στην Κύπρο και να μείνουν σιωπηλοί στις αδικίες και γι’ αυτό εκτέλεσαν την Ειρηνευτική Επιχείρηση, έτσι και σήμερα με τα ίδια συναισθήματα, με τις ίδιες σκέψεις συνεχίζουμε να παρακολουθούμε από κοντά όλες τις εξελίξεις με κάθε λεπτομέρεια, καθώς και τον πόνο των αδελφών μας στην Κύπρο, να συμπάσχουμε μαζί τους στα προβλήματα και στα ζητήματά τους. Γι’ αυτό να μην έχει κανείς αμφιβολία για την αποφασιστικότητά μας και να μην υπολογίζει λανθασμένα ότι δεν θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για την προάσπιση των δικαιωμάτων και συμφερόντων της χώρας μας και της ΤΔΒΚ. Με λίγα λόγια ό,τι σκεφτόμασταν χθες, σκεφτόμαστε και σήμερα και προσεγγίζουμε με τον ίδιο τρόπο τα γεγονότα προκειμένου να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των αδελφών μας στην Κύπρο, τα δικαιώματα του τ/κ λαού. Κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», σημείωσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας, ο οποίος ανήγαγε κι αυτός με τη σειρά του το θέμα της ανατ. Μεσογείου σε εθνικό ζήτημα.

«Οι δραστηριότητές μας εντός των θαλάσσιων ζωνών δικαιοδοσίας τόσο της χώρας μας όσο και της ΤΔΒΚ συνεχίζονται αδιαλείπτως και ανελλιπώς και θα συνεχιστούν, όπως έχουν σχεδιαστεί. Είναι ένα δικαίωμά μας που πηγάζει από το διεθνές δίκαιο, είναι εθνικό μας δικαίωμα… Κι αυτό δεν έχει δικαίωμα να το αλλάξει κανείς. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας ώστε να φέρουμε εις πέρας όλα όσα έχουμε σχεδιάσει».

Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας απηύθυνε, ωστόσο, έκκληση στις παράκτιες χώρες για σύμπραξη και συνεννόηση ως προς τον καθορισμό των θαλάσσιων ζωνών στη Μεσόγειο, αλλά και στο διαμοιρασμό του ενεργειακού της πλούτου.

«Η Τουρκία υποστηρίζει ότι η οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών στην ανατ. Μεσόγειο και την Κύπρο, η προάσπιση των ισότιμων κυριαρχικών δικαιωμάτων και ο δίκαιος διαμοιρασμός των πηγών ενέργειας πρέπει να γίνει κατόπιν συνεννόησης όλων των παράκτιων χωρών. Πρόκειται για μια πραγματικά συγκεκριμένη και λογική προσέγγιση, αλλά αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στο να γίνει κατανοητή».

Αναφερόμενος στο Αιγαίο και την Ελλάδα, ο Χουλουσί Ακάρ έτεινε χείρα φιλίας στην καινούρια κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι η Τουρκία επιθυμεί σχέσεις καλής γειτονίας και η ίδια κάνει ό,τι είναι δυνατόν προς αυτή την κατεύθυνση.

«Όσον αφορά στα προβλήματα στο Αιγαίο, την ανατ. Μεσόγειο, την Κύπρο είμαστε υπέρ της επίλυσής τους μέσα σε κλίμα συνεργασίας και αμοιβαιότητας με την καινούρια κυβέρνηση που συστήθηκε στην Ελλάδα», σημείωσε για να συμπληρώσει ότι: «Όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ό,τι κάνουμε βασίζεται στο διεθνές δίκαιο. Στο πλαίσιο των σχέσεων καλής γειτονίας με την Ελλάδα και την Ελληνοκυπριακή Διοίκηση Νότιας Κύπρου, θα ήταν λογικό, θετικό και χρήσιμο να σκεφτούμε ‘τί μπορούμε να κερδίσουμε όλοι μαζί’ και να εργαστούμε στο πώς θα δώσουμε απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Έχουμε λάβει πολλές πρωτοβουλίες σχετικά με αυτό το ζήτημα και θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο τις προσπάθειές μας για εξεύρεση λύσεων σε όλα τα προβλήματα».

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις θα συνεχίσουν να αποτελούν εγγύηση ασφάλειας και σταθερότητας στο ψευδοκράτος και καλό θα ήταν να μην προσπαθήσει κανείς να δοκιμάσει την αποφασιστικότητα της Τουρκίας.

«Θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου και των συνθηκών εγγυήσεων τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντα της Τουρκίας και της ΤΔΒΚ. Στο θέμα αυτό κανείς δεν πρέπει να δοκιμάσει την αποφασιστικότητά μας», τόνισε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας υπογραμμίζοντας ότι ποτέ δεν θα κάνουν τα στραβά μάτια σε τετελεσμένα ή σε καταπάτηση των δικαιωμάτων τους. «Αυτό θα ήταν χρήσιμο να το καταλάβουν μια ώρα αρχύτερα όλες οι πλευρές και να προσαρμόσουν αναλόγως τις ενέργειές τους», δήλωσε με νόημα ο Χουλουσί Ακάρ.

Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας επανέλαβε ότι η Τουρκία θα συνεχίσει να είναι ο μεγαλύτερος υποστηρικτής των Τ/Κ, χωρίς να γίνει καμία υποχώρηση.

«Δεν τίθεται θέμα υποχώρησης στο θέμα αυτό. Η Τουρκία και οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις είναι έτοιμες να κάνουν ό,τι χρειαστεί. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην Κύπρο. Και υπό αυτό το πρίσμα οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις εξακολουθούν να είναι έτοιμες να εκτελέσουν το καθήκον τους με κάθε τρόπο στην ξηρά, τη θάλασσα και τον αέρα», υπογράμμισε.

Ο Χουλουσί Ακάρ υποστήριξε τέλος ότι η Τουρκία, όπως μέχρι σήμερα σε κάθε ευκαιρία προασπίζονταν την ειρήνη και τη σταθερότητά της χώρας αλλά και της ΤΔΒΚ, το ίδιο θα συνεχίσει να κάνει και στο μέλλον. «Πάντα υποστηρίζαμε και με λόγια και με πράξεις την ειρήνη και τη σταθερότητα», είπε.


Πηγή: philenews.gr