Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

Μπρουνέι: Λιθοβολισμός για τους γκέι – Ακρωτηριασμός ακόμα και σε παιδιά

Ο Σουλτάνος του Μπρουνέι Χασανάλ Μπολκιάχ 

Το Μπρουνέι είναι το πρώτο έθνος στη νοτιανατολική Ασία που επιβάλλει τη θανατική ποινή για τους γκέι βάσει του μουσουλμανικού νόμου της Σαρία

Με λιθοβολισμό και μαστίγωμα μέχρι θανάτου θα τιμωρούνται οι ομοφυλόφιλοι στο Μπρουνέι σύμφωνα νέους νόμους που θα τεθούν σε ισχύ από την επόμενη Τετάρτη και έχουν προκαλέσει σάλο. 

Το Μπρουνέι είναι το πρώτο έθνος στη νοτιανατολική Ασία που επιβάλλει τη θανατική ποινή για τους γκέι βάσει του μουσουλμανικού νόμου της Σαρία που άρχισε να εφαρμόζεται το 2014 και γίνεται σταδιακά αυστηρότερος. 

Oι οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα χαρακτήρισαν φρικιαστικές και αποτρόπαιες τους νέους νόμους ζητώντας την άμεση απόσυρσή τους.

«Η διεθνής κοινότητα πρέπει να καταδικάσει την απόφαση του Μπρουνέι να θέσει σε ισχύ αυτές τις βάρβαρες ποινές» δήλωσε εκπρόσωπος της Διεθνούς Αμνηστίας. Η Οργάνωση προειδοποίησε μάλιστα ότι άλλοι νέοι νόμοι επιτρέπουν τον ακρωτηριασμό ως τιμωρία για κλοπή – μια ποινή που θα επιβάλλεται ακόμα και σε παιδιά. 

Πηγή: skai.gr


Ευ. Αποστολάκης: Κάνουμε τιτάνια προσπάθεια να μην ανταποκριθούμε στις τουρκικές προκλήσεις



«Η Ελλάδα δεν είναι απροστάτευτη χώρα. Έχει ισχυρές ένοπλες δυνάμεις που διατηρούν στο ακέραιο την επιχειρησιακή τους ικανότητα», ήταν το μήνυμα του υπουργού 'Αμυνας, Ευάγγελου Αποστολάκη προς την Ομογένεια των ΗΠΑ, με την ευκαιρία της παρουσίας του στη Νέα Υόρκη.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφο - με αφορμή τις πρόσφατες τουρκικές προκλήσεις σε βάρος του ελικοπτέρου που μετέφερε τον Έλληνα πρωθυπουργό πάνω από το Αγαθονήσι - είπε πως «η πρόθεση της Ελλάδας είναι ότι οι ένοπλες δυνάμεις χρησιμοποιούνται για να λειτουργούν αποτρεπτικά και να διατηρούν την ειρήνη στην περιοχή, αλλά αν χρειαστεί θα χρησιμοποιηθούν.

Το έχουμε δηλώσει πολλές φορές. Η επίκληση ότι η χώρα είναι ανοχύρωτη και δεν προστατεύεται, είναι ανοησίες και επικίνδυνες δηλώσεις. Είναι προς τη λάθος κατεύθυνση και άδικη προς τις ένοπλες δυνάμεις. Η Ελλάδα είναι από τις καλύτερα φυλασσόμενες χώρες. Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις είναι από τις ισχυρότερες της Ευρώπης και ο χώρος που υπερασπίζονται, αν και δύσκολος, τον γνωρίζουν πολύ καλά και είναι καλά στημένες και σχεδιασμένες. Ενώ οι συνεργασίες μας στην περιοχή μας δίνουν επιπρόσθετη ισχύ. Ενώ και η παρουσία των ΗΠΑ - που έχουν αυξήσει την παρουσία τους στη Μεσόγειο αλλά και στην Ελλάδα - είναι και μια άλλη ενότητα εγγύησης».

Ο υπουργός 'Αμυνας πρόσθεσε ότι οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις επιδεικνύουν καθημερινά την ετοιμότητά τους.

«Η ψυχραιμία με την οποία αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις αυτές, δείχνουν πόσο ισχυρές και σοβαρές είναι. Το δύσκολο δεν είναι να κάνεις ένα πόλεμο, αλλά να μην κάνεις πόλεμο».

Ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης επισκέπτεται τη Νέα Υόρκη από τις 27 έως 29 Μαρτίου, προκειμένου να συμμετάσχει στην Υπουργική Διάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τις Ειρηνευτικές Επιχειρήσεις.

Σήμερα το πρωί είχε συνάντηση με την Αμερικανο-Εβραϊκή Επιτροπή (AJC) και ομάδα ομογενών με επικεφαλής τον 'Αντι Μανάτο, ενώ την Πέμπτη θα συναντηθεί στην έδρα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής με τον Αρχιεπίσκοπο Δημήτριο. Νωρίτερα θα συναντηθεί με τον βοηθό ΓΓ του ΟΗΕ αρμόδιο για τις ειρηνευτικές επιχειρήσεις, Ζαν Πιερ Μακρουά.

Στην ομιλία του στην υπουργική σύνοδο του ΟΗΕ, ο κ. Αποστολάκης θα αναλύσει τις εξελίξεις στην περιοχή, την συμμετοχή της Ελλάδας και την υποστήριξη που παρέχει η Ελλάδας στις θέσεις των Ηνωμένων Εθνών.

«Η Ελλάδα είναι προσηλωμένη στις δράσεις του ΟΗΕ», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τις επαφές που είχε το πρωί στη Νέα Υόρκη, με την Αμερικανο-Εβραϊκή Επιτροπή, o υπουργός 'Αμυνας είπε πως παρουσίασε την εικόνα για την κατάσταση στην Ελλάδα και πως έχουν διαμορφωθεί οι σχέσεις με το Ισραήλ και τις ΗΠΑ, που τις χαρακτήρισε «πολύ καλές και αποδοτικές», ενώ είπε πως οι τριμερείς συνεργασίες στην Ανατολική Μεσόγειο είναι πολύ σημαντικές, έχουν αποδώσει και έχουν προστιθέμενη αξία για την ασφάλεια και την ειρήνη στην περιοχή».

«Τα σχήματα Ελλάδα - Κύπρος - Ισραήλ και Ελλάδα - Κύπρος - Αίγυπτος, με την επισφράγιση και την υποστήριξη των ΗΠΑ, είναι πιθανόν το αντιστάθμισμα στις όποιες παράξενες και αβάσιμες ενέργειες και επιδιώξεις που η Τουρκία έχει στο χώρο», είπε ο κ. Αποστολάκης.

Αναφερόμενος στη στάση της Τουρκίας, είπε πως κάθε τόσο εξαγγέλλει και κάτι καινούργιο το οποίο δεν στηρίζεται πουθενά και επιδεικνύει καθημερινά το πόσο επιθετική είναι.

«Από τη μία θέλει να διακηρύττει ότι θέλει να έχουμε καλές σχέσεις και να μην υπάρχει ένταση στην περιοχή κι από την άλλη την πυροδοτεί. Εμείς κάνουμε τιτάνια προσπάθεια να κρατήσουμε ισορροπίες στην περιοχή και να μην ανταποκριθούμε σ' αυτές τις προκλήσεις, γιατί το αποτέλεσμα θα είναι κάποιο θερμό επεισόδιο. Ανησυχούμε βέβαια για την πρόκληση ενός ατυχήματος, το οποίο θα έχει ανεξέλεγκτες εξελίξεις. Δηλαδή μπορεί να προκληθεί μία κλιμάκωση την οποία δεν μπορείς να ελέγξεις».

Ο κ. Αποστολάκης επισήμανε ότι γίνεται προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση, ιδιαίτερα μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Τουρκία, ενώ κι ο ίδιος είχε συνάντηση στις Βρυξέλλες με τον Τούρκο ομόλογό του Χουλουσί Ακάρ.

«Ψάχνουμε να βρούμε τρόπους πώς να λιγοστέψουμε την ένταση και την επικινδυνότητα αυτού που γίνεται σήμερα. Η μεθόδευση είναι ότι προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε τα υφιστάμενα ΜΟΕ τα οποία έχουν υπογραφεί από την εποχή Παπούλια - Γιλμάζ. Σε όσο ποσοστό καταφέρουμε να τα υλοποιήσουμε, είναι οι πρώτες κινήσεις προς την κατεύθυνση μείωσης της έντασης», πρόσθεσε, αναφέροντας ότι έχουν οριστεί επιτροπές από τις δύο χώρες με συμμετοχή παραγόντων των υπουργείων 'Αμυνας και Εξωτερικών οι οποίοι εξετάζουν ανά περίπτωση τα σημεία όπου προκαλούνται προβλήματα και προτείνουν μεθοδεύσεις για να μειωθούν τα προβλήματα. Η διαδικασία αυτή, διευκρίνισε, δεν συμπεριλαμβάνει συζητήσεις για την επίλυση των χρονίων διαφορών με την Τουρκία.

Ο υπουργός 'Αμυνας εξέφρασε την εκτίμηση ότι η διαδικασία αυτή θα πάει καλά, γιατί οι προθέσεις κι από τις δύο πλευρές δείχνουν να είναι προς αυτή την κατεύθυνση, όμως συνέστησε υπομονή.

Σχολιάζοντας επισήμανση δημοσιογράφου για τις πρόσφατες τουρκικές προκλήσεις σε βάρος του ελικοπτέρου που μετέφερε τον Έλληνα πρωθυπουργό, είπε πως «ήταν χοντρή η πατάτα». Αν και οι Τούρκοι προσπάθησαν να ανασκευάσουν, λέγοντας ότι «εμείς δεν κάναμε παρενόχληση στο ελικόπτερο του πρωθυπουργού, εμείς εκεί είμαστε», αυτό, είπε «είναι ένα άλλο κακό μήνυμα. Είσαστε εκεί για να κάνετε παραβιάσεις; To κάναμε κατεστημένο; Αυτό είναι το χειρότερο απ' όλα».

Ο κ. Αποστολάκης ανέφερε ότι είπε στους Τούρκους ότι «δεν μπορούν κάθε τόσο να πετούν ‘ρουκέτες' κι από την άλλη μεριά να λένε πως πρέπει να βρούμε τρόπο να μειώσουμε την ένταση. Θα πρέπει να σοβαρευτούν».

Ο υπουργός Άμυνας δεν συνέδεσε την τουρκική στάση με τις επικείμενες εκλογές, αλλά με την γενικότερη τουρκική στάση, ενώ τόνισε την ανάγκη του να είμαστε προσεκτικοί στην διαχείριση αυτών των προβλημάτων.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Μας ξεπούλησε και με την βούλα ο Τσίπρας! Ζάεφ Είπα «ναι» στο Βόρεια Μακεδονία γιατί ο Τσίπρας αποδέχθηκε τη «μακεδονική ταυτότητα»



Αποκαλύψεων συνέχεια του Ζόραν Ζάεφ, για το ψυχρό ξεπούλημα της Μακεδονίας από τον Αλέξη Τσίπρα.

Ο Τσίπρας είχε δεχθεί το «Μακεδονία του Ίλιντεν» αλλά η συμφωνία δεν προχώρησε γιατί υπήρξε αντίδραση της αντιπολίτευσης στην Ελλάδα, αποκάλυψε ο Ζόραν Ζάεφ, σε συνέντευξη του

Μας έκανε την χάρη και είπε «ναι» στον όρο Βόρεια Μακεδονία ο Ζόραν Ζάεφ για την ονομασία της ΠΓΔΜ και στο εσωτερικό της χώρας, γιατί η ξεπουλημένη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδέχθηκε τη «μακεδονική ταυτότητα» και αυτό το είπε στο ντιμπέιτ με τον αρχηγό του κόμματος της αντιπολίτευσης (VMRO-DPMNE) Κρίστο Μίτσοσκι.

Ο επικίνδυνος για την Ελλάδα Αλέξης Τσίπρας μάλιστα είχε δεχθεί και την πρότασή του για ονομασία «Μακεδονία του Ίλιντεν» αλλά, όπως είπε, απορρίφθηκε από την ελληνική αντιπολίτευση (ευτυχώς) με αποτέλεσμα να μην προχωρήσει η σχετική συμφωνία.

 Ο Ζόραν Ζάεφ αναφέρθηκε και στο θέμα της «μακεδονικής γλώσσας» και της «μακεδονικής ταυτότητας» για την οποία είπε ότι «λάμπει στον ΟΗΕ». «Η επιγραφή της "μακεδονικής γλώσσας" και της "μακεδονικής ταυτότητας" λάμπουν στον ΟΗΕ όπου καταχωρήθηκαν χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις. Η "μακεδονική γλώσσα" είναι η γλώσσα των "Μακεδόνων" στην Αυστραλία, την Αμερική, στον Καναδά, την Ελβετία, τη Γερμανία και κανείς δεν την αμφισβητεί» είπε χαρακτηριστικά δείχνοντας την ζημιά που έχει γίνει από ξεπούλημα του Αλέξη Τσίπρα.


Ισοβίτης μπαινόβγαινε σε αγροτικές φυλακές και έκανε ληστεία!


Ο ισοβίτης, φυσικός αυτουργός στην απαγωγή του εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου και καταδικασθείς για ανθρωποκτονία προ δέκα ετών, μπαινόβγαινε στις αγροτικές φυλακές Τίρυνθας και φέρεται να συμμετείχε σε ένοπλη ληστεία στο Ναύπλιο.

Συγκεκριμένα, ο συγκεκριμένος άνδρας εκτιμάται πως βρίσκεται πίσω από την ένοπλη ληστεία σε πρακτορείο ΟΠΑΠ στο Ναύπλιο, με όπλο και αυτόματο, στις 24 Μαρτίου. Το Τμήμα Ασφαλείας της περιοχής, μετά από έρευνα, θεωρεί πως μαζί με ένα συνεργό του (είτε ασύλληπτο είτε άλλον συγκρατούμενο του) βρίσκονται πίσω από την ένοπλη ληστεία στο πρακτορείο, από το οποίο κατάφεραν να αποσπάσουν 1.500 ευρώ. Ο ίδιος, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., ήταν εκείνος που μπήκε μέσα στο κατάστημα, άρπαξε το χρηματικό ποσό και στη συνέχεια επιβιβάστηκε στη μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού στην οποία βρισκόταν ο συνεργός του.

Οι Αρχές έκαναν «φύλλο και φτερό» τις αγροτικές φυλακές, αλλά και το κελί του, σε μια προσπάθεια να βρουν στοιχεία που να τον συνδέουν με την ένοπλη ληστεία. Παρά το γεγονός πως χρήματα δεν εντοπίστηκαν μέσα σε αυτό, βρέθηκαν τα ρούχα τα οποία φέρονται να συνδέονται με τη ληστεία που σημειώθηκε την παραμονή της 25ης Μαρτίου στο Ναύπλιο. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες που έχουν στα χέρια τους οι αστυνομικοί, αυτά φέρονται να έχουν αναγνωριστεί ως εκείνα τα οποία φορούσε ο δράστης της ένοπλης ληστείας στο πρακτορείο επί της οδού Μπουμπουλίνας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το καθεστώς στις αγροτικές φυλακές είναι πιο… χαλαρό, ωστόσο από το νόμο προβλέπεται πως πρέπει να γίνονται όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι. Ο συγκεκριμένος άνδρας, όπως τονίζουν οι ίδιες αστυνομικές πηγές, έβγαινε και επέστρεφε από τις φυλακές σαν στο… σπίτι του. Τουλάχιστον έως τώρα δεν έχει ξεκαθαριστεί αν γινόταν έλεγχος κατά την επιστροφή του από τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους.

Αστυνομικές πηγές αναφέρουν πως ήδη σχηματίζεται εις βάρος του δικογραφία για συμμετοχή του στη συγκεκριμένη ληστεία, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να είχε κάνει κι άλλες… σκοτεινές αποδράσεις από τις αγροτικές φυλακές, προκειμένου να προχωρήσει σε αντίστοιχες εγκληματικές ενέργειες. Ακόμη ένα σενάριο που ελέγχεται είναι να έβγαιναν από τις φυλακές και άλλοι κρατούμενοι χωρίς να υπόκεινται στον απαραίτητο έλεγχο και αν φυσικά συνεργάζονταν μαζί του.
Ο ισοβίτης, πάντως, είχε μιλήσει στις 21 Νοεμβρίου του 2018 σε ημερίδα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών με θέμα τις αγροτικές φυλακές και την «κοινωνική επαγγελματική επανένταξη των κρατουμένων τους», κάνοντας μάλιστα και… θετικά σχόλια για τον τρόπο λειτουργίας. Τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν στα όσα τραγικά συμβαίνουν μέσα στις ελληνικές φυλακές.

Πάρτι Αλβανών

Προ ολίγων ημερών είχε δει το φως της δημοσιότητας ένα βίντεο από ένα… πάρτι Αλβανών κρατουμένων μέσα στις φυλακές ανήμερα της Πρωτοχρονιάς. Σε αυτό οι κρατούμενοι πετούσαν, επιδεικτικά, χρήματα στον αέρα και κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ μέσα από μπουκάλια, ενώ τους έκανε παρέα μέσα στο «κελί- σουίτα» και μία… γάτα. «Για το καθεστώς ανομίας που κάποιοι επιδιώκουν να επικρατήσει στις φυλακές, έχουν απαντήσει αποφασιστικά τόσο η κυβέρνηση όσο και η Δικαιοσύνη», ήταν η ανακοίνωση του υπουργείου Δικαιοσύνης πριν από λίγες ημέρες, στην οποία πρόσθεσε: «Η δράση εγκληματικής οργάνωσης και η ανάπτυξη κυκλωμάτων, με επιμέρους συνδεόμενες ενέργειες, δεν είναι ανεκτή και αντιμετωπίζεται συγκροτημένα, αλλά με όρους κράτους δικαίου.

Π. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ - Μ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ


Σεισμός στο Αίγιο



Σεισμική δόνηση 4 ρίχτερ σημειώθηκε στις 11.15 σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο 26 χλμ νοτιοδυτικά του Αιγίου. Το εστιακό βάθος ήταν 5 χλμ σύμφωνα με την αυτόματη μέτρηση και ο σεισμός έγινε αισθητός και στην Πάτρα.

Σύμφωνα με το Ευρωμεσογειακό ο σεισμός είχε μέγεθος 4,1 ρίχτερ και το επίκεντρο προσδιορίζεται στα 25 χλμ ανατολικά του Κάτω Μαζαρακίου.


Η Συριζαία βουλευτής Φ. Βάκη αντρόπιαστη απαξιώνει το «Μακεδονία Ξακουστή»



Δεν έχουν τέλος οι ανθελληνικές κραυγές των ακροαριστερών εθνομηδενιστών Συριζαίων και την σκυτάλη πήρε η γνωστή για τις ακραίες θέσεις της Φωτεινή Βάκη.

Αφορμή για να εκδηλώσει το μίσος της η Βάκη ήταν το «Μακεδονία Ξακουστή» που παιάνισαν και οι φιλαρμονικές της Κέρκυρας «Παλαιά» και «Μάντζαρος» και έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook : Οι «υπερπατριώτες» που άδουν το «Μακεδονία ξακουστή» στις παρελάσεις και στα συλλαλητήρια στα οποία κάποιοι εξ αυτών βεβήλωναν μνημεία του Ολοκαυτώματος, καλό θα ήταν να γνωρίζουν ότι το εν λόγω άσμα είναι παλιό σεφαραδίτικο τραγούδι που δημιουργήθηκε για τα εγκαίνια του πρώτου εβραϊκού σχολείου της Θεσσαλονίκης το 1873. Κρίμα που μια παλιά σεφαραδίτικη μελωδία έντυσε κακότεχνους στίχους και κατέστη σύμβολο σύγχρονης πατριδοκαπηλείας που ενθαρρύνει εθνικιστικές κραυγές. Κρίμα που παιάνιζαν στην χθεσινή παρέλαση στην Κέρκυρα το εν λόγω άσμα, οι δύο Φιλαρμονικές με πλούσια και μακρά ιστορία. Ακούσαμε λοιπόν και στην Κέρκυρα το «Μακεδονία ξακουστή», στην κάτω πλατεία, εκεί που κάποιον Ιούλιο του μακρινού 1797 φυτεύανε το δέντρο της ελευθερίας, στολισμένο με τρεις κορδέλες στα χρώματα της Γαλλικής Επανάστασης και κάποια χρόνια αργότερα, μερικά μέτρα πιο πάνω, στην Ιόνιο Ακαδημία θα δίδασκε ο Κάλβος Διαφωτισμό. Ελπίζω να μην ακούσουμε οσονούπω ότι και ο Ρήγας Φεραίος ήταν εθνομηδενιστής και άπατρις».





Τσιτσιπάς: Στους "4" στο διπλό στο Miami Open Τσιτσιπάς/ Κούλχοφ



Πρόκριση στους "4" στο διπλό του Miami Open εξασφάλισαν τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης ο Στέφανος Τσιτσιπάς και ο Ουέσλεϊ Κούλχοφ. 

Ο Έλληνας τενίστας μαζί με τον Ολλανδό κέρδισαν στον προημιτελικά τους Τζον Ίσνερ και Σαμ Κουρέι με 6-4, 5-7, 10-8 και προκρίθηκαν στους "4". 

Ο Τσιτσιπάς συνεχίζει στο 2ο Masters της χρονιάς! 



Πτέραρχος Ιατρίδης: Επικοινωνιακό σώου η δήθεν φωτογράφιση της αερομαχίας από τον πρωθυπουργό



Την άποψη ότι η δήθεν φωτογράφιση της αναχαίτισης πάνω από το Αγαθονήσι από το κινητό τηλέφωνο του πρωθυπουργού ήταν επικοινωνιακό σώου, εξέφρασε ο Πτέραρχος ε.α. Κώστας Ιατρίδης.

«Πώς είναι δυνατόν να βλέπουμε μία εικόνα με ένα κινητό τον κ. Πρωθυπουργό να τραβάει βίντεο δήθεν να βλέπει ας πούμε την αναχαίτιση. Εγώ είμαι αεροπόρος και απ' τα 4 μίλια δεν μπορώ να δω το αεροσκάφος. Πώς είναι δυνατόν μέσα από ένα φινιστρίνι το οποίο έχει διάμετρο 30 εκατοστά να προσπαθεί να φωτογραφίσει μία αερομαχία;» αναρωτήθηκε ο κ. Ιατρίδης, προσθέτοντας με νόημα: «Επειδή είμαι αεροπόρος και ξέρω κάποια πράγματα, ακούω κάποια πράγματα τα οποία δεν στέκουν και δυσανασχετούμε εμείς οι ιπτάμενοι».

Δείτε τι είπε ο Πτέραρχος ε.α. Κ. Ιατρίδης στον ΑΝΤ1 και την εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη:



Πηγή : onalert.gr, newsit.gr


Ομιλία Κυριάκου Μητσοτάκη στην παρουσίαση του προγράμματος του Κόμματος για τις Υποδομές



Κύριε Αντιπρόεδρε, αγαπητέ Κώστα Καραμανλή, αγαπητέ Γιώργο Στεργίου, κύριε Πρόεδρε του Τεχνικού Επιμελητηρίου, κυρίες και κύριοι, σας ευχαριστώ θερμά για την παρουσία σας στην παρουσίαση του προγράμματός μας για τις υποδομές. Η Νέα Δημοκρατία σας χρειάζεται κοντά της. Ήμερίδες όπως η σημερινή, σφυρηλατούν αυτήν τη στενή σχέση της Νέας Δημοκρατίας με τον τεχνικό κόσμο, αλλά και με την κοινωνία. Μια σχέση, την οποία, προσωπικά, αντιλαμβάνομαι ως μια γέφυρα διαλόγου σήμερα και συμπόρευσης αύριο. Γιατί, όπως λένε και τα συνθήματά μας, «Αξίζουμε καλύτερα» και «Μαζί, μπορούμε»! Χτίζουμε, λοιπόν, βήμα-βήμα το σχέδιο διακυβέρνησης της επόμενης ημέρας σε κάθε τομέα πολιτικής. Ώστε σύντομα να κρατήσουμε με σιγουριά και προς μια νέα πορεία το τιμόνι της χώρας. Πρόκειται για μία πρωτοφανή σε εύρος και βάθος δουλειά, χωρίς προηγούμενο από κανένα Κόμμα στην Ελλάδα. Και αν σας κούρασε, ενδεχομένως λίγο, ο Νίκος Σταθόπουλος,  με την παρουσίασή του, ήταν ακριβώς γιατί θέλουμε να καταδείξουμε ότι το πρόγραμμα αυτό δεν είναι απλά επικεφαλίδες, τίτλοι, προς εύκολη επικοινωνιακή κατανάλωση. Είναι καλά επεξεργασμένο, είναι καλά διαστασιολογημένο, είναι καλά κοστολογημένο και κατά συνέπεια είναι και άμεσα εφαρμόσιμο.  Γιατί ξέρω καλά πως την επομένη των εκλογών δεν θα υπάρχει ούτε ώρα για χάσιμο, ύστερα από τόση ζημιά που έγινε τα προηγούμενα χρόνια.

Το πρόγραμμά μας για τις Υποδομές, όπως το ακούσατε σήμερα, είναι ένα συνεκτικό και τεκμηριωμένο σχέδιο. Περιγράφει όλα όσα χρειάζεται, σήμερα, ο τόπος μας σε αυτόν το νευραλγικό τομέα πολιτικής. Πρώτον, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εθνικής εμβέλειας σε κάθε τομέα. Από την ενέργεια μέχρι τις μεταφορές και τις ψηφιακές υποδομές. Δεύτερον, και πολύ σημαντικό περιγράφει τα εργαλεία που θα βελτιώσουν την ποιότητα και το χρόνο ολοκλήρωσης των έργων, αλλά ταυτόχρονα θα μειώσουν και το κόστος αυτών των παρεμβάσεων. Με γρήγορη αξιολόγηση, με έλεγχο και διαφανείς διαγωνισμούς. Και τρίτον, τις Προτάσεις Καινοτομίας, unsolicited proposals, δηλαδή με απλά λόγια ενεργή συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε αυτήν την εθνική προσπάθεια για έργα ανταποδοτικού χαρακτήρα. Πάντα, και θέλω να το τονίσω αυτό, με απόλυτη έμφαση στη σχέση κόστους-οφέλους για κάθε έργο. Πρέπει να ξέρουμε τι φτιάχνουμε και γιατί το φτιάχνουμε. Και εκ των πραγμάτων αυτό μας υποχρεώνει να προτεραιοποιήσουμε έργα. Αλλά θέλουμε και τη συμμετοχή  του ιδιωτικού τομέα στην ωρίμανση αυτών των έργων όπως συμβαίνει παντού. Από την γειτονική Ιταλία και την Ελβετία, μέχρι τον Καναδά και την Αυστραλία.

Αξίζουν, λοιπόν, συγχαρητήρια σε όλα τα στελέχη που εργάστηκαν υπό την εποπτεία, του Γιώργου Στεργίου, για το σχέδιο αυτό. Όχι μόνο γιατί θεωρώ ότι είναι τεχνοκρατικά άρτιο, αλλά, κυρίως, γιατί το διαπερνούν οι πολιτικές αρχές της Νέας Δημοκρατίας: Εκσυγχρονισμός, Διαφάνεια, Αποτέλεσμα υπέρ της κοινωνίας. Εξάλλου το λέει και ο τίτλος της παρουσίασής μας: «Υποδομές για ανάπτυξη και για νέες δουλειές». Και ανάπτυξη, βέβαια, σε όλη την Ελλάδα σε στενή συνεργασία με τις Περιφέρειες, που έχουν επωμιστεί ένα μεγάλο μέρος της υλοποίησης σημαντικών έργων υποδομής. Ανοίγω μια παρένθεση: Αυτός είναι και ο λόγος που αποδίδουμε μεγάλη πολιτική σημασία στις Περιφερειακές εκλογές. Διότι θέλουμε να συνεργαστούμε με Περιφερειάρχες οι οποίοι συμμερίζονται αυτή τη λογική και με την οποία θα μπορούμε σε κεντρικό επίπεδο να συνεννοηθούμε. Έτσι ώστε το κεντρικό κράτος να γνωρίζει ποιες είναι οι προτεραιότητες της Περιφέρειας και αντίστροφα. Να μην καταλήγουμε σε ένα αποσπασματικό κολάζ έργων τα οποία δεν διακρίνονται από καμία εσωτερική συνοχή και σίγουρα από κανέναν κεντρικό σχεδιασμό. Και γι’ αυτό δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η διαχείριση των υποδομών στο εξής θέλω να παρακολουθείται από μια ειδική επιτροπή, δίπλα στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και τα έργα να εγκρίνονται από το αρμόδιο πάντα υποσύνολο του Υπουργικού Συμβουλίου.

Αγαπητοί φίλοι,

Η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια έχει μπροστά της μια τεράστια πρόκληση. Η ανάταξη  οικονομίας, η ένταξη στα διευρωπαϊκά δίκτυα με τις ευκαιρίες της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, απαιτούν πολλές επενδύσεις σε κρίσιμες υποδομές, σε δίκτυα πάσης φύσεως. Όμως η κρίση αφήνει πίσω της μια κοινωνία τραυματισμένη, μία πρωτοφανή αποεπένδυση, η οποία υπολογίζεται στα 100 δις ευρώ. Και όπως τονίστηκε και στις προηγούμενες παρουσιάσεις, ένα τεράστιο κενό -το γνωρίζει καλά ο τεχνικός κόσμος-  σε επίπεδο ώριμων μελετών. Επιπλέον, η κυβέρνηση Τσίπρα για να «πετύχει» τα δήθεν υπερπλεονάσματα πετσόκοψε δημόσιες επενδύσεις κατά 2 δις ευρώ συνολικά, την περίοδο 2016-2018. Εμείς δεσμευόμαστε ότι το Πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων θα υλοποιηθεί στο ακέραιο και ότι θα αξιοποιήσουμε κάθε ευρώ ιδιωτικής συγχρηματοδότησης. Αλλά δεν ξεχνάμε τα διδάγματα της κρίσης και τη διεθνή εμπειρία. «Οι υποδομές για τις υποδομές», δηλαδή μεγάλα έργα που δεν συνδέονται με εθνικούς αναπτυξιακούς στόχους, με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε Περιφέρειας, αυτό είναι ένα μοντέλο το οποίο χρεοκόπησε.

Τίθεται, συνεπώς, ένα ζήτημα ποσότητας και ποιότητας των υποδομών που έχει ανάγκη ο τόπος. Και, ταυτόχρονα, το μείζον ζήτημα της χρηματοδότησης μιας νέας γενιάς έργων. Σε αυτά τα κρίσιμα ζητήματα δίνει απαντήσεις το πρόγραμμά μας. Θέλω να σας θυμίσω ότι η Ελλάδα την 10ετία 2008-2017, παρά την κρίση, κατάφερε και υλοποίησε, τελικά, ένα μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής αυτοκινητοδρόμων που τώρα ξεπερνούν τα 2.500 χλμ. Θυμάται πολύ καλά ο Κωστής Χατζηδάκης, πόσο μεγάλη προσπάθεια έκανε να επαναδιαπραγματευτει τις συμβάσεις παραχώρησης. Θυμόμαστε επίσης τις καθυστερήσεις, από τη σημερινή Κυβέρνηση, οι οποίες τελικά αύξησαν το κόστος αυτών των έργων. Καμία από αυτές τις συμβάσεις, βέβαια, δεν έχει την υπογραφή του ΣΥΡΙΖΑ. Ούτε και πρόκειται, βέβαια,στο ελάχιστο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από τώρα μέχρι τις εκλογές, να υπάρχουν νέες συμβάσεις από αυτή την κυβέρνηση. Με τον Βόρειο Άξονα Κρήτης, την ολοκλήρωση του Ε65, τον άξονα Πάτρα–Πύργος, το συνολικό δίκτυο των κλειστών αυτοκινητοδρόμων θα ξεπεράσει τα 3.000 χλμ. Αλλά σ’ αυτήν ακριβώς την πραγματικότητα συνοψίζονται και οι διαφορές μας με την κυβέρνηση σε ό,τι αφορά το σύνολο των υποδομών: Η Νέα Δημοκρατία, έστω και με λάθη, καθυστερήσεις, αστοχίες, παρήγαγε αποτελέσματα. Δεν υπάρχει έργο στους δρόμους, στον σιδηρόδρομο, στην ενέργεια, στις τηλεπικοινωνίες, που να μην έχει, ολικά ή σε μεγάλο βαθμό, τη σφραγίδα της Νέας Δημοκρατίας. Αντίθετα, η συνεισφορά του ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αρχή το κίνημα «Δεν Πληρώνω», στη συνέχεια όμως  αύξησε τις τιμές και διπλασίασε τελικά τον αριθμό των διοδίων στην Εγνατία. Είναι τα ψεύτικα δάκρυα για τις Συμβάσεις παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που τώρα ξαφνικά έχουν γίνει ύμνοι για τη συμβολή τους στην τουριστική ανάπτυξη. Είναι ο πόλεμος εναντίον της COSCO, την οποία ο κ. Τσίπρας ήθελε στην Τουρκία αντί για τον Πειραιά. Για να φωτογραφίζεται, τώρα, δίπλα στα στελέχη της, προσπαθώντας, μάλιστα, να μιλήσει και κινέζικα…

Τι να πρωτοθυμηθεί, κανείς, από τα έργα και τις ημέρες του ΣΥΡΙΖΑ; H, καλύτερα, από τις ημέρες του ΣΥΡΙΖΑ -διότι έργα δεν υπάρχουν: To Ελληνικό, είχα την ευκαιρία να το επισκεφτώ πριν από 10 ημέρες, 5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης το 2014, παραμένει ακόμα κρανίου τόπος. Είναι ένα μνημείο όχι μόνο υποκρισίας, αλλά και ανικανότητας της σημερινής κυβέρνησης. Τις εικονικές προκηρύξεις έργων; όπως στον ΒΟΑΚ, με διόδια -κατά τον κ. Σπίρτζη- δήθεν μόνο για τους τουρίστες; Με τον  κατακερματισμό του έργου σε κομμάτια με διαφορετικές διαδικασίες; Για το Πάτρα-Πύργος το οποίο κόπηκε σε 8 κομμάτια για να πάρει κάποιος κυβερνητικός φίλος τα 4, να χρεοκοπήσει στη συνέχεια και να καθυστερήσει και άλλο το έργο;

Θα το πω με λίγα λόγια: Η ανεπάρκεια και η αδιαφορία του ΣΥΡΙΖΑ για τις υποδομές αποτυπώθηκαν, δυστυχώς όμως, σε δύο τραγωδίες: στην πλημμυρισμένη Μάνδρα και στο καμμένο Μάτι. Η προπαγάνδα του για τα μεγάλα έργα είναι οι ζωγραφισμένοι μουσαμάδες στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Και η οικονομική του διαχείριση καθρεφτίζεται στα 100 εκ. ευρώ, που χάθηκαν από τον Ο.Σ.Ε.. Στις κατατμήσεις έργων. Σε φωτογραφικούς διαγωνισμούς υπέρ συγκεκριμένων συμφερόντων. Καθώς και στην τραγική διαχειριστική ανεπάρκεια στους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών.

Με το πρόγραμμά μας, το οποίο παρουσιάσαμε σήμερα, δεν απευθυνόμαστε στην κυβέρνηση.Αυτή, ζυγίστηκε σε αυτόν τον τομέα και βρέθηκε ελλιποβαρής. Θέλουμε, όμως, να το συζητήσουμε με τον τεχνικό κόσμο της χώρας, να το κάνουμε κτήμα όλης της κοινωνίας, όλων των εργαζομένων. Αλλά και όλων των ανέργων. Γιατί υποδομές, καλά σχεδιασμένες υποδομές, σημαίνουν ανάπτυξη, κάθε ευρώ που επενδύεται σε αυτές επιστρέφεται περίπου στο διπλάσιο στην εθνική οικονομία. Και γιατί τα έργα σημαίνουν θέσεις εργασίας. Το δικό μας σχέδιο σημαίνει 10-12 δις σε επενδύσεις υποδομών για την επόμενη 4ετία. Και περίπου 43.000-45.000 θέσεις εργασίας σταθερές καλά πληρωμένες, θέσεις εργασίας, κάθε χρόνοΝα γιατί το Πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας αφορά όλο τον ελληνικό λαό, ιδίως τους πιο αδύναμους, τους ανέργους.

Πριν από λίγο είδαμε τα 10 πεδία των έργων εθνικής εμβέλειας που σχεδιάζουμε. Τα συνοψίζω:  

1ον. Η ολοκλήρωση του δικτύου κλειστών αυτοκινητοδρόμων μεγάλης ταχύτητας  που θα συνδέσει με ασφάλεια ολόκληρη τη χώρα: Τρία έργα, Πάτρα-Πύργος, Ε65 και Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Μια πονεμένη ιστορία, ένα έργο για το οποίο έχω δεσμευτεί προσωπικά στους συμπολίτες μου τους Κρητικούς, όχι μόνο γιατί είναι απολύτως καθοριστικό για την αναπτυξιακή πορεία του νησιού μας, αλλά και για αυτό που συμβαίνει κάθε χρόνο στους δρόμους της Κρήτης. Είναι μια ανείπωτη τραγωδία. Μαζί, με αυτά τα έργα που ολοκληρώνουν το βασικό κορμό των αυτοκινητοδρόμων, σπάμε και την απομόνωση όλων των πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων της χώρας: Αγρίνιο-Ιόνια οδός, ολοκλήρωση της Αμβρακίας με την υποθαλάσσια  ζεύξη Λευκάδος,  Ιωάννινα-Κακαβιά, η τόσο σημαντική διέξοδος προς την Αλβανία, Δράμα- Εγνατία, το κομμάτι του δρόμου Γιαννιτσά-Έδεσσα-Θεσσαλονίκη, καθώς και το κομμάτι  Καρπενήσι-Λαμία. Ως την Αττική, προτεραιοποιούμε τρία έργα: το εμβληματικό έργο Ελευσίνα-Υλίκη, την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και την επέκταση της Αττικής Οδού προς Λ. Βουλιαγμένης στο Ελληνικό.  Οι έμπειροι από εσάς στα έργα τα οποία προτεραιοποιούμε, μπορείτε να διαγνώσετε και τα έργα τα οποία δεν προτεραιοποιούμε και τα οποία μερικές φορές έχουν γίνει αντικείμενο εύκολων κυβερνητικών εξαγγελιών. Όμως εμείς για την Αττική πιστεύουμε ότι αυτά  τα τρια έργα είναι απολύτως απαραίτητα. Υπογραμμίζω το έργο Ελευσίνα-Υλίκη, που θα διευκολύνει ιδιαίτερα τους κατοίκους των δυτικών συνοικιών της Αθήνας και του Πειραιά. Θα αποσυμφορήσει το Ποτάμι και θα μειώσει τον χρόνο και το κόστος μετακίνησης προς και από το Βορρά, ενώ θα βελτιώσει και την ποιότητα ζωής σε αυτές τις περιοχές του Λεκανοπεδίου. Είναι ένα έργο εξαιρετικά σημαντικό, εμβληματικό,  αν το δει κανείς στο χάρτη, παντελώς αυτονόητο. Είναι εντελώς αδιανόητο ότι πρέπει να περνάμε μέσα από την Αθήνα και να κάνουμε ένα μεγάλο κύκλο για να πάμε από την Πελοπόννησο στη Βόρεια Ελλάδα ή και αντίστροφα. Είναι έργο απόλυτης πολιτικής προτεραιότητας για τη Νέα Δημοκρατία.

2ον. Όσον αφορά τους σιδηροδρόμους, επιμένουμε σε παρεμβάσεις οι οποίες δεν είναι πολύ ελκυστικές, να το πω πολύ απλά, δεν είναι πολύ σέξυ, δεν αφορούν τραίνα που έρχονται για δέκα μέρες από την Ιταλία, για να μας πείσουν ότι ξαφνικά ως δια μαγείας θα κινούνται με αστρονομικές ταχύτητες σε δίκτυα τα οποία είναι εγκαταλελειμμένα. Μάλλον θα εκτροχιάζονταν, αν επιχειρούσαμε να τα κινήσουμε με αυτές τις ταχύτητες, για αυτό και επιμένουμε τόσο πολύ στα έργα της συντήρησης και της αναβάθμισης αυτού του δικτύου που από το 2015 και μετά εγκαταλείφθηκε   Μέσα σε 4 χρόνια η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη πρέπει  να γίνεται σε τρεις ώρες. Μόνο αν γίνεται σε τρεις ώρες, μπορεί το τραίνο πραγματικά να είναι ανταγωνιστικό προς το αεροπλάνο και προς το αυτοκίνητο, αλλιώς δεν έχει νόημα να συζητάμε για ανταγωνιστικό τραίνο, στον κορμό του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Και αυτό μπορεί να γίνει με αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και όχι με καινούρια φαραωνικά έργα. Παράλληλα ξεκινάμε -και επιμένω σε αυτό- και την αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη - Αλεξανρούπολη με πεδινή χάραξη στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Καβάλα. Μιλάμε δηλαδή για την ανατολική Εγνατία, δεν μιλάμε για τη δυτική Εγνατία. Επειδή δεν μου αρέσει να μασάω τα λόγια μου, η δυτική σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα έργο, το οποίο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. Είναι ένα φαραωνικό έργο χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς καμία μελέτη, τεχνικά πάρα πολύ δύσκολο, πανάκριβο, ένα έργο το οποίο απλά, μπορεί κάποιοι να το φαντάζονται,   πλην όμως στην πράξη δεν θα γινει.  Για αυτό και προτεραιοποιούμε το πεδινό κομμάτι Θεσσαλονίκη - Καβάλα, ώστε να κλείσει το σιδηροδρομικό δίκτυο, από την Πάτρα μέχρι και την Αλεξανδρούπολη, με τις διακλαδώσεις προς τα βόρεια σύνορά μας. Και βέβαια για να γίνει αυτό   απόλυτη προτεραιότητα,, είναι και η σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.

3ον. Η ανάπτυξη του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: Η γραμμή Βεΐκου-Γουδή, πραγματικά απορώ ποιός την σχεδίασε έτσι ώστε να παραμένει τυφλή. Πρέπει να αποκτήσει και άλλες απολήξεις με προεκτάσεις προς τον Περισσό και την Κατεχάκη. Ενώ για την πρωτεύουσα της Μακεδονίας, το έργο πρέπει, επιτέλους, να ολοκληρωθεί.

4ον. Στην Ενέργεια. Πρώτο και κυριότερο στοίχημα είναι οι διασυνδέσεις. Και βέβαια από όλες τις διασυνδέσεις, η πιο σημαντική είναι η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα. Και η σύνδεση αυτή πρέπει να προχωρήσει, ανεξάρτητα από άλλα ενεργειακά έργα, που αφορούν τη διασύνδεση της χώρας μας με την Κύπρο και το Ισραήλ, τα οποία και αυτά είναι σημαντικά. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούν να καθυστερήσουν το κύριο έργο της διασύνδεσης της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, το οποίο τόσο απαραίτητο είναι. Για να μην πληρώνουμε πρόστιμα,  για να μην πληρώνουμε ΥΚΩ  και  για να μπορέσει η Κρήτη να αξιοποιήσει πραγματικά το αναξιοποίητο δυναμικό της σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έτσι ώστε να μπορεί να εξάγει ενέργεια στο κεντρικό σύστημα. Και βέβαια σε δεύτερη φάση είναι η διασύνδεση της  Ικαρίας και της  Σάμου με τις Κυκλάδες και αυτών με την ηπειρωτική χώρα. Και η διασύνδεση  των  νησιών  του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία. Ξεχωριστό βάρος δίνω στην επέκταση του φυσικού αερίου σε όσο.  το δυνατόν περισσότερες πόλεις. Έργα τα οποία μπορούν να υλοποιηθούν μαζί με τις Περιφέρειες. Για παράδειγμα η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δρομολογεί ήδη την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε έξι μεγάλες πόλεις .

5ον και πάρα πολύ σημαντικό. Θα μπορούσα ίσως να το κατατάξω και πρώτο στη λίστα μας αγαπητέ Γιώργο Πατούλη, το πρόβλημα της  διαχείρισης των απορριμμάτων. Μια ιστορία με την οποία έχω ασχοληθεί εδω και παραπάνω από μια δεκαετία, από τότε που ήμουν πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος.  Ένα πρόβλημα το οποίο  ο ΣΥΡΙΖΑ το γιγάντωσε ως κυβέρνηση. Και εδώ, μην κοροϊδευόμαστε,  απάντηση μπορούν να  δώσουν μόνο οι ΣΔΙΤ, με αιχμή τα έργα στην Αττική και σε απόλυτη συνεργασία με την επόμενη περιφερειακή διοίκηση. Στηρίζουμε τον Γιώργο Πατούλη να εκλεγεί Περιφερειάρχης Αττικής, όχι μόνο γιατί είναι ο υποψήφιος της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και γιατί ξέρουμε ότι μπορούμε την επόμενη μέρα να συνεργαστούμε, ωστε να κάνουμε πράξη αυτά τα έργα, τα οποία τόσο έχουν καθυστερήσει. Η κατάσταση με τα σκουπίδια στην Αττική αρχίζει και αποκτά χαρακτηριστικά εθνικής απειλής και θα κάνω ό,τι χρειάζεται, ώστε τα έργα αυτά να τρέξουν το συντομότερο δυνατό. Και έτσι μπορούμε να μετατρέψουμε την απειλή σε ευκαιρία. Για καλύτερη ποιότητα ζωής, αλλά και για συνολική ανάπτυξη. Σας έδειξε ο Νίκος το σχετικό έργο στο Βελιγράδι, το οποίο φυσικά συμπεριλαμβάνει και ενεργειακή αξιοποίηση με καύση, το τονίζω, θερμική επεξεργασία δευτερογενούς καυσίμου. Και χωρίς φυσικά να κάνουμε υπαναχωρήσεις από τις συνολικές ευρωπαϊκές μας δεσμεύσεις όσον αφορά την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση. Και εκεί είναι που χρειαζόμαστε και τη συνεργασία των Δήμων. Αλλά να πιστεύουμε, όπως πίστευε η κυρία Δούρου, ότι με κάποιον μαγικό τρόπο οι  Δήμοι μπορούν να διαχειριστούν τα απορρίμματά τους τοπικά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως είναι η Καλλιθέα και το Φάληρο, ήταν άλλη μια ουτοπική φαντασίωση  του ΣΥΡΙΖΑ, που οδήγησε στο να χαθούν πολύτιμοι ευρωπαϊκοί πόροι. Και μας υποχρεώνουν να ξεκινήσουμε από την αρχή διαδικασίες χωροθέτησης και να χάσουμε και άλλο χρόνο. Θα χρειαστούν πυροσβεστικές παρεμβάσεις στη Φυλή την επόμενη μέρα και άμεση προκήρυξη των νέων έργων στην κατεύθυνση που σας περιέγραψα.

6ον, 7ον και 8ον  , προτεραιότητες που αναφέρθηκαν στο πρόγραμμα  τρεις εμβληματικές παρεμβάσεις με ξεχωριστές σηματοδοτήσεις: Ο Σταθμός του ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και για τη δυνατότητα που μας δίνεται να αναβαθμιστεί μια περιοχή η οποία εδώ και δεκαετίες είναι ουσιαστικά εγκαταλειμμένη. Το Ελληνικό, για το οποίο έχουμε μιλήσει πάρα πολλές φορές, θύμα της ανευθυνότητας της ιδεοληψίας, της μιζέριας του ΣΥΡΙΖΑ, θα γίνει σύμβολο της νέας Ελλάδος, της νέας Αθήνας, σύμβολο αποτελεσματικότητας και ανάπτυξης. Το Θριάσιο Πεδίο θα αναδειχθεί σε κέντρο διεθνών μεταφορών.

Το πρόγραμμά μας, τέλος, συμπληρώνουν ο 9ος και 10ος τομέας εθνικών έργων: Λιμάνια και μαρίνες. Υπάρχουν ακόμα αρκετά λιμάνια προς μελλοντική αξιοποίηση. Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Λαύριο για να αναφέρω μόνο ενδεικτικά κάποια. Όπως φυσικά και η ολοκλήρωση της κομβικής σημασίας  επένδυσης της  Cosco στον Πειραιά για την οποία πάλι κάποιοι επιθυμούν να βάλουν προσκόμματα ιδεολογικών αποχρώσεων. Είναι επίσης το δεύτερο πακέτο παραχώρησης των αεροδρομίων και φυσικά τα περιβόητα και πονεμένα υδατοδρόμια. Παρεμβάσεις τόσο κρίσιμες για τα νησιά μας, που ευνοούν, ταυτόχρονα, τουρισμό, εμπόριο και μεταφορές.

Κυρίες και κύριοι,

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των παραπάνω παρεμβάσεων τα παρακολουθήσαμε ήδη αναλυτικά. Κι όχι μόνο αυτά, αλλά και τις διαδικασίες τους, την κοστολόγηση, και τις πηγές χρηματοδότησής τους. Πρόκειται, επαναλαμβάνω, για ένα συνεκτικό και μελετημένο σχέδιο. Επιτρέψτε μου, να σταθώ μόνο σε 3 πολιτικά χαρακτηριστικά του: Χαρακτηριστικό πρώτο: Το Πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές έχει διδαχθεί από το παρελθόν. Από αποτελέσματα, αλλά και από αστοχίες δεκαετιών. Γι’ αυτό και, όπως είδατε, δεν είναι απλά ένας κατάλογος έργων. Εντάσσεται σε ένα συνολικό αναπτυξιακό μοντέλο που έχει ανάγκη η χώρα για μια βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη. Με τον κατάλληλο σχεδιασμό, διευκολύνουμε την ωρίμανση των έργων. Τα παρακολουθούμε συστηματικά.

Ένα παράδειγμα μόνο: Μισό δις κόστισε η οικονομική επιδείνωση της κατάστασης των συγκοινωνιών της Αθήνας από το 2014 έως 2018. Όσο, δηλαδή, το Πάτρα-Πύργος ή όσο ένα μεγάλο εργοστάσιο διαχείρισης απορριμμάτων. Αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί ποτέ με τον δικό μας τρόπο δουλειάς. Και ποτέ υπό την δική μου ηγεσία. Φέρνοντας, λοιπόν, το σχεδιασμό στο επίκεντρο, ξεπερνούμε και τις επικαλύψεις φορέων. Προωθούμε αντιγραφειοκρατικές διαδικασίες έγκρισης, αξιολόγησης και υλοποίησης έργων. Και, βέβαια, ενοποιούμε -το ξανα είπα πριν και επιμένω πάρα πολύ σε αυτό- όλες τις ανάγκες της επικράτειας, πάντα, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες. Το είχα πει με αφορμή τη Μάνδρα και το Μάτι, το ξαναλέω και σήμερα: Ο σχεδιασμός πρέπει να είναι ενιαίος. Οι προτεραιότητές του δημόσιες. Και η εκτέλεσή του θα παρακολουθείται κεντρικά, από το  πρωθυπουργικό γραφείο.

Χαρακτηριστικό δεύτερο: Σας μίλησα για τις Προτάσεις Καινοτομίας, για τον ιδιωτικό τομέα, για τα ανταποδοτικά έργα. Είναι μία τολμηρή προσέγγιση αυτή  η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα η οποία θα βοηθήσει, όμως, την ανάπτυξη. Θα φέρει θέσεις εργασίας. Θα ωριμάσει γρήγορα έργα, θα αναθερμάνει την Οικονομία. Είναι καιρός, πια, να ξεπεράσουμε συμπλέγματα του παρελθόντος, να σηκώσουμε το κεφάλι, να δούμε, επιτέλους, τι γίνεται γύρω μας, στον υπόλοιπο κόσμο.  Η χρηματοδότηση έργων στην Ελλάδα έχει ιδιωτική συμμετοχή της τάξης του 15%, όταν στη Μ. Βρετανία ξεπερνά το 60%. Εδώ αναζητούμε ακόμα πόρους, όταν η Παγκόσμια Τράπεζα έχει ήδη κωδικοποιήσει τα σχήματα που θα δίνει δάνεια για τους σκοπούς αυτούς. Το πεδίο δράσης, όπως σας είπα, είναι μεγάλο, αφού ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ωρίμασε κανένα έργο, ώστε να ξεκινήσει στο επόμενο διάστημα. Και επειδή, δεν έχω καμία διάθεση να κάνουμε σχεδιασμό για τη μεθεπόμενη κυβέρνηση, ο σχεδιασμός αυτός πρέπει να αφορά την επόμενη τετραετία. ΕΞηγώντας όμως ξεκάθαρα στους πολίτες ποιο είναι το χρονοδιάγραμμά μας, τι μπορούν και τι δεν μπορούν να περιμένουν από εμάς. Παράλληλα, διευρύνεται αυτός ο σχεδιασμός, διότι για εμάς σημαντικά, -και θέλω να το τονίσω αυτό- δεν είναι μόνο τα νέα έργα. Κουβεντιάζαμε και με τον Πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου, τον καλό φίλο, τον Γιώργο Στασινό, τι θα κάνουμε με τη συντήρηση των υπαρχουσών υποδομών, που αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο για τη χώρα με προστιθέμενη αξία. Σήμερα, δεν υπάρχουν πουθενά καταγεγραμμένα όλα τα έργα υποδομής, ποιος φορέας -Δήμος, Περιφέρεια, Υπουργείο- είναι αρμόδιος για τον τακτικό έλεγχο και τη συντήρησή τους. Το αποτέλεσμα είναι ιστορικές γέφυρες να καταρρέουν, άλλες να παθαίνουν βλάβες -όπως στην Καβάλα-  και κανείς τελικά να μην αναλαμβάνει την ευθύνη της επισκευής τους. Και μπροστά στις εικόνες καταστροφής που είδαμε πρόσφατα, στον τόπο μου, την Κρήτη, δεν μπορούμε να παραμένουμε απαθείς. Χρειαζόμαστε, λοιπόν, ένα «Εθνικό Μητρώο Υποδομών», ώστε σε κάθε μία από αυτές να υπάρχει ένας και μοναδικός αρμόδιος για τη συντήρησή της. Και να σκεφτούμε έξυπνά χρηματοδοτικά εργαλεία για να εμπλέξουμε τον ιδιωτικό τομέα στη συντήρηση των κρίσιμων υποδομών. Ειδικά στις γέφυρές μας.

Τρίτο χαρακτηριστικό της πρότασης που ακούσατε, είναι οι διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες. Με το λιγότερο κόστος, το μεγαλύτερο αποτέλεσμα για την οικονομία και την κοινωνία. Δεν υποσχόμαστε τα πάντα στους πάντες. Παρουσιάζουμε μόνο τον κορμό των εθνικών έργων γιατί αυτά θέλουμε να ξεκινήσουν να υλοποιούνται στην πρώτη θητεία της διακυβέρνησής μας. Δεν αποτελούν προεκλογικές υποσχέσεις που αύριο θα ξεχαστούν. Δεν είναι έργα που τα λέμε για να ανακοινωθούν, αλλά  έργα τα οποία θα πραγματοποιηθούν. Πώς θα γίνει αυτό; Λέγοντας αντίο στις πολιτικές παρεμβάσεις, στις κατατμήσεις έργων ή στις κάθε είδους «εξυπηρετήσεις». Με ανεξάρτητη -και επιμένω σε αυτό- επαλήθευση των μελετών σκοπιμότητας. Και με επίβλεψη και από ιδιώτες -το είπε ο Κώστας  Καραμανλής- όταν δεν επαρκούν οι μηχανικοί του Δημοσίου. Με ποιους θα τα κάνουμε αυτά; Με όλο το δυναμικό μας. Με επέκταση των ΣΔΙΤ. Με συμβόλαια ανάθεσης υπηρεσιών και σε ιδιωτικούς φορείς, έχοντας μάθει τώρα πια από συμβάσεις παραχώρησης που μπορεί να υπογράψαμε στο παρελθόν, κάποιες εκ των οποίων, ας μην κοροϊδευόμαστε είναι αρκετά λεόντιες, για τους παραχωρησιούχους. Έχουμε, σήμερα μεγαλύτερη εμπειρία στο να διαπραγματευόμαστε συμβάσεις παραχώρησης. Να ξεκαθαρίσω εδώ, όμως, κάτι: Η επέκταση της σημαντικότερης σύμβασης παραχώρησης, η οποία λήγει σύντομα, της Αττικής Οδού θα τεθεί σε διαγωνισμό πριν τη λήξη της, το 2024. Διασφαλίζουμε με διαφάνεια το δημόσιο συμφέρον. Λέμε όχι σε ύποπτες παρατάσεις, μικρής διάρκειας, που δεν αυξάνουν τα δημόσια έσοδα. Ο ανταγωνισμός θα φέρει περισσότερα κέρδη για την κοινωνία. Και, ναι, τα χρήματα που θα πάρει το κράτος από αυτή τη νέα σύμβαση παραχώρησης θα πάνε σε έργα σε ολόκληρη τη χώρα.  

Το επαναλαμβάνω είναι ένας κουμπαράς που θα τον αξιοποιήσουμε για έργα σε ολόκληρη τη χώρα. Όχι κατ’ ανάγκη για έργα τα οποία συνδέονται με το δίκτυο της Αττικής Οδού. Εμείς, το κράτος, η πολιτεία, θα καθορίσουμε αναπτυξιακές προτεραιότητες. Δεν μπορεί όσοι έχουν συμφέρον -θεμιτό ή αθέμιτο- να μας εγκλωβίσουν σε έργα που δεν περνούν την αυστηρή δοκιμασία της σχέσης κόστους-οφέλους. Και, τελικά, το είπα ήδη, για ποιους όλα αυτά; Η απάντησή μου είναι σαφής: Για όλους τους Έλληνες. Γιατί οι υποδομές αποτελούν μία οριζόντια πολιτική, που εκδηλώνεται σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας του πολίτη. Μίλησα ήδη για τη Φυλή, μια υγειονομική βόμβα για τους κατοίκους της Αττικής. Μια μεγάλη απειλή. Αλλά ταυτόχρονα και απώλεια εσόδων και θέσεων εργασίας, που θα προέκυπταν από την αξιοποίηση των απορριμμάτων. Και βέβαια μια νάρκη για τον τουρισμό, αφού το πρόβλημα της Φυλής φέρνει τους όγκους των σκουπιδιών μέχρι την Ακρόπολη. Είναι και άλλα μέρη στην Ελλάδα που έχουν τέτοια προβλήματα. Γύρισα από την Κέρκυρα πριν από δύο μέρες. Τι κοινό έχει η Κέρκυρα με την Αττική;  Είναι οι δύο Περιφέρειες που εξέλεξαν Περιφερειάρχη του ΣΥΡΙΖΑ. Και στις δύο περιπτώσεις είχαμε τραγική αποτυχία στη διαχείριση των απορριμμάτων.

Κυρίες και κύριοι θέλω να κλείσω την τοποθέτησή μου λέγοντάς σας πόσο σημαντική είναι αυτή η αναπτυξιακή διάσταση την οποία δίνουμε στο πρόγραμμα των υποδομών. Αλλά όλη αυτή η συζήτηση  παραμένει τελείως θεωρητική εάν στον τόπο μας δεν έρθει μια μεγάλη πολιτική αλλαγή.  Το 2019 είναι έτος εκλογών. Το 2019 είναι το έτος που θα χρειαστούμε τη συμμετοχή όλων των Ελλήνων πολιτών στη μεγάλη προσπάθεια την οποία θα κάνουμε για να έρθει επιτέλους στον τόπο μια σοβαρή κυβέρνηση. Μια κυβέρνηση  η οποία θα μπορεί να υλοποιεί προγραμματικές δεσμεύσεις της ποιότητας που μόλις ακούσατε. Το διακύβευμα των επόμενων εκλογών είναι συγκεκριμένο. Αν θέλουμε π.χ. στον τομέα των υποδομών να ακολουθήσουμε την κατάσταση την οποία βιώσαμε τα τελευταία 4 χρόνια ή αν θέλουμε κάτι καλύτερο. Πιστεύω ακράδαντα ότι αξίζουμε κάτι πολύ καλύτερο. Μπορούμε να το κάνουμε πράξη μαζί με τον τεχνικό κόσμο της χώρας, μαζί με τους Έλληνες πολίτες. Και στον τομέα των υποδομών, μπορούμε να προτάξουμε ένα πρόγραμμα εφαρμόσιμο που θα κάνει καλύτερη τη ζωή όλων των Ελλήνων.

Κατεβάστε την παρουσίαση του Προγράμματος εδώ.
Δείτε εδώ αναλυτικά το Πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις Υποδομές.




Μοιράζει ιθαγένειες σε Πακιστανούς ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Βίτσας



Το βίντεο δείχνει με τον χειρότερο τρόπο για ακόμα μία φορά το πόσο επικίνδυνοι είναι οι Συριζαίοι που μοιράζουν ακόμα και ιθαγένειες για να κερδίσουν ψήφους.

Χαρακτηριστικό του λαϊκισμού και της ανευθυνότητας των ακροαριστερών είναι και αυτό που ξεστόμισε ο Βίτσας : Θα ήθελα να τα πω στην γλώσσα σας αλλά δυστυχώς μιλάω Ελληνικά!

Δυστυχώς και για εμάς τους Έλληνες που σε έχουμε υπουργό Βίτσα και ακόμα χειρότερο ότι μιλάς Ελληνικά!!

 Ο Βίτσας ευχαρίστησε το ακροατήριο για την υποδοχή που του επιφύλαξε και σημείωσε μεταξύ άλλων: «Θέλω να σας πω ότι στο υπ. Μεταναστευτικής Πολιτικής έχουμε ένα σύνθημα. Και αυτό το σύνθημα λέει ότι τα όνειρα δεν έχουν σύνορα. Και τα όνειρα των απλών ανθρώπων είναι και αυτά απλά».

Και συνέχισε λέγοντας μέσα σε άλλα: «Ξέρετε ότι υπάρχει ένας καινούργιος νόμος που τον ψηφίσαμε τώρα, το 2019, που λέει ότι όποιος είναι επτά χρόνια στην Ελλάδα και έχει ένα χαρτί, οποιοδήποτε χαρτί, ακόμα και μια επιστολή, ένα γράμμα που έχει στείλει πίσω, παίρνει αλλα τρία χρόνια για να τακτοποιήσει τα χαρτιά του. Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα. Το δεύτερο που θέλω να σας πω, είναι ότι τους επόμενους δύο μήνες θα πάω στο Ισλαμαμπάντ. Δεν πάω για τουρισμό, πάω για να λύσουμε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις οικογενειακές επανενώσεις, με τα ελεύθερα ταξίδια σας στο Πακιστάν και να μπορείτε να γυρίσετε χωρίς προβλήματα. Ξέρω ότι πολλοί από εσάς έχετε χρόνια να πάτε πίσω να δείτε τις οικογένειές σας, γιατί φοβόσαστε ότι μπορεί να μη γυρίσετε ποτέ πίσω από εκεί. Θα το λύσουμε αυτό το πρόβλημα».

Δείτε το βίντεο του μοιράζουμε και ξεπουλάμε τα πάντα στην Ελλάδα όσο προλαβαίνουμε:






Ηλικιωμένος αντιστάθηκε στους ληστές και τους έτρεψε σε φυγή



Σύμφωνα με το lamiareport.gr, απόπειρα ληστείας σημειώθηκε στις 19:30 το απόγευμα της Τετάρτης (27/3) σε μονοκατοικία στην πόλη της Χαλκίδας, όταν άγνωστοι δράστες, απείλησαν με όπλα 72χρονο ιδιοκτήτη σπιτιού για να του αποσπάσουν χρήματα, χωρίς τελικά να τα καταφέρουν.

Ο ηλικιωμένος ιδιοκτήτης άκουσε θόρυβο στην αυλή και βγήκε έξω να δει τι συμβαίνει, τότε δέχτηκε την επίθεση από τους δύο ληστές, εκ των οποίων ο ένας φορούσε κουκούλα και οι οποίοι υπό την απειλή όπλων τον οδήγησαν μέσα στο σπίτι.

Ο ένας δράστης κρατούσε πιστόλι, ενώ ο άλλος μια κοντόκαννη καραμπίνα και μάλιστα τον χτυπήσει με το κοντάκι στο πρόσωπο για να του πει που είναι τα λεφτά! 

Ο 72χρονος δε φοβήθηκε και αντιστάθηκε βάζοντας συγχρόνως τις φωνές και από τη φασαρία έσπευσε προς βοήθεια ο γιος του ηλικιωμένου, που μένει σε διπλανό σπίτι. Αρχικά δέχτηκε και εκείνος απειλή από το ληστή με την καραμπίνα, αλλά προτίμησαν να το βάλουν στα πόδια γιατί απο τις φωνές ακούστηκαν παντού. 

Μάλιστα πάνω στη βιασύνη τους άφησαν πίσω τους το πιστόλι, που αποδείχτηκε ότι ήταν replica. 

Ο ηλικιωμένος μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Χαλκίδας, καθώς το χτύπημα στο πρόσωπο ήταν σοβαρό, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποιος κίνδυνος για τη ζωή του και αναρρώνει.




Δέν στήριξε την συμφωνία των Πρεσπών η Ντόρα και δεν την στήριξαν Γερμανία - Γαλλία για το συμβούλιο της Ευρώπης



Η Επιτροπή υπουργών Εξωτερικών του Συμβουλίου της Ευρώπης αποφάσισε να στείλει στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση, για τη β’ φάση της διαδικασίας, δύο από τους τέσσερις υποψηφίους, τους εν ενεργεία υπουργούς Εξωτερικών και αντιπροέδρους των κυβερνήσεων του Βελγίου και της Κροατίας. 

Ρόλο στη μη προώθηση της υποψηφιότητας της κυρίας Μπακογιάννη έπαιξε το γεγονός ότι δεν είχε τη στήριξη από τη Γερμανία και τη Γαλλία, για την πατριωτική στάση που κράτησε η ίδια καθώς και η Νέα Δημοκρατία στο θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Η υποψηφιότητα της κυρίας Μπακογιάννη δεν στηρίχτηκε ούτε απο την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που πρωτοστάτησε στο ξεπούλημα της Μακεδονίας στα Σκόπια.

Η Επιτροπή Υπουργών Εξωτερικών του Συμβουλίου της Ευρώπης αποφάσισε να στείλει στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση, για τη β’ φάση της διαδικασίας εκλογής του Γενικού Γραμματέα του Οργανισμού, δύο από τους τέσσερις υποψηφίους και συγκεκριμένα τους εν ενεργεία Υπουργούς Εξωτερικών και Αντιπροέδρους των κυβερνήσεων του Βελγίου και της Κροατίας.
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά την Κυπριακή Δημοκρατία για την τιμητική πρότασή της, καθώς και τις 16 ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που στη σημερινή ψηφοφορία έδειξαν εμπιστοσύνη στο πρόσωπό μου. Εύχομαι καλή επιτυχία στους δύο συναδέλφους. Το Συμβούλιο της Ευρώπης αποτελεί τη μοναδική ασπίδα για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην ευρωπαϊκή ήπειρο και, επομένως, πρέπει να στηριχθεί από όλα τα κράτη – μέλη.


Στις 6,9 μονάδες η διαφορά ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ σε νέα δημοσκόπηση



Η διαφορά μεταξύ Ν.Δ. - ΣΥΡΙΖΑ φτάνει τις 6,9 μονάδες έναντι 6,5 μονάδων που ήταν τον Φεβρουάριο. Αντίστοιχα.

Στην πρόθεση ψήφου για τις ευρωεκλογές, η διαφορά φτάνει στις 6,1 ποσοστιαίες μονάδες, έναντι 5,7 μονάδων τον Φεβρουάριο.

Ειδικότερα :
 ΝΔ 23,6%,
ΣΥΡΙΖΑ 17,5%,
Χρυσή Αυγή με 6,2%,
ΚΙΝΑΛ με 5%,
και ΚΚΕ με 4,7%.

Eπί των εγκύρων 26,6% η Νέα Δημοκρατία, 19,7% ο ΣΥΡΙΖΑ, 7% η ΧΑ, 5,6% το Κίνημα Αλλαγής και 5,3% το ΚΚΕ.

Στην παράσταση νίκης για τις ευρωεκλογές, το 24% λέει ότι θα κερδίσει «η ΝΔ με μεγάλη διαφορά», το 34% «η ΝΔ με μικρή διαφορά», το 12% «ο ΣΥΡΙΖΑ με μικρή διαφορά» και μόλις 1% λέει «ο ΣΥΡΙΖΑ με μεγάλη διαφορά», ενώ αξιοσημείωτο είναι το ποσοστό 29%, που λέει «Δεν ξέρω/Δεν απαντώ».




Επιθέσεις σε 13 υποκαταστήματα των «My Market» μέσα σε 10 λεπτά



Επιθέσεις κατά υποκαταστημάτων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ My Market, που θυμίζουν ενέργειες του Ρουβίκωνα, πραγματοποίησαν τα ξημερώματα άγνωστοι στην Αττική.

Από τις επιθέσεις προκλήθηκαν φθορές σε συνολικά 13 υποκαταστήματα σε Γλυφάδα, Νέα Σμύρνη, Κεραμεικό, Παγκράτι, Ίλιον, Σεπόλια κτλπ. Η επίθεση στα My Market ήταν συντονισμένη καθώς πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις 3 και τις 3:10 τα ξημερώματα και χρησημοποιήθηκαν σφυριά,  βαριοπούλες και μπογιές για να προκαλέσουν φθορές στις προσόψεις των καταστημάτων.

Η αστυνομία ψάχνει τους δράστες.


Νεκρή η γυναίκα που έπεσε από τον 3ο όροφο του Mall.



Νεκρή είναι η γυναίκα που έπεσε από τον τρίτο όροφο του Athens Mall στο Μαρούσι εχθές το βράδυ 27.03.2019.

Μετά την πτώση το ΕΚΑΒ μετέφερε την γυναίκα στο νοσοκομείο, ωστόσο όπως φάνηκε ήταν απλά για να εξακριβωθεί ο θάνατός της, ο οποίος ήταν ακαριαίος. 

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για γυναίκα ηλικίας 40-45 ετών και το περιστατικό έγινε σε ώρα που το εμπορικό κέντρο είχε πολύ κόσμο.

Η αστυνομία διεξάγει έρευνα για τα ακριβή αίτια του περιστατικού, καθώς μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό εάν πρόκειται για πτώση καταλάθος, εάν πρόκειται για αυτοκτονία η εάν κάποιος την έσπρωξε.