Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018

Επιμένει το ΔΝΤ ότι δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για τις παροχές Τσίπρα




Της Δήμητρας Καδδά

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο επιμένει στην θέση του ότι δεν υπάρχει το παραμικρό δημοσιονομικό περιθώριο για παροχές τα επόμενα χρόνια. Και τούτο γιατί υπολογίζει ότι τα πρωτογενή πλεονάσματα θα πιάσουν οριακά τον στόχο που έχει τεθεί.  

Στη νέα του έκθεση Fiscal Monitor, που δόθηκε στη δημοσιότητα στο πλαίσιο της κορύφωσης των εργασιών της Φθινοπωρινής Συνόδου του Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας, η οποία λαμβάνει χώρα στο Μπαλί, αναθεωρούνται πάντως οι εκτιμήσεις για τα πρωτογενή πλεονάσματα της Ελλάδος. 

Πλέον υπολογίζονται στο 3,5% του ΑΕΠ από φέτος έως και το 2022 και στο 3% για το 2023. Και τούτο όταν στην προηγούμενη ανακοίνωσή του, αυτή του Απριλίου του 2018, το Ταμείο εκτιμούσε ότι φέτος το πρωτογενές πλεόνασμα θα ήταν 2,9% του ΑΕΠ (δηλαδή κάτω από το μνημονιακό στόχο), ενώ για το 2023 ανέμενε πρωτογενές πλεόνασμα στο 1,5% του ΑΕΠ.

Ωστόσο, όπως γίνεται σαφές στις υποσημειώσεις που συνοδεύουν τη σημερινή ανακοίνωση, τα στοιχεία βασίζονται σε δεδομένα του προηγούμενου Απριλίου, αλλά και στις παραδοχές πάνω στις οποίες έχει δομηθεί η ενισχυμένη εποπτεία της Ελλάδος (δηλαδή στην εφαρμογή των μέτρων και των αντίμετρων του 2019 - 2020).

Με άλλα λόγια, το ΔΝΤ δεν αποτυπώνει τη θέση του με βάση το αίτημα για μη μείωση συντάξεων το οποίο θα "υποβάλει" επισήμως η Ελλάδα στις 15 Οκτωβρίου στις Βρυξέλλες, ενώ ενσωματώνει την "ασφάλεια" που έδιδε η μνημονιακή συμφωνία: τη διασφάλιση των πρωτογενών πλεονασμάτων μέσω της μείωσης των συντάξεων και του αφορολογήτου και της εφαρμογής των αντιμέτρων εφόσον αυτό είναι δημοσιονομικά εφικτό....

Σε κάθε περίπτωση, το θέμα των συντάξεων ατύπως αναμένεται να τεθεί στις συζητήσεις που θα γίνουν στο Μπαλί και από τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, ο οποίος ολοκληρώνει σήμερα τη διήμερη περιοδεία του σε Χονγκ Κονγκ και Σιγκαπούρη. Θα επιχειρήσει να έχει σειρά πολιτικών επαφών στο περιθώριο της συνόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που ολοκληρώνεται στις 13 Οκτωβρίου.

Στην  Έκθεση Fiscal Monitor το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο υπολογίζει επίσης ότι οι δαπάνες θα εμφανίζονται μειωμένες από το 48,9% του ΑΕΠ φέτος στο 47,1% του 2019, στο 46,9% το 2020 και στο 45,4% του ΑΕΠ το 2023. Ωστόσο ο ρυθμός αποκλιμάκωσής τους είναι οριακά βραδύτερος σε σχέση με τις εκτιμήσεις του Απριλίου του 2018.

Αναφορικά με την πορεία των εσόδων υπολογίζει ότι από το 49% του ΑΕΠ το 2017, θα μειωθούν στο 48,7% φέτος, στο 47,1% το 2019 και θα περιοριστούν περαιτέρω στο 45% του ΑΕΠ το 2022 – 2023. Σε σχέση με το χρέος το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει ότι φέτος θα αυξηθεί λόγω και των δόσεων που έλαβε η Ελλάδα από τον ESM στο 188,1% του ΑΕΠ για να μειωθεί το 2019 στο 176,9% του ΑΕΠ και να υποχωρήσει περαιτέρω έως το 151,1% του ΑΕΠ το 2023.

Σημειώνεται ότι χθες δόθηκε στη δημοσιότητα η έκθεση του ΔΝΤ World Economic Outlook. "Βλέπει" ταχύτερη ανάπτυξη το 2019, αλλά περιλαμβάνει δυσμενέστερες προβλέψεις για την μακροχρόνια ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, καθώς και καμπανάκι για την υπογεννητικότητα και για την γήρανση του πληθυσμού.

Αρνητική πρωτιά Ελλάδας σε εθνικό "πλούτο"

Σε ειδικό κεφάλαιο η φετινή έκθεση εξετάζει την ευημερία των κρατών-μελών και τον πλούτο που έχουν ή τις υποχρεώσεις τους. Κατατάσσει την Ελλάδα ως το κράτος με τα πιο μεγάλα "ανοίγματα" προς το εξωτερικό (με την πλέον αρνητική καθαρή θέση).

Καταλήγει ότι σε ένα δείγμα 69 κρατών και περιοχών η Ελλάδα είναι η χώρα με το την πιο αρνητική καθαρή θέση, στο 111% του ΑΕΠ (έναντι θετικής συνολικής αποτίμησης υποχρεώσεων και περιουσιακών στοιχείων ίσης με το +348% του ΑΕΠ στην περίπτωση Νορβηγίας). Ο μέσος όρος στα 69 κράτη είναι πλούτος ίσος με το +32% του ΑΕΠ.

Για να υπολογιστεί ο πλούτος και τα χρέη κάθε κράτους προστίθεται το εξωτερικό χρέος της χώρας, οι συνταξιοδοτικές υποχρεώσεις έναντι δημοσίων υπαλλήλων, εγγυήσεις έναντι δανείων και επενδύσεων, ανοίγματα Δημοσίων Επιχειρήσεων κλπ.

Αντίστοιχα στα περιουσιακά στοιχεία περιλαμβάνονται το ενεργητικό δημοσίων επιχειρήσεων, οι καταθέσεις, τα διαθέσιμα και η εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων κάθε κράτους, περιλαμβανομένων και των φυσικών πόρων (σ.σ. για αυτό και η Νορβηγία ως ένα κράτος με ενεργειακούς πόρους και χαμηλό χρέος είναι πρώτη στη λίστα ως πλούσιο κράτος).



Αρνητική καθαρή θέση έχει ένα στα τρία κράτη. 

Ωστόσο, το ίδιο το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στις προβλέψεις του κάνει σαφές ότι η καταγραφή δεν μπορεί να προσμετρήσει μία σειρά από στοιχεία "ενεργητικού" με βασικότερο  τη δύναμη ενός κράτους να αντλήσει έσοδα στο μέλλον μέσα από την ασκούμενη πολιτική. Επιπλέον οικονομολόγοι αμφισβητούν την καταγραφή εξηγώντας ότι πολλά άυλα στοιχεία ή παράγοντες  πλούτου (πχ κληρονομιά) δεν μπορούν να αποτιμηθούν και δεν προσμετρώνται.


Capital.com


Στη Βουλή της ΠΓΔΜ η πρόταση για μετονομασία σε «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας»



Το Υπουργικό Συμβούλιο του Ζόραν Ζάεφ ενέκρινε σήμερα την πρόταση που πρόκειται να κατατεθεί στο Κοινοβούλιο και αφορά στις συνταγματικές αλλαγές.
Η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ θα αποστείλει την πρόταση για μετονομασία της χώρας σε «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας» στο Κοινοβούλιο, δήλωσε ο εκπρόσωπος, Mile Boshnjakovski, σε δημοσιογράφους στα Σκόπια, όπως μετέδωσε το Bloomberg.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ΜΙΑ, η πρόταση -  που απορρέει από τη Συμφωνία των Πρεσπών - είναι αβέβαιο αν θα «περάσει» από τη Βουλή, καθώς η πλειοψηφία των 2/3 που απαιτούνται ώστε να προχωρήσει η κυβέρνηση σε συνταγματικές αλλαγές, δεν είναι εξασφαλισμένη.
Ο Ζόραν Ζάεφ, σε ανάρτησή του στο Facebook με τίτλο «Ήρθε η ώρα», προτρέπει τους βουλευτές να υπερψηφίσουν την πρόταση και να κάνουν το «ιστορικό τους καθήκον» απέναντι στους πολίτες της ΠΓΔΜ και «να εξασφαλίσουν την πορεία της Μακεδονίας προς την κατεύθυνση της σταθερότητας και της οικονομικής ευημερίας. Αυτός είναι ο δρόμος προς το ΝΑΤΟ και την ΕΕ που οδηγεί μέσω της μακεδονικής-ελληνικής συμφωνίας».
Παράλληλα, προειδοποιώντας να μην προκηρυχθούν πρόωρες εκλογές, ο Επίτροπος Διεύρυνσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης,Γιοχάνες Χαν, ζήτησε από τα μέλη της Βουλής της ΠΓΔΜ να προχωρήσουν γρήγορα στις απαραίτητες συνταγματικές αλλαγές για την αλλαγή του ονόματος.
Ο  Χαν ζητά από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης «να εγκαταλείψει την καταστροφική στάση του και να θέσει το συμφέρον της χώρας και των πολιτών της υπεράνω των κομματικών του συμφερόντων και απευθύνει σαφή προειδοποίηση να μην υπάρξουν πρόωρες εκλογές, καθώς, όπως αναφέρει, σίγουρα θα προξενούσαν μία καθυστέρηση στην εφαρμογή και επικύρωση της Συμφωνίας, τονίζοντας χαρακτηριστικά : «Αμφιβάλω επίσης, εάν, με ουσιαστικές καθυστερήσεις, η ελληνική κυβέρνηση θα ήταν ακόμη σε θέση να περάσει στην Βουλή την Συμφωνία για το όνομα».
Επίσης, κατά την άποψή του, δεν είναι καθόλου σίγουρο, ότι οι πρόωρες εκλογές θα έφερναν στην κυβέρνηση την επιθυμητή πλειοψηφία των δύο τρίτων, που σημαίνει, ότι τώρα υπάρχει η συγκυρία και θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η μοναδική ευκαιρία, διαφορετικά θα μπορούσε να χαθεί για πολύ καιρό ή και για πάντα, η προοπτική της ένταξης.
Ο Γιοχάνες Χαν επισημαίνει ακόμη στις δηλώσεις του πως ένα κόμμα, το οποίο εμποδίζει για κομματικούς λόγους αυτή την σημαντική, όχι μόνον για την χώρα αλλά για ολόκληρη την περιοχή, Συμφωνία, θα φέρει πλήρη ευθύνη για μία τέτοια εξέλιξη.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Ν.Δ.: Ο ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε τη ΔΕΗ από αναπτυξιακό πυλώνα σε συστημικό κίνδυνο για την Ελληνική Οικονομία.



O Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Τρικάλων κ. Κώστας Σκρέκας, για την οικονομική κατάσταση της ΔΕΗ, αλλά και τις αποκαλύψεις για την εξαγορασθείσα εταιρεία EDS Σκοπίων, κατέθεσε επίκαιρη επερώτηση στη Βουλή και έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα μετέτρεψε τη ΔΕΗ από βασικό αναπτυξιακό πυλώνα για την Ελληνική οικονομία σε μέγιστο συστημικό κίνδυνο: Από το 2014 μέχρι το 2017 η χρηματιστηριακή αξία της ΔΕΗ μειώθηκε κατά 84%,  το λειτουργικό περιθώριο (EBITDA) της κατά 64%, ενώ τα ληξιπρόθεσμά της υπερτριπλασιάστηκαν. Μάλιστα, η ΔΕΗ το 2017 είχε καθαρό χρέος 7,5 φορές το λειτουργικό της περιθώριο (EBITDA), πράγμα που αποδεικνύει ότι η εταιρεία έχει περάσει σε ζώνη υψηλής επικινδυνότητας για τη βιωσιμότητά της.

Αλλά η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα έχει επιβάλει επιπλέον στη ΔΕΗ να χάσει το 40% του κύκλου εργασιών της, δηλαδή 2 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς κανένα αντάλλαγμα. Προχωρά επίσης στην πώληση του 40% της λιγνιτικής παραγωγής της εταιρείας χωρίς να ορίζει ελάχιστο τίμημα. Και δεν εξηγεί πώς η ΔΕΗ, που σήμερα με 5 δις τζίρο παρουσιάζει ζημιές, θα επιβιώσει όταν ο τζίρος της εταιρείας προσεγγίσει τα 3 δις ευρώ, όπως ο ίδιος κ. Σταθάκης  έχει αναφέρει σε πρόσφατη συνέντευξη του.

Τέλος, ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι την ώρα που η εταιρεία βρίσκεται σε αυτή την οριακή οικονομική κατάσταση, η διοίκηση της ΔΕΗ προχώρησε σε επενδυτική κίνηση αυξημένου ρίσκου και με σκοτεινά σημεία, αγοράζοντας μια ενεργειακή εμπορική εταιρεία στα γειτονικά Σκόπια.  Συγκεκριμένα, στις αρχές του 2018 προχώρησε στην αγορά της εταιρείας EDS Σκοπίων, η οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα ανήκει στον αντιπρόεδρο και στενό φίλο του πρωθυπουργού Ζάεφ, Κότσο Ανγκιούσεφ, έχει αρνητικά κεφάλαια, τα πάγια της δεν ξεπερνούν τα 600.000 ευρώ, έχει το 40% των ζημιών του κλάδου και μόνο το 11% του τζίρου. Παράλληλα, ο δείκτης της πιστωτικής ικανότητας είναι αρνητικός, και ενώ έχει γράψει ζημιές για το 2017, η ΔΕΗ την εξαγόρασε έναντι του ποσού των 4,8 εκατ. ευρώ, ενώ δημοσιεύματα αναφέρουν ότι μέρος της πληρωμής μεταφέρθηκαν σε προσωπικούς λογαριασμούς του αντιπροέδρου της κυβέρνησης των Σκοπίων.

Ενόψει όλων αυτών, η Νέα Δημοκρατία ερωτά:  

Προτίθεται ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας να καταθέσει στη Βουλή των Ελλήνων τους ισολογισμούς των 5 τελευταίων ετών της EDS, καθώς και την μελέτη του ανεξάρτητου εκτιμητή που προσδιόρισε το εύλογο τίμημα για την εξαγορά;
Ποιος τελικά λέει αλήθεια για το επιχειρησιακό πλάνο του στρατηγικού συμβούλου, με βάση το οποίο οι τράπεζες δάνεισαν τη ΔΕΗ. Ο Υπουργός, που υπόσχεται πλήρη εφαρμογή του σχεδίου ή  ο  διορισμένος από αυτόν Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος που δηλώνει το αντίθετο;
Σχεδιάζεται πράγματι να δοθεί επιπλέον προίκα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ (μέσω ΑΔΙ) στις λιγνιτικές μονάδες που πωλούνται και ποιος θα επιβαρυνθεί το κόστος;
Ποιο εκτιμά ο αρμόδιος Υπουργός ότι είναι το οικονομικό αποτέλεσμα της ΔΕΗ για το τρίτο τρίμηνο του 2018 και τι προτίθεται να κάνει αν το λειτουργικό περιθώριο της εταιρείας προσεγγίσει το μηδέν;
Τελικά τι προτίθεται να κάνει για τη διάσωση της ΔΕΗ;».

Αθήνα, 9Οκτωβρίου 2018

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

- Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: Ο ΣΥΡΙΖΑ μετέτρεψε τη ΔΕΗ από αναπτυξιακό πυλώνα σε συστημικό κίνδυνο για την Ελληνική Οικονομία

Μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα μετέτρεψε τη ΔΕΗ από βασικό αναπτυξιακό πυλώνα για την Ελληνική οικονομία σε μέγιστο συστημικό κίνδυνο.
Το 2014 το λειτουργικό περιθώριο EBITDAτου ομίλου της ΔΕΗ ήταν 1,45 δισεκατομμύρια ευρώ (προ προβλέψεων για επισφάλειες), το καθαρό χρέος ήταν 4,99 δισεκατομμύρια ευρώ και η χρηματιστηριακή αξία στις 6/10/2014 ήταν 1,91 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα ληξιπρόθεσμα των πελατών της, μόλις και ξεπερνούσαν το 1 δις ευρώ.

Το 2017 μόλις τρία χρόνια μετά, το λειτουργικό περιθώριο EBITDAτου ομίλου της ΔΕΗ βούλιαξε στα 0,52 δισεκατομμύρια ευρώ (προ προβλέψεων για επισφάλειες και προ έκτακτων και μη επαναλαμβανόμενων εσόδων για ΥΚΩ προηγούμενων ετών), το καθαρό χρέος μειώθηκε στα 3,95 δισεκατομμύρια ευρώ, και η χρηματιστηριακήτης αξία στις 8/10/2018 οδηγήθηκε σχεδόν στο μηδενισμό, στα μόλις 0,28 δισεκατομμύρια ευρώ, με τα ληξιπρόθεσμα των πελατών της να ξεπερνούν τα 3 δις ευρώ, συνυπολογίζοντας και τα ρυθμιζόμενα.

Δηλαδή, μέσα σε μόλις τρία χρόνια το λειτουργικό περιθώριο της ΔΕΗ μειώθηκε κατά 64%, η χρηματιστηριακή της αξία κατά 84%, ενώ τα ληξιπρόθεσμά της υπερτριπλασιάστηκαν. 
Σοβαρή ανησυχία όμως προκαλεί και το γεγονός ότι η αναλογία Χρέους προς λειτουργικό περιθώριο (EBITDA)της ΔΕΗ από 3,5 φορές που ήταν το 2014 εκτινάχθηκε στις 7,5 φορές το 2017. Δηλαδή,η ΔΕΗ το 2017 είχε καθαρό χρέος 7,5 φορές το λειτουργικό της περιθώριο (EBITDA), πράγμα που αποδεικνύει ότι η εταιρία έχει περάσει σε ζώνη υψηλής επικινδυνότητας για τη βιωσιμότητά της.
Αλλά, η ΔΕΗ που σήμερα βουλιάζει κάτω από την κολοσσιαία κακοδιαχείριση της σημερινής κυβέρνησης, επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο από τις επιπλέον δεσμεύσεις που της έχει επιβάλλει.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση του κ.Τσίπρα έχει επιβάλλει επιπλέον στη ΔΕΗ να χάσει το 40% του κύκλου εργασιών της, δηλαδή 2 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς κανένα αντάλλαγμα. Επίσης, προχωράει τηνπωλήσει του 40% της λιγνιτικής παραγωγής της εταιρείαςχωρίς να ορίζει ελάχιστο τίμημα αλλά και να πουλάει ηλεκτρική ενέργεια μέσω δημοπρασιών(ΝΟΜΕ) κάτω του συνολικού κόστους παραγωγής, αρκετή από την οποία εξάγεται στο εξωτερικό.

Όμως, η κυβέρνηση δεν εξηγεί πως η ΔΕΗ, που σήμερα με 5 δις τζίρο παρουσιάζει ζημιές, θα επιβιώσει όταν ο τζίρος της εταιρείαςπροσεγγίσειτα 3 δις ευρώ, όπως ο ίδιος κ. Σταθάκης έχει αναφέρεισε πρόσφατη συνέντευξη του.

Το ερώτημα αυτό προσπαθεί να απαντήσει ο στρατηγικός σύμβουλος που η ίδια η ΔΕΗ και η κυβέρνηση προσέλαβαν, για να εκπονήσει το επιχειρησιακό πλάνο της επόμενης ημέρας.
Μάλιστα οι τράπεζες αναχρηματοδότησαν την ΔΕΗ με βάση το BusinessPlanπου ο στρατηγικός σύμβουλος εκπόνησε, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο αρμόδιος Υπουργός δεσμεύεται ,και εντός αλλά και εκτός Ελλάδας, να εφαρμόσει κατά γράμμα.

Σύμφωνα με αυτό το πλάνο η ΔΕΗ θα καταστεί βιώσιμη μόνο όταν:

1. Οδηγηθούν στην αποχώρηση περισσότεροι από 4000 εργαζόμενοι
2. Ανακτήσει 1 δις ευρώ από τα ληξιπρόθεσμα χρέη των πελατών εφαρμόζοντας συγκεκριμένες στοχευμένες πολιτικές και ενταθεί η προσπάθεια του συμβούλου Qualco, που έχει προσλάβει η ΔΕΗ για τα ανείσπρακτα χρέη
3. Αυξήσει το τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος στους καταναλωτές
4. Καταργηθούν οι επιβαρύνσεις που η κυβέρνηση της επέβαλλε με νομοθετικές ρυθμίσεις.
Τέλος ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι την ώρα που η εταιρεία βρίσκεται σε αυτή την οριακή οικονομική κατάσταση, η διοίκηση της ΔΕΗ προχώρησε σε επενδυτική κίνηση αυξημένου ρίσκου και με σκοτεινά σημεία αγοράζοντας μιαενεργειακή εμπορική εταιρεία στα γειτονικά Σκόπια.  Συγκεκριμμένα στις αρχές του 2018 προχώρησε στην αγορά της εταιρείας EDSΣκποπίων,η οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα ανήκει στον αντιπροέδρο και στενό φίλο του πρωθυπουργού Ζάεφ, Κότσο Ανγκιούσεφ, έχει αρνητικά κεφαλαία, τα πάγια της δεν ξεπερνούν τα 600.000 ευρώ, έχει το 40% των ζημιών του κλάδου και μόνο το 11% του τζίρου. Παράλληλα, ο δείκτης της πιστωτικής ικανότητας είναι αρνητικός, και ενώ έχει γράψει ζημιές για το 2017 η ΔΕΗ την εξαγόρασε έναντι του ποσού των 4,8 εκατ. ευρώ. 

Ακόμη μεγαλύτερο προβληματισμό προκαλούν δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι μέρος της πληρωμής των σχεδόν 5 εκατομμυρίων ευρώ μεταφέρθηκαν σε προσωπικούς λογαριασμούς του αντιπροέδρου της κυβέρνσης των Σκοπίων.



Επειδή η οριακή κατάσταση της ΔΕΗ και τα μέτρα για τη διάσωσή της είναι το αποτέλεσμα της ανερμάτιστης και καταστροφικής διαχείρισης της εταιρείας από τη σημερινήκυβέρνηση,
Επειδή η ΔΕΗ εισπράττει πάνω από 3 δις σε φόρους, εισφορές και τέλη που αποδίδει στο κράτος και μια παύση πληρωμών θα οδηγούσε σε έμφραγμα ολόκληρη την οικονομία,
Επειδή μια απευκταίακατάρρευση της ΔΕΗ μπορεί να εκτινάξει τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας με καταστροφικά αποτελέσματα για τα νοικοκυριά, τους επαγγελματίες, τους αγρότες και το σύνολο της παραγωγικής βάσης της χώρας,
Επειδή στη ΔΕΗ εργάζονται χιλιάδες άνθρωποι και στις τοπικές κοινωνίες που ζούνε από τη ΔΕΗ άμεσα ή έμμεσα, κατοικούν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που αγωνιούν για την επόμενη ημέρα,
Επειδή οι Ελληνικές τράπεζες έχουν δανείσει στη ΔΕΗ σχεδόν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ και οποιαδήποτε αδυναμία αποπληρωμής των δανείων αυτών, θα ήταν ένα ακόμη χτύπημα στο εύθραυστο Ελληνικό τραπεζικό σύστημα με ανυπολόγιστες συνέπειες,
Επειδή η Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων έχει δανείσει στην ΔΕΗ 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου και οποιαδήποτε αστοχία της εταιρείας στην αποπληρωμή, θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό  με άμεσο αντίκτυπο στα δημοσιονομικά αποτελέσματα και τελικά στον Έλληνα φορολογούμενο που θα κληθεί να πληρώσει τα σπασμένα,
Επειδή η αύξηση στην οριακή τιμή συστήματος αλλά και η αύξηση των τιμών των εκπομπών CO2 εκτιμάται ότι σχεδόν θα μηδενίσει το λειτουργικό περιθώριο της ΔΕΗ το τρίτο τρίμηνο του 2018 με πιθανές δυσμενείς συνέπειες στην αξιολόγηση της εταιρείας από τους διεθνείς οίκους τον επόμενο μήνα,
Επειδή όλα τα παραπάνω, είναι το τίμημα της ακύρωσης του σχεδίου της προηγούμενης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας (για άθλιους μικροκομματικούς και ιδεοληπτικούς λόγους), το οποίο και άνοιγε την αγορά και διασφάλιζε τη βιωσιμότητα της εταιρείας αλλά και εξασφάλιζε επενδύσεις όπως την αναβάθμιση του συγκροτήματος του Αμυνταίου,
Επειδή σύμφωνα με πληροφορίες, υπόσχεστε προσωπικά και εντός και εκτός Ελλάδος ότι θα εφαρμόσετε κατά γράμμα το επιχειρησιακό πλάνο του στρατηγικού συμβούλου που η διοίκηση της ΔΕΗ και εσείς προσλάβατε,
Επειδή την ίδια στιγμή που εσείς δεσμεύεστε για την πλήρη εφαρμογή του επιχειρησιακού πλάνου, ο διορισμένος από εσάς Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΔΕΗ δηλώνει σε συνέντευξή του στο "Βήμα" ότι τα δημοσιεύματα περί μείωσης του προσωπικού στο 50% δεν έχουν καμία απολύτως βάση και προσθέτει ότι "δεν χρειάζεται και δεν προβλέπεται εθελούσια έξοδος του προσωπικού",
Επειδή σε πρόσφατο ρεπορτάζ αναφέρεται ότι για να πουληθούν οι λιγνιτικές μονάδες, σχεδιάζετε να δώσετε επιπλέον «Bonus» δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ προίκα στους αγοραστές με τη διαδικασία των ΑΔΙ (πιστοποιητικά διαθεσιμότητας),
Επειδή την ίδια ώρα που συμβαίνουν όλα τα παραπάνω, η διορισμένη από την κυβέρνηση διοίκηση  της ΔΕΗ προχώρησε σε αγορά ενεργειακής εταιρείας, ιδιοκτησία του Αντιπρέδρου της κυβέρνησης των Σκοπίων, με τίμημα 4,8 εκατομμύρια ευρώ και ενώ ο ισολογισμός του 2017 της εν λόγω εταιρείας ήταν ζημιογόνος. Μάλιστα τμήμα του τιμήματος εξαγοράς σύμφωνα με δημοσιεύματα μεταφέρθηκε σε προσωπικούς λογαριασμούς του αντιπροέδρου,

Ως εκ τούτου, Επερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Προτίθεστε να καταθέσετε στη Βουλή των Ελλήνων τους ισολογιμούς των 5 τελευταίων ετών της EDS,καθώς και την μελέτη του ανεξάρτητου εκτιμητή που προσδιόρισε το εύλογο τίμημα για την εξαγορά;
2. Ποιος τελικά λέει αλήθεια για το επιχειρησιακό πλάνοτου στρατηγικού συμβούλου, με βάση το οποίο οι τράπεζες δάνεισαν τη ΔΕΗ. Εσείς που υπόσχεστε πλήρη εφαρμογή του σχεδίου ή  ο  διορισμένος από εσάς Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος που δηλώνει το αντίθετο;
3. Σχεδιάζετε πράγματι να δώσετε επιπλέον προίκα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ (μέσω ΑΔΙ) στις λιγνιτικές μονάδες που πουλάτε και ποιος θα επιβαρυνθεί το κόστος;
4. Ποιο εκτιμάτε ότι είναι το οικονομικό αποτέλεσμα της ΔΕΗ για το τρίτο τρίμηνο του 2018 και τι προτίθεστε να κάνετε αν το λειτουργικό περιθώριο της εταιρείας προσεγγίσει το μηδέν; Τι επιπτώσεις πιστεύετε ότι θα έχει αυτό στη αξιολόγηση των διεθνών οίκων αξιολόγησης;
5. Τελικά τι προτίθεστε να κάνετε για τη διάσωση της ΔΕΗ;

Ο Επερωτών Βουλευτής

Κώστας Σκρέκας 
Βουλευτής Π.Ε. Τρικάλων



Παραιτήθηκε και η πρόεδρος της ΕΡΤ 3 Κατερίνα Σαρικάκη



Παραιτήσεων συνέχεια στην υπό διάλυση δημόσια καθεστωτική τηλεόραση του ΣΥΡΙΖΑ.

Η νέα παραίτηση είναι της προέδρου της ΕΡΤ3 Κατερίνας Σαρικάκη, ένα χρόνο μετά τον διορισμό της η οποία διαμένει μόνιμα στην Βιέννη.

Η κα Σαρικάκη δεν κοινοποίησε την επιστολή παραίτησης στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ 3, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι στα γραφεία της διοίκησης να μάθουν τυχαία την είδηση, οι λόγοι παραίτησης δεν είναι γνωστοί, καθώς την επιστολή έχει στην κατοχή του μόνο ο γνωστός 80χρονος διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ Βασίλης Κωστόπουλος, που έχει αναλάβει  πλέον και όλες της θέσεις όσων έχουν παραιτηθεί τις τελευταίες ημέρες από την ΕΡΤ.




Πρόστιμο-μαμούθ 27 εκατ. ευρώ στην ΕΛΑΪΣ Unilever για τις μαργαρίνες



Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα πρόστιμα που έχει επιβάλλει η Επιτροπή σε εταιρεία για παραβίαση της νομοθεσίας σχετικά με τη λειτουργία του ανταγωνισμού.

Πρόστιμο που ξεπερνάει τα 27 εκατ. ευρώ επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην EΛΑΙΣ-UNILEVER, σχετικά με τις συμφωνίες συνεργασίας της εταιρείας με το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο για τη διάθεση των προϊόντων μαργαρίνης.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα πρόστιμα που έχει επιβάλλει η Επιτροπή σε εταιρεία για παραβίαση της νομοθεσίας σχετικά με τη λειτουργία του ανταγωνισμού.

Αναλυτικά η απόφαση αναφέρει τα εξής:

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με απόφαση της στις 23.07.2018, μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού για παράβαση των άρθρων 1 και 2 του ν. 703/1977 (πλέον άρθρων 1 και 2 ν. 3959/2011), καθώς και των 81 και 82 ΣυνθΕΚ (πλέον άρθρων 101 και 102 ΣΛΕΈ), από την εταιρία με την επωνυμία «ΕΛΑΪΣ - UNILEVER HELLAS ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΩΝ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» («ΕΛΑΙΣ-UNILEVER) σχετικά με τις συμφωνίες συνεργασίας της εταιρείας με το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο για τη διάθεση των προϊόντων μαργαρίνης, διαπίστωσε:

α) Ομόφωνα ότι η EΛΑΙΣ-UNILEVER παραβίασε τα άρθρα 2 του ν. 703/77 (πλέον 2 του ν. 3959/2011) και 102 ΣΛΕΕ (με την παροχή καταχρηστικών εκπτώσεων στόχου και με τη ρήτρα μη προβολής ανταγωνιστικών προϊόντων) για το χρονικό διάστημα από 19.6.2002 έως και 21.10.2008.

β) Κατά πλειοψηφία ότι η EΛΑΙΣ-UNILEVER παραβίασε τα άρθρα 1 του ν.703/77, 1 του ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ με τη συμμετοχή της σε απαγορευμένη κάθετη σύμπραξη (καθορισμό τιμών μεταπώλησης, απαγόρευση ενεργητικών και παθητικών πωλήσεων, ρήτρα μη άσκησης ανταγωνισμού) για το χρονικό διάστημα 26.9.1996 έως και τουλάχιστον 31.12.2017.

Επίσης, αποφάσισε και επέβαλε:

α) Ομόφωνα στην ίδια εταιρεία ΕΛΑΙΣ-UNILEVER πρόστιμο οκτώ εκατομμυρίων εξακοσίων εξήντα εννέα χιλιάδων τριακόσια εβδομήντα ευρώ και έντεκα λεπτών (8.669.370,11) για τις διαπιστωθείσες παραβάσεις των άρθρων 2 του ν. 703/77 (ήδη άρθρο 2 του ν. 3959/2011) και 102 ΣΛΕΕ.

β) Κατά πλειοψηφία πρόστιμο δέκα οκτώ εκατομμυρίων οκτακοσίων ενενήντα δύο χιλιάδων τριακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ και πενήντα οκτώ λεπτών (18.892.334,58) για τις διαπιστωθείσες παραβάσεις των άρθρων 1 του ν. 703/77, 1 του ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ.

Περαιτέρω, υποχρέωσε την εταιρεία ΕΛΑΪΣ-UNILEVER να παύσει τις ως άνω διαπιστωθείσες παραβάσεις των άρθρων 1 του ν. 703/77, 1 του ν. 3959/2011 και 101 ΣΛΕΕ και να παραλείπει τις διαπιστωθείσες παραβάσεις των άρθρων 1 του ν. 703/77, 1 του ν. 3959, 101 ΣΛΕΕ και 2 ν. 703/77 (πλέον 2 του ν. 3959/2011), 102 ΣΛΕΕ στο μέλλον και απείλησε την εν λόγω εταιρεία με χρηματική ποινή/πρόστιμο ποσού δέκα χιλιάδων ευρώ (10.000) για κάθε ημέρα καθυστέρησης συμμόρφωσης προς την ως άνω απόφαση, από την ημέρα της δημοσίευσής της.



(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)
thetoc.gr


Δίνει την μισή Ελλάδα για να γίνουν αμερικάνικες βάσεις ο Καμμένος



Ποιος το περίμενε ότι μια κυβέρνηση με κορμό την ακροαριστερά θα έδινε τα πάντα στους Αμερικάνους που υποτίθεται μισούσε μέχρι να εξαπατήσει τους Ελληνες και να κάτσει σε καρέκλα.

Τακτική "σας παρακαλούμε βοηθήστε μας τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να επιβιώσουμε παρά τα όσα έχουμε κάνει" χρησιμοποιεί ο Πάνος Καμμένος δίνοντας την μισή Ελλάδα για να γίνουν αμερικάνικες βάσεις, νομίζοντας έτσι ότι θα τους σώσουν από την εκλογική ήτα οι ξένοι.

Στην συνάντηση του με τον αμερικανό ομόλογό του, Τζέιμς Μάτις ο Πάνος Καμμένος είπε στα Αγγλικά : «Η Ελλάδα θεωρεί τις ΗΠΑ στρατηγικό εταίρο και σύμμαχο, τον μοναδικό θα τολμούσα να πω. Είναι σημαντικό για την Ελλάδα οι ΗΠΑ να αναπτύξουν στρατιωτικές δυνάμεις στη χώρα σε μία πιο μόνιμη βάση όχι μόνο στον Κόλπο της Σούδας, αλλά επίσης στον Βόλο, στη Λάρισα και στην Αλεξανδρούπολη»


Νέα Δημοκρατία: Eπίκαιρη επερώτηση για τις καταγγελίες που αφορούν την Ε.Ρ.Τ.



Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Κάθε μέρα έρχονται στο φως της δημοσιότητας και νέες καταγγελίες για τον τρόπο λειτουργίας της ΕΡΤ. Καταγγελίες οι οποίες προέρχονται μεταξύ άλλων από υψηλόβαθμα στελέχη της Δημόσιας Τηλεόρασης και επιβεβαιώνουν όσα υποψιάζονται όλοι όσοι εξακολουθούν να παρακολουθούν τις εκπομπές της και ιδίως τις «ενημερωτικές». Οι καταγγελίες αφορούν εκμετάλλευση της δημόσιας τηλεόρασης για ιδιοτελή και συντεχνιακά συμφέροντα, αναξιοκρατία, αδιαφάνεια και κακοδιαχείριση. 

Η εύρυθμη λειτουργία της δημόσια τηλεόρασης αποτελεί για τη Νέα Δημοκρατία πολιτική προτεραιότητα. Την ΕΡΤ την πληρώνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες και αποστολή της με βάση το Σύνταγμα είναι μεταξύ άλλων η αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, η εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων καθώς και ο σεβασμός της αξίας του ανθρώπου. 

Γι’ αυτό και καταθέτουμε επίκαιρη επερώτηση προκειμένου να λάβουμε άμεσα  απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν:  

Την πορεία του επιχειρησιακού σχεδίου της ΕΡΤ  που έχει ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων και περιλαμβάνει την αξιολόγηση των υπαρχουσών δομών.
Τις εξαγγελίες για προσλήψεις νέου προσωπικού στην ΕΡΤ ενώ έχουν γίνει ήδη αποσπάσεις εργαζομένων σε άλλους φορείς του Δημοσίου  με την αιτιολογία ότι ήταν υπεράριθμοι.
Τα κριτήρια επιλογής των εξωτερικών και μεικτών παραγωγών της ΕΡΤ για τις οποίες υπάρχουν σειρά αναπάντητων ερωτημάτων.  
Η Νέα Δημοκρατία θα κάνει χρήση κάθε θεσμικού μέσου που διαθέτει προκειμένου να αποτρέψει τη διαρκή διολίσθηση της ΕΡΤ σε ΣΥΡΙΖΑ-CHANNEL. Και θα ζητήσει να υπάρξει ενδελεχής έλεγχος ώστε να διασφαλιστεί πως τα χρήματα των πολιτών δεν καταλήγουν σε μία μαύρη τρύπα αδιαφάνειας και κακοδιαχείρισης». 

H Επίκαιρη Επερώτηση 


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον: Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
κο Νίκο Παππά.

Θέμα: «Σχετικά με τις αλλεπάλληλες και σοβαρές καταγγελίες για τη διοίκηση και λειτουργία της ΕΡΤ Α.Ε.»

Ενώ ο Υπουργός ΨΗΠΤΕ, κ. Παππάς πανηγυρίζει για τη λειτουργία της ΕΡΤ Α.Ε. επί των ημερών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οι αλλεπάλληλες καταγγελίες όσον αφορά στη διοίκηση και στη λειτουργία της ΕΡΤ Α.Ε. από στελέχη της ΕΡΤ Α.Ε. αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ, επιβεβαιώνουν κάθε φορά και με πιο έντονο τρόπο, ότι η δημόσια τηλεόραση απαξιώνεται από διάφορους εγκάθετους της Κυβέρνησης οι οποίοι τη χρησιμοποιούν ως όχημα για την άσκηση προπαγάνδας.
Συγκεκριμένα με την από 5.10.2018 ανοιχτή επιστολή του ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Προγράμματος της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Κρίμπαλης προς τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσής εγκαλεί τη διοίκηση της ΕΡΤ Α.Ε. , ότι  λειτουργεί «σαν ενιαίο σύστημα εξουσίας που θυμίζει περισσότερο εμπόλεμη φατρία παρά ορθολογική εταιρική δομή» και έχει ως βασικό δόγμα «όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας και άρα πρέπει να εξοντωθεί με κάθε τρόπο». Στόχος της, υποστηρίζει ο Εντεταλμένος Σύμβουλος, είναι «η εκμετάλλευση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης ως μέσο εξυπηρέτησης ποικίλων ιδιοτελών και συντεχνιακών συμφερόντων, σε βάρος της ποιότητας, της αξιοπιστίας και της ανταποδοτικότητας του προγράμματος» και σημειώνει εμφατικά, ότι «αυτό το σύστημα εξουσίας έχει εξαπολύσει έναν ανελέητο πόλεμο «ανακατάληψης» της ΕΡΤ εξοστρακίζοντας σταδιακά όλα τα έμπειρα και ικανά στελέχη με μοναδικό κριτήριο αν ανήκουν στην σφαίρα επιρροής της φατρίας ή όχι.». Και αναφέρεται στην «απαξίωση των οργανικών δομών και αντικατάσταση τους από πλήρως ελεγχόμενες επιτροπές, σε ψήφιση νέου οργανογράμματος με σωρεία  ανορθολογικών και φωτογραφικών διατάξεων και σε τοποθέτηση ημετέρων στις θέσεις γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων ενάντια σε κάθε έννοια αξιοκρατίας και αποτελεσματικότητα».
Επίσης στις 12.9.2018 ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Αλαφογιώργος με ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης κάλεσε τον πρόεδρο της Ένωσης Εισαγγελέων  «να επιληφθεί των δαπανών εκτός ΕΡΤ που επιβαρύνουν άσκοπα την υπηρεσίακαι να ελέγξει το δημόσιο χρήμα». Και επειδή έκανε την παραπάνω καταγγελία,  σύμφωνα με ανάρτησή του ίδιου σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, παραπέμφθηκε στο πειθαρχικό.
Στην από 2.9.2018 δημόσια παρέμβαση του ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΤ, κ. Θαλασσινός αναφερόμενος στον τρόπο διοίκησης της ΕΡΤ καταγγέλλει, ότι «Με έωλες –στα όρια της παρατυπίας – διαδικασίες, με αποκλεισμούς και εξοστρακισμούς ικανών στελεχών, με ένα ΔΣ διχασμένο και αμήχανο, χωρίς στρατηγικό σχέδιο και χωρίς όραμα, η ΕΡΤ παραδίδεται σταδιακά στην απαξίωση, την περιθωριοποίηση και την αδράνεια, με αποκλειστική ευθύνη των «διοικούντων…Οδηγούμαστε σε μία ΕΡΤ που –επιτέλους – οι συνδικαλιστές και η ομήγυρης δεν εργάζεται, αλλά διοικεί, οι Γενικοί Διευθυντές δεν έχουν απαραίτητα πτυχίο ΑΕΙ, αλλά μπάρμπα στην Κορώνη, οι συνταξιούχοι διοικούν επιτροπές, ενώ οι υπεύθυνοι σημαντικών διευθύνσεων δεν γνωρίζουν αγγλικά.».
Στην από 11.5.2018 επιστολή παραίτησης του ο γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας της ΕΡΤ, κ. Νίκος Μιχαλίτσης κατηγορεί τη διοίκηση της ΕΡΤ Α.Ε. διότι, έχει «υποβαθμίσει το πρόγραμμα της ΕΡΤ, αφήνοντάς το χωρίς στοιχειώδη σχεδιασμό», ισχυρίζεται πως έχει «ξεδοντιάσει την ΕΡΤ απομακρύνοντας ικανότατα στελέχη», πως «αδιαφορεί συστηματικά για τη διαμόρφωση στοιχειώδους επιχειρησιακού ή στρατηγικού σχεδίου» και πως «σχεδίασε αδιαφανώς και ενέκρινε αιφνιδιαστικά, χωρίς στοιειώδη διάλογο ένα εξάμβλωμα που ονόμασε “νέο Οργανόγραμμα” που γυρίζει οργανωτικά την εταιρεία­­­­ μας στον προηγούμενο αιώνα».
Ακόμα και ο πρώην Πρόεδρος της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Τσακνής με την από τον Οκτώβριο 2017 ανακοίνωση παραίτησής του αφήνει σαφείς αιχμές κατά της διοίκησης της ΕΡΤ.
Αλλά και από την πλευρά της Συμπολίτευσης σύμφωνα με την από 2.10.2018 δήλωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ.Φίλη:  «Η ΕΡΤ δεν λειτουργεί όπως είναι αναγκαίο για μια δημόσια τηλεόραση. Η ΕΡΤ είναι ένα κανάλι που έχει παραδιοίκηση. Κυβερνάται από το παλιό συντεχνιακό καθεστώς, ένα καθεστώς ιδιοτελών συμφερόντων. Πολιτικά αυτό που παράγεται, δεν είναι ποιοτικό προϊόν. Ούτε προσφέρει απροκατάληπτη και σε βάθος ενημέρωση.» και καταλήγει, ότι «Στον τομέα της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης η ευθύνη της κυβέρνησης είναι αποκλειστική.».
Αντιδράσεις ως προς την έλλειψη αμεροληψίας της ΕΡΤ έχουν υπάρξει και μετά από δυο σοβαρά επεισόδια, που σημειώθηκαν από «ανθρώπους» της ΕΡΤ, οι οποίοι εκφράστηκαν με αήθη τρόπο κατά του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και κατά του πρώην Πρωθυπουργού, κ. Αντώνη Σαμαρά. Πρόκειται για τον κ. Καψώχα, ο οποίος τον περασμένο Σεπτέμβριο μιλώντας μέσα από εκπομπή της ΕΡΤ Α.Ε. είπε, ότι ακούγοντας τον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης νόμιζε, ότι άκουγε «τον θεωρητικό του φασισμού τον ΣέρτζιοΠανούτσιο ο οποίος εισήγαγε στοιχεία εθνικισμού στην Ιταλία του Μουσολίνι» και τον παραγωγό της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Δημήτρη Αναστασόπουλο, ο οποίος προέτρεψε τον Φεβρουάριο του 2018 δημόσια μέσω μέσου κοινωνικής δικτύωσης να «γιαουρτώσουν» οι πολίτες τον πρώην Πρωθυπουργό, κ. Αντώνη Σαμαρά. Η ΕΡΤ Α.Ε. σε ερώτηση, που καταθέσαμε, αποποιήθηκε των ευθυνών της  και απάντησε, ότι οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ έχουν αποκλειστική ευθύνη για τα γραφόμενα τους και τις απόψεις τους.
Επειδή η εύρυθμη λειτουργία της δημόσια τηλεόρασης αποτελεί για τη Νέα Δημοκρατία πολιτική προτεραιότητα καθώς τη δημόσια τηλεόραση την πληρώνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες και αποστολή της με βάση το Σύνταγμα είναι η αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων καθώς και προϊόντων του λόγου και της τέχνης, η εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων καθώς και ο σεβασμός της αξίας του ανθρώπου και η προστασία της παιδικής ηλικίας και της νεότητα καταθέσαμε προς τον Υπουργό ΨΗΠΤΕ μια σειρά ερωτήσεων στο πλαίσιο άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου, αλλά μέχρι στιγμής έχουμε λάβει ελλιπείς και αποσπασματικές απαντήσεις.
Αναφερόμαστε στην ερώτηση σχετικά με το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΕΡΤ ΑΕ για τα έτη 2017-2020, όπου η ΕΡΤ Α.Ε. απάντησε, ότι έχει αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων την αξιολόγηση των υπαρχουσών δομών προκειμένου να καταρτιστεί στη συνέχεια το επιχειρησιακό της σχέδιο.
Επίσης ρωτήσαμε το λόγο για τον οποίο  από τη μια ο Υπουργός ΨΗΠΤΕ με τη δικαιολογία ότι η ΕΡΤ Α.Ε. έχει υπεράριθμο προσωπικό έφερε τροπολογία στις 12.4.2016 για τη απόσπαση τακτικού προσωπικού από τη ΕΡΤ Α.Ε. σε άλλους φορείς του δημοσίου και από την άλλη ισχυρίζεται, ότι θα προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού. Αλλά και τότε η απάντηση ήταν γενικόλογη, ότι δηλαδή η ΕΡΤ Α.Ε. βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης των δομών της.
Τέλος μεταξύ άλλων και ύστερα από διάφορες καταγγελίες και δημοσιεύματα  ρωτήσαμε για τα κριτήρια επιλογής εξωτερικών και μεικτών παραγωγών από την ΕΡΤ ΑΕ και δεν έχουμε λάβει ακόμα απάντηση.

Κατόπιν των ανωτέρω, επερωτάται ο κ. Υπουργός :

1.   Έχει καταρτιστεί το επιχειρησιακό σχέδιο για την ΕΡΤ Α.Ε. για τα έτη 2017-2020;
2.  Έχει γίνει αξιολόγηση των δομών της ΕΡΤ Α.Ε.;  Έχει γίνει τοποθέτηση του προσωπικού της ΕΡΤ Α.Ε. βάσει του νέου Εσωτερικού Κανονισμού και του Οργανογράμματος; Περιλαμβάνεται στον Εσωτερικό Κανονισμό η περιγραφή των οργανικών θέσεων; Με ποια κριτήρια γίνεται η τοποθέτηση σε θέσεις γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων στην ΕΡΤ Α.Ε.; Τι έχετε να απαντήσετε στις καταγγελίες, ότι  οι οργανωτικές δομές της ΕΡΤ Α.Ε. έχουν απαξιωθεί και το νέο οργανόγραμμα έχει φωτογραφικές διατάξεις;
3. Με ποιον τρόπο διασφαλίζεται η αμεροληψία και η αντικειμενικότητα στο πρόγραμμα της ΕΡΤ Α.Ε.;
4. Με ποιον τρόπο εξασφαλίζεται η διαφάνεια όσον αφορά στην εκτέλεση του προϋπολογισμού της ΕΡΤ Α.Ε.;
5. Πώς αποτυπώνεται η σχέση κόστους οφέλους όσον αφορά στις μεικτές και εξωτερικές παραγωγές της ΕΡΤ Α.Ε.; Δεδομένου ότι το προσωπικό της ΕΡΤ Α.Ε. είναι επαρκές για ποιο λόγο επιλέγονται οι εξωτερικές και μεικτές παραγωγές;
6.  Όσον αφορά στην ΕΡΤ3, ποιο είναι το σχέδιο του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ;
7. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ανάπτυξη του δικτύου ψηφιακών πομπών της ΕΡΤ Α.Ε. και πότε θα εκπέμψει αυτόνομα το σήμα της;
8.  Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για να διερευνήσετε τις παραπάνω καταγγελίες;


Αθήνα, 09.10.2018


Οι Επερωτώντες Βουλευτές:

1.   Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου

2.   Ελευθέριος Αυγενάκης

3.   Μιλτιάδης  Βαρβιτσιώτης

4.   Απόστολος Βεσυρόπουλος

5.   Μαυρουδής (Μάκης) Βορίδης

6.   Γεώργιος Βλάχος

7.   Σοφία Βούλτεψη

8.   Γεώργιος Γεωργαντάς

9.   Κωνσταντίνος Γκιουλέκα

10.  Αθανάσιος Δαβάκης

11. Νικόλαος – Γεώργιος Δένδιας

12. Κωνσταντίνος Καραγκούνης

13. Θεόδωρος Καράογλου
14. Γεώργιος Καρασμάνης
15. Δημήτριος Κυριαζίδης
16. Παναγιώτης (Νότης) Μηταράκης
17. Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη
18. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος
19. Χρήστος Σταϊκούρας
20.  Δημήτριος Σταμάτης
21. Κωνσταντίνος Τασούλας
22. Κωνσταντίνος Τζαβάρας
23. Ιωάννης Τραγάκης
24. Κωνσταντίνος Τσιάρας
25.  Θεόδωρος Φορτσάκης
26. Μάξιμος Χαρακόπουλος
27. Κωνσταντίνος (Κωστής) Χατζηδάκης