Κυριακή, 1 Απριλίου 2018

Tρόποι για να σε κλέψουν στο συνεργείο



Πόσες φορές δεν πήγαμε να αγοράσουμε ένα μεταχειρισμένο και ζητήσαμε από την έκθεση αυτοκινήτου, να το πάμε σε ένα μηχανικό να το κοιτάξουμε και εμείς πριν το αγοράσουμε.

Εννοείται ότι η έκθεση αυτοκινήτου πριν αγοράσει το αυτοκίνητο για να το μεταπωλήσει, το έχει ελέγξει και δεν έχει αγοράσει "γουρούνι στο σακί" και σίγουρα, ένας έμπειρος και σοβαρός εκθεσάς αυτοκινήτου δεν θα έπεφτε θύμα και δεν θα έδινε λεφτά για μια κακή πώληση.

Επειδή όμως ο αγοραστής πολλές φορές θέλει και μια δεύτερη γνώμη τότε το θέμα είναι που θα πάει, και εάν θα πέσει θύμα απάτης από τον μηχανικό που θα θέλει να βγάλει και αυτός από την αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Εννοείται επίσης ότι όταν αγοράζεις ένα μεταχειρισμένο μπορεί αναπάσα στιγμή να βγάλει ένα πρόβλημα, που δεν θα μπορούσε να εκτιμηθεί από κανένα γιατί απλά είναι ένα μεταχειρισμένο και δεν προϋπήρχε το πρόβλημα όσο καλομεταχειρισμένο και να είναι, απλά βγήκε γιατί ήρθε η ώρα του.

Συνεργεία δεν διστάζουν να κάνουν ένα δήθεν τεχνικό έλεγχο, που όμως δεν αντιστοιχεί στην πραγματική κατάσταση του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, εκθέτοντας έτσι την αξιοπιστία της έκθεσης αυτοκινήτου που είχε το αυτοκίνητο προς πώληση και αυτό το κάνει αποκλειστικά και μόνο για να έχει και αυτός κέρδος έτσι και το αγοράσει ο υποψήφιος αγοραστής.

Όπως λοιπόν σε κάθε κλάδο έτσι και σε αυτόν των μηχανικών αυτοκινήτων υπάρχουν κάποιοι επιτήδειοι οι οποίοι αισχροκερδούν εις βάρος των πελατών τους.

Ο συνήθεις τρόπος είναι να χρεώνουν για περιττές επισκευές, δηλαδή ο μηχανικός βρίσκει ένα πρόβλημα, αλλά μετά την επισκευή του, το πρόβλημα είναι ακόμη εκεί χωρίς να έχει επισκευαστεί στην ουσία. Έτσι ζητάει από το θύμα να συνεχίζει το ψάξιμο και εντοπίζει “ένα νέο”, διαφορετικό πρόβλημα και το επιδιορθώνει, και πολλές φορές μπορεί να υπάρξει και 3ο και 4ο πρόβλημα μέχρι τελικά το πρόβλημα να λυθεί. Κάπως έτσι αυξάνεται το ποσό που χρεώνεται ο πελάτης. Για να το ξεκαθαρίσουμε. Δεν αναφέρομαι σε εκείνους τους μηχανικούς που όντως δεν γνωρίζουν το πρόβλημα και αλλάζουν 2,3 ανταλλακτικά μέχρι να το εντοπίσουν, αλλά σε εκείνους που γνωρίζουν εξ’αρχής το προβληματικό ανταλλακτικό, αλλά αλλάζουν επιπλέον ανταλλακτικά ώστε να αυξήσουν το κόστος.

Ένας άλλος τρόπος είναι να διαπιστώνουν ότι πρέπει να αλλαχτεί κάτι από το αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται να αλλαχτεί. Πόσες φορές έχεις ακούσει για περιπτώσεις που ένας μηχανικός πρόσθεσε στη λίστα των ανταλλακτικών που αντικατέστησε, ανταλλακτικά που δεν έχριζαν αντικατάστασης; Οι περιττές επισκευές είναι μια συνήθης τακτική από τους μη επαγγελματίες του χώρου.

Διαδεδομένος τρόπος η υπερχρέωση στα ανταλλακτικά, στην εργασία ή και στα δύο. Ακόμη μια πληγή των κακών επαγγελματιών, οι οποίοι χρεώνουν με το παραπάνω τόσο το κόστος του ανταλλακτικού, όσο και το κόστος των εργασιών. Στην εποχή του διαδικτύου που με μια απλή αναζήτηση μπορείς να δεις πόσο κοστίζει ένα ανταλλακτικό, είναι καθαρή κοροϊδία από κάποιους να χρεώνουν για χρυσό μια αντλία νερού, έναν πολλαπλασιαστή ή τέσσερα μπουζοκαλώδια.

Οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε εάν δεν έχετε δικό σας μηχανικό εμπιστοσύνης είναι να συνεννοείστε με την έκθεση που το αγοράσατε να σας δώσει μια περίοδο εγγύησης για το εάν συμβεί κάτι απρόβλεπτο, η ακόμα καλύτερα να το πάτε όχι μόνο σε ένα μηχανικό αλλά να πάρετε και άλλες γνώμες μηχανικών για να μην πέσετε θύμα απάτης και αισχροκέρδιας.



Νατάσσα Χρηστίδη


με πληροφορίες από το creteplus.gr


Αντιδράσεις:

1 σχόλια :

  1. Επιτέλους ένα άρθρο που αναφέρεται και στην περίπτωση απάτης από συνεργείο.
    Μπράβο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή