Σάββατο 30 Δεκεμβρίου 2017

Τα εκλογικά σενάρια και το εμπόριο ελπίδας του ΣΥΡΙΖΑ



Επισήμως η κυβέρνηση διαψεύδει τις πρόωρες εκλογές με όποιον τρόπο μπορεί, λειτουργεί όμως ήδη σε οιωνεί προεκλογική περίοδο, την οποία η ίδια τροφοδοτεί με τις πράξεις και τις αποφάσεις της.

Ακόμα και για τους βουλευτές και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, το 2018 θα είναι εκλογική χρονιά και αυτό σημαίνει είτε ότι ο κ. Τσίπρας και η ηγετική ομάδα του Μαξίμου αδυνατούν να πείσουν για τις ειλικρινείς τους προθέσεις ακόμα και τους καλοπροαίρετους, είτε ότι τα περί εξάντλησης της τετραετίας αποτελούν, για άλλη μία φορά, το γνωστό κατά συνθήκη ψεύδος, καθώς οι εκλογές δεν προαναγγέλλονται.

Ο πρωθυπουργός θα λάβει τις οριστικές του αποφάσεις μέσα στον Φεβρουάριο, που θα έχει στα χέρια του τις δημοσκοπήσεις που -όπως είναι το πιθανότερο- θα έχουν συμπεριλάβει το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης, τα θετικά λόγια των δανειστών και την περιγραφή της επόμενης ημέρας της οικονομίας, μετά το τέλος του ισχύοντος προγράμματος τον Αύγουστο του 2018. Τα βασικά σενάρια είναι τρία:

• Πρώτον, εκλογές τον Μάιο ή τον Ιούνιο του 2018, σενάριο που ενέχει και ένα στοιχείο αιφνιδιασμού.

• Δεύτερον, εκλογές το φθινόπωρο του 2018, αμέσως μετά το τυπικό τέλος του προγράμματος τον ερχόμενο Αύγουστο. Κομματικές πηγές δεν αποκλείουν η κυβέρνηση να ετοιμάζει σκηνικό προαναγγελίας της ημερομηνίας των εκλογών, ακόμα και την ημέρα της τελετής υπογραφών για το τυπικό τέλος του προγράμματος.

• Τρίτον, εκλογές την άνοιξη ή ακόμα και το φθινόπωρο του 2019, αν οι μετρήσεις που θα πάρει στα χέρια του ο πρωθυπουργός είναι απαγορευτικές για εκλογική αναμέτρηση μέσα στο 2018. Θα επιχειρηθεί να εμφανιστεί ως πολιτική επιλογή, αλλά στην πραγματικότητα θα αποτελεί μία κίνηση εξ ανάγκης.

Ανεξαρτήτως του τι λέγεται δημοσίως, η κυβέρνηση προετοιμάζει το κλίμα και προσπαθεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τη διενέργεια πρόωρων εκλογών μέσα στο 2018. Ο σχεδιασμός δεν περιλαμβάνει έκτακτες περιπτώσεις και εξ ανάγκης επιλογές, όπως για παράδειγμα μία κυβερνητική κρίση για το Σκοπιανό ή άλλο ζήτημα. Εξάλλου, στο Μαξίμου δεν πιστεύουν ότι ο κ. Καμμένος -ό,τι και να λέει δημοσίως- θα φτάσει στο σημείο να προκαλέσει κυβερνητική κρίση. Σκοπός του κ. Τσίπρα είναι ο περιορισμός της ψαλίδας ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τη Ν.Δ. Για να συμβεί αυτό, πρέπει μία μεγάλη μερίδα των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ τον Σεπτέμβριο του 2015, που σήμερα δείχνει ότι έχει μετακινηθεί είτε σε άλλο κόμμα είτε στη δεξαμενή των αναποφάσιστων, να επιστρέψει στον ΣΥΡΙΖΑ. Το δελτίο παροχών και το εμπόριο ελπίδας του τελευταίου διαστήματος σαφώς και έχει εκλογική στόχευση, καθώς αποτελεί την τελευταία προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να ανοίξει δίαυλο επικοινωνίας με κοινωνικές ομάδες που έχει απογοητεύσει και επιχειρεί να επαναπροσεγγίσει, με:

• Το κοινωνικό μέρισμα σε χαμηλοσυνταξιούχους και μισθωτούς. Η κυβέρνηση γνωρίζει ότι έχει ισχυρή επικοινωνιακή ισχύ αλλά περιορισμένη χρονική διάρκεια, αφού, με το στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος για το 2018 στο 3,5%, πολύ δύσκολα θα επαναληφθεί.

• Την καταβολή έκτακτου επιδόματος στους κατοίκους των νησιών, που έμειναν έξω από την απόφαση για τη διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ μέχρι τον Ιούνιο του 2018. Επίδομα που ξεκινά από τα 500 ευρώ και φτάνει έως και τα 2.100 ευρώ και στόχο έχει να ξανακερδηθούν από το κυβερνών κόμμα ψηφοφόροι που έχουν γυρίσει την πλάτη στις νησιωτικές περιοχές.

• Το έκτακτο επίδομα 400 ευρώ σε κάθε εγγεγραμμένο στον ΟΑΕ∆ µη επιδοτούμενο άνεργο ηλικίας 18 έως 24 ετών.

• Την προκήρυξη 7.180 θέσεων πλήρους απασχόλησης για οκτώ μήνες σε 34 δήμους.

• Το μπόνους στους υπαλλήλους του ΕΟΦ, που «κλείνει» το μάτι σε δημοσίους υπαλλήλους και για μελλοντικές αντίστοιχες κινήσεις σε άλλους οργανισμούς και επιχειρήσεις του Δημοσίου.

• Τις… υποσχέσεις της υπουργού Εργασίας κ. Αχτσιόγλου για αυξήσεις στον ιδιωτικό τομέα.

• Τη δέσμευση κονδυλίων για την επανασύνδεση του ηλεκτρικού ρεύματος στα νοικοκυριά που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους στη ΔΕΗ και τη διεύρυνση μέχρι και στο 70% της έκπτωσης που παρέχεται στα κοινωνικά τιμολόγια ρεύματος.

Το πακέτο αυτό «κουμπώνει» και στα δύο επικρατέστερα εκλογικά σενάρια.

Στο σενάριο του Μαΐου ή Ιουνίου 2018, αν οι διαπραγματεύσεις με τους δανειστές περιλαμβάνουν και την περιγραφή των μέτρων για το χρέος και προκαλέσουν θετικό κλίμα στην οικονομία.

Στο σενάριο του φθινοπώρου του 2018, αν οι διαπραγματεύσεις για την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας και οι συζητήσεις για τα μέτρα που θα αφορούν στη διευθέτηση του χρέους ξεκινήσουν μετά τον Αύγουστο του 2018, όπως έχει πει ο νέος πρόεδρος του Eurogroup, Μάριο Σεντένο.

Τα δύο παραπάνω σενάρια προετοιμάζονται, αλλά η ενεργοποίησή τους προϋποθέτει ότι κ. Τσίπρας θα δει τον Φεβρουάριο μετρήσεις που θα περιλαμβάνουν ή θα οδηγούν σε κλείσιμο της ψαλίδας με τη Νέα Δημοκρατία. Σε διαφορετική περίπτωση, η κυβέρνηση θα αλλάξει ρότα και θα πάει όντως σε εκλογές το 2019, αναζητώντας καλύτερη τύχη. Οι ρεαλιστές υπουργοί αλλά και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν το αποκλείουν. Εκτιμούν ότι το θετικό κλίμα που επιχειρεί να διαμορφώσει η κυβέρνηση σε συνεννόηση με τους δανειστές (αφότου οι θεσμοί έχουν περάσει στις αξιολογήσεις του περασμένου Μαΐου και την τρέχουσα όλες τους τις απαιτήσεις και προβλέψεις) δεν θα καταφέρει να ισορροπήσει το σημερινό κλίμα των πλειστηριασμών, της ακραίας φορολογίας, της έλλειψης επενδύσεων κ.λπ.

Βλέπουν παγίωση του σημερινού πολιτικού κλίματος, φοβούνται ότι η εφαρμογή μείωσης συντάξεων και αφορολογήτου το 2019 θα προκαλέσει επιδείνωση, αλλά πιστεύουν ότι για τον κ. Τσίπρα και τους επιτελείς του, που θα λάβουν και τις οριστικές αποφάσεις, ο φόβος μιας στρατηγικής ήττας στις ερχόμενες εκλογές θα είναι πάντα πιο ισχυρός. Σε αυτή την περίπτωση, είναι ήδη στο τραπέζι σενάριο που θέλει την κυβέρνηση, αν δεν εξαντλήσει και την τελευταία ημέρα που της δίνει το Σύνταγμα, να πηγαίνει σε διπλές εκλογές τον Μάιο ή τον Ιούνιο του 2019 (ευρωεκλογές και εθνικές εκλογές) με παράλληλη μετάθεση των αυτοδιοικητικών εκλογών το φθινόπωρο του 2019.



ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ
Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής


28χρονη βρέθηκε νεκρή στην τουαλέτα του Α.Τ. Ομόνοιας



Νεκρή βρέθηκε μέσα στην τουαλέτα του Α.Τ. Ομόνοιας, 28χρονη Ρομά, Ελληνίδα υπήκοος, η οποία είχε μεταβεί στο Τμήμα για να δηλώσει απώλεια της ταυτότητας της και κάποια στιγμή ζήτησε να πάει στην τουαλέτα.

Καθυστερούσε να επιστρέψει από τις τουαλέτες, την αναζήτησαν και την βρήκαν νεκρή.

Αμέσως ενημερώθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες και ιατροδικαστής, ο οποίος εξέτασε το πτώμα και απέκλεισε αμέσως την εγκληματική ενέργεια, περαιτέρω τα αίτια θανάτου θα διευκρινιστούν από τη νεκροτομή που θα γίνει αύριο.

Η 28χρονη, όπως εξακριβώθηκε, είχε νοσηλευτεί στο παρελθόν δύο φορές στο Δαφνί λόγω ψυχολογικών προβλημάτων.

Για την υπόθεση ενημερώθηκε και η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, η οποία έστειλε κλιμάκιο στο Αστυνομικό Τμήμα της Ομόνοιας, με εντολή του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ., προκειμένου να ερευνηθούν όλες οι εκδοχές, ωστόσο την προανάκριση για την υπόθεση ανέλαβε η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αθηνών.


Αλγερινοί προσπάθησαν να αγοράσουν 12χρονη Ελληνίδα



Μητέρα 12χρόνου κοριτσιού βρίσκονταν χθες σε κατάστημα της 11ης Νοεμβρίου. Βγαίνοντας έξω το μικρό κορίτσι της είπε ότι δυο αλλοδαποί το πλησίασαν κι ο ένας από τους δυο του πρόσφερε
χρήματα. «I give you dollars to buy you», ανέφερε στη μητέρα της η μικρή ότι της είπε. Της περιέγραψε μάλιστα τους δυο άνδρες.

Η μητέρα κινήθηκε αμέσως στην Αστυνομία για να καταγγείλει το περιστατικό, διαπίστωσε όμως απροθυμία ακόμα και στην καταγραφή του. «Μου έλεγαν να φύγω και να πάω την επόμενη μέρα. Συμβουλεύτηκα αμέσως δικηγόρο και επέμεινα. Η στάση μου τους υποχρέωσε να πάρουν στοιχεία από την κόρη μου και μέσα σε ένα τέταρτο συνέλαβαν δυο άτομα. Το παιδί μου αναγνώρισε τον έναν από τους δύο, αυτός που της έκανε την πρόταση να τη χρηματίσει», δηλώνει η μητέρα στον «π», η οποία χρειάστηκε να παραμείνει 4 ώρες στην Αστυνομική Διεύθυνση.

Τον 27χρόνο Αλγερινό πρόδωσε το μαύρο μπουφάν, η ουλή στο μέτωπο και το μαύρο τσαντάκι που κρατούσε με αποτυπωμένη τη σημαία της Αγγλίας. Οι αστυνομικοί τον εντόπισαν άμεσα.

Έκρυψε τα ναρκωτικά κάτω από  το πατάκι του περιπολικού

Κατά τη μεταφορά του με το περιπολικό  ο 27χρόνος «ξεφορτώθηκε» σακούλα με μικροποσότητα κάνναβης, την οποία έκρυψε κάτω από το πατάκι του αστυνομικού οχήματος. Η ποσότητα εντοπίστηκε και εις βάρος του σχηματίσθηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών, αλλά και προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας, όπως προσέθεσε πριν λίγο στον "π" ο αστυνομικός διευθυντής, παρόλο που η παραπομπή για το συγκεκριμένο αδίκημα δεν γράφηκε στο επίσημο δελτίο Τύπου της Αστυνομίας.

Με εντολή Εισαγγελώς ορίστηκε τακτική δικάσιμος και ο 27χρόνος αφέθηκε ελεύθερος, ωστόσο συνελήφθη εκ νέου από την Αστυνομία και κρατείται στο κρατητήριο για επαναπροώθηση, καθώς έχει λάβει και δεύτερη απορριπτική απόφαση στο αίτημα ασύλου που έχει υποβάλει. 



Πηγή : politischios.gr


Σοκ: Πατέρας πρότεινε σε άντρα που γνώρισε μέσω chat να κάνουν σεξ μαζί με τα ανήλικα παιδιά του



Απίστευτη υπόθεση στον Άγιο Δημήτριο - Σε ομοφυλοφιλικό ερωτικό ραντεβού ενεπλάκησαν ανήλικα παιδιά - Οι αστυνομικοί εντόπισαν υλικό παιδικής πορνογραφίας και ερευνούν αν ο συλληφθείς ασελγούσε στα ανήλικα παιδιά του.

Μια πρωτοφανής υπόθεση ήρθε στο φως έπειτα από καταγγελία άνδρα ότι σε ερωτικό ραντεβού με άλλον άντρα που γνώρισε μέσω chat room ενεπλάκησαν και ανήλικα παιδιά. Έπειτα από αστυνομική έφοδο συνελήφθη ο πατέρας δύο παιδιών που είχε κλείσει ερωτικό ραντεβού στο σπίτι του και ερευνάται αν ο συλληφθείς εξωθούσε τα ανήλικα παιδιά του στην πορνεία αλλά και αν τεκμηριώνεται ότι ασελγούσε στα παιδιά του αφού στο σπίτι του εντοπίστηκε και κατασχέθηκε πορνογραφικό υλικό με ανήλικα παιδιά!

Η φρικιαστική υπόθεση ήρθε στο φως έπειτα από καταγγελία ενός άνδρα που πήγε σε ερωτικό ραντεβού με άλλο άνδρα. Το ραντεβού κλείστηκε μέσω ιστοσελίδας chat room. 

Ο καταγγέλλων υποστηρίζει ότι ο επίδοξος ερωτικός σύντροφός του τον κάλεσε στο σπίτι του και του πρότεινε -όπως υποστηρίζει ο ίδιος- να έχουν ερωτικές επαφές παρουσία των ανήλικων παιδιών του. Ο άντρας που κατήγγειλε τον επίδοξο ερωτικό σύντροφό του μετέφερε στους αστυνομικούς λεπτομέρειες από τις αρρωστημένες συνομιλίες που είχαν οι δύο άντρες από τις οποίες προκύπτει ότι πιθανότατα ο πατέρας πρότεινε ή άφησε να εννοηθεί ότι στην ερωτική πράξη θα μπορούσαν να λάβουν μέρος και τα δύο ανήλικα παιδιά! 
Ο καταγγέλλων πήγε στο ραντεβού το οποίο κλείστηκε μεταξύ των δύο αντρών για το σπίτι του πατέρα των δύο παιδιών στον Άγιο Δημήτριο. 

Όταν οι δύο άντρες βρέθηκαν, ο πατέρας είχε μαζί του και τα παιδιά του τα οποία πληροφορίες φέρουν να είναι μικρότερα των 10 ετών! 

Ο καταγγέλλων περίμενε μέχρι τη στιγμή που ο πατέρας πήγε να βάλει τα ανήλικα παιδιά για ύπνο και τότε έφυγε υποσχόμενος ότι θα επιστρέψει για το ερωτικό ραντεβού αφού τα παιδιά θα είχαν αποκοιμηθεί. Σύμφωνα με την εκδοχή του καταγγέλοντος, όταν έφυγε από το σπίτι, πήγε απευθείας σε αστυνομικό τμήμα για να καταγγείλει το περιστατικό. 

Λίγη ώρα μετά επέστρεψε στο σπίτι που είχε κλειστεί το ερωτικό ραντεβού συνοδευόμενος από αστυνομικούς. 

Οι άντρες της αστυνομίας συνέλαβαν τον πατέρα των δύο ανήλικων παιδιών αφού, έπειτα από έρευνα στο σπίτι, εντόπισαν φωτογραφίες με πορνογραφικό περιεχόμενο στις οποίες απεικονίζονταν και μικρά παιδιά! Πλέον η Αστυνομία ερευνά αν στο πορνογραφικό υλικό εμφανίζεται ο συλληφθείς πατέρας να ασελγεί στα ίδια του τα παιδιά...


Πηγή : protothema.gr


Το τραύμα στο στομάχι και χτυπήματα στο κεφάλι η αιτία θανάτου της 22χρονης



Η 22χρονη, βρέθηκε κοντά σε ένα εγκαταλειμμένο κτίριο που βρίσκεται στη βορειοανατολική περιοχή του πάρκου.

Συνεχίζονται οι έρευνες για τη δολοφονία της Iuliana Tudos στο πάρκο Finsbury με τις αρχές να κάνουν έκκληση για οποιαδήποτε πληροφορία μπορεί να βοηθήσει στην εξυχνίαση της υπόθεσης.

Η 22χρονη, βρέθηκε κοντά σε ένα εγκαταλειμμένο κτίριο που βρίσκεται στη βορειοανατολική περιοχή του πάρκου.

Σύμφωνα με την ιατροδικαστική εξέταση που ακολούθησε στο Haringey Mortuary την Πέμπτη, 28 Δεκεμβρίου ως αιτία θανάτου θεωρείται ένας τραυματισμός στην κοιλιά και ένας επίσης στο κεφάλι. Περαιτέρω εξετάσεις βρίσκονται σε εξέλιξη. 

Να σημειωθεί ότι δεν έχουν γίνει συλλήψεις και η περιοχή του εγκλήματος παραμένει αποκλεισμένη.

Ο  DCI Nicola Wall, από την Διεύθυνση του Ανθρωποκτονιών που ηγείται της έρευνας είπε ότι «προσπαθούμε να βρούμε το χρονοδιάγραμμα των κινήσεων της Iuliana και συνεχίζουμε τις έρευνες προς όλες τις κατευθύνσεις και για το κίνητρο. Το σώμα της βρέθηκε σε ένα παλιό κτίριο στην περιοχή του πάρκου κοντά στον κόμβο των Green Lanes και Endymion Road και πιστεύουμε ότι εκεί έγινε η επίθεση.

"Η Iuliana εμφανίστηκε στην περιφέρεια του πάρκου την παραμονή των Χριστουγέννων λίγο μετά τις 20:20 και συλλέγουμε στοιχεία από οποιονδήποτε είδε, είχε επαφή ή ήξερε από την Iuliana μετά από αυτή τη φορά. Αναζητούμε επίσης στοιχεία από οποιονδήποτε είδε κάτι ύποπτο εντός του πάρκου κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.

«Είμαστε σε επαφή με την οικογένεια της  που ζει σήμερα στο εξωτερικό  όπως και με τους φίλους της 22χρονης στο Ηνωμένο Βασίλειο, όλοι είναι απελπισμένοι, για κάθε πληροφορία που μπορεί να μας βοηθήσει να μάθουμε τι συνέβη, οπότε θα ήθελα επειγόντως να ενημερωθούν όσοι έχουν πληροφορίες για να επικοινωνήσουν μαζί μας το συντομότερο δυνατόν ».

«Καταλαβαίνουμε ότι η τοπική κοινότητα μπορεί να έχει ανησυχίες, αλλά θέλω να καθησυχάσω τους ανθρώπους ότι τα περιστατικά αυτής της φύσης είναι εξαιρετικά σπάνια.


Πηγή : thetoc.gr


Άγριο ξύλο για μια θέση στο λεωφορείο του ΟΑΣΘ



Ένα σκληρό περιστατικό σημειώθηκε μέσα σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ, όταν δύο επιβάτες τσακώθηκαν και μάλιστα ο ένας άρχισε να τον κτυπάει με αλυσίδα με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει στο κεφάλι.

Το περιστατικό εξελίχθηκε σε λεωφορείο της γραμμής 72 Α.Σ. ΙΚΕΑ- Ν. Μηχανιώνα, λίγο μετά τις 12.00 .

Ο ένας επιβάτης έκανε παρατήρηση στον άλλον, που καθόταν, διότι δεν σηκώθηκε για να καθίσει ένας ηλικιωμένος άνδρας, με αποτέλεσμα να λογοφέρουν, με τον δεύτερο επιβάτη να επιτίθεται στον πρώτο, χτυπώντας και τραυματίζοντάς τον με αλυσίδα στο κεφάλι. 

Το όχημα ακινητοποιήθηκε, κλήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που παρείχε τις πρώτες βοήθειες στον τραυματία, ο οποίος την γλίτωσε με μικρές εκδορές.

Ο δράστης της αδιανόητης πράξης τράπηκε σε φυγή και αναζητείται από την αστυνομία.


Έκλεψαν το όπλο του αστυνομικού φρουρού του Κωστή Χατζηδάκη



Tο περιστατικό συνέβη λίγο μετά τις 4 όταν ο υπαστυνόμος Α' και φρουρός του Κωστή Χατζηδάκη, άφησε μέσα στο αυτοκίνητό του, επί της Ναυάρχου Νικοδήμου, το τσαντάκι του με το πιστόλι κι έναν γεμιστήρα με 13 φυσίγγια.  

 Όταν επέστρεψε λίγη ώρα αργότερα, το τσαντάκι μαζί με το περιεχόμενό του είχαν εξαφανιστεί και ο αστυνομικός που κλήθηκε σε απολογία, είπε πώς αναγκάστηκε να αφήσει το τσαντάκι επειδή είχε να μεταφέρει κάποια δέματα από το ταχυδρομείο.   

Ο υπαστυνόμος συνελήφθη για πλημμελή φύλαξη όπλου και σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία, ενώ μετά την κατάθεση του αφέθηκε ελεύθερος με εντολή εισαγγελέα και παράλληλα, με εντολή του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ., αντιστράτηγου Κωνσταντίνου Τσουβάλα, διατάχθηκε από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ ένορκη Διοικητική Εξέταση. 


ΠΟΛ 1223/2017 - Η απόφαση για την ρύθμιση οφειλών στην εφορία σε έως και 120 δόσεις με έναρξη ισχύος την 1.2.2018



Μετά την απόφαση 62134/4100/2017 για την ρύθμιση οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ και η απόφαση ΠΟΛ.1223/2017 για την εξειδίκευση των κριτηρίων για τη διαμόρφωση λύσεων ρύθμισης οφειλών προς το Δημόσιο έως 50.000 ευρώ κατά την παράγραφο 21 του άρθρου 15 του ν. 4469/2017, καθορισμός της μεθοδολογίας για τον προσδιορισμό του ύψους και του αριθμού των δόσεων βάσει αυτών, εξαίρεση οφειλών από τις λύσεις ρύθμισης και ρύθμιση κάθε άλλου ειδικότερου θέματος για την εφαρμογή αυτής.

Η απόφαση προβλέπει αναλυτικά : 

Άρθρο 1

Κατόπιν αιτήσεως οφειλέτη, ο οποίος εμπίπτει στις κατηγορίες της παραγράφου 1 του άρθρου 2 της παρούσας και οι συνολικές οφειλές του προς το Δημόσιο δεν υπερβαίνουν τις 50.000 ευρώ, που απευθύνεται στη Φορολογική Διοίκηση έως την 31η Δεκεμβρίου 2018, το Δημόσιο προτείνει λύσεις ρύθμισης σύμφωνα με τα κριτήρια και τους κανόνες των άρθρων 4 έως 8, κατά περίπτωση. Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Η ρύθμιση χορηγείται άπαξ ανά οφειλέτη.


Άρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής

1. Δυνατότητα υπαγωγής στη ρύθμιση της παρούσας έχουν:
α. φυσικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα ή νομικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (άρθρα 21 και 47 του ν. 4172/2013, Α΄167) και έχουν φορολογική κατοικία στην Ελλάδα, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια επιλεξιμότητας του άρθρου 3 του ν. 4469/2017 και δεν συντρέχουν οι εξαιρέσεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 2 του ίδιου νόμου και 

αα. οι συνολικές οφειλές τους προς όλους τους πιστωτές τους δεν υπερβαίνουν το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ ή/και

αβ. οι οφειλές τους προς το Δημόσιο υπερβαίνουν το ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%) των συνολικών οφειλών τους προς όλους τους πιστωτές, οι οποίες δεν υπερβαίνουν το ποσό των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ,

β. φυσικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.4172/2013), αλλά δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν κάνει έναρξη εργασιών, και έχουν φορολογική κατοικία στην Ελλάδα, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια επιλεξιμότητας του άρθρου 3 του ν. 4469/2017 και δεν συντρέχουν οι εξαιρέσεις της περίπτωσης γ της παραγράφου 2 και των περιπτώσεων γ και δ της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του ιδίου νόμου.

2. Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές προς το Δημόσιο που είναι ήδη βεβαιωμένες κατά την 31η Δεκεμβρίου 2016 σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων-Κ.Ε.Δ.Ε. (ν.δ. 356/1974), του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013) και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001) καθώς και οφειλές υπέρ τρίτων πιστωτών που βεβαιώνονται και εισπράττονται από τη Φορολογική Διοίκηση σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε., εφόσον έχουν ήδη βεβαιωθεί κατά την ανωτέρω ημερομηνία, με τις προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής κατά το χρόνο υπαγωγής στη ρύθμιση. Η υπαγωγή στις ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης συνεπάγεται την αυτοδίκαιη απώλεια τυχόν υφιστάμενων ρυθμίσεων για τις ίδιες οφειλές.

3.Από τη ρύθμιση εξαιρούνται:

α)οφειλές που έχουν ρυθμιστεί με οριστική δικαστική απόφαση ή δικαστικό συμβιβασμό κατά τις διατάξεις του νόμου 3869/2010 (Α΄ 130), ακόμα κι αν ακολούθησε έκπτωση του οφειλέτη για οποιονδήποτε λόγο και 

β) οφειλές που αφορούν σε ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων που χορηγήθηκαν με τη σύσταση ειδικών αφορολόγητων αποθεματικών σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του ν.4002/2011 ή σύμφωνα με άλλες ειδικές διατάξεις.
Άρθρο 3 Περιεχόμενο αίτησης και συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά
Η αίτηση πρέπει να περιέχει πλήρη στοιχεία του οφειλέτη και τυχόν συνοφειλετών που υποβάλλουν αυτήν από κοινού με τον οφειλέτη καθώς και τα στοιχεία που απαιτούνται για την αξιολόγηση της επιλεξιμότητας αυτού σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 4469/2017. 

Η αίτηση πρέπει να περιέχει επιπλέον κατάλογο όλων των πιστωτών του οφειλέτη και των οφειλόμενων ποσών ανά πιστωτή. 

Η αίτηση υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 και συνοδεύεται υποχρεωτικά από:

α) για οφειλέτες της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του άρθρου 2 της παρούσας, πιστοποιητικό από το αρμόδιο Πρωτοδικείο περί μη πτώχευσης του οφειλέτη, μη υπαγωγής αυτού σε διαδικασία εξυγίανσης κατ' άρθρα 99 επ. του ν. 3588/2007 ή ειδικής εκκαθάρισης κατ' άρθρο 106ια του ίδιου νόμου, όπως ίσχυε, ή συμφωνίας ρύθμισης ή ειδικής διαχείρισης κατ' άρθρα 62 επ. του ν. 4307/2014,

β) για οφειλέτες της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του άρθρου 2 της παρούσας, πιστοποιητικό από το αρμόδιο Πρωτοδικείο ότι δεν εκκρεμεί αίτηση για υπαγωγή του οφειλέτη σε μία από τις διαδικασίες της ως άνω περίπτωσης α του παρόντος άρθρου,

γ) για οφειλέτες της περίπτωσης β της παραγράφου 1 του άρθρου 2 της παρούσας, πιστοποιητικό από το Ειρηνοδικείο Αθηνών (Γενικό Αρχείο Αιτήσεων άρθρου 13 ν. 3869/2010) ότι δεν έχει εκδοθεί γι' αυτόν οριστική δικαστική απόφαση ρύθμισης οφειλών ή επικύρωσης δικαστικού συμβιβασμού κατά τις διατάξεις του νόμου 3869/2010. Σε περίπτωση έκδοσης δικαστικής απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, πρέπει να προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του οφειλέτη του ν.1599/1986 ότι οι οφειλές που έχουν περιληφθεί σε αυτήν δεν εμπίπτουν στην εξαίρεση της περίπτωσης α της παραγράφου 3 του άρθρου 2 της παρούσας απόφασης, καθώς και επικυρωμένο αντίγραφο της αίτησης και της απόφασης.

δ) Για οφειλέτες των περιπτώσεων α και β της παραγράφου 1 του άρθρου 2 της παρούσας, αντίγραφο της τελευταίας εκδοθείσας δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. πράξης προσδιορισμού φόρου του έτους υποβολής της αίτησης και των τριών (3) προηγούμενων ετών, εφόσον έχουν εκδοθεί.

ε) Για οφειλέτες φυσικά πρόσωπα των περιπτώσεων α και β της παραγράφου 1 του άρθρου 2 της παρούσας, οι οποίοι έχουν στην κυριότητα τους εμπράγματα δικαιώματα επί γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού, συμπληρωμένο έντυπο υπολογισμού αξίας του γηπέδου (Α ΓΗΣ),

στ) για οφειλέτες νομικά πρόσωπα, πιστοποιητικό περί μη λύσης της εταιρείας από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.),

ζ) αντίγραφο ποινικού Μητρώου γενικής χρήσης του οφειλέτη ή του πρόεδρου του διοικητικού συμβουλίου και του διευθύνοντος συμβούλου για ανώνυμες εταιρείες, του διαχειριστή για εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες, των ομόρρυθμων εταίρων και των διαχειριστών για προσωπικές εταιρείες και στην περίπτωση κατά την οποία οι προς ρύθμιση οφειλές προς το Δημόσιο υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, επιπροσθέτως, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

η) χρηματοοικονομικές καταστάσεις του άρθρου 16 του ν. 4308/2014 (Α΄ 251) των τελευταίων πέντε (5) περιόδων, οι οποίες πρέπει να είναι δημοσιευμένες, εφόσον προβλέπεται υποχρέωση σύνταξης ή/και δημοσίευσης αυτών,

θ) προσωρινό ισοζύγιο τελευταίου μηνός τεταρτοβάθμιων λογαριασμών του αναλυτικού καθολικού της γενικής λογιστικής, εφόσον προβλέπεται η κατάρτισή του,

ι) πρόσφατα πιστοποιητικά βαρών όλων των ακινήτων, και

ια) υπεύθυνη δήλωση με αναλυτική παράθεση των ανεξόφλητων υποχρεώσεων για τις οποίες υπάρχουν εμπράγματες εξασφαλίσεις επί αυτών.

Το Δημόσιο δύναται να ζητήσει την υποβολή επιπλέον δικαιολογητικών, τα οποία κρίνει απαραίτητα για την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του οφειλέτη και για τη διαμόρφωση της πρότασης ρύθμισης από αυτό, σύμφωνα με τα επόμενα άρθρα.

Τα ως άνω δικαιολογητικά προσκομίζονται και από τυχόν συνοφειλέτη που υποβάλλει από κοινού αίτηση με τον οφειλέτη.

Σε περίπτωση που το Δημόσιο διαπιστώσει ελλείψεις ή ανακρίβειες στην υποβληθείσα αίτηση, τα ανωτέρω στοιχεία και δικαιολογητικά, δύναται να τάξει εύλογη προθεσμία, η οποία δεν υπερβαίνει τις δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, για τη συμπλήρωση ή διόρθωση αυτών και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης να απορρίψει την αίτηση.

Άρθρο 4 Κριτήρια για τη διαμόρφωση πρότασης ρύθμισης

1. Για την υποβολή πρότασης ρύθμισης από το Δημόσιο λαμβάνονται υπόψη το διαθέσιμο εισόδημα και η αξία των περιουσιακών στοιχείων, κινητών και ακινήτων, των οφειλετών.

2. Για την αξιολόγηση των περιουσιακών στοιχείων το Δημόσιο ελέγχει και λαμβάνει υπόψη τα εξής:

(α) Για τα ακίνητα:
Εφόσον οι προς ρύθμιση οφειλές προς το Δημόσιο υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, έκθεση εκτιμητή ακινήτων, σύμφωνα με την περίπτωση (ιε) της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 4469/2017, η οποία έχει συνταχθεί σε χρόνο μικρότερο του έτους πριν την υποβολή της αίτησης και, σε περίπτωση που προσκομίζονται από οφειλέτη ή συνοφειλέτη περισσότερες εκθέσεις εκτιμητών, την πιο πρόσφατη. Εκτίμηση αξίας ακινήτων που περιλαμβάνεται σε έκθεση εμπειρογνώμονα, σύμφωνα με την περίπτωση (ιδ) της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 4469/2017, λαμβάνεται υπ' όψιν μόνο όταν βασίζεται σε έκθεση εκτιμητή ακινήτων.

Σε περίπτωση που δεν απαιτείται ή δεν προσκομίζεται έκθεση εκτιμητή ακινήτων, το Δημόσιο υπολογίζει ως αξία ακινήτων τη φορολογητέα αξία για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α., σύμφωνα με το ν. 4223/2013, από την τελευταία συντεθείσα δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α. πράξη προσδιορισμού φόρου. Για γήπεδα εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού φυσικών προσώπων, για τα οποία δεν προσδιορίζεται αξία ΕΝ.Φ.Ι.Α. και δεν προσκομίζεται έκθεση εκτιμητή ακινήτων, το Δημόσιο υπολογίζει ως αξία ακινήτων την αντικειμενική αξία αυτών, όπως αυτή προκύπτει από τις διατάξεις του άρθρου 41 Α΄ του ν. 1249/1982 (ΦΕΚ 43 Α΄) και της απόφασης του Υπουργού Οικονομικών 1144814/2631/ ΠΟΛ.1310/30.12.1998 (ΦΕΚ 1328 Β΄).

(β) Για τα κινητά:
i) που σχετίζονται με την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας του οφειλέτη ή συνοφειλέτη, όπως ενσώματα και άυλα πάγια πλην ακινήτων, αποθέματα, χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία (π.χ. τίτλοι, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες καταθέσεις, μετρητά, μετοχές) την αγοραία αξία όπως προκύπτει είτε από πρόσφατη έκθεση οικονομολόγου, μέλους του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ή κατόχου άδειας λογιστή-φοροτεχνικού Α΄ τάξης, προκειμένου για οφειλέτη που τηρεί διπλογραφικά βιβλία με ετήσιο κύκλο εργασιών έως και1.500.000 ευρώ ή απλογραφικά βιβλία ή από πρόσφατη έκθεση ορκωτού ελεγκτή, προκειμένου για οφειλέτη, που τηρεί διπλογραφικά βιβλία με ετήσιο κύκλο εργασιών μεγαλύτερο των 1.500.000 ευρώ. Ως «πρόσφατη έκθεση» θεωρείται αυτή που έχει συνταχθεί εντός των τελευταίων δώδεκα μηνών πριν από την υποβολή της αίτησης της παρούσας απόφασης. Σε περίπτωση που δεν προσκομίζεται η ως άνω έκθεση, το Δημόσιο λαμβάνει υπόψη την αξία που αναφέρεται στην αίτηση του οφειλέτη και δύναται να ζητήσει τυχόν διαθέσιμα συνοδευτικά έγγραφα για τον έλεγχο της ως άνω δηλωθείσας αξίας.

ii) που δεν υπάγονται στην ανωτέρω υποπερίπτωση και αφορούν σε κινητά μεγάλης αξίας, ενός εκάστου άνω των 2.000 ευρώ και συνολικά εκτιμώμενα άνω των 30.000 ευρώ, την αξία που αναφέρεται στην αίτηση του οφειλέτη, για τον έλεγχο της οποίας το Δημόσιο δύναται να ζητήσει τυχόν διαθέσιμα συνοδευτικά έγγραφα και η οποία δεν μπορεί να υπολείπεται αυτής που αναγράφεται σε εν ισχύ σύμβαση ασφάλισης τους.

iii) μικρής αξίας, η αξία που αναφέρεται στην αίτηση του οφειλέτη.

3. Για την αξιολόγηση του εισοδήματος το Δημόσιο ελέγχει και λαμβάνει υπόψη τα εξής:
(α) για νομικά πρόσωπα, είτε πρόκειται για οφειλέτη είτε για συνοφειλέτη που υπέγραψε την αίτηση από κοινού με τον οφειλέτη, το μεγαλύτερο μεταξύ του μέσου όρου των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (θετικό EBITDA) της τελευταίας τριετίας και των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (θετικό EBITDA) του τελευταίου έτους πριν από την υποβολή της αίτησης του οφειλέτη,

(β) για φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, είτε πρόκειται για τον οφειλέτη είτε για συνοφειλέτη που υπέγραψε την αίτηση από κοινού με τον οφειλέτη, το μεγαλύτερο μεταξύ του μέσου όρου των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (θετικό EBITDA) της τελευταίας τριετίας και των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (θετικό EBITDA) του τελευταίου έτους πριν την υποβολή της αίτησης του οφειλέτη, προσαυξημένο κατά το μέσο όρο των εσόδων από άλλες πηγές της τελευταίας τριετίας.

(γ) για συνοφειλέτες φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες, ο μέσος όρος του πραγματικού δηλωθέντος κατά τις τρεις (3) τελευταίες φορολογικές περιόδους εισοδήματος, φορολογητέου ή μη.

4. Αν το μέρος του ποσοστού του 2,75% των κερδών του οφειλέτη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), όπως προσδιορίστηκαν σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, που αντιστοιχεί στο λόγο των οφειλών προς το Δημόσιο προς τις συνολικές οφειλές του οφειλέτη, είναι μεγαλύτερο από τη συνολική αρχική μηνιαία δόση, όπως αυτή προκύπτει σύμφωνα με τα επόμενα άρθρα, τότε η συνολική μηνιαία δόση αναπροσαρμόζεται, ώστε να ισούται με αυτό το ποσό και ο αριθμός των δόσεων μειώνεται αναλόγως.

5. Το Δημόσιο προτείνει ρυθμίσεις, σύμφωνα με τα επόμενα άρθρα, με ισόποσες τοκοχρεωλυτικές μηνιαίες δόσεις. Για τον υπολογισμό των τοκοχρεωλυτικών δόσεων λαμβάνεται υπ' όψιν επιτόκιο ίσο με το επιτόκιο euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά πέντε (5) εκατοστιαίες μονάδες, το οποίο είναι σταθερό, με κρίσιμο χρόνο την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, και υπολογίζεται ετησίως.

6. Για τον υπολογισμό του τελικού ποσού της προς ρύθμιση οφειλής, στην οποία δεν συνυπολογίζονται τα πρόστιμα του αρ. 57 ν.4174/13 και του αρ.6 του ν.δ. 356/1974, καθώς και για το πλήθος δόσεων της προτεινόμενης ρύθμισης που δεν δύναται να υπερβεί τις 120 μηνιαίες δόσεις με ελάχιστο όριο δόσης τα πενήντα (50) ευρώ, εφαρμόζονται ειδικότερα τα επόμενα άρθρα.


Άρθρο 5  Ρυθμίσεις για την κατηγορία οφειλετών φυσικών προσώπων με πτωχευτική ικανότητα ή νομικών προσώπων που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα με συνολικές οφειλές προς όλους τους πιστωτές έως 20.000 ευρώ

Στις περιπτώσεις οφειλετών του άρθρου 2 παρ. 1 περ. α υποπερ. αα της παρούσας, το Δημόσιο χορηγεί τις ακόλουθες ρυθμίσεις των οφειλών προς αυτό:

(Α) Για οφειλέτες με συνολικό ποσό βασικής οφειλής προς το Δημόσιο έως 3.000 ευρώ:

(α) τμηματική καταβολή του συνολικώς οφειλόμενου ποσού χωρίς δυνατότητα διαγραφής κανενός ποσού,

(β) καθορισμό του πλήθους και του ύψους των μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:

(ι) ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ 

(ιι) μέγιστος αριθμός δόσεων 36

(ιιι) ανάλογη μείωση του αριθμού των δόσεων βάσει του υπολογισμού της παρ. 4 του άρθρου 4 της παρούσας.

(Β) Για οφειλέτες με συνολικό ποσό βασικής οφειλής προς το Δημόσιο από 3.000,01 έως 20.000 ευρώ:

(α) διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής,

(β) καθορισμό του πλήθους και του ύψους των μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:

(ι) ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ 

(ιι) μέγιστος αριθμός δόσεων 120

(ιιι) ανάλογη μείωση του αριθμού των δόσεων βάσει του υπολογισμού της παρ. 4 του άρθρου 4 της παρούσας.


Άρθρο 6 Ρυθμίσεις για την κατηγορία οφειλετών φυσικών προσώπων με πτωχευτική ικανότητα ή νομικών προσώπων που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα με συνολικές οφειλές προς όλους τους πιστωτές έως 50.000 ευρώ και οφειλές προς το Δημόσιο που υπερβαίνουν το ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%) αυτών

Στις περιπτώσεις οφειλετών του άρθρου 2 παρ. 1 περ. α υποπερ. αβ της παρούσας, το Δημόσιο χορηγεί τις ακόλουθες ρυθμίσεις των οφειλών προς αυτό:

(Α) Για οφειλέτες με συνολικές οφειλές έως 20.000 ευρώ:

Εφαρμόζεται αναλογικά το προηγούμενο άρθρο.

(Β) Για οφειλέτες με συνολικές οφειλές από 20.000,01 έως 50.000 ευρώ, εξαιρουμένων των περιπτώσεων βασικής οφειλής προς το Δημόσιο έως 20.000 ευρώ, οπότε εφαρμόζεται αναλογικά το προηγούμενο άρθρο,

(α) το Δημόσιο χορηγεί ρυθμίσεις μόνο εφόσον ο οφειλέτης πληροί το εξής κριτήριο:

Ο λόγος του χρέους, απομειούμενου κατά το ποσό του υπό διαγραφή μέρους του κατά τα κατωτέρω, προς το εισόδημα, όπως αυτό καθορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 4 της παρούσας, είναι μικρότερος ή ίσος του 8. 

(β) Το Δημόσιο χορηγεί ρυθμίσεις με τα εξής χαρακτηριστικά:

(βα) διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και του 95% των οφειλών από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση

(ββ) καθορισμό του πλήθους και του ύψους των μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:

(ι) ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ 

(ιι) μέγιστος αριθμός δόσεων 120

(ιιι) ανάλογη μείωση του αριθμού των δόσεων βάσει του υπολογισμού της παρ. 4 του άρθρου 4 της παρούσας.

Άρθρο 7 Ρυθμίσεις για φυσικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα χωρίς πτωχευτική ικανότητα με οφειλές προς το Δημόσιο έως 50.000 ευρώ

Στις περιπτώσεις οφειλετών του άρθρου 2 παρ. 1 περ. β της παρούσας, το Δημόσιο χορηγεί τις ακόλουθες ρυθμίσεις των οφειλών προς αυτό:

(Α) Για οφειλέτες με συνολικές οφειλές προς το Δημόσιο έως 20.000 ευρώ:

Εφαρμόζεται αναλογικά το άρθρο 5 της παρούσας απόφασης.

(Β) Για οφειλέτες με συνολικές οφειλές προς το Δημόσιο από 20.000,01 έως 50.000 ευρώ, εξαιρουμένων των περιπτώσεων βασικής οφειλής προς το Δημόσιο έως 20.1 ευρώ, οπότε εφαρμόζεται αναλογικά το άρθρο 5 της παρούσας απόφασης:

(α) Το Δημόσιο χορηγεί ρυθμίσεις μόνο εφόσον ο οφειλέτης πληροί το εξής κριτήριο: o λόγος του χρέους, απομειούμενου κατά το ποσό του υπό διαγραφή μέρους του κατά τα κατωτέρω, προς το εισόδημα, όπως αυτό καθορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 4 της παρούσας, είναι μικρότερος ή ίσος του 8. 

(β) Το Δημόσιο χορηγεί ρυθμίσεις με τα εξής χαρακτηριστικά:

(βα) Διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και του 95% των οφειλών από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση,

(ββ) καθορισμό του πλήθους και του ύψους των μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:

(ι) ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ 

(ιι) μέγιστος αριθμός δόσεων 120

(ιιι) ανάλογη μείωση του αριθμού των δόσεων βάσει του υπολογισμού της παρ. 4 του άρθρου 4 της παρούσας.


Άρθρο 8 Εξαιρέσεις

1. Το Δημόσιο δεν προτείνει ρυθμίσεις σε περίπτωση που διαθέτει, σύμφωνα με τις εσωτερικές του διαδικασίες, δική του μελέτη βιωσιμότητας, βάσει της οποίας το χρέος του οφειλέτη χαρακτηρίζεται ως μη βιώσιμο.

2. Το Δημόσιο δεν προτείνει ρυθμίσεις εφόσον η προς ρύθμιση συνολική οφειλή προς αυτό υπερβαίνει τις 20.000 και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 4 της παρούσας, υπερβαίνει το εικοσιπενταπλάσιο (25) αυτής.

3. Το Δημόσιο δύναται να προτείνει ρυθμίσεις ακόμα και χωρίς τη συνδρομή των κριτηρίων βιωσιμότητας των περιπτώσεων Β(α) των άρθρων 6 και 7 της παρούσας, όπου αυτά εφαρμόζονται, εφόσον διαθέτει, σύμφωνα με τις εσωτερικές του διαδικασίες, δική του μελέτη βιωσιμότητας, βάσει της οποίας το χρέος του οφειλέτη χαρακτηρίζεται ως βιώσιμο. Το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται και σε περίπτωση που προσκομίζεται μελέτη βιωσιμότητας που έχει καταρτισθεί από άλλον θεσμικό πιστωτή (Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ή πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα) ή από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα της περ. (ιδ) της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4469/2017 σε χρόνο μικρότερο του έτους πριν από την υποβολή της αίτησης του άρθρου 1 της παρούσας.

Άρθρο 9 Υλοποίηση της ρύθμισης

1. Η διαγραφή βασικής οφειλής γίνεται κατά σειρά παλαιότητας από την παλαιότερη οφειλή προς τη νεότερη. Η διαγραφή των βασικών οφειλών και η απαλλαγή τόκων και προσαυξήσεων τελεί υπό την αναβλητική αίρεση της ολοσχερούς αποπληρωμής των ρυθμιζόμενων οφειλών.

2. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την αποδοχή της πρότασης ρύθμισης από τον αιτούντα.

Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε επόμενου μήνα αρχής γενομένης από την ημερομηνία αποδοχής της πρότασης ρύθμισης.

Άρθρο 10 Ευεργετήματα ρύθμισης και δικαιώματα του Δημοσίου

1. Η υπαγωγή και συμμόρφωση στη ρύθμιση παρέχει στον οφειλέτη επί των ρυθμιζόμενων οφειλών τα ακόλουθα ευεργετήματα:

α. Δεν υπολογίζονται περαιτέρω τόκοι και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και κατά τη διάρκεια ισχύος αυτής δεν υπολογίζονται τα πρόστιμα του άρθρου 57 του ν.4174/2013 (ΚΦΔ) και του άρθρου 6 του ν.δ. 356/1974. 

β. Χορηγείται στον οφειλέτη αποδεικτικό ενημερότητας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4174/2013 (ΚΦΔ) και των κατ' εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών αποφάσεων, όπως εκάστοτε ισχύουν. Για την εξέταση της συνδρομής των όρων και προϋποθέσεων χορήγησης του αποδεικτικού δεν λαμβάνονται υπόψη τυχόν προς διαγραφή/απαλλαγή βασικές οφειλές, τόκοι και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής όπως αυτές προσδιορίζονται στη ρύθμιση.

γ. Αναστέλλεται η ποινική δίωξη για το αδίκημα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α΄43) και αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε σύμφωνα με το άρθρο αυτό ή, εφόσον άρχισε, η εκτέλεση της διακόπτεται. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παραγράφου 3 του άρθρου 113 του Π.Κ.

δ. Αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών και ακινήτων του οφειλέτη. Η αναστολή αυτή δεν ισχύει για ληξιπρόθεσμες δόσεις της ρύθμισης καθώς και για κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί έως την υπαγωγή της ρύθμισης στα χέρια τρίτων, τα αποδιδόμενα όμως ποσά από αυτές λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη δόσης ή δόσεων της ρύθμισης, εφόσον καταβάλλονται εντός της προθεσμίας αυτών και δεν πιστώνονται διαφορετικά κατά τις κείμενες διατάξεις.

2. Το Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα και μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση:

α. να προβαίνει σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά του Δημοσίου και μέχρι του ύψους των οφειλών του κατά τις διατάξεις περί συμψηφισμού του άρθρου 83 του ν.δ. 356/1974 και του άρθρου 48 του Κ.Φ.Δ. και των οριζόμενων στο ν. 4254/2014 (ΦΕΚ Α΄ 85), όπως ισχύουν. Τυχόν υπόλοιπο ποσό επιστρέφεται στον οφειλέτη με βάση τα ισχύοντα στην απόφαση Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1116/23.5.2013. Εφόσον η γενεσιουργός αιτία της ανωτέρω απαίτησης κατά του Δημοσίου ανάγεται σε χρόνο προγενέστερο της ρύθμισης της παρούσας απόφασης, με το συμψηφισμό πιστώνονται, κατά σειρά προτεραιότητας, οφειλές εκτός ρυθμίσεων, δόσεις άλλων ρυθμίσεων βεβαιωμένων χρεών στη Φορολογική Διοίκηση, δόσεις της ρύθμισης της παρούσας απόφασης και, τέλος, εφόσον έχουν εξαντληθεί οι λοιπές βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση οφειλές, οι προβλεπόμενες στη ρύθμιση προς διαγραφή/ απαλλαγή οφειλές σε αυτή. Σε διαφορετική περίπτωση, πιστώνονται κατά προτεραιότητα οι δόσεις της ρύθμισης της παρούσας απόφασης, δόσεις άλλων ρυθμίσεων βεβαιωμένων χρεών στη Φορολογική Διοίκηση και οφειλές εκτός ρυθμίσεων.

β. να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη και συνοφειλετών, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη.

γ. να προβαίνει σε ελέγχους ακρίβειας των στοιχείων που δήλωσε ο οφειλέτης έως και ένα έτος μετά την αποπληρωμή και σε περίπτωση διαπίστωσης σημαντικών αποκλίσεων από τα πραγματικά, να προβαίνει μονομερώς σε έκπτωση του από τη ρύθμιση και αναβίωση των οφειλών σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχικής βεβαίωσης μαζί με τους αναλογούντες τόκους και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Ποσά που καταβλήθηκαν σε συμμόρφωση προς τη ρύθμιση αφαιρούνται από τις απαιτήσεις που αναβίωσαν.

3. Με την υπαγωγή στη ρύθμιση αναστέλλεται η παραγραφή των ρυθμιζόμενων οφειλών καθ' όλη τη διάρκεια ισχύος αυτής και δεν συμπληρώνεται πριν από την πάροδο έτους από τη λήξη της αναστολής.


Άρθρο 11 Απώλεια ρύθμισης

Η ρύθμιση απόλλυται, με συνέπεια να καθίσταται αμέσως ληξιπρόθεσμο και απαιτητό το σύνολο της οφειλής που παραμένει ανεξόφλητο σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχικής βεβαίωσης μαζί με τους αναλογούντες τόκους και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, στις εξής περιπτώσεις:
α. μη καταβολής δόσεων ή μερικής καταβολής δόσεων, όπως αυτές προσδιορίζονται στην ρύθμιση, έως τη συμπλήρωση του ποσού που αντιστοιχεί σε τρεις (3) δόσεις,
β. παράλειψης του οφειλέτη να υποβάλει τις προβλεπόμενες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και φόρου προστιθέμενης αξίας, εντός τριών (3) μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους,
γ. παράλειψης του οφειλέτη να εξοφλήσει ή να τακτοποιήσει με νόμιμο τρόπο, με αναστολή είσπραξης ή ρύθμιση τμηματικής καταβολής τις οφειλές του προς το Δημόσιο ή υπέρ τρίτων που εισπράττονται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, οι οποίες βεβαιώθηκαν μετά την 31 Δεκεμβρίου 2016, εντός ενενήντα (90) ημερών από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση ή, προκειμένου για οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση, εντός εξήντα (60) ημερών από τη λήξη της νόμιμης προθεσμίας καταβολής τους.

Άρθρο 12 Συνοφειλέτες

Σε περίπτωση που την αίτηση ρύθμισης του άρθρου 3 της παρούσας υποβάλλουν, από κοινού με τον οφειλέτη της παραγράφου 1 του άρθρου 2, και πρόσωπα που ευθύνονται αλληλεγγύως με αυτόν για το σύνολο ή μέρος των ρυθμιζόμενων οφειλών, τα ευεργετήματα του άρθρου 10 παρέχονται και στα πρόσωπα αυτά. Στην περίπτωση αυτή για την αξιολόγηση,

Α) των περιουσιακών στοιχείων της παραγράφου 2 του άρθρου 4 της παρούσας αθροίζονται και οι αντίστοιχες αξίες των προσώπων αυτών έως του ποσού συνυπευθυνότητάς τους στις συνολικές προς ρύθμιση οφειλές,

Β) του εισοδήματος της παραγράφου 3 και του ποσοστού της παρ. 4 του άρθρου 4 της παρούσας αθροίζονται και οι αντίστοιχες τιμές των προσώπων αυτών κατά το ποσοστό συνυπευθυνότητάς τους στις συνολικές προς ρύθμιση οφειλές,

Γ) της αξίας των περιουσιακών στοιχείων για την εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 8 της παρούσας αθροίζονται και οι αντίστοιχες αξίες των περιουσιακών στοιχείων των προσώπων αυτών κατά το ποσοστό συνυπευθυνότητάς τους στις συνολικές προς ρύθμιση οφειλές,

Δ) του εισοδήματος κατά την έννοια της υποπερ. α της περ. Β των άρθρων 6 και 7 της παρούσας, αθροίζονται τα αντίστοιχα εισοδήματα των προσώπων αυτών κατά το ποσοστό συνυπευθυνότητάς τους στις συνολικές προς ρύθμιση οφειλές.

Άρθρο 13 Αρμόδιο όργανο

Αρμόδιος φορέας για την πρόταση ρύθμισης, την παρακολούθηση τήρησης των όρων αυτής και για κάθε άλλη αναγκαία ενέργεια ή πράξη για την εφαρμογή της παρούσας είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και αρμόδιο όργανο ο Διοικητής αυτής.

Άρθρο 14 Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση ισχύει από 1η Φεβρουαρίου 2018.



Πηγή: Taxheaven.gr


Νήπιο 3,5 ετών ξεκίνησε την πυρκαγιά στη Νέα Υόρκη



Ένα νήπιο 3,5 ετών, που έπαιζε με μια κουζίνα αερίου, ευθύνεται για την πυρκαγιά που στοίχισε τη ζωή σε 12 ανθρώπους σε πολυκατοικία του Μπρονξ, όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας της Νέας Υόρκης, Ντάνιελ Νίγκρο.

"Διαπιστώσαμε ότι η πυρκαγιά ξεκίνησε από μια κουζίνα στο ισόγειο. Προκλήθηκε από ένα παιδί 3,5 ετών που έπαιζε με μια κουζίνα αερίου. Ξέσπασε φωτιά και η μαμά του δεν το είχε αντιληφθεί. Το κατάλαβε από τις κραυγές" του παιδιού, εξήγησε ο Νίγκρο.

Η γυναίκα βγήκε αμέσως έξω μαζί με τα δύο μικρά παιδιά της, αφήνοντας την πόρτα ανοιχτή. "Η φωτιά επεκτάθηκε πολύ γρήγορα στους επάνω ορόφους", συνέχισε ο Νίγκρο υπογραμμίζοντας ότι "σε περίπτωση πυρκαγιάς πρέπει οπωσδήποτε να κλείνουμε πίσω μας την πόρτα όταν φεύγουμε".

Από τους τραυματίες, οι τέσσερις δίνουν μάχη για να κρατηθούν στη ζωή.

"Η φωτιά επεκτάθηκε και το κλιμακοστάσιο λειτούργησε ως καμινάδα. Η φωτιά προχώρησε τόσο γρήγορα στους επάνω ορόφους που οι άνθρωποι δεν είχαν παρά ελάχιστο χρόνο για να αντιδράσουν. Δεν μπορούσαν να κατέβουν. Από εκείνους που το προσπάθησαν, δύο σκοτώθηκαν. Άλλοι γλίτωσαν, τους βοηθήσαμε να κατέβουν από τη σκάλα κινδύνου", αφηγήθηκε ο αρχηγός της πυροσβεστικής.

Οι πυροσβέστες χρειάστηκαν μόλις τρία λεπτά για να φτάσουν στο φλεγόμενο κτίριο. "Υπήρχαν τουλάχιστον 20 άνθρωποι στη σκάλα κινδύνου όταν έφτασαν οι ομάδες μας εκεί", πρόσθεσε.

Το ανακριτικό τμήμα της πυροσβεστικής προσπαθεί ακόμη να διαπιστώσει αν λειτούργησαν όλοι οι συναγερμοί πυρκαγιάς στο κτίριο.

Η πυρκαγιά αυτή ήταν η χειρότερη που έχει σημειωθεί στη Νέα Υόρκη από το 1990 – εξαιρουμένων των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου.

Στους 12 νεκρούς περιλαμβάνονται και τέσσερα παιδιά, τρία κοριτσάκια ηλικίας ενός, τριών και επτά ετών, καθώς και ένα αγοράκι επτά ετών.

Οκτώ ενήλικες --τέσσερις άνδρες και τέσσερις γυναίκες-- βρήκαν επίσης τον θάνατο στην πυρκαγιά.


ΤΑ ΝΕΑ


Βασιλίτσα:Το μοιραίο λάθος του 32χρονου που καταπλακώθηκε από χιονοστιβάδα



Τραγωδία στο χιονοδρομικό κέντρο της Βασιλίτσας, καθώς ένας 32χρονος snowboarder καταπλακώθηκε από χιονοστιβάδα. Ο νεαρός, γιος γνωστού χειρουργού από την Αθήνα, πέθανε από ασφυξία και ο θάνατός του διαπιστώθηκε στο νοσοκομείο Γρεβενών.

Ο 32χρονος είχε πάει μαζί με την παρέα του, άλλους τρεις άνδρες και δύο γυναίκες, για το αγαπημένο τους άθλημα το snowboard, εκτός πίστας στην κορυφή «Γαλανή» της Βασιλίτσας. Το μοιραίο λάθος της παρέας ήταν πως ανέβηκαν στην κορυφή, ενώ το χιονοδρομικό κέντρο ήταν κλειστό.

Οι 6 φίλοι δοκίμασαν να κάνουν snowboard σε μέρος όπου το χιόνι ήταν «απάτητο». Ομως δημιούργησαν χιονοστιβάδα, η οποία τους παρέσυρε. Ο 32χρονος καταπλακώθηκε από αυτήν και σύμφωνα με μαρτυρίες έμεινε θαμμένος κάτω από το χιόνι, τουλάχιστον 20 λεπτά.

Αμέσως κινητοποιήθηκε το προσωπικό του χιονοδρομικού κέντρου, που αφού εντόπισε τον 30χρονο, τον μετέφερε και στη συνέχεια με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Γρεβενών.

 Μιλώντας στο «Ε», ο διοικητής του νοσοκομείου Γρεβενών, Παναγιώτης Αλεξιάδης, είπε ότ «ο τραυματίας μεταφέρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του από το ΕΚΑΒ. Έγιναν προσπάθειες ανάνηψης. Δυστυχώς, μετά από περισσότερες από δύο ώρες οι προσπάθειες σταμάτησαν και δεν είναι πια μαζί μας».

Όπως είπε ο διοικητής, ο άτυχος άνδρας πιθανότατα είχε έναν ασφυκτικό θάνατο. Δεν πέθανε δηλαδή από χτύπημα σε δέντρο, αλλά επειδή καταπλακώθηκε και έπαθε ασφυξία από τον όγκο του χιονιού που έπεσε πάνω του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 30χρονος είναι γιος γνωστού χειρουργού της Αθήνας.

Όπως ανέφερε, επίσης μιλώντας στο «Ε», ιδιοκτήτης σχολής σκι στη Βασιλίτσα, όλη η παρέα αποτελείτο από νεαρούς γύρω στα 30 (ανάμεσα στους οποίους και δύο κοπέλες) και είχαν πάει στη Βασιλίτσα για να κάνουν Πρωτοχρονιά.



Πηγή : thessaliatv.gr


Πακιστανός κρατούσε αιχμάλωτη επί τρία χρόνια και βίαζε 12χρονη



Την άφησε έγκυο και στα 14 της γέννησε ένα παιδάκι - Κατάφερε να δραπετεύσει και φιλοξενείται σε δομή του κράτους - Συνελήφθη ο 34χρονος αλλοδαπός.

Μία ανατριχιαστική ιστορία αποκαλύφθηκε στο Μενίδι, όπου ένας 34χρονος Πακιστανός κρατούσε επί τρία χρόνια φυλακισμένο ένα 12χρονο κορίτσι, στο οποίο ασελγούσε ενώ απέκτησε μαζί της ένα παιδί

Την αποκάλυψη αυτή έκανε η 15χρονη σήμερα Ρομά σε δομή όπου φιλοξενείται, περιγράφοντας με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες τα όσα βίωσε στα χέρια του 34χρονου άντρα. 

Σύμφωνα με τα όσα είπε το κορίτσι, όταν εκείνη ήταν 12 ετών η μητέρα της την εγκατέλειψε στο Μενίδι και εκείνη βρήκε καταφύγιο στο σπίτι του 34χρονου από το Πακιστάν. Όπως διηγήθηκε, από το 2013 ο Πακιστανός δεν την άφηνε να βγει έξω, ενώ ασελγούσε σε βάρος της. Μάλιστα , στα τέλη του 2015, όταν ήταν 14 ετών απέκτησε ένα παιδί.  

Ωστόσο, και πάλι ο 34χρονος δεν την άφηνε να βγει από το σπίτι, τόσο εκείνη όσο και το βρέφος. Τελικά, όταν κατάφερε να δραπετεύσει και να βρει καταφύγιο σε μία δομή, αποκάλυψε στους ψυχολόγους την ανατριχιαστική ιστορία. Τότε ειδοποιήθηκε η αστυνομία, ο Πακιστανός συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα. 

Πλέον, η 15χρονη Ρομά φιλοξενείται σε κρατική δομή μαζί με το παιδί της και παρακολουθούνται από ομάδα ψυχολόγων.



Πηγή : protothema.gr


Μαρδακίες Συριζαίων παιδέουσι την χώρα



Βρήκε τη λύση για την ονομασία των Σκοπίων ο Δ.Μάρδας: «Να ονομαστούν Δακία»

Γελάει η υφήλιος με τον υφυπουργό Εξωτερικών και βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Μάρδας, που ξεφτίλισε την χώρα και έδειξε ακόμα μία φορά την ποιότητα των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.

Μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6 ο Δημήτρης Μάρδας λίγο πριν φύγει το 2017, πρόσφερε γέλιο και ανέδειξε την κατάντια των πολιτικών που μας κυβερνάνε.

Το όνομα Δακία πρότεινε ο,Δημήτρης Μάρδας, για την ΠΓΔΜ, λέγοντας μάλιστα ότι αυτό το όνομα βρίσκεται βρίσκεται στους χάρτες. «Αν δείτε παλαιούς χάρτες σε παλαιότερα μουσεία θα βρείτε τον όρο στην περιοχή».

Το συγκεκριμένο όνομα φυσικά δεν έχει καμία σχέση τόσο με την περιοχή των Σκοπίων όσο και με τους κατοίκους.

Δακία ονομαζόταν η περιοχή της σημερινής Ρουμανίας, όπου έμεναν απόστρατοι των Ρωμαϊκών λεγεώνων και προστάτευαν τα σύνορα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από τα γερμανικά φύλλα. Ο Δούναβης ήταν το φυσικό σύνορο. Οι συγκεκριμένοι ήταν κάτι ανάλογο με τους Βυζαντινούς ακρίτες. 

Κατά καιρούς η Δακία περιελάμβανε περιοχές μεταξύ του Τίσα και του Μέσου Δούναβη. Τα Καρπάθια Όρη βρίσκονταν στο μέσο της Δακίας. Ετσι αντιστοιχεί στα σημερινά κράτη Ρουμανία και Μολδαβία, καθώς και μικρότερα τμήματα των Βουλγαρίας, Σερβίας, Ουγγαρίας και Ουκρανίας. 

Οι σημερινή κάτοικοι της Ρουμανίας δεν είναι Σλάβοι, δεν έχουν συγγένεια με τα σλάβικα φύλα της Βαλκανικής. Είναι λατινικής καταγωγής, αποτυπώνεται και στη γλώσσα τους.