Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 2017

Δες ποια αυτοκίνητα αγόρασαν οι περισσότεροι Έλληνες το 2017



Το 2017 η ελληνική αγορά για τα αυτοκίνητα βρίσκεται σε ανοδική τροχιά. Στους 11 μήνες τους έτους (Ιανουάριος-Νοέμβριος) έχουν πωληθεί 82.687 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, ένα νούμερο αυξημένο κατά 11,6% σε σχέση με τα 74.108 αυτοκίνητα της αντίστοιχης περιόδου του 2016.

Με τον Δεκέμβρη να απομένει για να ολοκληρώσει τη χρονιά, οι πρώτες προβλέψεις κάνουν λόγο για κλείσιμο του έτους στα 87.000-89.000 αυτοκίνητα και διατήρηση της αύξησης σε διψήφιο ποσοστό σε σχέση με την περσινή χρονιά. Το νούμερο αυτό σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με τις προ κρίσης επιδόσεις της αγοράς (280.000 αυτοκίνητα το 2007), όμως τουλάχιστον από το 2013 και μετά υπάρχει μια μικρή μεν αλλά σταθερή ετήσια αύξηση στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων της χώρας μας.

Μέσα λοιπόν σε αυτό το κλίμα, έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε και ποια αυτοκίνητα και μάρκες επιλέγουν οι Έλληνες αγοραστές. Και ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον έχει να δούμε ποιοι πρωτεύουν στις πωλήσεις λιανικής, στις αγορές δηλαδή που γίνονται από ιδιώτες και όχι μέσω εταιρικών πωλήσεων. Εμείς, ψάξαμε και βρήκαμε όλα τα πολύ ενδιαφέροντα αυτά στοιχεία και σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω.

Toyota: Κυριαρχεί σε λιανικές πωλήσεις και σύνολο από αυτοκίνητα
Ξεκινώντας με την επίδοση των μαρκών, η Toyota με 9.439 αυτοκίνητα στο 11μηνο του 2017 προηγείται των υπολοίπων και με βάση τη διαφορά των 2.685 αυτοκινήτων από τη δεύτερη Nissan, έχει ήδη καπαρώσει την πρώτη θέση και στη χρονιά. Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη 10άδα των πωλήσεων του έτους είναι:

Toyota: 9.439 πωλήσεις
Nissan: 6.754 πωλήσεις
Volkswagen: 6.520 πωλήσεις
Opel: 6.341 πωλήσεις
Peugeot: 6.302 πωλήσεις
Fiat: 6.041 πωλήσεις
Suzuki: 5.155 πωλήσεις
Hyundai: 3.906 πωλήσεις
Citroen: 3.858 πωλήσεις
Mercedes: 3.639 πωλήσεις

Σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις της λιανικής, των ιδιωτών δηλαδή πελατών, η κατάταξη διαφοροποιείται ελαφρώς με την Toyota πάντως να κρατά την πρωτιά, έχοντας συμπληρώσει 5.583 αυτοκίνητα στο 11μηνο του έτους. Για τη δεύτερη θέση υπάρχει μια «μάχη» μεταξύ της Nissan και της Opel, που φέρνει νικήτρια τη δεύτερη με διαφορά μόλις 6 αυτοκινήτων:

Toyota: 5.583 πωλήσεις
Opel: 3.083 πωλήσεις
Nissan: 3.076 πωλήσεις
Suzuki: 2.999 πωλήσεις
Ford: 2.575 πωλήσεις
Volkswagen: 2.553 πωλήσεις
Hyundai: 2.041 πωλήσεις
Peugeot: 2.010 πωλήσεις
Citroen: 1.587 πωλήσεις
Renault: 1.521 πωλήσεις

Οι πρώτοι στα μοντέλα

Προχωρώντας με τα πιο δημοφιλή μοντέλα της αγοράς, το Toyota Yaris με 5.149 πωλήσεις προηγείται με μεγάλη διαφορά του δεύτερου στις συνολικές πωλήσεις του έτους, κατακτώντας από τώρα και τον τίτλο του best-seller μοντέλου της ελληνικής αγοράς για το 2017. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το Opel Corsa με 3.241 πωλήσεις, ενώ τρίτο είναι το Fiat Panda με 2.976 αυτοκίνητα. Αναλυτικά, η πρώτη 10άδα των πιο δημοφιλών μοντέλων της αγοράς είναι:

Toyota Yaris: 5.149 πωλήσεις
Opel Corsa: 3.241 πωλήσεις
Fiat Panda: 2.976 πωλήσεις
Peugeot 208: 2.831 πωλήσεις
Nissan Micra: 2.706 πωλήσεις
Renault Clio: 2.454 πωλήσεις
Nissan Qashqai: 2.363 πωλήσεις
VW Polo: 2.345 πωλήσεις
Citroen C3: 2.168 πωλήσεις
Opel Astra: 2.073 πωλήσεις

Στη λιανική τα μικρά αυτοκίνητα είναι τα περισσότερα

Σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις των ιδιωτών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της αγοράς οι περισσότερες πωλήσεις λιανικής της χώρας αφορούν σε αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι στο Top 10 των ταξινομήσεων λιανικής τα 8 από τα 10 αυτοκίνητα είναι μικρά, 1 είναι μίνι (Hyundai i10) και μόνο 1, το Nissan Qashqai, είναι μεγαλύτερο. Αναλυτικά το Top 10 των πωλήσεων της λιανικής είναι:

Toyota Yaris 3.192 πωλήσεις
Opel Corsa: 1.887 πωλήσεις
Nissan Qashqai: 1.480 πωλήσεις
Renault Clio: 1.043 πωλήσεις
VW Polo: 973 πωλήσεις
Hyundai i20: 874 πωλήσεις
Citroen C3: 859 πωλήσεις
Nissan Micra: 841 πωλήσεις
Hyundai i10: 828 πωλήσεις
Ford Fiesta: 798 πωλήσεις

Βενζίνη ή Diesel;

Στο κομμάτι των καυσίμων, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον πάρει το κεφάλι των πωλήσεων της αγοράς έναντι του diesel, αφού στο 11μηνο του 2017 οι πωλήσεις των μοντέλων των αυτοκινήτων του είδους αφορούν στο 52,4% όλης της αγοράς. Το diesel από την πλευρά του έχει υποχωρήσει αισθητά και πλέον, από το 54,1% που ήταν πέρυσι, βρίσκεται στο 44,3% φέτος. Το υπόλοιπο 3,3% αφορά στα υβριδικά, ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς και στα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο.



Πηγή: Newsauto.gr


Αυξήσεις στα ασφάλιστρα των Ι.Χ. σχεδιάζουν οι εταιρείες



Προ των πυλών είναι η αύξηση στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, καθώς εξαντλείται η δυνατότητα των ασφαλιστικών εταιρειών να συντηρήσουν περαιτέρω τα χαμηλά τιμολόγια. Όπως διαπιστώνει η KPMG σε ανάλυση των οικονομικών μεγεθών του κλάδου, οι εταιρείες εξαντλούν τα αποθέματα κερδών των προηγούμενων ετών και «ο χρονικός ορίζοντας για την αντίστροφη πορεία των ασφαλίστρων δεν είναι μακρινός», συμπεραίνει.

Τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου ακολουθούν καθοδική πορεία όλα τα τελευταία χρόνια και η μείωση του ασφαλίστρου στο βασικό πακέτο της αστικής ευθύνης φθάνει έως και το 40% από το 2011 μέχρι και σήμερα. Το μέσο ασφάλιστρο ανά εξάμηνο διαμορφώνεται στα 120 ευρώ περίπου, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που οι τιμές διαμορφώνονται ακόμη χαμηλότερα. Οι εταιρείες έχουν επιδοθεί σε ένα παιχνίδι μηδενικού αποτελέσματος, όπου δεν φαίνεται να κερδίζει κανένας, σημειώνει η KPMG, η ανάλυση της οποίας διαπιστώνει ότι η μείωση των ασφαλιστικών εργασιών που παρατηρείται στον κλάδο αυτοκινήτου, είναι αποτέλεσμα του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών, που οδηγεί σε μείωση της κερδοφορίας και στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Έτσι, αν και το επίπεδο κερδοφορίας παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα, αυτό φαίνεται να οφείλεται κυρίως στην αναστροφή προβλέψεων προηγούμενων ετών και όχι σε νέα παραγωγή.

Όπως παρατηρεί στην ανάλυσή της η KPMG, ο δείκτης ζημιών στον κλάδο αυτοκινήτου, που καταγράφει τα δεδουλευμένα ασφάλιστρα ως προς τις καθαρές αποζημιώσεις που έχουν πληρώσει οι ασφαλιστικές εταιρείες, αυξήθηκε το 2016 στο 58% από 51% το 2015. Με δεδομένο ότι δεν έχουν παρατηρηθεί αξιοσημείωτες μεταβολές στη συχνότητα ή στη σφοδρότητα των ατυχημάτων, η αύξηση αποδίδεται στη μείωση των ασφαλίστρων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της KPMG, ο δείκτης δεδουλευμένων προμηθειών, δηλαδή οι προμήθειες που καταβάλλουν οι εταιρείες στο ασφαλιστικό δίκτυο για την πρόσκτηση εργασιών ανήλθε το 2016 στο 18%. Πρόκειται για ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό, εάν ληφθεί υπόψη ότι η ασφάλιση για αστική ευθύνη στο αυτοκίνητο αποτελεί υποχρεωτική εκ του νόμου κάλυψη. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον κλάδο γενικών ασφαλίσεων ο δείκτης δεδουλευμένων προμηθειών διαμορφώνεται χαμηλότερα και συγκεκριμένα στα 14%, ενώ στο 12% περιορίζεται ο αντίστοιχος δείκτης για τον κλάδο ζωής, παρά το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός σε αυτούς τους κλάδους είναι πιο έντονος μεταξύ των ασφαλιστικών δικτύων. Οι υψηλές προμήθειες που επιβαρύνουν το ασφάλιστρο του αυτοκινήτου, οδηγεί σε υψηλά επίπεδα και τον μεικτό δείκτη ζημιών που περιλαμβάνει εκτός από τα δεδουλευμένα ασφάλιστρα και τις προμήθειες που καταβάλλουν οι εταιρείες στο ασφαλιστικό δίκτυο για την πρόσκτηση εργασιών (προς τις καθαρές αποζημιώσεις), ανήλθε το 2016 στο 76% από 68% του 2015.

Συνοψίζοντας την τάση στον κλάδο, η KPMG διαπιστώνει αξιοσημείωτη αύξηση παραγωγής έπειτα από έξι συνεχή χρόνια πτώσης. Η παραγωγή το 2016 επανήλθε στα επίπεδα του 2014, ενώ ανοδικές τάσεις εμφανίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια και του 2017. Αν δεν υπάρξουν νέες αναταράξεις στην ελληνική οικονομία, σημειώνει, οι προοπτικές για γρήγορη ανάκτηση του επιπέδου των πωλήσεων σε επίπεδα προ κρίσης θεωρούνται ευοίωνες, με στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα υγείας και ασφαλίσεις ζωής συνδεόμενων με επενδύσεις.


ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΖΩΡΤΖΗ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Θα μου πεις εμένα για τον Αϊνστάιν;



Ανδρέας Πετρουλάκης protagon.gr

Ο κ. Τσίπρας είναι πολύ πιο εκτεθειμένος από τον κ. Μητσοτάκη. Είναι ο ίδιος, και όχι ο Αϊνστάιν ο πνευματικός πατέρας των ρήσεων «θρέφει καρπούς», «θέτω το χρέος επί τον Τύπον των Ηλων», «θέτεται στο τραπέζι», «παρακρατηθέντων συντάξεων» και «παρόντων συνθηκών». Και πολλών άλλων...

Eίχε το ύφος του ανθρώπου που κατέχει την απόλυτη γνώση. Με αργή κλιμάκωση, με υπερχειλίζουσα αυτοπεποίθηση και με προσβλητική ειρωνεία έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Η ρήση δεν ήταν του Αϊνστάιν. Όχι επειδή του το έστειλε σε σημείωμα αυτός που γκούγκλαρε τη φράση αλλά σαν να είχε ο ίδιος στο μυαλό του τα άπαντα του Αϊνστάιν και δεν τη βρήκε μέσα. Λες και είχε κάποια σημασία. Λες και ήταν κάτι περισσότερο από ένας εύκολος εξυπνακισμός του αντιπάλου του, μέσα στη μόδα πολιτικών και δημοσιογράφων να τσιτάρουν αποφθέγματα που βρίσκουν στο Διαδίκτυο ή το βιβλίο του Πάσχου Μανδραβέλη. Και ο Πρωθυπουργός βρήκε ευκαιρία να διορθώσει με πάταγο ένα λαθάκι, να εκτελέσει με μπαζούκας ένα μυρμήγκι.

Πρόκειται για απόλυτη έλλειψη ενσυναίσθησης. Δεν αντιλαμβάνεται ότι η δράση γεννά αντίδραση και ο ίδιος είναι πολύ πιο εκτεθειμένος από τον κ. Μητσοτάκη; Δεν αποτιμά τα δημόσια γλωσσικά και εγκυκλοπαιδικά ολισθήματα που έχει ήδη στο παθητικό του ώστε να τού γίνει μάθημα, αφενός να μην έχει τόση εμπιστοσύνη στις ανακλαστικές ατάκες του, αφετέρου να μην κάνει θέμα σαφώς υποδεέστερα σφάλματα των άλλων;

Πρόκειται για τον άνθρωπο που  δεν ξέρει ότι το Στρασβούργο είναι στη Γαλλία και η Μυτιλήνη στη Λέσβο, τον μηχανικό που πιστεύει ότι η μεταβολή έχει 360 μοίρες και το στρατόπεδο Μαλακάσας 400.000 στρέμματα, τον απόφοιτο εγκύκλιας εκπαίδευσης που νομίζει ότι ο Θεμιστοκλής είχε πει «άκουσον μεν, πάταξον δε», ότι «ο Οδυσσέας πέρασε από τις Συμπληγάδες και έκλεισε τα αυτιά στις Σειρήνες» και «ο Ηρακλής καθάρισε τον κόπρο του Αυγέα». Είναι ο ίδιος, και όχι ο Αϊνστάιν ο πνευματικός πατέρας των ρήσεων «θρέφει καρπούς», «θέτω το χρέος επί τον Τύπον των Ήλων», «θέτεται στο τραπέζι», «παρακρατηθέντων συντάξεων» και «παρόντων συνθηκών». Είναι άχαρο να συνεχίσει κανείς. Οι αναφορές που θα μπορούσαμε να κάνουμε για τις γνώσεις του στα Ελληνικά και στα Αγγλικά είναι πολλές και δυσάρεστες για όλους μας, γιατί πέρα από ένα παιδί των καταλήψεων είναι και ο Πρωθυπουργός τη χώρας.

Και αν γίνεται μνεία γίνεται μόνο για αυτόν το λόγο. Γιατί η απρέπειά του να ταπεινώσει αναίτια τον πολιτικό του αντίπαλο δεν συνάδει έστω με το δικό του γνωσιακό επίπεδο – κάθε άλλο. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκτίθεται μόνο όταν αποπειράται εξυπνακισμούς, η συγκρότηση και η γλωσσομάθειά του δεν επιτρέπουν συγκρίσεις, για αυτό και ο Αλέξης Τσίπρας θα έπρεπε να αποφεύγει να τρίβεται στη γκλίτσα. Και αυτό ως διαπίστωση είναι ακόμα πιο λυπηρό και από την ανεπάρκεια και από την αγένειά του. Η έλλειψη επίγνωσης των κινδύνων, των συσχετισμών και των αδυναμιών του είναι στοιχεία της προσωπικότητάς του αρνητικά για έναν Πρωθυπουργό.


Κυριάκος Μητσοτάκης στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ: «Αν δεν μπορούν να συμφωνήσουν για το Σκοπιανό, ας παραιτηθούν»



Συνέντευξη στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» και τήν δημοσιογράφο κ. Δήμητρα Κρουστάλλη


Κύριε Μητσοτάκη, την Κυριακή διαβεβαιώσατε τους πολίτες ότι είσαστε έτοιμος να κυβερνήσετε. Ποιο θα είναι το πρώτο νομοσχέδιο που θα καταθέσετε ως Πρωθυπουργός;

Πράγματι με την ολοκλήρωση του 11ου Συνεδρίου της Νέας Δημοκρατίας, εγκρίναμε το σχέδιό μας που είναι εμπεριστατωμένο, συνεκτικό και κυρίως ρεαλιστικό.  Και αυτό συνέβη, γιατί προέκυψε από μια διαδικασία οργανωμένης διαβούλευσης, αλλά και ανοιχτού διαλόγου με τους πολίτες και προδιαγράφει τις αρχές με τις οποίες η Νέα Δημοκρατία είναι έτοιμη - με την βούληση του ελληνικού λαού - να υλοποιήσει το όραμα της για την Ελλάδα που αξίζουμε. 
Τα πρώτα νομοσχέδια που θα καταθέσουμε αφορούν τον τρόπο οργάνωσης του κυβερνητικού μας έργου και το νέο φορολογικό νόμο.  Η νέα Κυβέρνηση θα είναι καινοτόμος, τόσο ως προς τη δομή της, όσο και ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα ασκήσει το έργο της. Κυρίως, όμως, θα είναι μια Κυβέρνηση αξιοκρατική που θα δώσει ευκαιρίες και σε σημαντικούς ανθρώπους εκτός πολιτικής. Ο φορολογικός νόμος θα περιέχει όλες τις εξαγγελίες μας και θα ελαφρύνει ουσιαστικά τους πολίτες. Η μείωση φόρων, άλλωστε, αποτελεί κεντρικό πυλώνα της οικονομικής μας πολιτικής, γι’ αυτό και, όπως έχω πει, είναι αδιαπραγμάτευτη δέσμευσή μου. 

Η προσπάθεια σας για συνεννόηση με τους εταίρους ώστε να μειωθεί το πρωτογενές πλεόνασμα από τα 3,5% στο 2% συναντά αντιστάσεις στην Ευρώπη, όπως έχετε παραδεχθεί και εσείς. Πώς θα πείσετε τους εταίρους για να αλλάξει το μείγμα της δημοσιονομικής πολιτικής;

Σε αντίθεση με την Κυβέρνηση Τσίπρα - Καμμένου που πανηγυρίζει για το λεγόμενο υπερπλεόνασμα, ο δικός μας στόχος είναι η μείωση  του πρωτογενούς πλεονάσματος.  Και θα σας εξηγήσω γιατί. Η αχρείαστη υπέρβαση του πλεονάσματος από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με μόνο στόχο να μοιράσει το ψηφοθηρικό μέρισμα, όχι μόνον δεν βοηθά την οικονομία, αλλά αντιθέτως την υπονομεύει.  Άλλωστε το απέδειξαν και τα πρόσφατα στοιχεία από την πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του 2017. Οι μισές ελληνικές οικογένειες έχουν περιέλθει σε πλήρη οικονομική ασφυξία, καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τους φόρους τους. Και αντί η Κυβέρνηση να αναγνωρίσει έστω αυτό το λάθος της, θα ακολουθήσει την ίδια καταστροφική πολιτική και το 2018.
Για τη Νέα Δημοκρατία η μείωση των πλεονασμάτων θα έπρεπε ούτως ή άλλως να αποτελεί εθνικό στόχο. Αλλά αυτόν το στόχο είναι αδύνατον να τον διεκδικήσει η Κυβέρνηση Τσίπρα, καθώς δεν έχει την αξιοπιστία να προτάξει ένα τολμηρό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων με αντάλλαγμα μικρότερα πλεονάσματα. Την ίδια στιγμή, μάλιστα, η Κυβέρνηση υπονομεύει την ανάπτυξη χτίζοντας ένα νέο Κομματικό Κράτος μιμούμενη τις χειρότερες πρακτικές του παρελθόντος.
Για τους ακριβώς αντίθετους λόγους πιστεύω ότι η Νέα Δημοκρατία μπορεί να διεκδικήσει και να επιτύχει μια συμφωνία για μικρότερα πλεονάσματα.  Αφού, όμως, πρώτα αποδείξει στην πράξη ότι είναι μια αξιόπιστη και αποτελεσματική Κυβέρνηση, η οποία θα επιτύχει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, περιορίζοντας έτσι δραστικά την ανάγκη για υψηλά πλεονάσματα. Και είμαι αισιόδοξος ότι θα βρούμε ευήκοα ώτα καθώς από την πρώτη μέρα της δικής μας διακυβέρνησης θα υλοποιήσουμε ένα εμπροσθοβαρές πρόγραμμα τολμηρών μεταρρυθμίσεων το οποίο έχουμε ήδη έτοιμο, περιορίζοντας παράλληλα τις αχρείαστες κρατικές δαπάνες.

Σοβαροί επιχειρηματίες έχουν υπολογίσει ότι για να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον ανάπτυξης, χρειάζεται να μειωθεί ο συντελεστής επιχειρηματικών κερδών από 29% σε 15% και ο φόρος μερισμάτων από 15% στο 5%, δύο μέτρα που κοστίζουν 900 εκ. ευρώ. Θα υιοθετούσατε αυτή την πρόταση προκειμένου να εκτιναχθεί η ανάπτυξη; Και τι θα κάνετε αν σας ζητηθούν ισοδύναμα μέτρα;

Όπως σας είπα και πριν, ένας από τους πρώτους νόμους που θα καταθέσουμε είναι ένα νέο και σταθερό φορολογικό σύστημα που θα μειώνει τον φόρο στις επιχειρήσεις σε πρώτη φάση στο 20% από 29%, και το φόρο στο μέρισμα στο 5%.  Ταυτόχρονα θα πρέπει να επανεξετάσουμε και το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών, καθώς το υψηλό μη μισθολογικό κόστος αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη.  Οι αλλαγές αυτές στην φορολογία έχουν κοστολογηθεί αναλυτικά και έχουμε εντοπίσει και τα αναγκαία ισοδύναμα που επίσης έχουμε περιγράψει.  Από εκεί και πέρα είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι το  μεταρρυθμιστικό πρόγραμμά μας θα οδηγήσει την οικονομία σε τέτοιους ρυθμούς ανάπτυξης που σε δεύτερο χρόνο θα μπορούμε να μειώσουμε και άλλο τη φορολογία.

Με τους πλειστηριασμούς τι θα κάνετε; Υπάρχει άλλος τρόπος  για να αποκατασταθεί η ασφάλεια στο τραπεζικό σύστημα;

Οι κυβερνώντες που υπόσχονταν σεισάχθεια, συνεχίζουν - χωρίς αιδώ - να κοροϊδεύουν τους πολίτες υποστηρίζοντας ότι δήθεν προστατεύεται η λαϊκή κατοικία.  Σήμερα, προστατεύεται από πλειστηριασμό μόνον η πρώτη κατοικία υπερχρεωμένων νοικοκυριών που έχουν υπαχθεί στον «νόμο Κατσέλη». Δηλαδή μόνον συμπολίτες μας που έχουν «πτωχεύσει», ρευστοποιούν την υπόλοιπη περιουσία τους και αναμένουν να αποφανθεί ο φυσικός τους δικαστής για να τύχουν κάποιας προστασίας. Για να το πω απλά όποιος δεν έχει υπαχθεί στον νόμο Κατσέλη είναι 100% απροστάτευτος.  Εμείς μπροστά σε αυτό το πιεστικό κοινωνικό πρόβλημα έχουμε τοποθετηθεί με σαφήνεια. Η δική μας Κυβέρνηση θα ανταμείψει τους συνεπείς, θα προστατέψει τους πραγματικά αδύναμους και θα κυνηγήσει τους μπαταξήδες.  Η λύση που προωθούμε έχει τρία σκέλη: πρώτον τον εντοπισμό των στρατηγικών κακοπληρωτών έτσι ώστε να στοχεύσουμε πρώτα δανειολήπτες που διαθέτουν υψηλό εισόδημα και περιουσία.  Δεύτερον την ενίσχυση της ευστάθειας του τραπεζικού συστήματος αποτρέποντας άτακτους μαζικούς πλειστηριασμούς που έχουν πολύ αρνητικές επιπτώσεις στους ισολογισμούς των Τραπεζών.  Και τρίτον τη συνολική ενεργητική διαχείριση των «κόκκινων δανείων», καθώς οι πλειστηριασμοί δεν αποτελούν το μοναδικό εργαλείο αντιμετώπισης του ζητήματος. 

Το μεταναστευτικό είναι ένα πρόβλημα που διχάζει όλη την Ευρώπη. Πιστεύετε ότι μπορείτε να το αντιμετωπίσετε διαφορετικά από την Κυβέρνηση; 

Βεβαίως. Διότι και σε αυτόν τον τομέα η Κυβέρνηση έχει αποτύχει παταγωδώς και εκθέτει τη χώρα διεθνώς. Εμείς έχουμε πει: πρώτον αποτελεσματικότερη φύλαξη των συνόρων. Δεύτερον διαχωρισμό των προσφύγων και των οικονομικών μεταναστών. Τρίτον κλειστές δομές και απέλαση των παράνομων μεταναστών.  Και αυτό σε συνδυασμό με μια δραστική απλοποίηση της εθνικής διαδικασίας χορήγησης ασύλου μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να έχουμε μια ενιαία Ευρωπαϊκή πολιτική για το μεγάλο αυτό πρόβλημα. Παράλληλα βέβαια, εμείς θα αξιοποιήσουμε αποτελεσματικότερα τους διαθέσιμους Ευρωπαϊκούς πόρους. Διότι ακόμη περιμένουμε από την Κυβέρνηση να μας πει σε ποιες Μ.Κ.Ο. δόθηκαν χρήματα, με ποια κριτήρια, και, κυρίως, ποιο είναι το αποτέλεσμα κάθε δράσης τους. Όπως και να μας πουν οι κυβερνώντες πώς ακριβώς αξιοποίησαν τους ευρωπαϊκούς πόρους που δόθηκαν απευθείας στα αρμόδια Υπουργεία. Και θα εξακολουθούμε, βέβαια, να διεκδικούμε δίκαιο επιμερισμό της ευθύνης του προσφυγικού προβλήματος με υποχρεωτική αναλογική κατανομή σε όλα τα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Είπατε ότι θα αλλάξετε τον εκλογικό νόμο. Προς ποια κατεύθυνση;  

Όπως έχω πει επανειλημμένα είμαστε υπέρ ενός νέου εκλογικού συστήματος που θα είναι πιο λειτουργικό, πιο αντιπροσωπευτικό και πιο αναλογικό από το σημερινό. Αλλά ταυτόχρονα ο νέος εκλογικός νόμος πρέπει να εξασφαλίζει σταθερές και βιώσιμες Κυβερνήσεις. Ήδη από την αρχή της δικής μας διακυβέρνησης θα θέσουμε το κρίσιμο αυτό θέμα σε όλα κόμματα του συνταγματικού τόξου και θα προσπαθήσουμε ο νέος εκλογικός νόμος να ψηφισθεί με την αναγκαία εκείνη πλειοψηφία που θα διασφαλίσει την εφαρμογή του αμέσως, δίχως να χρειαστεί να υποστεί η χώρα τις αποσταθεροποιητικές συνέπειες της απλής αναλογικής που επέβαλε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.  

Την περασμένη Κυριακή ολοκληρώθηκε το Συνέδριο Αρχών και Θέσεων της Νέας Δημοκρατίας. Μας είπατε πώς θα κυβερνήσετε. Μήπως ήρθε η ώρα να μας πείτε και με ποιους θα κυβερνήσετε;

Οι άνθρωποι που θα αναλάβουν την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας θα πρέπει να συνδυάζουν ικανότητα διαχείρισης, γνώση του αντικειμένου τους, υψηλό ήθος,  αίσθημα ευθύνης και βέβαια πατριωτισμό.  Θα προέρχονται κυρίως από το πολιτικό σύστημα, αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα όπως και από την Πανεπιστημιακή κοινότητα. Το κοινό χαρακτηριστικό των προσώπων που θα αναλάβουν τις θέσεις του Υπουργικού συμβουλίου θα είναι η αποφασιστικότητά τους στην υλοποίηση των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων.

Ποιος θα είναι ο υπουργός Οικονομικών, Εξωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Παιδεία, Υγείας, Μ.Μ.Ε.; Θα μας πείτε ονόματα; Θα παρουσιάσετε την ηγετική σας ομάδα;

Ηγετική ομάδα έχει η Νέα Δημοκρατία και μάλιστα εμπλουτίζεται συνέχεια με νέα πρόσωπα. Αλλά ξέρετε κανέναν υποψήφιο πρωθυπουργό να αποκαλύπτει το υπουργικό του συμβούλιο πριν από τις εκλογές;

Μιλάτε για ανανέωση, αλλά στο Συνέδριο δεν είδαμε πολλά νέα πρόσωπα. Πως θα συμβιβάσετε τις καινοτόμες προτάσεις που προωθείτε με την παλαιοκομματική νοοτροπία;

Δε θα συμφωνήσω μαζί σας.  Το Συνέδριο ήταν γεμάτο από νέα πρόσωπα με ενεργό συμμετοχή τόσο στο κυρίως όσο και στο παράλληλο - το κοινωνικό συνέδριο.  Μόνο τα νέα πρόσωπα του μητρώου στελεχών του κόμματος που έχουν στελεχώσει τους τομείς και συμμετέχουν ενεργά στις λειτουργίες της Νέας Δημοκρατίας ξεπερνούν τις 2000. Μαζί με όλα τα νέα μέλη μας αποτελούν το οξυγόνο του κόμματος. Το νέο αίμα. Την ανανέωση της Νέας Δημοκρατίας. Ταυτόχρονα είμαι πολύ υπερήφανος και για τα ιστορικά μας στελέχη που συνεχίζουν να είναι στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την Ελλάδα της επόμενης μέρας. Το κάνουν με ανιδιοτέλεια και με ένα νέο πνεύμα που δεν θυμίζει σε τίποτα την παλαιοκομματική νοοτροπία στην οποία αναφέρεστε. Η Νέα Δημοκρατία είναι σήμερα ένα σύγχρονο, ανοικτό ευρωπαϊκό κόμμα με μισό εκατομμύριο ενεργά μέλη. Αποπνέει φρεσκάδα.  Διαβουλεύεται δημόσια. Δεν έχει ταξικό πρόσημο. Ενώνει τους πολίτες.  Και για αυτό αποτελεί την κυρίαρχη πολιτική δύναμη της χώρας που θα είναι σύντομα Κυβέρνηση.

Διακηρύσσετε ότι θέλετε την ενότητα όλων των Ελλήνων αλλά την ίδια στιγμή απειλείτε την Κυβέρνηση με Εξεταστικές Επιτροπές και Ειδικά Δικαστήρια. Μήπως αναπαράγετε το κλασικό μοτίβο αντιπαράθεσης της Μεταπολίτευσης; Δεν είναι αντιφατικό το μήνυμά σας;

Και πάλι δεν θα συμφωνήσω μαζί σας. Δική μου επιδίωξη είναι να ενώσουμε ξανά τους Έλληνες στον κοινό αγώνα για την Ελλάδα που μας αξίζει.  Μια χώρα αναγεννημένη, αισιόδοξη, ευημερούσα και ασφαλή. Εκφράζουμε αρχές και αξίες που αφορούν όλους μας. Ελευθερία και ευθύνη. Ευημερία και αλληλεγγύη. Αξιοκρατία και διαφάνεια. Η Νέα Δημοκρατία δεν διαχωρίζει τους πολίτες με ταξικά κριτήρια όπως κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι το Κόμμα όλων των Ελληνίδων και όλων των Ελλήνων. Η μόνη εξαίρεση που κάνουμε αφορά αυτούς που έβλαψαν συνειδητά την χώρα. Και αναφέρομαι βέβαια σε συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα που εκμεταλλεύτηκαν την εξουσία με ιδιοτέλεια εις βάρος των πολιτών. Οι τελευταίοι είναι αναγκαίο κάποια στιγμή να λογοδοτήσουν για τις ευθύνες τους.

Το Σκοπιανό βρίσκεται σε μια ευαίσθητη φάση των διαπραγματεύσεων. Θεωρείτε ότι ο Πάνος Καμμένος εκφράζοντας τη διαφωνία του με τη χρήση του όρου Μακεδονία τορπιλίζει τη διαδικασία ή και την κυβερνητική συνοχή; Εκτιμάτε ότι μπορεί να υπάρξουν πολιτικές εξελίξεις; 

Την εθνική γραμμή για το Σκοπιανό χάραξε η Κυβέρνηση Καραμανλή στο Βουκουρέστι το 2008.  Μια σύνθετη ονομασία έναντι όλων, - erga omnes όπως λέγεται - και επίλυση του ζητήματος του ονόματος ως προϋπόθεση για την ένταξη της ΠΓΔΜ στους ευρωατλαντικούς θεσμούς. Θυμίζω ότι Υπουργός αυτής της Κυβέρνησης Καραμανλή ήταν και ο κ. Καμμένος που τότε δεν είχε εκφράσει καμία αντίρρηση.

Η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχει τελείως αλλοπρόσαλλη στάση και σε αυτό το ζήτημα.  Αν ο κ. Καμμένος δεν στηρίζει μια κεντρική κυβερνητική επιλογή τίθεται ξεκάθαρα ζήτημα δεδηλωμένης. Και περιμένουμε να τοποθετηθεί επιτέλους ο κ. Τσίπρας για το θέμα αυτό, αντί να ασχολείται με τον κ. Καμμένο μόνο για να τον καλύψει για τα σκάνδαλά του. Με απλά λόγια, αν δε μπορούν να συμφωνήσουν οι κ. Τσίπρας και Καμμένος για ένα μείζον ζήτημα εθνικής σημασίας, ας παραιτηθούν. Και για να προλάβω ένα πιθανό ερώτημά σας, είναι προφανές και αυτονόητο ότι δεν νοείται εθνική συνεννόηση, χωρίς να υπάρξει προηγουμένως συγκεκριμένη και συμφωνημένη πρόταση από τους δύο κυβερνητικούς εταίρους.

Αλήθεια ποια είναι η γνώμη σας για τον Αλέξη Τσίπρα;

Σημασία δεν έχει τόσο η δική μου γνώμη όσο η γνώμη που έχει σχηματίσει ο Ελληνικός λαός για τον κ. Τσίπρα. Και θα κάνω ότι περνά από το χέρι μου για να έχει τη δυνατότητα να την εκφράσει όσο το δυνατόν πιο σύντομα. 

Η Φώφη Γεννηματά, στο Συνέδριό σας, είπε ότι ως Νέα Δημοκρατία δεν έχετε κάνει αυτοκριτική ούτε για την περίοδο Καραμανλή ούτε για την αντιμνημονιακή περίοδο Σαμαρά. Θεωρείτε ότι υπάρχει κάποιο δίκιο στις ενστάσεις της;

Κάθε άλλο. Τόσο τα τελευταία χρόνια, όσο και στο πρόσφατο Συνέδριό μας εμείς πρώτοι αναγνωρίσαμε με γενναιότητα ότι και η Νέα Δημοκρατία έχει μερίδιο ευθύνης στη διαμόρφωση των παθογενειών της μεταπολίτευσης και ότι δεν υπηρετήσαμε πάντα τις αρχές και τις αξίες μας με συνέπεια.  Αλλά αυτό που έχει σημασία σήμερα - και αυτό ζητούν οι πολίτες - είναι να κοιτάξουμε μπροστά, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να βγάλουμε επιτέλους την χώρα οριστικά από την κρίση.

Τελικά την Κυβέρνηση Σαμαρά ποιος την έριξε; Οι δανειστές όπως είπε ο Νίκος Βούτσης;  Ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ, η Χρυσή Αυγή και ο Κουβέλης, όπως είπε ο πρώην πρωθυπουργός;

Είναι πολιτικά φαιδρή η ανάλυση του κ. Βούτση. Την Κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου έριξαν ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ και η Χρυσή Αυγή που ευτέλισαν το Σύνταγμα εργαλειοποιώντας την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας για να προκαλέσουν εκλογές. Αυτή είναι η μόνη αλήθεια και την αντιλαμβάνονται πια όλοι. Οι πολιτικές δυνάμεις του λαϊκισμού έριξαν μια Κυβέρνηση που διέθετε ισχυρή κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Και ήταν μια πράξη που αποδείχθηκε εθνικά καταστροφική. Μια μαύρη σελίδα στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας που οδήγησε τη χώρα στο χείλος της καταστροφής και επέφερε τεράστια ζημιά στους πολίτες, την οποία θα πληρώνουμε δυστυχώς για αρκετά ακόμη χρόνια. 

Στις δημοσκοπήσεις ενώ η Νέα Δημοκρατία παραμένει σταθερά πρώτο κόμμα με μεγάλη διαφορά, φαίνεται ότι υπάρχει μικρή βελτίωση των ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα. Σας προβληματίζει αυτό;

Παρακολουθώ, όπως κάθε πολιτικός, τις δημοσκοπήσεις αλλά δεν αποτελούν αυτές τον οδηγό μου για την επόμενη μέρα. Στόχος μου είναι να πείσουμε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα ότι μπορούμε να επιτύχουμε την οριστική έξοδο από την κρίση. Τους πολίτες που εξαπατήθηκαν και ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, τους πολίτες που απείχαν στις προηγούμενες εκλογές, τους νέους ανθρώπους. Απευθυνόμαστε σε όλους. Και είμαι βέβαιος ότι κάθε μέρα περνά, όλο και περισσότεροι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι το σχέδιό μας είναι η μόνη ρεαλιστική και αξιόπιστη λύση για να έρθει - πραγματικά αυτή τη φορά - η ελπίδα στην χώρα.

Ζητήσατε από τους ψηφοφόρους να σας ακούσουν και να σας εμπιστευτούν. Ωστόσο, σύμφωνα με όλες τις δημοσκοπήσεις οι πολίτες είναι δύσπιστοι απέναντι σε ολόκληρο το πολιτικό σύστημα. Πώς θα τους πείσετε να σας εμπιστευτούν;


Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση μέχρι τις επόμενες εθνικές εκλογές.  Να ανακτήσουν οι πολίτες την πίστη τους στην πολιτική διαδικασία.  Αλλά για να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών θα πρέπει να υπάρχουν και αξιόπιστες πολιτικές. Στηριγμένες στην αλήθεια. Ξέρω καλά ότι απευθυνόμαστε σε μια κοινωνία κουρασμένη και απογοητευμένη. Η αξιοπιστία κερδίζεται μέσα από πολλές καθημερινές μάχες. Στην ουσία προτείνουμε στους πολίτες ένα νέο πρότυπο ηγεσίας. Πιο αποτελεσματικό, πιο ειλικρινές, πιο συμμετοχικό, πιο ευθυγραμμισμένο με τις ανάγκες μιας χώρας για να κάνει το μεγάλο άλμα που χρειάζεται. Ο Μαξ Βέμπερ είχε προσδιορίσει τις τρεις καθοριστικές ιδιότητες ενός πολιτικού.  Το πάθος, το αίσθημα της ευθύνης και την αίσθηση του μέτρου.  Σήμερα χρειαζόμαστε περισσότερους πολιτικούς με αυτά τα χαρακτηριστικά. Οι λαοπλάνοι πολιτικοί, οι «μπαλκονάτοι» όπως τους λένε κάποιοι, έκλεισαν οριστικά τον κύκλο τους.  Δυστυχώς τον τελευταίο αυτού του είδους τον πληρώνουμε ακόμα.


Ντόρα:Ο κ.Καμμένος είχε ψηφίσει δύο φορές τη σύνθετη ονομασία για τα Σκόπια



Την ώρα που ο Πάνος Καμμένος δήλωνε  πως «ουδέποτε θα συναινέσει στην οποιαδήποτε χρήση του ελληνικού όρου “Μακεδονία” για την ονομασία των Σκοπίων» η Ντόρα Μπακογιάννη του υπενθύμιζε ότι επί Κώστα Καραμανλή, είχε ψηφίσει τη σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό τον όρο Μακεδονία, όχι μία αλλά δύο φορές!

«Ο κ. Καμμένος δύο φορές κατά την περίοδο διακυβέρνησης Καραμανλή, είχε ψηφίσει τη σύνθετη ονομασία, με γεωγραφικό προσδιορισμό, erga omnes (έναντι όλων) που ήταν η βασική θέση που είχε γίνει αποδεκτή από το σύνολο της Βουλής (πλην ΛΑΟΣ) και με την οποία πήγαμε στο Βουκουρέστι» ανέφερε το tweet της Ντόρας Μπακογιάννη.




Φυλακές Διαβατών: Συνεπλάκη με αρχιφύλακα και έβαλε φωτιά στο κελί του ο Χριστόδουλος Ξηρός



Προκάλεσε επίσης μικρές ζημιές στο κελί, ενώ έσπασε και τζάμια

Συμπλοκή με αρχιφύλακα στις φυλακές Διαβατών είχε σήμερα το πρωί ο Χριστόδουλος Ξηρός, για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κρατούμενο μέλος της τρομοκρατικής οργάνωσης 17Ν, μετά τη συμπλοκή, «ξέσπασε», βάζοντας φωτιά στο κελί του.

Το περιστατικό, μάλιστα, σημειώθηκε την ώρα που λάμβανε χώρα επίσκεψη στις φυλακές από τον μητροπολίτη Νεαπόλεως, Βαρνάβα. 

Η φωτιά δεν έλαβε έκταση και περιορίστηκε στο κελί του Ξηρού. Ο ίδιος κρατείται στο Πειθαρχείο στο πίσω μέρος των φυλακών, καθώς, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προκάλεσε επίσης μικρές ζημιές στο κελί, ενώ έσπασε και τζάμια.


Πηγή : protothema.gr


Προβλήματα στις συναλλαγές και στην ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ σε ορισμένες τράπεζες



Προβλήματα στις συναλλαγές φέρεται πως αντιμετωπίζουν από εχθές Σάββατο καταναλωτές που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες ορισμένων τραπεζών.

Προβλήματα και στην ανάληψη μετρητών από ATM από τις ίδιες τράπεζες. 

Τα μηχανογραφικά κέντρα των τραπεζών καταβάλουν προσπάθειες για την επαναφορά του συστήματος και έχουν αποκαταστήσει μερικώς την λειτουργία των POS , ενώ συνεχίζεται το πρόβλημα στις αναλήψεις μέχρι την πλήρη αποκατάσταση του.


Κιλιντσάρογλου: Το 2019 θα πάρω πίσω 18 ελληνικά νησιά




Την επιθετική του πολιτική προς την Ελλάδα, αλλά και προς τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συνέχισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην Τουρκία, Κεμάλ Κιλιντσάρογλου, λέγοντας πως το 2019 να πάρει τα 18 νησιά που κατέχει παράνομα η Ελλάδα. 

Όπως είπε ο κ. Κιλιντσάρογλου «η Ελλάδα έχει καταλάβει 18 νησιά του Αιγαίου, συν μία βραχονησίδα. Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος μου απάντησε ''Έλα και πάρ’ τα'' (μολών λαβέ). Θα έρθω το 2019 και θα πάρω όλα αυτά τα νησιά». 

Στη συνέχεια, ο αρχηγός της τουρκικής αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρθηκε και στον τρόπο με τον οποίο θα πάρει πίσω τα νησιά, λέγοντας: «Αυτά τα έλεγαν μία περίοδο και για την Κύπρο. ''Μολών λαβέ''. Και ο αείμνηστος Ετζεβίτ τι έκανε; Πήγε και την πήρε».

Από τα «πυρά» του Κεμάλ Κιλιντσάρογλου δεν γλίτωσε ούτε ο πρόεδρος Ερντογάν, καθώς ανέφερε πως «από το φόβο του ούτε μια απάντηση δεν μπορεί να δώσει». «Πού είναι ότι είσαι ηγέτης του κόσμου;» αναρωτήθηκε για τον πρόεδρο της Τουρκίας.


ΤΑ ΝΕΑ


Ζόραν Ζάεφ: Στην άκρη οι αξιώσεις περί του Μεγάλου Αλεξάνδρου




Ο Ζόραν Ζάεφ μεταξύ άλλων τόνισε πως η χώρα του είναι έτοιμη να αφήσει στην άκρη τις αξιώσεις στα περί της καταγωγής του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Κατεβάζει τους τόνους των αξιώσεων ο πρωθυπουργός των Σκοπίων Ζόραν Ζάεφ σε συνέντευξη την οποία παραχώρησε σε τηλεοπτικό δίκτυο των Σκοπίων.

Ο Ζόραν Ζάεφ μεταξύ άλλων τόνισε πως η χώρα του είναι έτοιμη να αφήσει στην άκρη τις αξιώσεις στα περί της καταγωγής του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Συγκεκριμένα είπε πως «αφήνω στην άκρη τις αξιώσεις της χώρας σύμφωνα με τις οποίες είμαστε οι μοναδικοί κληρονόμοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η ιστορία δεν ανήκει μόνο σε εμάς, αλλά επίσης και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες». 


Πηγή : thetoc.gr