Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

Η πανέμορφη αρχιφύλακας που προστατεύει τους ξένους ηγέτες στην Ελλάδα



Ο Ερντογάν ήρθε αλλά στο αεροδρόμιο και στην διάρκεια της παραμονής του στην Αθήνα, τα μάτια όλων έπεσαν στην όμορφη ξανθιά αστυνομικό, μέλος της υπηρεσίας επισήμων, η οποία είχε λάβει θέση κοντά στα αυτοκίνητα της συνοδείας του σουλτάνου της Τουρκίας.



Πρόκειται για την  Αρχιφύλακα Σοφία Παπαγεωργίου, η οποία με αρκετά χρόνια στην υπηρεσία επισήμων αποτελεί ένα από τα πιο έμπειρα στελέχη και βρίσκεται σε επίκαιρες θέσεις όταν στη χώρα καταφθάνουν υψηλοί προσκεκλημένοι.









Τους 18,5 τόνους άγγιξαν τα «πολεμοφόδια» από τα επεισόδια στα Εξάρχεια



Βομβαρδισμένο είναι το τοπίο στα Εξάρχεια με τις ποσότητες μπάζων, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από τους κουκουλοφόρους ως πολεμοφόδια το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου να φτάνουν τους 18,5 τόνους σύμφωνα με την Καθημερινή.

Mία ημέρα μετά το πολεμικό κλίμα που επικράτησε στα Εξάρχεια την περασμένη Τετάρτη τα συνεργεία του Δήμου ξεκίνησαν τον καθαρισμό της περιοχής μαζεύοντας από δρόμους και τα πεζοδρόμια πέτρες, μάρμαρα, σίδερα, ζαρντινιέρες, γλάστρες, ξύλα, σπασμένα γυαλιά από τις μολότοφ και ό,τι άλλο μετατράπηκε σε πολεμοφόδιο για τους κουκουλοφόρους. Επίσης, τέσσερα καμμένα αυτοκίνητα και 15 κατεστραμμένοι κάδοι απορριμάτων ήταν ανάμεσα στις ζημιές που προκλήθηκαν από τα επεισόδια.

Τα πολεμοφόδια και οι κατά κύματα επιθέσεις

Βόμβες μολότοφ με προσαρμοσμένα γκαζάκια και ισχυρές κροτίδες, καθώς και ναυτικές φωτοβολίδες σαν αυτή που τραυμάτισε σοβαρά την δικηγόρο Νατάσσα Τσουκαλά ήταν τα πολεμοφόδια των κουκουλοφόρων.

Οι μάχες με τους αστυνομικούς δόθηκαν στις οδούς Τοσίτσα, Τζωρτζ, Στουρνάρη, Νοταρά, Σολωμού και σε άλλους δρόμους γύρω από την Πλατεία Εξαρχείων, οι οποίοι είχαν αποκλειστεί από τις ομάδες των κουκουλοφόρων, οι οποίοι προέβαιναν σε επιθέσεις κατά κύματα με ιδιαίτερη σφοδρότητα εναντίον των ΜΑΤ.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την αστυνομία σε κοινόχρηστους χώρους, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

5 αυτοσχέδιοι εκρηκτικοί – εμπρηστικοί μηχανισμοί,
16 ακέραιες βόμβες μολότοφ,
8 γκαζάκια,
5 δοχεία με εύφλεκτο υγρό,
29 γυάλινα μπουκάλια,
9 αντιασφυξιογόνες μάσκες.


Πηγή : eleftherostypos.gr


582.041 εργαζόμενοι - φτωχοί με μισθό 360 ευρώ -127.000 αμείβονται με μόλις 100 ευρώ μεικτά τον μήνα



127.000 αμείβονται με μόλις 100 ευρώ μεικτά τον μήνα - Το 60% των νέων προσλήψεων στον ιδιωτικό τομέα είναι με ευέλικτες μορφές απασχόλησης

Με μισθό πείνας αναγκάζεται να ζει ο ένας στους τρεις εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος εργάζεται με καθεστώς μερικής απασχόλησης. Πρόκειται για 582.041 εργαζομένους, οι οποίοι αμείβονται με μεικτό μηνιαίο μισθό 407 ευρώ, που σημαίνει ότι οι καθαρές αποδοχές τους είναι ακόμη μικρότερες, με αποτέλεσμα να κατατάσσονται στην κατηγορία των φτωχών της χώρας μας. Τη δραματική αυτή εικόνα για την κατάσταση στην αγορά εργασίας αποτυπώνουν τα στοιχεία των ίδιων των επιχειρήσεων, που δηλώθηκαν στις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (ΑΠΔ) του ΕΦΚΑ τον Μάρτιο του 2017. 

Η γενιά των 360 ευρώ αλλά και των mini jobs ανήκει στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Ηδη το 60% των νέων προσλήψεων στον ιδιωτικό τομέα είναι με ευέλικτες μορφές απασχόλησης, εκ των οποίων 127.000 εργαζόμενοι αμείβονται με μεικτό μηνιαίο μισθό έως 100 ευρώ. Μάλιστα, βαρύ είναι το τίμημα που έχουν πληρώσει κατά την περίοδο 2015-2017 οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αγοράς εργασίας οι περικοπές μισθών έφτασαν σε ποσοστό 18,9%!

Ασφαλισμένοι

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΕΦΚΑ και τις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις που υποβάλλουν οι επιχειρήσεις, ο αριθμός των ασφαλισμένων που δηλώθηκαν για τον περασμένο Φεβρουάριο ανέρχεται σε 1.760.076, εκ των οποίων 1.728.442 σε κοινές επιχειρήσεις και 31.634 σε οικοδομοτεχνικά έργα. Στο σύνολο των κοινών επιχειρήσεων, σε ασφαλισμένους με πλήρη απασχόληση, το μέσο ημερομίσθιο ανέρχεται σε 51,06 ευρώ και ο μέσος μισθός σε 1.119,35 ευρώ, αντίστοιχα στη μερική απασχόληση ανέρχονται σε 24,04 ευρώ και 407,15 ευρώ.

Επιπλέον, από τα ίδια στοιχεία προκύπτουν μειώσεις μισθών στις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα τον Φεβρουάριο του 2017 κατά 1,29% και ταυτόχρονες μειώσεις μισθών σε όσους απασχολούνται με συμβάσεις μερικής απασχόλησης. Ετσι, σε ασφαλισμένους με πλήρη απασχόληση το μέσο ημερομίσθιο τον Φεβρουάριο ήταν 51,52 ευρώ και ο μέσος μισθός 1.193,38 ευρώ.

Η επέλαση των ευέλικτων μορφών εργασίας με μισθούς πείνας έχει δημιουργήσει τους νεόπτωχους εργαζομένους, οι οποίοι αναγκάζονται να στηρίζονται στο δίπτυχο «μισή δουλειά, μισός μισθός». Ενας αυξανόμενος αριθμός εργαζομένων κινείται πλέον γύρω και κάτω από το όριο της φτώχειας, ενώ καταγράφεται με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι η αποκλιμάκωση της ανεργίας περνά μέσα από τη μείωση των μισθών και την αντικατάσταση θέσεων πλήρους απασχόλησης με θέσεις υποαμειβόμενης μερικής απασχόλησης. Μάλιστα, εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια το όριο της φτώχειας θα βρεθεί σε υψηλότερα επίπεδα, διότι εκτός από τη μείωση των εισοδημάτων δημιουργείται σταδιακά μια νέα κατηγορία, οι λεγόμενοι εργαζόμενοι - φτωχοί, άνθρωποι δηλαδή οι οποίοι θα εργάζονται με ευέλικτη μορφή απασχόλησης και οι αμοιβές τους θα κυμαίνονται από 200 έως 300 ευρώ τον μήνα, δηλαδή κάτω από 4.150 ευρώ ετησίως, που είναι το όριο της φτώχειας σήμερα. Ηδη καταγράφεται ανακύκλωση της ανεργίας, με μοίρασμα μιας θέσης εργασίας σε δύο ή και τρεις ανέργους, γεγονός που αποδεικνύει την κατάρρευση της πλήρους και σταθερής απασχόλησης.

Η ανεργία

Στο μεταξύ, νέα μείωση της ανεργίας στη χώρα καταγράφηκε τον Σεπτέμβριο φέτος, καθώς το ποσοστό διαμορφώθηκε στο 20,5% έναντι 23,2% τον Σεπτέμβριο 2016 και 20,7% που ήταν το αναθεωρημένο προς τα άνω ποσοστό τον Αύγουστο 2017. Χαρακτηριστικό δε είναι ότι η ανεργία στους νέους έπεσε κάτω από το 40%.

Σύμφωνα με την έρευνα εργατικού δυναμικού της ΕΛΣΤΑΤ, οι άνεργοι ανήλθαν σε 981.126 άτομα και μειώθηκαν κατά 135.161 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2016 (μείωση 12,1%) και κατά 6.018 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο 2017 (μείωση 0,6%). Το σύνολο των απασχολουμένων εκτιμάται ότι ανήλθε σε 3.800.254 άτομα και ο αριθμός αυτός αυξήθηκε κατά 105.773 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2016 (αύξηση 2,9%) και κατά 9.980 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο 2017 (αύξηση 0,3%). Ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός (τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία) ανήλθε σε 3.223.768 άτομα και μειώθηκε κατά 4.760 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2016 (μείωση 0,1%) και κατά 6.694 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο 2017 (μείωση 0,2%).

Στις γυναίκες η ανεργία (25,3% τον Σεπτέμβριο φέτος από 27,6% τον Σεπτέμβριο 2016) παραμένει σημαντικά υψηλότερη από εκείνη στους άνδρες (16,8% από 19,6%).

Ηλικιακά, η υψηλότερη ανεργία καταγράφεται στις ομάδες 15-24 ετών (39,5% τον Σεπτέμβριο 2017 από 45% τον Σεπτέμβριο 2016) και 25-34 ετών (24,2% από 29,9%). Ακολουθούν οι ηλικίες 35-44 ετών (18,8% από 19%), 55-64 ετών (17,8% από 18,2%), 45-54 ετών (16,4% από 18,9%) και 65-74 ετών (11,2% από 14,3%).

Σε επίπεδο αποκεντρωμένων διοικήσεων της χώρας, στις τρεις πρώτες θέσεις βρίσκονται οι Ηπειρος - Δυτική Μακεδονία (25,6% τον Σεπτέμβριο 2017 από 27,6% τον Σεπτέμβριο 2016), Μακεδονία - Θράκη (21,8% από 23,9%) και Αττική (21,2% από 22,3%). Ακολουθούν οι Πελοπόννησος - Δυτική Ελλάδα - Ιόνιοι Νήσοι (20,7% από 23,6%), Θεσσαλία - Στερεά Ελλάδα (19,6% από 24,9%), Αιγαίο (16,4% από 17,7%) και Κρήτη (14,6% από 23,1%).


Ηλίας Γεωργάκης 
TA NEA


Σεξουαλική κακοποίηση 18χρονου από τρεις συγγενείς της 14χρονης φίλης του



Η υπόθεση της σεξουαλικής κακοποίησης ενός 18χρονου από την Μεσσαρά εκδικάζεται σήμερα στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Λασιθίου.  Στο εδώλιο κάθονται τρία άτομα ως κατηγορούμενοι οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με βαρύτατες κατηγορίες.

Η καταγγελία είχε γίνει τον Ιανουάριο του 2012 όταν ο 18χρονος σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση και μετά από παρότρυνση των οικείων του μετέβη στο Αστυνομικό Τμήμα όπου περιέγραψε τα όσα εφιαλτικά είχε βιώσει στα χέρια συγγενών μίας 14χρονης με την οποία είχαν σχέση. 

Σύμφωνα με το βούλευμα οι κατηγορούμενοι φέρονται να κατακράτησαν με την βία και τις απειλές τον 18χρονο μέσα σε ένα αυτοκίνητο για περίπου τέσσερις ώρες. 

Τον χτυπούσαν, απειλούσαν ότι θα τον σκοτώσουν και στο τέλος τον κακοποίησαν σεξουαλικά με ξένο σώμα ενώ κατηγορούνται ότι βιντεοσκοπούσαν με το κινητό τηλέφωνο τις σκηνές του εξευτελισμού του. 

Οι κατηγορούμενοι διαψεύδουν το περιεχόμενο της καταγγελίας σε βάρος τους. Διαφωτιστικά είναι τα ευρήματα της ιατροδικαστικής έκθεσης.

 Σε βάρος του 18χρονου ακολούθησε καταγγελία για βιασμό της ανήλικης, για την οποία όμως έχει αθωωθεί δικαστικώς.


Πηγή : cretalive.gr


Είχαμε καιρό να γελάσουμε με αυτά που ανεβάζει ο ανορθόγραφος Πολάκης



Άντε ντε και περιμέναμε να ανεβάσεις καμιά ακροαριστερή βλακεία να κάνεις την αποτυχία επιτυχία για να γελάσουμε!!

Και να μάθει ο κύριος Πολάκης να γράφει σωστά και το παλικάρια και όχι παληκάρια! Αλλά το γράφει σωστά όποιος είναι!!

Δεν του άρεσε το πρωτοσέλιδο του Παύλου Πολάκη στην εφημερίδα Φιλελεύθερος και είπε να μας κάνει να γελάσουμε σχολιάζοντας : «Κλάψτε παληκάρια ,μοιράζουμε μαντήλια σε "εθνοπατριωτες"που ειχαν μουγγαθει 40 χρονια !!!!!Ετσι μιλάει η ΑΡΙΣΤΕΡΑ». Το σωστό είναι για το καλό της χώρας να μην μιλάει ούτε η αριστερά αλλά ούτε και ο ίδιος. 




Εφορία: Όλα υπό παρακολούθηση και κατασχέσεις στο άψε σβήσε



Ποιος χρωστάει πόσα σε εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες, μέχρι και Κτηματολόγιο θα βλέπουν οι ελεγκτές. Αυτοματοποιούνται τα αναγκαστικά μέτρα. Διεθνή διαγωνισμό προκήρυξε ο Γ. Πιτσιλής. Το αντικείμενο.

Ηλεκτρονικό προφίλ οφειλών προς το Δημόσιο θα αποκτήσουν το 2018 όλοι οι φορολογούμενοι. Από την ώρα που μια οφειλή θα καθίσταται ληξιπρόθεσμη, η φορολογική Διοίκηση θα έχει πλήρη εικόνα για τις πληρωμές, τις ρυθμίσεις ή τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών θα ενεργοποιούνται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, κατασχέσεις και πλειστηριασμοί, δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών ή και αυτεπάγγελτοι συμψηφισμοί.

Το σύστημα θα λειτουργεί ως ο Μεγάλος Αδελφός που θα παρακολουθεί μέσω διασύνδεσης με όλες τις άλλες ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου (Κτηματολόγιο, Εργάνη, τράπεζες, Χρηματιστήριο, ΓΕΜΗ κ.ά.) και με τον Τειρεσία, την οικονομική καθημερινότητα 3,85 εκατ. οφειλετών του Δημοσίου.

Οι φορολογικές Αρχές θα διαμορφώσουν για κάθε οφειλέτη μια πλήρη εικόνα συναλλακτικής συμπεριφοράς και θα επιλέγουν τα πιο κατάλληλα μέτρα άμεσης είσπραξης των χρεών τους, ακόμη κι αν δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμα.

Ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων προκήρυξε ηλεκτρονικό ανοικτό διεθνή διαγωνισμό για την «Αυτοματοποίηση και κεντρικοποίηση διαδικασιών και ανάπτυξη εργαλείων για την αποδοτικότερη διαχείριση και συλλογή οφειλών». Οι προσφορές θα πρέπει να κατατεθούν μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2018 ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 768.051 ευρώ.

Αντικείμενο του έργου είναι:

- η μοντελοποίηση των διαδικασιών που περιλαμβάνονται στον επιχειρησιακό μηχανισμό είσπραξης οφειλών της Α.Α.Δ.Ε.

- η σχεδίαση, ανάπτυξη και λειτουργία σχετικού πληροφοριακού συστήματος υποθέσεων (case management system) για την παρακολούθηση και διαχείριση των διαδικασιών είσπραξης οφειλών με στόχο την αυτοματοποίησή τους

- η εκπαίδευση επιλεγμένων χρηστών της Α.Α.Δ.Ε. στο νέο σύστημα.

Το πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών θα λειτουργεί ως υποσύστημα εντός του περιβάλλοντος των ΟΠΣ TAXIS και TAXISnet και θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες εφαρμογές:

1. Εφαρμογή διαχείρισης και παρακολούθησης οφειλέτη και οφειλών

2. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης συμψηφισμών και ρυθμίσεων

3. Εφαρμογή αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων

4. Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης λήψης μέτρων είσπραξης

5. Εφαρμογή ενημέρωσης των φορολογουμένων για θέματα οφειλών

6. Εφαρμογή εκτυπώσεων και αναφορών

Παρακολούθηση οφειλετών
H εφαρμογή αφορά στη δημιουργία ολοκληρωμένης και σύγχρονης (με βάση δεδομένα σε πραγματικό χρόνο) εικόνας οφειλέτη/οφειλών και λοιπών συνδεδεμένων στοιχείων, ώστε να είναι δυνατή η περαιτέρω αντιμετώπισή του (υλοποίηση συμψηφισμών και ρυθμίσεων, αποστολή ορθών ειδοποιήσεων, λήψη κατάλληλων μέτρων) από το σύστημα με βάση την επιχειρησιακή ροή που προβλέπεται.

Στο πλαίσιο της παρακολούθησης οφειλέτη/οφειλών, η εφαρμογή δύναται να παρουσιάζει στοιχεία πιστοληπτικής ικανότητας φορολογουμένου και πιθανής διασύνδεσης με το σύστημα ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ, ώστε να συνεκτιμηθεί στη διαδικασία διαμόρφωσης τάσης για ανεπίδεκτες προς είσπραξη οφειλές. Η εφαρμογή θα υποστηρίζει τους χρήστες στην πρόσβαση, διαχείριση, επεξεργασία και απεικόνιση οφειλών και οφειλετών και των σχέσεων αυτών ανεξαρτήτως της νομικής βάσης της οφειλής (εγγύησης, συνυποχρέωσης κ.λπ.).

Αυτόματοι συμψηφισμοί και ρυθμίσεις
Σε περίπτωση που ο οφειλέτης είναι ταυτόχρονα και δανειστής της Φορολογικής και Τελωνειακής Αρχής, το σύστημα θα μπορεί αυτόματα να συμψηφίζει ολικά ή μερικά το ποσό.

Στόχος είναι η πλήρης αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων, είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής.

Η εφαρμογή, αναφορικά με τους συμψηφισμούς, θα υποστηρίζει κατ’ ελάχιστο και όπου είναι εφικτό:

- μαζικές διενέργειες συγκεκριμένων συμψηφισμών, οι οποίες θα εκτελούνται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ενδεικτικά συμψηφισμοί επιστροφών ΦΕΦΠ με υπολειπόμενες δόσεις ΕΝΦΙΑ ή οι συμψηφισμοί οφειλών και επιστροφών ΦΕΦΠ μεταξύ διαφορετικών φορολογικών ετών.

- Συμψηφισμούς για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο βάσει συγκεκριμένης διαδικασίας. Απαιτείται οριστικοποίηση και εξειδίκευση.

- Προβολή αναλυτικών στοιχείων (λογιστικών εγγραφών) για ήδη διενεργηθέντες συμψηφισμούς, είτε πραγματοποιήθηκαν εντός είτε εκτός συστήματος.

- Πλήρη αυτοματοποίηση μέσω συστήματος για συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά φορολογούμενο ή μαζική διενέργεια συμψηφισμών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ειδικότερα, ο συμψηφισμός θα ενεργείται αυτοματοποιημένα είτε για μεμονωμένες περιπτώσεις οφειλών με απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου ή άλλων φορέων είτε για ομάδα οφειλών η οποία θα προσδιορίζεται παραμετρικά με κριτήρια επιλογής.

- Η εφαρμογή αφορά στην έκδοση ΑΦΕ με παρακράτηση και Βεβαίωσης Οφειλής από πιστοποιημένους φορείς και την παρακολούθηση των πιστώσεων που προέκυψαν από τις εν λόγω διαδικασίες («οιονεί συμψηφισμοί»).

Επίσης, η εφαρμογή αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση των υφιστάμενων διαθέσιμων ρυθμίσεων οφειλών του TAXISnet αλλά και των νέων ρυθμίσεων που θα δημιουργηθούν για τις Τελωνειακές οφειλές και οφειλές σε τρίτους φορείς (π.χ. ΚΕΑΟ). Θα παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας ρυθμίσεων οφειλής από τον οφειλέτη αλλά και ανάκτησης του διαθέσιμου ιστορικού ρυθμίσεων (ενεργών και μη). Μέσω της εφαρμογής θα παρέχεται η δυνατότητα επιλογής πολλαπλών ΤΡΟ ενεργών ρυθμίσεων και ΤΟ και ενοποίησης τους σε έναν Κωδικό Πληρωμής για εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, ώστε να πληρώνει πολλά ΤΡΟ και ΤΟ με μία πληρωμή.

Η εφαρμογή, αναφορικά με τις ρυθμίσεις, θα υποστηρίζει κατ’ ελάχιστο και όπου είναι εφικτό:

- Να ενσωματώσει τις υφιστάμενες διαθέσιμες ρυθμίσεις του TAXISnet και να τις επεκτείνει για τις τελωνειακές οφειλές και οφειλές τρίτων φορέων (π.χ. ΚΕΑΟ).

- Να παρουσιάζει το διαθέσιμο ιστορικό ρυθμίσεων (ενεργών και μη).

- Να δίνει τη δυνατότητα επιλογής πολλαπλών ΤΡΟ ενεργών ρυθμίσεων και ενοποίησής τους σε έναν Κωδικό Πληρωμής για εξυπηρέτηση του φορολογούμενου, ώστε να πληρώνει πολλά ΤΡΟ με μία πληρωμή.

- Δυνατότητα παροχής (υπερ) κωδικού πληρωμής με δυνατότητα επιλογής πίστωσης οφειλών από τον φορολογούμενο σε διαφορετικές ταυτότητες οφειλής ή ρυθμισμένης οφειλής ή άλλες.

Ηλεκτρονικές κοινοποιήσεις, ειδοποιήσεις και επιδόσεις
Η εφαρμογή αφορά στη δυνατότητα αυτόματης σύνταξης και αποστολής μαζικών ειδοποιήσεων για τις οφειλές τόσο κατά το στάδιο πριν της προθεσμίας καταβολής τους (ηλεκτρονικές κοινοποιήσεις) όσο και μετά (ειδοποιήσεις και επιδόσεις) προκειμένου αφενός να επιδοθούν στους φορολογούμενους και αφετέρου να ενημερωθούν για τις κυρώσεις που συνεπάγεται η μη εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους.

H εφαρμογή πρέπει να υποστηρίζει τη δημιουργία και αποστολή, μέσω της χρήσης πολλαπλών κριτηρίων επιλογής (σύνθετα και μοριοδότησης), αυτοματοποιημένων επιστολών/ειδοποιήσεων, βάσει πρότυπων κειμένων εμπλουτισμένων με τις ιδιότητες της κάθε υπόθεσης οφειλής.

Για το σκοπό αυτό απαιτείται διαλειτουργικότητα, διασύνδεση και αξιοποίηση της Εφαρμογής Διαχείρισης Εξερχομένων Εκστρατειών, του συστήματος Κ.Ε.Φ. και ιδιαίτερα των εφαρμογών αυτού που έχουν σχέση με ενημερώσεις φορολογουμένων.

Η σύνταξη και αποστολή των αυτοματοποιημένων μαζικών απόστολων επιστολών/ κοινοποιήσεων/ ειδοποιήσεων/ επιδόσεων δύναται να πραγματοποιείται από την εφαρμογή μέσω:

- Εκτύπωσης σχετικών αρχείων από το σύστημα για αποστολή με παραδοσιακό ταχυδρομείο

- Αποστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) μέσω συνεργαζόμενου mail server της Α.Α.Δ.Ε.

- Αποστολής sms μέσω σχετικής υποδομής της Α.Α.Δ.Ε.

- Καταχώρηση σχετικής ειδοποίησης στο εν λόγω σύστημα καθώς και της εφαρμογής προσωποποιημένης πληροφόρησης του TAXISnet

- Εξαγόμενων αρχείων για διεκπεραίωση από άλλο ενδιάμεσο σύστημα που τυχόν θα έχει αναπτύξει η Α.Α.Δ.Ε.

Παρακολούθηση και αυτοματοποίηση λήψης μέτρων είσπραξης
H εφαρμογή αφορά στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας λήψης μέτρων, μετά την εφαρμογή πολλαπλών κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου στη βάση του συστήματος όπως αυτά προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία αφού εξαιρεθούν οι υποθέσεις (οφειλές/οφειλέτες) στις οποίες απαγορεύεται η λήψη μέτρων βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης.

Μέσω της εφαρμογής αυτής και σε ενιαίο περιβάλλον εργασίας με πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία και τις πληροφορίες της εφαρμογής διαχείρισης οφειλής/οφειλέτη (case management), θα είναι δυνατή η διαχείριση οφειλής (ληξιπρόθεσμης ή μη) και οφειλέτη καθώς και η διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου οφειλών. Επίσης, απαιτείται να ενεργείται η διαχείριση του χαρτοφυλακίου οφειλών σε κάθε επίπεδο (δηλαδή από ελεγκτή είσπραξης ή ομάδας ελεγκτών είσπραξης, οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος, Δ/νσης, Περιφέρειας, Κεντρικά) με πλήρη παρακολούθηση της πορείας των υποθέσεων και των εκκρεμοτήτων περιλαμβανομένης της χρέωσης υποθέσεων και της ανάθεσης καθηκόντων για τη λήψη μέτρων είσπραξης ή το χαρακτηρισμό οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης, σε υπαλλήλους καθώς και την παρακολούθηση των ενεργειών ή των μέτρων που λαμβάνουν και την απόδοση αυτών, ως ανωτέρω (βλ. προτεραιοποίηση οφειλών).

Επιπλέον, θα είναι δυνατή, όπου απαιτείται, η αποστολή ειδοποιήσεων, από τους χρήστες, μέσω της εφαρμογής αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων. Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις λήψης μέτρων απαιτείται δυνατότητα μαζικών ψηφιακών υπογραφών (bulk signing, σε κάθε επίπεδο).

Ενημέρωση φορολογούμενων
H εφαρμογή αφορά στη δημιουργία προσωπικής θυρίδας στο σύστημα για κάθε φορολογούμενο στην οποία θα έχει πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τις οφειλές του και τις επιστροφές του καθώς, και σε επιλεγμένες πληροφορίες που αφορούν την αντιμετώπισή τους (ειδοποιήσεις που έχουν σταλεί, μέτρα που έχουν ληφθεί, συμψηφισμοί, πιστώσεις και ρυθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί) από τη φορολογική και τελωνειακή Διοίκηση.

Η εφαρμογή θα εμπεριέχει αναλυτικό ημερολόγιο υποχρεώσεων πληρωμής ανά φορολογούμενο και θα συνδέεται με την εφαρμογή ειδοποιήσεων προκειμένου οι φορολογούμενοι καθίστανται πλήρως ενήμεροι γι' αυτές. Η εφαρμογή δύναται να υποστηρίζει επίσης μοντέλο προτεινόμενης βέλτιστης διαχείρισης του χαρτοφυλακίου χρεών από την πλευρά του κάθε φορολογουμένου του βάσει προβλέψεων με πολλαπλά κριτήρια ανάλυσης (πλήθος χρεών, ποσά χρεών, χρόνος δημιουργίας και λήξης χρεών, ύψος προσαυξήσεων κ.λπ.). Η θυρίδα αυτή θα είναι προσβάσιμη στον φορολογούμενο μέσω του ενιαίου περιβάλλοντος προσωποποιημένης πληροφόρησης φορολογουμένων του TAXISnet.

To προς ανάπτυξη πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης οφειλών πρέπει να διαλειτουργεί:

- Με τα υφιστάμενα συστήματα της Αναθέτουσας Αρχής που βρίσκονται σε παραγωγική λειτουργία και περιγράφτηκαν στην 1.2.1 (ELENXIS, ICISNET, MIS, ΚΕΦ, ΣΜΤΛ & ΛΠ).

- Με συστήματα της Αναθέτουσας Αρχής τα οποία βρίσκονται σε στάδιο σχεδιασμού ή ανάπτυξης στην παρούσα φάση αλλά κατά την υλοποίηση του εν λόγω έργου θα βρίσκονται σε λειτουργία.

- Με όσα Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων φορέων κριθεί απαραίτητο προκειμένου να καθίσταται δυνατή η υποστήριξη αυτοματοποιημένων διαδικασιών και μέτρων που αφορούν τόσο την εκούσια όσο και την αναγκαστική είσπραξη. Ενδεικτικοί τρίτοι φορείς / συστήματα με τους οποίους εκτιμάται ότι είναι απαραίτητη η διαλειτουργικότητα με συστήματά τους είναι οι ακόλουθοι:

- Εθνικό Ληξιαρχείο/Δημοτολόγιο

- Εθνικό Κτηματολόγιο (ΕΚΧΑΕ Α.Ε.)

- Δικαστικές Αρχές και Ταμείο Νομικών (ηλεκτρονικές αναρτήσεις πλειστηριασμών)

- Γενικό Εμπορικό Μητρώο Γ.Ε.ΜΗ.

- Πιστωτικά ιδρύματα και ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος

- Συμβολαιογράφοι

- Ελληνικά Χρηματιστήρια ΕΧΑΕ +3,21% Α.Ε. και λοιποί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί διαχείρισης αξιών

- Ασφαλιστικοί οργανισμοί, ΚΕΑΟ, ΕΦΚΑ και Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ

- Πληροφοριακό σύστημα οχημάτων Υπουργείου Μεταφορών

- Ελεγκτικό Συνέδριο

- Γενικό Λογιστήριο του Κράτους

- Λοιπά πληροφοριακά συστήματα ή στοιχεία τα οποία είναι διαθέσιμα Φορολογική Διοίκηση και πληροφορίες σχετικές με την είσπραξη (ΠΟΛ 1077/2012 και ΠΟΛ 1033/2014)



Έλενα Λάσκαρη
Πηγή : euro2day.gr


Εν. Δικαστών και Εισαγγελέων: Η δικαστική κρίση δεν εξαρτάται από αποδοκιμασίες ξένων πολιτικών



Την αντίδραση της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων προκάλεσαν τα σχόλια του Τούρκου πρόεδρου Ταγίπ Ερντογάν για τη μη έκδοση των οκτώ Τούρκων στρατιωτικών στην Άγκυρα.

«Η ελληνική Δικαιοσύνη έχει αποκλειστική αρμοδιότητα να κρίνει ζητήματα έκδοσης πολιτών τρίτων χωρών και δεν εξαρτά την κρίση της από φιλοφρονήσεις ή αποδοκιμασίες Ελλήνων ή ξένων πολιτικών», σημειώνει σε σχετική της ανακοίνωση.

Για την αναφορά Ερντογάν περί «διατάραξης του σεβασμού του για την ελληνική Δικαιοσύνη» και τη διαπίστωσή του ότι «μέχρι ένα σημείο λειτουργεί το δικαστικό σύστημα στην Ελλάδα» η Ένωση υπενθυμίζει ότι σε επιστολή της προς την Ευρωπαϊκή Ένωση Δικαστών τον Φεβρουάριο του 2017 ανέφερε ότι «με τρεις αποφάσεις του το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας στις 26 Ιανουαρίου 2017 δέχθηκε, ότι ενδεχόμενη έκδοση των τούρκων αξιωματικών θα έθετε σε κίνδυνο τη ζωή τους και θα τους εξέθετε σε βασανιστήρια και εξευτελισμό και με το σκεπτικό αυτό αποφάσισε την μη έκδοσή τους».

«Η προτεραιότητα στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ο σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, που επιβάλλουν η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, αποτέλεσαν τη βάση των αποφάσεων», τονίζει.

Ακόμη, αναφέρει ότι στη σύνοδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Δικαστών, που ακολούθησε στις 19 Μαϊου στο Κισινάου της Μολδαβίας, το ζήτημα τέθηκε και συζητήθηκε ως κορυφαίο θέμα στην ημερήσια διάταξη. Τότε, συνεχίζει, «η Ευρωπαϊκή Ένωση Δικαστών αντιλαμβανόμενη την ανεπίτρεπτη πίεση που ασκήθηκε από κυβέρνηση τρίτου κράτους στο δικαστικό σύστημα της χώρας μας, εξέδωσε σχετική ανακοίνωση πλήρους υποστήριξης».

Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων σχολιάζει και την αναφορά του Τούρκου προέδρου ότι «το δικαστικό σύστημα στην Τουρκία είναι περισσότερο δίκαιο απ’ ό,τι σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα», θυμίζοντας τις συνεχείς δηλώσεις διαμαρτυρίας της Διεθνούς Ένωσης Δικαστών στις μαζικές απολύσεις 4.000 δικαστών και εισαγγελέων στην Τουρκία μετά την 15η Ιουλίου 2016, πολλοί από τους οποίους είναι κρατούμενοι σε κελιά απομόνωσης, χωρίς να τους απαγγελθούν συγκεκριμένες κατηγορίες.




Η ΝΔ μπροστά με 12.86% διαφορά από τον ΣΥΡΙΖΑ - Εντυπωσιακή άνοδο για το Κίνημα Αλλαγής



Η Νέα Δημοκρατία παγιώνει την μεγάλη διαφορά της από τον ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με την εταιρία Opinion Poll.

Στην δημοσκόπηση 
η ΝΔ λαμβάνει 29,02% 
ΣΥΡΙΖΑ  16,16%,
Κίνημα Αλλαγής 8,88%,
ΚΚΕ 6,04%,
Χρυσή Αυγή 4,38%.

Η Ένωση Κεντρώων μένει εκτός Βουλής με 2,28%, και οι ΑΝΕΛ βρίσκονται μόλις στο 1,01% ακόμα και πιο κάτω από την Πλεύση Ελευθερίας που έχει 1,02%, τελευταίο κόμμα η ΛΑΕ με 0,68%.

Στην αναγωγή η ΝΔ λαμβάνει 24,5% με τον ΣΥΡΙΖΑ να καταποντίζεται μένοντας σε ποσοστά μόλις 13,64%, το Κίνημα Αλλαγής 7,5%, το ΚΚΕ 5,10% και η Χρυσή Αυγή 3,70%.

Στην δημοσκόπηση το 74.63% των πολιτών και το 45,5% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ότι σ’ αυτήν την περίοδο τα πράγματα πήγαν χειρότερα για την χώρα και μόνο το 19.88% ότι πήγαν καλύτερα.

Το 81.65% δηλώνουν λίγο ή καθόλου αισιόδοξοι για τη πορεία της χώρας στο μέλλον απέναντι σε ένα 15.53% που δηλώνουν πολύ και αρκετά αισιόδοξοι. 


Η αμήχανη στιγμή που ο Ζ.Κ. Γιούνκερ αποκαλεί τα Σκόπια «Μακεδονία» - Video




Αντιμέτωπος με το ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων ήρθε χθες ο Πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλωντ Γιούνκερ μετά τη συνάντηση που είχε, μαζί με τον αντιπρόεδρο Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν, με τον Πρωθυπουργό της γειτονικής χώρας Ζόραν Ζάεβ. 

Στις δηλώσεις που ακολούθησαν της συνάντησης, ο κ. Γιούνκερ είχε ένα λεκτικό ολίσθημα, χαρακτηρίζοντας τη γείτονα ως «Μακεδονία» και είναι χαρακτηριστική η αντίδρασή του μόλις αντιλαμβάνεται το λάθος. 


Για την ιστορία, Γιούνκερ και Χαν σημείωσαν ότι η Επιτροπή θα στηρίξει την επανεκκίνηση των ενταξιακών συνομιλιών με τα Σκόπια, υπό την προϋπόθεση ότι η χώρα θα συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις. Βεβαίως, η στάση των μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών ως προς την περαιτέρω διεύρυνση της Ένωσης στα δυτικά Βαλκάνια είναι πλέον επιφυλακτική, αν όχι αρνητική. 


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Δήλωση Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την συνάντηση του με τον Τούρκο Πρόεδρο Ρ. Ταγίπ Ερντογάν




Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, συναντήθηκε εχθές Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου με τον Πρόεδρο της Τουρκικής Δημοκρατίας κ. Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Μετά το τέλος της συνάντησης ο κ. Μητσοτάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο Ελληνικός και ο Τουρκικός λαός είναι προορισμένοι από την γεωγραφία να ζουν ο ένας δίπλα στον άλλον. Αυτονόητη αποστολή της ηγεσίας τους είναι η διασφάλιση μιας συνύπαρξης όσο πιο αρμονικής, ειρηνικής, και παραγωγικής γίνεται, προς όφελος και των δύο λαών. Επιπλέον, μεγάλες παγκόσμιες και περιφερειακές προκλήσεις όπως η τρομοκρατία και οι μεταναστευτικές ροές καθιστούν τη συνεργασία μας ακόμα πιο επιβεβλημένη. Αυτό όμως απαιτεί υπευθυνότητα, σωφροσύνη και καλή θέληση. Μακριά από συμπεριφορές και δηλώσεις που πυροδοτούν τον εθνικισμό και το λαϊκισμό.  

Το Διεθνές Δίκαιο και οι Διεθνείς Συνθήκες καθορίζουν το πλαίσιο και μας δείχνουν το δρόμο. Κάθε αμφισβήτησή τους, όχι μόνον δεν βοηθά, αλλά υπονομεύει τις σχέσεις καλής γειτονίας. Και η ανάγνωση της συχνά δύσκολης ιστορίας μας δεν πρέπει να γίνεται επιλεκτικά.  Όταν αναφερόμαστε, για παράδειγμα, στη Συνθήκη της Λωζάνης και στα δικαιώματα της θρησκευτικής μειονότητας στη Θράκη δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι κάποτε στην Κωνσταντινούπολη ζούσαν 100.000 Έλληνες που εγκατέλειψαν σε δραματικές συνθήκες τον τόπο τους. Οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις χρειάζονται ουσιαστική επανεκκίνηση. Κι αυτό, πέρα από  την απαρέγκλιτη τήρηση του Διεθνούς Δικαίου, προϋποθέτει και το σεβασμό που κάθε ηγεσία και κάθε λαός οφείλουν να δείχνουν στις ευαισθησίες του άλλου. 

Χρειάζεται θάρρος και γενναιότητα. Όχι αθεμελίωτες και ανεδαφικές αξιώσεις. Αυτά, μεταξύ άλλων, τόνισα στον Πρόεδρο Ερντογάν, στην ειλικρινή ανταλλαγή απόψεων που είχαμε, υπογραμμίζοντάς του επιπλέον ότι η επίσκεψή του στη Θράκη θα πρέπει να βελτιώσει και όχι να διαταράξει τις σχέσεις των δύο χωρών. Σε ό,τι αφορά, τέλος, την έλλειψη προετοιμασίας, αλλά και τα τελικά αποτελέσματα αυτής της επίσκεψης, θα τοποθετηθώ μετά το πέρας της, για λόγους που κατανοούν όλοι οι Έλληνες».






ΠΓΔΜ: Επί πολλά χρόνια προκαλούσαμε την Ελλάδα




Σε παραδοχή πως επί πολλά χρόνια η χώρα του προκαλούσε την Ελλάδα προέβη ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, Ζόραν Ζάεφ, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι αυτά έχουν τώρα σταματήσει γιατί η χώρα του θέλει φιλικές σχέσεις με την Ελλάδα, με την οποία, όπως παρατηρεί, έχει κοινή ιστορία που θα πρέπει να ενώνει και όχι να χωρίζει.

Σε συνέντευξή του στην αυστριακή εφημερίδα Wiener Zeitung, τονίζει ότι «έχουμε επίγνωση πως η Ελλάδα έχει μία επαρχία με το ίδιο όνομα και γι' αυτό δεν αποδέχεται το όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας», όπως, επίσης, μας είναι σαφές ότι κανένας δεν θα κατακτήσει το έδαφος του γείτονα. 

Το πολύ να καταλαμβάνουμε τις όμορφες ελληνικές παραλίες στις οποίες φθάνουν κάθε χρόνο ένα εκατομμύριο «Μακεδόνες». 

Από την άλλη... «γεννήθηκα ''Μακεδόνας''»

«Από την άλλη πλευρά, έρχονται πολλοί έλληνες επενδυτές στη «Μακεδονία». Εξάλλου, υπάρχει στην Αθήνα μία κυβέρνηση με αριστερό προσανατολισμό, η οποία δεν είναι εθνικιστική. Ελπίζουμε σε μία λύση μέσα στο επόμενο εξάμηνο», αναφέρει.

Ο ίδιος επισημαίνει, στη συνέχεια, πως «θέλουμε να αλλάξουμε την τρέχουσα διεθνή ονομασία, ΠΓΔΜ, σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς με τρόπο που να μπορεί να είναι αποδεκτό από την Ελλάδα, αλλά και από τη «Μακεδονία».

«Γεννήθηκα ως ‘‘Μακεδόνας’’, ο πατέρας μου και ο παππούς μου ήταν επίσης (‘‘Μακεδόνες’’). Αυτό δεν τίθεται σε διαπραγμάτευση. Κανένας δεν μπορεί να αλλάξει τα συναισθήματα τα δικά μου και των συμπατριωτών μου», αναφέρει ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, σημειώνοντας πως καταβάλλονται προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης στο πλαίσιο των διεθνών θεσμών.


ΤΑ ΝΕΑ


Τιμωρία με παρακράτηση μισθού σε Αρεοπαγίτη επειδή καθυστερούσε υποθέσεις



Συνολικά καθυστερούσε έκδοση 132 αποφάσεων, εκ των οποίων οι 28 είναι από το 2012, όταν ακόμα είχε το βαθμό του προέδρου Εφετών Πειραιά.

Η πειθαρχική ποινή της παρακράτησης των αποδοχών δύο μηνών επιβλήθηκε από το Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο σε εν  ενεργεία αρεοπαγίτη λόγω του μεγάλου όγκου καθυστερήσεων στην έκδοση αποφάσεων.         

Μάλιστα, σε δύο περιπτώσεις η καθυστέρηση έκδοσης των σχετικών αρεοπαγιτικών αποφάσεων είχε ως αποτέλεσμα να επέλθει παραγραφή των αδικημάτων, τα οποία ήταν πλημμελήματα. Υπενθυμίζεται ότι τα πλημμελήματα  παραγράφονται μετά την παρέλευση 5ετίας.

Ο εν λόγω αρεοπαγίτης αρχικά καθυστερούσε συνολικά την έκδοση 132 αποφάσεων, εκ των οποίων οι 28 είναι από το 2012, όταν ακόμα είχε το βαθμό του προέδρου Εφετών Πειραιά. 
Μετά από διαμαρτυρίες και επιστολές δικηγόρων η τότε πρόεδρος του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου, με αλλεπάλληλες επιστολές της, ζήτησε από τον εν λόγω αρεοπαγίτη την δημοσίευση των καθυστερούμενων αποφάσεων.

Στο μεταξύ, ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής άσκησε σε βάρος του αρεοπαγίτη πειθαρχική αγωγή ενώπιον του Ανωτάτου Πειθαρχικού Συμβουλίου  και ορίστηκε εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Σπυρίδων Μαρκάτος.

Κατόπιν αυτών, τον περασμένο Σεπτέμβριο που ξεκίνησε η σε βάρος του πειθαρχική διαδικασία  ο αριθμός των εκκρεμών υποθέσεων είχε μειωθεί στις 96 εκ των οποίων οι 24 ήταν από το έτος 2012 όταν ακόμη κατείχε το βαθμό του προέδρου Εφετών Πειραιά.

Ενώπιον των  πειθαρχικών δικαστών προσκόμισε εκθέσεις επιθεωρήσεων του παρελθόντος και σχετικά πρόσφατες από τις οποίες δεν υπήρξαν αναφορές σε καθυστερήσεις στην έκδοση των αποφάσεων που είχε χρεωθεί.

Υποστήριξε ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται «σε καταβολή των δυνάμεών του, η οποία δεν έχει καταστεί δυνατόν να διαγνωστεί ιατρικά», ενώ σε υπόμνημά του κάνει λόγο για «μια ανεξήγητη και επίμονη καταβολή των δυνάμεων, της οποία τα αίτια δεν κατέστη δυνατόν να διαγνωστεί ιατρικά με βεβαιότητα».

Ακόμη, ανέφερε ότι για τους ίδιους λόγους δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί πλήρως στις επιστολές της προέδρου του Αρείου Πάγου για επίσπευση δημοσίευσης των αποφάσεων που είχαν δικαστεί την διετία 2014-2015.

Το Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο αναφέρει στην απόφασή του ότι οι ισχυρισμοί του κρίνονται αόριστοι, ενώ τα ιατρικά έγγραφα που προσκόμισε έχουν ημερομηνία μεταγενέστερη της άσκησης της πειθαρχική δίωξης, εκτός ενός.

Έτσι, το Πειθαρχικό έκρινε «αδικαιολόγητη» την καθυστέρηση  στην εκτέλεση των υπηρεσιακών του καθηκόντων η οποία  οφείλεται  σε αμέλεια.

Τελικά, το Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο, αφού έλαβε υπόψη του  τις έως τώρα εκθέσεις των επιθεωρητών και το γεγονός ότι  διανύει το τελευταίο έτος της δικαστικής του σταδιοδρομίας, του επέβαλε την πειθαρχική ποινή του προστίμου ίσου με τις καθαρές αποδοχές δύο μηνών, οι οποίες θα παρακρατηθούν σε 8 μηνιαίες δόσεις.

Αντίθετα, ο πρόεδρος του Ανωτάτου Πειθαρχικού Συμβουλίου και πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας Νικόλαος Σακελλαρίου μειοψήφησε υποστηρίζοντας ότι η προσήκουσα ποινή που πρέπει να επιβληθεί είναι αυτή της οριστικής παύσης. Και αυτό γιατί το    πειθαρχικό παράπτωμα στο οποίο υπέπεσε θίγει σοβαρά το κύρος της Δικαιοσύνης και η υπόθεση πρέπει να παραπεμφθεί στην Ολομέλεια του ΣτΕ.

Παράλληλα, η σύμβουλος Επικρατείας (προήχθη ήδη σε αντιπρόεδρο του ΣτΕ) Σπυριδούλα Χρυσικοπούλου και ο καθηγητής της Νομικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Σπυρίδων Ψυχομάνης υποστήριξαν ότι η προσήκουσα ποινή είναι αυτή της προσωρινής παύσης των τριών μηνών.


Πηγή


Η φωτογραφία του άντρα των ΜΑΤ που έγινε viral



Στο διαδίκτυο με πολλές εμφανίσεις παίζει μια φωτογραφία που ανέβασε, στο Instagram ο βραβευμένος φωτογράφος Άρης Μεσσήνης. 

Η φωτογραφία αποτυπώνει τη στιγμή που αστυνομικός των ΜΑΤ φωτογραφίζεται με φόντο τις φωτιές που καίνε πίσω του και άναψαν αντιεξουσιαστές στα προχθεσινά επεισόδια στα οποία προκάλεσαν τεράστιες καταστροφές.





Επίσκεψη Ερντογάν: Nαυάγιο, με διαφωνία εφ’ όλης της ύλης



Η χθεσινή επίσκεψη του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Αθήνα, ασφαλώς και δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό της ως «ιστορικής», που ήδη από τις προηγούμενες ημέρες της είχε δοθεί από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία. Και τούτο διότι για πρώτη φορά σε τόσο υψηλό επίπεδο και δημοσίως αποτυπώθηκαν στο σύνολό τους οι διαφορές ανάμεσα στις δύο χώρες, όχι κρυμμένες πίσω από υπονοούμενα και κομψές εκφράσεις, αλλά ευθέως.

Με τους όρους που έχουμε συνηθίσει να αξιολογούμε ανάλογες επισκέψεις, μάλλον δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «επιτυχημένη». Ηταν ελάχιστες οι αναφορές σε κοινό τόπο και συμφωνία και κυριάρχησε η παράθεση –εν είδει παράλληλων μονολόγων– των θέσεων καθεμιάς από τις δύο πλευρές. Παράλληλα, δημοσίως πολύ λίγα πράγματα ειπώθηκαν για θέματα «χαμηλής πολιτικής», που κατά κανόνα αξιοποιούνται στις υψηλόβαθμες διμερείς συναντήσεις για να καταδειχθεί ότι παρά τα όσα χωρίζουν τις δύο πλευρές, μπορούν να εμπεδωθούν καλές σχέσεις σε επιμέρους τομείς. Προς τούτο γεννώνται ερωτήματα για τη σκοπιμότητα της επίσκεψης σε αυτή τη δεδομένη συγκυρία, αλλά και για την προετοιμασία που έγινε. Αν η Αθήνα, όπως δήλωναν διπλωματικές πηγές πριν από την επίσκεψη, είχε την εκτίμηση ότι ο Τούρκος πρόεδρος είναι απομονωμένος από τη διεθνή κοινότητα και σε αναζήτηση βήματος για να κάνει κάποια χειρονομία καλής θέλησης προκειμένου να διεκδικήσει επαναπροσέγγιση, μάλλον διαψεύστηκε.

Ο κ. Ερντογάν ήρθε στην Αθήνα αποφασισμένος, σε μια περίοδο κατά την οποία ανοίγουν πολλά ζητήματα στην ευρύτερη περιοχή, να βάλει στη γενική εικόνα τις δικές του διεκδικήσεις και αξιώσεις. Ακόμα και στο προσφυγικό, που αφορά περισσότερο τις σχέσεις της Αγκυρας με την Ε.Ε., περιορίστηκε να εκφράσει τη δυσφορία του για την ασυνέπεια των Βρυξελλών στο να καταβάλουν στην Τουρκία τα κονδύλια που της υποσχέθηκαν κατά τη σύναψη της συμφωνίας για τη διαχείριση των προσφυγικών ροών.

Στην Αθήνα ασφαλώς και προκλήθηκαν αιφνιδιασμός και αμηχανία από τη στάση του Τούρκου προέδρου και, βεβαίως, δεν θα μπορούσαν να μείνουν αναπάντητα τα όσα είπε, ιδιαίτερα καθώς αφορούν τον πυρήνα των εθνικών θεμάτων. Ετσι, αν κανείς αναζητήσει ένα κέρδος στη χθεσινή επίσκεψη και ειδικότερα στις κοινές δηλώσεις του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα και του κ. Ερντογάν, αυτό είναι η –στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο– δημόσια κωδικοποίηση των διαφορών ανάμεσα σε Αθήνα και Αγκυρα:

• Για τη Συνθήκη της Λωζάννης:

Τσίπρας: Αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για τις σχέσεις Ελλάδας - Τουρκίας. Δεν έχει γίνει απολύτως κατανοητό τι ζητεί ο Τούρκος πρόεδρος. «Δεν ζητεί την αναθεώρηση και δεν υπάρχει καμιά αμφισβήτηση για τα σύνορά μας που ορίζονται από αυτή τη συνθήκη. Είμαι λίγο μπερδεμένος αν με τον εκσυγχρονισμό εννοεί την ορθή τήρηση της συνθήκης».

Ερντογάν: «Πρέπει να κάνουμε κάτι για να αναθεωρήσουμε τη Συνθήκη της Λωζάννης. Το έχω θέσει σε πολλούς πρωθυπουργούς. Δεν εποφθαλμιούμε τα εδάφη καμιάς χώρας».

• Για τη μειονότητα της Θράκης:

Τσίπρας: «Είναι σαφές ότι σεβόμαστε απολύτως τα θρησκευτικά δικαιώματα. Σε ό,τι αφορά θέματα εσωτερικής πολιτικής, θα εφαρμόσουμε δικές μας αποφάσεις». Καθώς και ότι «η δική μας κυβέρνηση έχει ιδιαίτερη ευαισθησία για τις μειονότητες. Στα θέματα, όμως, που αφορούν τους Ελληνες πολίτες, είναι ζήτημα της δικής μας κυβέρνησης».

Ερντογάν: «Στη Δυτ. Θράκη υπάρχει μουσουλμανική μειονότητα τουρκικής, πομακικής και ρομά προέλευσης. Να γίνουν κάποιες σκέψεις σχετικά με τη Συνθήκη της Λωζάννης. Το ζήτημα του αρχιμουφτή συνιστά σοβαρή πληγή».

• Για τους 8+2 Τούρκους αξιωματικούς που έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο στη χώρα μας μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα:

Τσίπρας: «Η Ελλάδα είναι η χώρα της δημοκρατίας και της ελευθερίας, έτσι δεν μπορεί να υποστηρίζει πραξικοπηματίες. Αλλά, ως κράτος δικαίου, τηρούμε τη διάκριση των εξουσιών. Οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης γίνονται απόλυτα σεβαστές από όλους μας».

Ερντογάν: «Οι πραξικοπηματίες είναι δυνατόν να επιστραφούν στην Τουρκία που είναι μια χώρα που έχει καταργήσει τη θανατική ποινή, δεν γίνονται βασανιστήρια και ελπίζω η ελληνική Δικαιοσύνη να μας εισακούσει στο θέμα αυτό».


ΔΩΡΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ