Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

Χαίρουν τα φρένα σας άκρας υγείας;



Η ασφάλεια στη μετακίνησή σας εξαρτάται άμεσα από την κατάσταση των φρένων του αυτοκινήτου σας. Είναι λοιπόν απαραίτητο να βρίσκονται πάντα σε φόρμα.

Και καθώς κάθε πάτημα του πεντάλ αυξάνει τη φθορά τους, χρειάζεται να γνωρίζετε μέχρι πού μπορεί να φτάσετε για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων και στη συνέχεια καταλήξετε να ξοδέψετε αργότερα μια περιουσία. Με λίγα λόγια, για τα καλύτερα φρένα στην καλύτερη τιμή χρειάζεται σωστό timing.   

Το μεσαίο πεντάλ παραμένει ο αδιάψευστος μάρτυρας της υγείας των φρένων σας. Το DRIVE σας λέει πώς να κάνετε τη διάγνωση και ποια είναι η ενδεδειγμένη θεραπεία για κάθε σύμπτωμα.

1. Το πεντάλ πιάνει πάτωμα

Το αυτοκίνητο φρενάρει κανονικά, αλλά όσο πιέζετε το πεντάλ αυτό υποχωρεί.

Διάγνωση Πιέστε μαλακά το πεντάλ. Αν υποχωρήσει μέχρι το πάτωμα, κάτι τρέχει. Πιέστε δυνατά και συνέχεια. Αν ανταποκρίνεται φυσιολογικά, πηγαίνετε στο συνεργείο. Πιθανόν κάποια εσωτερική διαρροή στην κύρια τρόμπα την έκανε αναποτελεσματική και μπορεί να παραδώσει το πνεύμα από τη μια στιγμή στην άλλη.

Θεραπεία Αντικαταστήστε τη τρόμπα φρένων και αλλάξτε το υγρό του κυκλώματος. Έτσι το προφυλάσσετε από την οξείδωση.

2. Το χειρόφρενα πιάνει ψηλά

Τραβώντας το χειρόφρενο μετρήστε τα «κλακ» της καστάνιας. Πέντε με έξι είναι το φυσιολογικό.

Διάγνωση Αν το χειρόφρενο εξαντλεί όλη τη διαδρομή του και δεν «κρατάει» το αυτοκίνητο, τότε συμβαίνουν δύο πράγματα: α. Έχουν φθαρεί τα πίσω τακάκια ή τα θερμουί. Και β. Οι αυτόματοι εντατήρες του χειροφρένου –συχνά αναξιόπιστοι λόγω της θέση τους κάτω από το πάτωμα- έχουν κολλήσει ή χαλαρώσει.

Θεραπεία Επιβάλλεται λύσιμο των πίσω ταμπούρων για να ελεγχθεί η κατάστασή τους. Ένας εσωτερικός καθαρισμός τους από την πούδρα των υλικών τριβής είναι ευπρόσδεκτος.

3. Το πεντάλ είναι κούτσουρο

Όταν πιέζετε το φρένο, το πεντάλ είναι σκληρό και θυμίζει στην αίσθηση ξύλο.

Διάγνωση Το πρόβλημα εντοπίζεται στη μεμβράνη του υδραυλικής υποβοήθησης (σέρβο) που προφανώς τρύπησε. Η βλάβη συνοδεύεται συνήθως από ακανόνιστο ραλαντί λόγω της εισροής αέρα.
Θεραπεία Το σέρβο δεν επισκευάζεται! Ένα καινούργιο θα σας κοστίσει από 300 έως 800 ευρώ. Μπορείτε να περιορίσετε το κόστος στρεφόμενοι στην αγορά των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών.

4. Το λαμπάκι ανάβει

Τι πρέπει να κάνετε; Να το αγνοήσετε ή να σταματήσετε αμέσως;

Διάγνωση Διαβάστε στο βιβλίο του κατασκευαστή σε τι ακριβώς αναφέρεται η λυχνία. Αν πρόκειται για χαμηλή στάθμη, πηγαίνετε αμέσως στο συνεργείο (πιθανή διαρροή). Αν πρόκειται για φθορά στα τακάκια, μπορείτε να κάνετε 1.000-3.000 km ακόμη.

5. Το πεντάλ πιάνει χαμηλά

Τα φρένα ανταποκρίνονται στην πίεση, αλλά το πεντάλ κατεβαίνει περισσότερο από το κανονικό.

Διάγνωση Τα πίσω φρένα έχουν φθαρεί πολύ ή είναι αρρύθμιστα.

Θεραπεία Ρυθμίστε ή αντικαταστήστε τα θερμουί στα πίσω φρένα. Ενδέχεται να υπάρχει και αέρας στο κύκλωμα, οπότε στην περίπτωση αυτή θα χρειαστείτε και εξαέρωση.

6. Το τιμόνι τρέμει

Μόλις πατάτε το φρένο το αυτοκίνητο μοιάζει σαν να φρενάρει με... δόσεις.

Διάγνωση Πατήστε ελαφρά το πεντάλ. Αν το αυτοκίνητο φρενάρει με κομπιάσματα τότε οι μπροστινοί δίσκοι έχουν στραβώσει (πετσικάρισμα).

Θεραπεία Όποτε σας σπάσει το νεύρα το φαινόμενο πηγαίνετε σε ένα συνεργείο για αλλαγή δίσκων.

Πότε αλλάζω και πότε ελέγχω τι;

Tα τακάκια Κάθε 20.000 έως 40.000 km

Αποτελούμενα από ένα υλικό τριβής κολλημένο σε σιδερένια βάση, τα τακάκια μπορούν να επιτελέσουν τα φρεναρίσματά σας αποτελεσματικά μέχρι περίπου τα 40.000 km. 

Η διάρκεια ζωή φυσικά εξαρτάται από το στιλ οδήγησης. Αν είστε φειδωλός στη χρήση του πεντάλ, ειδικά στις επιβραδύνσεις από υψηλή ταχύτητα θα πάνε πιο μακριά, ενώ με εντατική χρήση θα τους κάνετε «ρεκτιφιέ» σε λιγότερο από 15.000 km. Ευτυχώς για εσάς, τα τακάκια εξακολουθούν να φρενάρουν το ίδιο καλά είτε είναι φθαρμένα είτε καινούρια. Όταν η ανάλογη ενδεικτική λυχνία ανάψει σας απομένουν λιγότερα από 3.000 km πριν η αποτελεσματικότητά τους πέσει στο μηδέν. Πρακτικά, όταν και το τελευταίο ίχνος του υλικού τριβής εξαφανιστεί και η σιδερένια βάση ακουμπήσει στη δισκόπλακα, το αυτοκίνητο δεν φρενάρει.

Τα θερμουί στα ταμπούρα Κάθε 30.000 έως 60.000 km

Ένα καθάρισμα στα ταμπούρα για να φύγει η πούδρα-κατάλοιπο του υλικού τριβής όταν πηγαίνετε το αυτοκίνητο για το κύριο service (ανάμεσα στα 15.000 με 30.000 km) περιορίζει του συριγμούς και σας επιτρέπει να ελέγξετε το πάχος του υλικού τριβής (καμιά φορά ένα και μόνο θερμουίτ είναι φαγωμένο). 

Η έντονη φθορά των πίσω φρένων γίνεται αντιληπτή και από τη διαδρομή του πεντάλ ή του χειρόφρενου που μεγαλώνει. Το κόστος αντικατάστασης των θερμουί κυμαίνεται μεταξύ των 40 και 90 ευρώ. Αν ακούσετε το χαρακτηριστικό γρύλισμα από τα ταμπούρα κατά το φρενάρισμα, σημαίνει ότι είναι πολύ αργά: Το μεταλλικό μέρος των θερμουί έχει έρθει ήδη σε επαφή με το ταμπούρο. Οι πιο ψαγμένοι μπορούν να ελέγξουν τη φθορά των θερμουί με μια προσεχτική ματιά στην πίσω βάση.

Οι δισκόπλακες

Κάθε 50.000 με 100.000 km 

Τη δεκαετία του ’70 για κάθε πέντε αλλαγές σε φθαρμένα τακάκια αντιστοιχούσε μία αλλαγή σε δισκόπλακες. Σήμερα αυτή η αναλογία έχει περάσει στο 2,2. 

Οι λόγοι είναι ότι τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πιο βαριά και ότι ο αμίαντος δεν χρησιμοποιείται πλέον στα υλικά τριβής. Σε χρήση πόλης μπορεί να χρειαστούν αλλαγή οι δισκόπλακες από τα 30.000 km. Οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές για την ενίσχυση του φρεναρίσματος που ίσχυσαν από το 2001 έχουν ήδη θετική επίδραση στην μακροζωϊα των δίσκων. Υπολογίστε ότι η αλλαγή ενός ζεύγους θα σας στοιχίσει ανάμεσα στα 70 με 160 ευρώ, καθώς δεν αντικαθιστούμε ποτέ μία μόνο δισκόπλακα. Επιπλέον προσθέστε και το κόστος ενός καινούργιου σετ σε τακάκια.

Τα ταμπούρα Κάθε 100.000 με 150.000 km

Καθώς υπόκεινται σε σημαντικά λιγότερη φθορά από τους δίσκους, τα πίσω ταμπούρα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. 

Πρακτικά μπορούν να έχουν αντίστοιχη ζωή με αυτήν του αυτοκινήτου σας, αντέχοντας 3 ή 4 αλλαγές σε θερμουί. Η επιφάνεια τριβής τους με τη χρήση γίνεται οβάλ, γεγονός που γίνεται αντιληπτό από διακυμάνσεις στην επιβράδυνση με χαμηλή ταχύτητα και φρενάροντας απαλά. Η αποκατάσταση γίνεται είτε με ρεκτιφιέ (40-50 ευρώ) ή με αντικατάστασή τους (70-200 ευρώ το ένα). Το υψηλό κόστος οφείλεται στο ενσωματωμένο και μη αποσπώμενο ρουλμάν που μόνο του κοστίζει περίπου 50 ευρώ.

Το χειρόφρενο Κάθε 100.000 με 150.000 km

Υπό κανονικές συνθήκες μετράμε έξι «κλακ» στην καστάνια του χειρόφρενου πριν μπλοκάρουν οι τροχοί. Αν χρειάζεστε παραπάνω μάλλον πρόκειται για πρόβλημα με φθαρμένα θερμουί. 

Δεν τεντώνουμε ποτέ με τα πρώτα συμπτώματα το συρματόσχοινο του χειρόφρενου (ευτελές κόστος, μικρότερο από 20 ευρώ), αλλά ρυθμίζουμε κατά προτεραιότητα τις σιαγόνες και ελέγχουμε τα θερμουί ή τα τακάκια. Σε μερικά μοντέλα το συρματόσχοινο περνά κοντά από το καζανάκι της εξάτμισης με αποτέλεσμα το περίβλημά του να καταστρέφεται, εμποδίζοντας τη λειτουργία του. Σε πολλά μοντέλα υπάρχουν αυτόματοι εντατήρες και, στη θεωρία, τα φρένα παραμένουν σωστά ρυθμισμένα μέχρι το όριο χρήσης. Τα συστήματα αυτά όμως είναι αναξιόπιστα και κολλούν ή χαλαρώνουν.

Το υγρό, το σέρβο, τα μαρκούτσια

Το υγρό φρένων έχει υγροσκοπικές ιδιότητες, δηλαδή λίγο λίγο απορροφά την υγρασία του περιβάλλοντος, μειώνοντας ταυτόχρονα το σημείο βρασμού του. 

Σε αυτήν την περίπτωση κινδυνεύετε να χωρίς φρένα σε ένα δυνατό φρενάρισμα (με πτώση του πεντάλ στο πάτωμα αν η κύρια τρόμπα αναπνεύσει αέρα). Το ενδεδειγμένο είναι να αλλάζετε κάθε δύο-τρία χρόνια το υγρό φρένων (κόστος περίπου 65 ευρώ). Η φθορά στις ελαστικές σωληνώσεις του κυκλώματος (σκασίματα), οι μεταλλικές σωληνώσεις (διάβρωση) ή το σέρβο (διαρροή) έτσι και αλλιώς θα σας υποδειχτούν στον προγραμματισμένο τεχνικό έλεγχο του αυτοκινήτου. Τέλος το ABS δεν απαιτεί κανενός είδους συντήρηση.






Γιάννης Κουτσουφλάκης
Πηγή : drive.gr


Κλαίει απο τα γέλια η Ελλάδα η Ευρώπη και όλη η υφήλιος με τα αγγλικά Τσίπρα και την κατάντια του




Κλαίει από τα γέλια η Ευρώπη και η υφήλιος με τα αγγλικά του Τσίπρα στη Ρώμη.

Κλαίει και γελάει και η Ελλάδα με την κατάντια της χώρας μας που έχει τέτοιο πρωθυπουργό ανίκανο σε όλα τα επίπεδα και χωρίς να τον αγγίζει ότι ξεφτιλίζεται και μαζί με αυτόν ξεφτιλίζει και τήν χώρα μας.






Πυροβολισμοί σε νυχτερινό κέντρο στο Σινσινάτι! Ένας νεκρός, 14 τραυματίες



Ένα άτομο σκοτώθηκε και τουλάχιστον 14 τραυματίστηκαν μετά από πυροβολισμούς σε νυχτερινό κέντρο του Σινσινάτι όπως μεταδίδει το CNN.

Το περιστατικό σημειώθηκε στο νυχτερινό κέντρο Cameo  τα ξημερώματα της Κυριακής και αρκετοί από τους τραυματίες υποβάλλονται σε επέμβαση, δήλωσε αστυνομικός διοικητής στο CNN. 

Η αστυνομία εκτιμά ότι οι δράστες ήταν περισσότεροι από ένας.

Δεν έχει ξεκαθαριστεί το κίνητρο της επίθεσης, αλλά, σύμφωνα με τον αστυνομικό διοικητή, δεν υπάρχουν υποψίες ότι πρόκειται για τρομοκρατική επίθεση.



Κίνδυνος η μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας, η ΔΕΗ, να «σκάσει» στα χέρια της κυβέρνησης





Διαβάζουμε στο newpost.gr 

Ο κίνδυνος η μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας, η ΔΕΗ, να «σκάσει» στα χέρια της κυβέρνησης φαίνεται να βαραίνει στις αναλύσεις των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας ως μία ακόμη πτυχή της ανικανότητας των στελεχών ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. 

Οι εξελίξεις στη ΔΕΗ και ευρύτερα στο χώρο της ενέργειας αποτελούν βασικό αντικείμενο στις γαλάζιες αναλύσεις και συσκέψεις ενώ η ανησυχία της Πειραιώς καταγράφηκε εμφατικά κατά την πρόσφατη παρουσία του προγράμματος της Ν.Δ. για την ενέργεια, πριν από λίγα 24ώρα. 

Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάνουν λόγο για χαρακτηριστικό δείγμα της αδυναμίας της Κυβέρνησης να δώσει τις σωστές μάχες, θέτοντας τελικά σε κίνδυνο όχι μόνον την επιβίωση της επιχείρησης αλλά και αυτό καθεαυτό το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για «πρωτοφανείς» χειρισμούς καθώς παρά τη συμφωνία της κυβέρνησης για περιορισμό της ΔΕΗ στο 50% της αγοράς, ουδέν έχει γίνει για τον εκσυγχρονισμό της δομής της εταιρείας και την προσαρμογή της στα νέα δεδομένα.

Η Ν.Δ. παρουσία, όπως προειπώθηκε, το δικό της πρόγραμμα για τον χώρο της ενέργειας, προκρίνοντας τέσσερις βασικές προτεραιότητες:

α) Ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, ώστε να διασφαλιστούν πόροι για επενδύσεις στο δίκτυο μεταφοράς ενέργειας

β) Εξυγίανση της Δ.Ε.Η. (κίνητρα για πληρωμή λογαριασμών, παραχώρηση/πώληση λιγνιτικών μονάδων και υδροηλεκτρικών εργοστασίων, αξιοποίηση προσωπικού, συμμαχία με στρατηγικό επενδυτή)

γ) Ιδιωτικοποίηση ΔΕΣΦΑ

δ) Επανέναρξη εξερεύνησης και αξιοποίησης κοιτασμάτων υδρογονανθράκων. 


Στην τελική του μορφή το νομοσχέδιο για τις εισπρακτικές - Ποιες αλλαγές φέρνει



Το υπουργείο εκτιμά ότι η αναμόρφωση της νομοθεσίας είναι απαραίτητη καθώς, πολύ συχνά οι τράπεζες συνεργάζονται με δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες που αναλαμβάνουν να καλούν τους οφειλέτες για τα χρέη τους

Στην τελική του μορφή βρίσκεται το σχέδιο νόμου για τις εισπρακτικές εταιρείες που ρυθμίζει, εκ νέου, την αγορά. Το υπουργείο Οικονομίας εκτιμά ότι η αναμόρφωση της νομοθεσίας είναι απαραίτητη καθώς, πολύ συχνά πλέον, οι τράπεζες, αλλά και κάθε άλλοι προμηθευτές (εταιρείες τηλεπικοινωνιών κλπ) συνεργάζονται με δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες που αναλαμβάνουν να καλούν τους οφειλέτες για τα χρέη τους. Στις περιπτώσεις αυτές, παρ' όλο που οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρείες λειτουργούν ουσιαστικά ως εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, δεν υπάγονται στο σχετικό νόμο κι επομένως δεν ισχύουν γι' αυτούς οι υποχρεώσεις και περιορισμοί της νομοθεσίας.

Δύο από τις βασικές αλλαγές στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις εισπρακτικές εταιρείες, είναι ότι κάθε επτά ημέρες, και όχι κάθε δεύτερη ημέρα, όπως ισχύει σήμερα, θα επιτρέπεται στις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών να ενοχλούν τους οφειλέτες για ληξιπρόθεσμες οφειλές, ενώ η ενημέρωση των οφειλετών θα επιτρέπεται να διενεργείται πλέον όχι μόνο από κεφαλαιουχικές εταιρείες, όπως ήταν μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με το σχετικό άρθρο στο σχέδιο νόμου: «σε περίπτωση κατά την οποία δανειστής αναθέσει υπηρεσίες ενημέρωσης σε τρίτους υποκείμενους, σε ειδική νομοθεσία, οφείλει να διασφαλίζει ότι η ενημέρωση στην οποία θα προβαίνουν οι τρίτοι θα πληροί και διενεργείται υπό τους όρους του παρόντος νόμου».

Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται να καλυφθεί το κενό που αφορά στην ενημέρωση των οφειλετών από δικηγόρους και με την προσέγγιση αυτή, οι μεν δικηγόροι εξακολουθούν να υπάγονται στην πειθαρχική αρμοδιότητα των συλλόγων τους στους δε δανειστές είναι δυνατόν να επιβληθούν κυρώσεις.

Πάντως, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση εφόσον αναφέρεται σε «τρίτους» και δεν ονοματίζει αποκλειστικά τους δικηγόρους ή τις δικηγορικές εταιρείες, εκτιμάται ότι αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να ασχοληθούν στο μέλλον με το αντικείμενο και άλλες εταιρείες όπως πχ λογιστικά γραφεία. Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου η έννοια του οφειλέτη περιορίζεται στα φυσικά πρόσωπα (δηλαδή δεν αφορά επιχειρήσεις), συστηματοποιούνται και εξειδικεύονται οι διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση που παραβιάζουν τον νόμο οι εισπρακτικές εταιρείες και γίνεται αυστηρότερος ο τρόπος ταυτοποίησης του οφειλέτη προκειμένου να μην αποκαλύπτεται ο σκοπός της όχλησης σε τρίτους.Πάντως, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στο σχέδιο νόμου δεν προβλέπεται καμιά ποινή για τον προμηθευτή.

Σύμφωνα με το πλαίσιο, οι προμηθευτές όταν ενημερώνουν τους οφειλέτες για τις εκκρεμείς υποχρεώσεις τους και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις διατάξεις του νόμου. Στην περίπτωση, όμως, που αναθέσουν την ενημέρωση σε εταιρεία, τότε, κατ΄εφαρμογή του νόμου για την προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, οφείλουν να ενημερώσουν τον οφειλέτη για τη διαβίβαση των δεδομένων του στη συμβαλλόμενη εταιρεία.

Όμως, δεν υπάρχει στο σχέδιο νόμου ειδική αναφορά για το τι γίνεται αν με ευθύνη του προμηθευτή συνεχίζεται η όχληση του οφειλέτη (π.χ. αν δεν έχει ενημερώσει η τράπεζα την εταιρεία ότι ήρθε σε συμβιβασμό με το δανειολήπτη, οπότε η εισπρακτική εταιρεία θα πρέπει να σταματήσει να ενοχλεί το φυσικό πρόσωπο).

Σχετικά με την ευθύνη των δικηγορικών γραφείων που λειτουργούν ως εισπρακτικές, η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή αναφέρει σε έγγραφο της που διαβιβάστηκε πρόσφατα στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου, ότι όταν η ενημέρωση αυτή ανατίθεται σε δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες, τότε αρμόδιοι για τον έλεγχο τήρησης του ειδικού θεσμικού πλαισίου και την επιβολή ενδεχόμενων κυρώσεων ορίζονται οι οικείοι δικηγορικοί σύλλογοι.

Υπενθυμίζει, δε, ότι στο πλαίσιο αυτό διαβιβάστηκαν από τη γενική γραμματεία στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, καταγγελίες που υποβλήθηκαν στη γραμματεία, οι οποίες στην πλειονότητά τους αφορούν σε φαινόμενα έλλειψης σεβασμού της προσωπικότητας και μη διαφύλαξης του προσωπικού απορρήτου, από δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες.

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή γνωρίζει πως το θέμα έχει απασχολήσει το Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, ο οποίος έχει υιοθετήσει την άποψη ότι οι αθέμιτες συμπεριφορές που επιδεικνύονται απέναντι σε πολίτες που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους έναντι των δανειστών τους, προσβάλλουν το σύνολο του δικηγορικού σώματος. Είναι χαρακτηριστικό του κλίματος αυτού, ότι ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών έχει αποφασίσει προσθήκη σχετικής διάταξης στα πειθαρχικά παραπτώματα του Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων.



Πηγή : protothema.gr


Δεν έχει τέλος η ανεξέλεγκτη εγκληματικότητα των αντιεξουσιαστών στην Αθήνα



Δεν έχει τέλος η εγκληματικότητα των αντιεξουσιαστών και δεν θα υπάρξει τέλος με αυτή την κυβέρνηση στην εξουσία και την ηγεσία που έχει σήμερα το υπουργείο δημόσιας τάξης.

Εχθές το βράδυ για πέντε ώρες από τις 08:30 μέχρι τουλάχιστον 01:00, αντιεξουσιαστές που βρίσκονταν μέσα στο Πολυτεχνείο το οποίο έχει γίνει φωλιά κακοποιών κάθε είδους, προσφύγων και λαθρομεταναστών, πραγματοποιούσαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα επιθέσεις με πέτρες και βόμβες μολότοφ εναντίον των αστυνομικών των ΜΑΤ που βρίσκονταν στη διασταύρωση της Πατησίων με την Τοσίτσα.

Στόχος όπως πάντα οι αστυνομικοί και ότι προκύψει μέχρι και η απώλεια ζωής κάποιου από τα ΜΑΤ.

Αφού ξέσπασαν οι αντιεξουσιαστές και δεν κατάφεραν να έχουν κάποιο αστυνομικό θύμα σταμάτησαν τις επιθέσεις.

Για συλλήψεις δεν έγινε καμία, προσαγωγές τρεις αλλά χωρίς κανένα αποτέλεσμα.


Καταζητούμενη πυροβολεί αστυνομικούς και την κτυπάει περιπολικό!




Η αστυνομία της Τούλσα, στην Οκλαχόμα, έδωσε στη δημοσιότητα ένα συγκλονιστικό βίντεο από κάμερα περιπολικού. Δείχνει τη στιγμή που το όχημα της αστυνομίας ρίχνει στο έδαφος μία καταζητούμενη γυναίκα, η οποία κατηγορούνταν για μία σειρά βίαιων εγκλημάτων. Η γυναίκα τελικά πέθανε λίγες ώρες αργότερα.

Οι στιγμές είναι πραγματικά σοκαριστικές. Η καταζητούμενη Madison Sueann Dickson, ύποπτη για αρκετές υποθέσεις πυροβολισμών, εντοπίζεται το Σάββατο, 18.03.2017, να οδηγεί στην περιοχή και όταν οι αστυνομικοί ακινητοποιούν το όχημά της, εκείνη κατεβαίνει και αρχίζει να τρέχει πεζή, κρατώντας στα χέρια της ένα όπλο!

Πηγαίνει, μάλιστα, ένα βήμα παραπέρα, αφού πυροβολεί εναντίον των αστυνομικών, με τον Jonathan Grafton, αστυνομικό του τμήματος της Τούλσα, να την καταδιώκει και πραγματικά να τη "γκρεμίζει" στο έδαφος!




Η αστυνομία χρησιμοποίησε όπλο ηλεκτρικής εκκένωσης (σ.σ. συσκευή για ηλεκτροσόκ) για να σιγουρέψει πως η καταζητούμενη δεν ήταν πλέον επικίνδυνη, ενώ τελικά η Dickson υπέκυψε στα τραύματα που έφερε στο κεφάλι, λίγες ώρες αργότερα σε τοπικό νοσοκομείο.

Ο αστυνομικός τέθηκε σε υποχρεωτική άδεια (μετ' αποδοχών), όσο οι αστυνομικές Αρχές διεξάγουν έρευνα για το περιστατικό.

Δείτε τις σοκαριστικές στιγμές



Πηγή: rt.com, newsit.gr


Ανησυχία στις ΗΠΑ για την παραίτηση Ράικου



Ανησυχία και προβληματισμό προκαλεί στις αμερικανικές εισαγγελικές αρχές που διερευνούν την υπόθεση της Novartis, η παραίτηση το πρωί της Παρασκευής της επικεφαλής της Εισαγγελίας Διαφθοράς Ελένης Ράικου. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εξελίξεις συζητήθηκαν επί μακρόν σε πολύωρες συνδιαλέξεις με τους εισαγγελείς στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, καθώς η κ. Ράικου κατείχε ένα μέρος, πλην όμως σημαντικό, των στοιχείων που θεωρούνται κρίσιμα για την έρευνα αναφορικά με τον φαρμακευτικό κολοσσό, υπόθεση - «κορωνίδα της διαφθοράς» κατά τον χαρακτηρισμό της ίδιας της εισαγγελέως.

Σκέλη της έχουν επίσης ο εισαγγελέας Γιάννης Δραγάτσης και η γενική επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης Μαρία Παπασπύρου. 

Στην παραιτηθείσα εισαγγελέα Διαφθοράς, οι αμερικανικές αρχές είχαν διαβιβάσει κρίσιμα στοιχεία, αναμένοντας την αξιοποίησή τους. Πηγές μεταφέρουν, δε, την έκπληξη τους για το τι πραγματικά έχει συμβεί, καθώς οι ίδιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη συνεργασία που είχαν μέχρι χθες με την κ. Ράικου. 

Στην επιστολή παραίτησής της, προς την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ξένη Δημητρίου, η κ. Ράικου παραδέχεται ότι η έρευνα είχε αποδώσει τους πρώτους καρπούς, και σύντομα θα απεδεικνύετο ότι μεγάλος αριθμός κρατικών αξιωματούχων (κυρίως ιατρών δημόσιων νοσοκομείων) δωροδοκούνταν απευθείας από λογαριασμό της εταιρείας στην Ελβετία, με εμβάσματα σημαντικών χρηματικών ποσών που κατατίθεντο στους προσωπικούς τους λογαριασμούς. 

Η κ. Ράικου υπογραμμίζει το εύρημα περί αντίστοιχων εμβασμάτων από τον ίδιο λογαριασμό, επίσης απευθείας, σε λογαριασμούς νομικών προσώπων, τα οποία πιθανολογούνται ότι χρησίμευαν ως οχήματα για να αποδοθεί πολύτιμο «δώρο» σε αποδέκτες - αξιωματούχους. Στοιχείο που ίσως παρέπεμπε και σε εμβάσματα προς πολιτικά πρόσωπα. Το σύνολο των ποσών ανέρχεται στα 28 εκατ. ευρώ. 

Το διαφημιστικό σποτ της εφημερίδας Documento υπό τον τίτλο «Ανακρίτρια κατηγορεί γνωστή εισαγγελέα για απόκρυψη στοιχείων σε δικογραφίες για Γιάννο Παπαντωνίου και Θωμά Λιακουνάκο» ώθησε την κ. Ράϊκου στην έξοδο από την Εισαγγελία Διαφθοράς. Η δημοσίευση της φωτογραφίας και του ονόματος της, με καταγγελτικό τρόπο, στην πρώτη σελίδα, σήμερα Σάββατο, βρίσκει την παραίτησή της στο συρτάρι της Ξένης Δημητρίου. 

Η Ιφιγένεια και τα παράκεντρα εξουσίας 

Η επί σειρά ετών εισαγγελέας Διαφθοράς τονίζει στο κείμενο της προς τον Άρειο Πάγο ότι δεν θέλει να μετατραπεί σε Ιφιγένεια στον βωμό συμφερόντων, ενώ μιλά για διεφθαρμένους κρατικούς αξιωματούχους και συμφέροντα στον χώρο του φαρμάκου. 

Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι η κ. Ράικου δηλώνει ότι αισθάνεται απροστάτευτη θεσμικά, στοχοποιημένη και συκοφαντημένη, καθώς είναι από παράκεντρα εξουσίας που μόνο στόχο έχουν τη συγκάλυψη πράξεων διαφθοράς κρατικών λειτουργών. Διαβλέπει μάλιστα προσπάθεια ακύρωσης του έργου της αλλά και ηθικής της εξόντωσης, προκειμένου κάποιοι να μη διαβούν το κατώφλι της φυλακής.

Χαρακτηρίζοντας ανεξήγητη την κίνηση της ανακρίτριας (σσ: πρόκειται για την ανακρίτρια Διαφθοράς και πρόεδρο Πρωτοδικών Ηλιάνα Ζαμανίκα), η κ. Ράικου εμφανίζεται έτοιμη να παραθέσει σειρά στοιχείων και εγγράφων για την απόδειξη του αντιθέτου: ότι ο Θωμάς Λιακουνάκος προφυλακίστηκε και θα δικαστεί ύστερα από ποινική δίωξη της Εισαγγελίας Διαφθοράς, και ενώ ήδη εκκρεμούν -με ευθύνη πάντα της Εισαγγελίας- σε βάρος του τρεις ποινικές διώξεις. 

Στην περίπτωση Παπαντωνίου, η κ. Ράικου σημειώνει ότι έχουν αποσταλεί στη Βουλή πλήρη αντίγραφα όλων των σχετικών δικογραφιών, ταυτόχρονα με την άσκηση της ποινικής δίωξης και τη διαβίβαση των σχετικών δικογραφιών στον διευθύνοντα το Πρωτοδικείο Αθηνών. 

Εκκρεμεί άλλωστε απάντηση σε αίτημα δικαστικής συνδρομής από την Εισαγγελία Διαφθοράς προς τις ελβετικές αρχές. Παράλληλα, η κ. Ράϊκου έχει ασκήσει προσωπικά σε βάρος του ποινική δίωξη για παράβαση του νόμου για το «πόθεν έσχες».



Ελευθερία Κόλλια
Newsroom ΔΟΛ


Διοικητής ΕΤΕΑ: Δεν δίναμε τα εφάπαξ γιατί δεν είχαμε λεφτά




Στην παραδοχή ότι την τελευταία τριετία τα εφάπαξ δεν καταβάλλονταν στους δικαιούχους λόγω έλλειψης ρευστότητας προχώρησε μέσω της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ ο διοικητής του ΕΤΕΑ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης) Θανάσης Καποτάς.

«Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι τα τελευταία χρόνια (δεν έβγαινε το εφάπαξ), γιατί είχε ταμειακά προβλήματα το ταμείο, είναι κοινό μυστικό, το ξέρει ο καθένας» παραδέχθηκε ο διοικητής του ΕΤΕΑ, ενώ ανέφερε πως το Ταμείο μέσα σε δύο ημέρες πλήρωσε 650 εφάπαξ ύψους 15 εκατ. ευρώ. «Έχω 2,5 μήνες στα χεριά μου το Ταμείο, το εφάπαξ θα πληρωθεί είτε μας αρέσει είτε όχι» διαβεβαίωσε.

Έχουμε αυτή τη στιγμή στα χεριά μας, εξήγησε (για τον Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων) 70 εκατ. θα πληρωθούν μέχρι τις 10 Απρίλη.



Πηγή : newsbeast.gr


To προφίλ του Έλληνα φοροφυγά



Αυτοαπασχολούμενος γιατρός, κάτοικος της Νότιας Ελλάδας σε μη αστική περιοχή, παντρεμένος με πολλά (τέσσερα και πλέον) παιδιά και με υψηλό εισόδημα είναι το μοντέλο του φορολογούμενου που παίρνει το «χρυσό μετάλλιο» στη φοροδιαφυγή, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από μελέτη του οίκου Ernst & Young για το θέμα.

Η μελέτη, που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση με θέμα την πάταξη της φοροδιαφυγής την οποία διοργάνωσαν την περασμένη εβδομάδα ο ΣΕΒ και η πρωτοβουλία Διανέοσις, περιλαμβάνει την ανάλυση του φαινομένου με κριτήρια όπως το επάγγελμα, ο τόπος κατοικίας, η οικογενειακή κατάσταση κλπ. Σύμφωνα με την ανάλυση αυτή: 

- Το ποσοστό των μη δηλωθέντων εισοδημάτων των αυτοαπασχολουμένων κυμαίνεται σε 57% - 58,6%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των μισθωτών ανέρχεται σε 0,5% 

- 1%. Μετά την αυτοαπασχόληση και ο αγροτικός τομέας παρουσιάζει επίσης υψηλά επίπεδα φοροδιαφυγής, με το ποσοστό του αδήλωτου εισοδήματος να φτάνει στο 53% (σύμφωνα με ανάλυση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των ετών 2004 - 2005). Σημειώνεται ωστόσο στη μελέτη ότι το χαμηλό ποσοστό φοροδιαφυγής στη μισθωτή εργασία γεννά υποψίες «συνεννόησης» / «αμοιβαίας συμφωνίας» μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων, για απόκρυψη ενός μέρους ή του συνόλου του μισθού των εργαζομένων, προκειμένου να ωφελούνται όχι μόνον οι εργαζόμενοι, καθώς δεν φορολογούνται για τα εισοδήματα που αποκτούν, αλλά και οι εργοδότες, αφού αποφεύγουν την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων τους. 

- Οι τομείς της αγοράς στους οποίους «ενδεχομένως», όπως αναφέρεται στην έρευνα, παρατηρείται μεγαλύτερη φοροδιαφυγή είναι ο ιατρικός κλάδος, ο κατασκευαστικός, ο εκπαιδευτικός, ο κλάδος παροχής λογιστικών - χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και ο κλάδος παροχής νομικών υπηρεσιών. 

- Μελέτη που στηρίχθηκε σε ανάλυση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των ετών 2004 - 2005, καταδεικνύει ότι η φοροδιαφυγή είναι μεγαλύτερη σε γεωγραφικές περιοχές όπως η Νότια Ελλάδα, όπου το ποσοστό αδήλωτου εισοδήματος ανέρχεται σε 16%, ενώ στην περιοχή της Αττικής το ποσοστό του αδήλωτου εισοδήματος κυμαίνεται στο 6%. Γενικά οι περιοχές εκτός αστικών κέντρων εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα φοροδιαφυγής. 

- Η ίδια μελέτη (των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των ετών 2004 - 2005), καταδεικνύει ότι τα φυσικά πρόσωπα με υψηλά εισοδήματα φοροδιαφεύγουν περισσότερο, με το ποσοστό αδήλωτου εισοδήματος να ανέρχεται σε 14,7%. 

- Τέλος, οι άγαμοι φοροδιαφεύγουν λιγότερο (το ποσοστό του αδήλωτου εισοδήματος ανέρχεται σε 7,2%), ενώ οι έγγαμοι και οι έγγαμοι με παιδιά φοροδιαφεύγουν περισσότερο, με το ποσοστό να αυξάνεται ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειας. Ειδικότερα, το ποσοστό αδήλωτου εισοδήματος στους έγγαμους ανέρχεται στο 10,4%, ενώ αυξάνεται σταδιακά μέχρι το 16,7% σε έγγαμους με τέσσερα και πλέον τέκνα. 

Το γενικό συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η μελέτη είναι ότι η έκταση της φοροδιαφυγής θα μπορούσε να κυμαίνεται περίπου από 6% έως 9% του ΑΕΠ, καθώς: 

- Το εύρος των διαφυγόντων εσόδων από το φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων κυμαίνεται περίπου από 1,9% έως 4,7% του ΑΕΠ. - Τα συνολικά διαφυγόντα έσοδα από ΦΠΑ ανήλθαν σε 3,5% του ΑΕΠ σε όρους 2013. 

- Το συνολικό ποσό από τη μη είσπραξη Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Οινοπνευματωδών Ποτών, εξαιτίας του λαθρεμπορίου, αντιστοιχεί σε 0,05% του ΑΕΠ σε όρους 2012 

- Οι συνολικές απώλειες εσόδων από τη μη καταβολή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, εξαιτίας του λαθρεμπορίου τσιγάρων, αντιστοιχεί περίπου σε 0,3% του ΑΕΠ σε όρους 2014.

 - Τα διαφυγόντα έσοδα από τον ΕΦΚ στα καύσιμα αντιστοιχούν σε 0,1% του ΑΕΠ σε όρους 2014. 

- Τέλος τα διαφυγόντα έσοδα από τη μη καταβολή φόρου νομικών προσώπων είναι 0,06 - 0,15% του ΑΕΠ.





Πηγή : dikaiologitika.gr


«Ισχυρή Ευρωζώνη σημαίνει ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και μια πιο δίκαιη κοινωνικά Ευρώπη»,



«Ισχυρή Ευρωζώνη σημαίνει ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και μια πιο δίκαιη κοινωνικά Ευρώπη», τονίζει ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, σε άρθρο του που δημοσιεύεται στην «Καθημερινή της Κυριακής», με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από τη Συνθήκη της Ρώμης.

Το άρθρο του Κυριάκου Μητσοτάκη : 

Γιατί θέλουμε περισσότερη Ευρώπη

Πριν από 60 χρόνια ξεκίνησε στη Ρώμη η πορεία της ενωμένης Ευρώπης. Θεμελιωμένο σε κοινές αρχές και αξίες, το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, εξασφάλισε στους ευρωπαίους πολίτες μια υψηλή ποιότητα ζωής και γενικευμένο αίσθημα ασφάλειας. Σήμερα, όμως, οι αντοχές του φτάνουν στα όριά του. Την τελευταία περίοδο η Ευρώπη έχει δεχθεί το ωστικό κύμα τριών μεγάλων κρίσεων: 

- Τη θεσμική του 2005 με την αποτυχία του σχεδίου για «Σύνταγμα της Ευρώπης» 

- Την οικονομική του 2010, με την κρίση του ευρώ

- Την πολιτικο - κοινωνική του 2015, με την έκρηξη του προσφυγικού – μεταναστευτικού. 

Σε αυτές προστέθηκε η έκρηξη της τρομοκρατίας με τις επιθέσεις μίσους σε Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Λαϊκισμός και εθνικισμός: Οι μεγάλοι εχθροί 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει στα μάτια πολλών Ευρωπαίων αναποτελεσματική. Ένας γραφειοκρατικός οργανισμός αδύναμος να δώσει λύσεις στην ανεργία, στην ανέχεια, στην ανασφάλεια. Ωστόσο, για τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα δεν ευθύνεται η Ε.Ε., αλλά οι αποτυχίες των εθνικών Κυβερνήσεων, που συχνά χρεώνουν στην «ευρω-κρατία των Βρυξελλών» τα αρνητικά και πιστώνονται οι ίδιες τα θετικά. Όλα αυτά ενώ ο φόβος μπρος  στις απαιτήσεις και τις ανατροπές της παγκοσμιοποίησης και της τεχνολογικής προόδου έχει δημιουργήσει ένα «πολιτικό  και κοινωνικό θερμοκήπιο», όπου φύονται λαϊκισμός, μισαλλοδοξία και εθνικισμός. 

Οι δυνάμεις αυτές «μπόλιασαν» τον ήδη υπαρκτό ευρωσκεπτικισμό, μετατρέποντάς τον  σε σκληρό αντιευρωπαϊσμό. Η απόφαση των Βρετανών για Brexit αποτελεί τέτοια εξέλιξη. Από την Ευρώπη της διεύρυνσης περάσαμε στη συρρίκνωση.

Το Brexit θα μπορούσε να ενθαρρύνει και σε άλλα κράτη τις δυνάμεις του αντιευρωπαϊσμού. Ευτυχώς, στην Ολλανδία η ορμή του αντιευρωπαϊκού εθνικισμού απομακρύνθηκε. Δεν ηττήθηκε όμως οριστικά. Η επόμενη μάχη θα δοθεί σε χώρα εμβληματική για την Ενωμένη Ευρώπη. Τη Γαλλία. Η επικράτηση του λαϊκισμού και των μυωπικών εθνικών ανταγωνισμών θα είναι τραγωδία για όλους. Ιδιαίτερα για την Ελλάδα. 

Ο ευρωπαϊκός δρόμος 

Αντιμέτωπη με τη δική της κρίση, η Ελλάδα έχει περισσότερο από ποτέ ανάγκη την Ευρώπη και την, έστω και ανεπαρκή, αλληλεγγύη των εταίρων της. Μόνο μέσα και μαζί με την Ευρώπη, η Ελλάδα μπορεί να αντιμετωπίσει την οικονομική ανέχεια, το προσφυγικό – μεταναστευτικό πρόβλημα, τις εξωτερικές απειλές και προκλήσεις. Οι βασικοί λόγοι που ώθησαν τον Κωνσταντίνο Καραμανλή να κατευθύνει την Ελλάδα στην καρδιά της Ευρώπης, διατηρούν σήμερα την επικαιρότητά τους αναλλοίωτη. Ασφάλεια, ευημερία και Δημοκρατία μπορούν να υπηρετηθούν μόνο εντός της Ευρώπης. Εντός της Ευρωζώνης. Εντός του ευρωπαϊκού πυρήνα.

Κάποιοι θα ρωτήσουν: «Μα για ποια Ευρώπη μιλάτε; Την Ευρώπη της οικονομικής κρίσης, της λιτότητας, της ύφεσης, της ανεργίας; Του προβληματικού ευρώ; Του άλυτου προσφυγικού και μεταναστευτικού; Την Ευρώπη της ανασφάλειας, της τρομοκρατίας και της αναποτελεσματικής κοινής εξωτερικής πολιτικής και άμυνας;».

Απαντώ σε όσους διαβάζουν πρόχειρα και ιδεοληπτικά την πραγματικότητα – και που αποτελούν μειοψηφία στην ελληνική κοινωνία - ότι όλα αυτά τα προβλήματα προέκυψαν ως αποτέλεσμα «λιγότερης» Ευρώπης. 

Η οικονομική κρίση που χτύπησε την ευρωζώνη βρήκε την Ο.Ν.Ε. μισή. Ελλειμματική. Μόνον ως «Νομισματική» και όχι ως πραγματική «Οικονομική Ένωση». Τη στιγμή της διαμόρφωσής της, αντί για το πολιτικό θάρρος, επικράτησε η χαμηλών προσδοκιών άποψη να προχωρήσει μόνον το κοινό νόμισμα και όχι η κοινή οικονομική πολιτική που θα το στήριζε. Η κρίση χτύπησε, τραυματίζοντας βαριά τη χώρα μας. 

Το αβίαστο συμπέρασμα είναι ότι χρειαζόμαστε «περισσότερη» Ευρώπη. Το πάθημα έγινε μάθημα. Μετά την κρίση, όχι εύκολα, έγιναν βήματα ενίσχυσης της Ευρωζώνης. Χρειάζονται όμως και άλλα. Όπως η ολοκλήρωση της Τραπεζικής Ένωσης και ένα ευρωπαϊκό σύστημα ασφάλισης καταθέσεων. Αργότερα πρέπει να αποφασίσουμε τη μετατροπή του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, σε Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο, ώστε η Ευρωζώνη να απαλλαγεί από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Επίσης, πρέπει να εξετάσουμε την πρόταση για Ευρωπαϊκό Υπουργείο Οικονομικών και ενιαίο προϋπολογισμό, ώστε να μπορεί η Ευρωζώνη να αντιμετωπίζει υφεσιακές κρίσεις που πλήττουν με τρόπο ασύμμετρο μεμονωμένα κράτη. Ισχυρή Ευρωζώνη σημαίνει ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και μια πιο δίκαιη κοινωνικά Ευρώπη.

Περισσότερη Ευρώπη, όμως, χρειαζόμαστε και για την αντιμετώπιση του προσφυγικού – μεταναστατευτικού. Η προσφυγική κρίση βρήκε την Ευρωπαϊκή Ένωση ανέτοιμη: χωρίς συγκροτημένη ευρωπαϊκή πολιτική ασύλου. Χωρίς συγκροτημένη πολιτική φύλαξης και διαχείρισης των ευρωπαϊκών συνόρων. Χωρίς μηχανισμούς αποτελεσματικής εφαρμογής της οικονομικής και επιχειρησιακής κοινοτικής αλληλεγγύης, προς κράτη «πρώτης γραμμής», όπως η Ελλάδα.

Η ανεπαρκής ευρωπαϊκή απάντηση επιβεβαίωσε ότι και στο προσφυγικό - μεταναστευτικό, ο μόνος δρόμος είναι ο ευρωπαϊκός δρόμος. Απόδειξη ότι, επιτέλους, προχωρήσαμε στη συγκρότηση της Ευρωπαϊκής Ακτοφυλακής και Συνοριοφυλακής. Ένα ιστορικό βήμα για το οποίο η Ελλάδα πάντοτε συνηγορούσε ήδη από το 2007. Ήταν άλλωστε πρόταση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Ο ρόλος της πρέπει να ενισχυθεί.

Το φαινόμενο της μαζικής μετανάστευσης που έχει προσλάβει χαρακτηριστικά μετακίνησης πληθυσμών, δεν έχει εκλείψει. Εάν, μάλιστα, σε αυτές τις απειλές προσθέσουμε και τις υβριδικές απειλές της κυβερνοτρομοκρατίας, της διασποράς όπλων, της λαθραίας διακίνησης ανθρώπων και πολλές άλλες που ξεπερνούν τα σύνορα και τις δυνατότητες του κάθε Κράτους -μέλους χωριστά, συνειδητοποιούμε όλοι ότι και στον τομέα της εξωτερικής πολιτικής, της άμυνας και της ασφάλειας η λύση βρίσκεται στην περισσότερη, αποτελεσματικότερη και όχι στην λιγότερη και πιο αδύναμη Ευρώπη.

Κάτι που υπογραμμίζει την ανάγκη μιας κοινής πολιτικής της Ευρώπης για τα εξωτερικά και την ασφάλεια. Εδώ εντάσσεται και η πολιτική διευρύνσεων που δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί. Ιδίως στα Δυτικά Βαλκάνια. 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η χώρα μας είναι καταδικασμένη από τη γεωγραφική θέση της να επιβιώνει σε μια γειτονιά με κινδύνους. Τα σύνορα της Ευρώπης είναι και σύνορα της Ελλάδας και τα σύνορα της Ελλάδας είναι και σύνορα της Ευρώπης.  Η Ευρωπαϊκή οικογένεια εγγυάται την μακροπρόθεσμη ασφάλεια της χώρας. Και όσο ενισχύεται η κοινή πολιτική εξωτερικών και ασφάλειας τόσο διασφαλίζονται τα ζωτικά εθνικά μας συμφέροντα. 

Το μεγάλο ποτάμι της Ιστορίας 

Το συμπέρασμα είναι προφανές: Σε τρεις, κυριολεκτικά ζωτικούς για τα ελληνικά συμφέροντα τομείς, οικονομία, προσφυγικό, εξωτερική πολιτική και ασφάλεια, η λύση βρίσκεται μόνον στον ευρωπαϊκό δρόμο. Στην όλο και μεγαλύτερη συμμετοχή και όχι στην περιθωριοποίηση μας από την Ευρώπη. 

Πρέπει να είμαστε παρόντες και ενεργοί στη συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης. Γιατί η Ευρώπη είναι το σπίτι μας. Εκεί θα στεγάσουμε το οικονομικό και κοινωνικό μας μέλλον. Την ασφάλεια και τα εθνικά μας συμφέροντα. Πρέπει να γίνει ένα ρεαλιστικό σχέδιο ζωής για τις νέες γενιές.

Μια όλο και πιο ενωμένη Ευρώπη είναι η πυξίδα της Νέας Δημοκρατίας. Με εμβάθυνση που θα προχωρά με όλους και σε όλους τους τομείς. Έχουμε, άλλωστε, όπως εξήγησα, πολύ σοβαρούς εθνικούς λόγους να επιδιώκουμε την αναβάθμιση των πυλώνων του ευρωπαϊκού οικοδομήματος.
  
Η σημερινή πραγματικότητα  δείχνει ότι η Ευρώπη των πολλών ταχυτήτων είναι ήδη εδώ. Αυτό δεν πρέπει να μας τρομάζει. Ας μην ξεχνάμε ότι η χώρα μας ήταν ανέκαθεν στην πρώτη γραμμή. Μπήκαμε στην Ε.Ο.Κ. πριν την Ισπανία και την Πορτογαλία. Μπήκαμε στην Ευρωζώνη. Μπήκαμε στη Ζώνη Σένγκεν. Η Ελλάδα ανήκε, ανήκει και θα ανήκει πάντα στον σκληρό πυρήνα της Ένωσης. Ήταν, δηλαδή, είναι και θα μείνει στην πρώτη ταχύτητα. Αυτή είναι η θέση μας και θα την υπηρετήσουμε με τρόπο αδιαπραγμάτευτο.

Η Ελλάδα πρέπει να είναι στον πυρήνα του ευρωπαϊκού οικοδομήματος. Οτιδήποτε άλλο μπορεί να αποτελέσει την αρχή της περιθωριοποίησής μας στην Ευρώπη. Θα είναι σε βάρος της οικονομίας και της ασφάλειάς μας, σε βάρος των Ελλήνων. Και θα μας οδηγήσει στο περιθώριο των εξελίξεων.

Γι’ αυτό η χώρα χρειάζεται μια επανεκκίνηση. Μια μεγάλη πολιτική αλλαγή είναι αναγκαία όσο ποτέ για να είμαστε στην πρώτη γραμμή της νέας Ευρώπης. Αλλά για να εξασφαλισθεί αυτό πρέπει η χώρα να ανακτήσει την αξιοπιστία της. Και να υλοποιήσει ένα τολμηρό πρόγραμμα αλλαγών και μεταρρυθμίσεων για να αποκτήσει μια ανταγωνιστική οικονομία και μια αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση. 

Παραλάβαμε από την προηγούμενη γενιά μια Ελλάδα στο κέντρο των Ευρωπαϊκών εξελίξεων.  Δεν θα παραδώσουμε μια Ελλάδα φτωχό συγγενή των Ευρωπαϊκών εξελίξεων. Στη συζήτηση που έχει ανοίξει, η Ελλάδα, παρά τα προβλήματά της, πρέπει να βρεθεί στην ευρωπαϊκή πρωτοπορία. Όπως ήταν πάντα. 

Είμαστε μια παράταξη με σταθερό ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Δεν τον προδώσαμε ποτέ. Γιατί αυτό εξυπηρετεί τα ρεαλιστικά εθνικά συμφέροντά μας. Αποτάξαμε πάντα τον αντι-ευρωπαϊκό λαϊκισμό, ενώ τον ασπάστηκαν θυμίζω κατά καιρούς και για ευκαιριακό πολιτικό όφελος άλλα κόμματα εξουσίας στην Ελλάδα. Γνωρίζοντας ποιοι είμαστε και συνειδητοποιημένοι ως προς τον προορισμό μας, θα επαναφέρουμε  τη χώρα στη φυσική ευρωπαϊκή της κοίτη, στο μεγάλο ποτάμι της Ιστορίας που την οδηγεί στο μέλλον που της ανήκει. Γιατί μπορούμε. Και γιατί το μέλλον δεν περιμένει. 




Ισχυρή έκρηξη στη Μ.Βρετανία από ανάφλεξη φυσικού αερίου δεκάδες τραυματίες από κατάρρευση κτηρίων




Ισχυρή έκρηξη συγκλόνισε το Μέρσεϊσάιντ της Μ. Βρετανίας, που προήλθε από ανάφλεξη φυσικού αερίου, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα την κατάρρευση κτηρίων και τον τραυματισμό δεκάδων ανθρώπων.

Όπως αναφέρει το BBC δύο άτομα είναι σε σοβαρή κατάσταση, ενώ άλλοι 32 τραυματίστηκαν. 

Οι αρχές έχουν ήδη ξεκινήσει έρευνα για τις αίτια της έκρηξης, ενώ σύμφωνα με τις αρχές θα χρειαστεί να περάσουν ημέρες προτού μπορέσουν να επιστρέψουν στα σπίτια τους κάποιοι από τους κατοίκους της περιοχής.







Βέλγιο - Ελλάδα 1-1



Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες έφυγαν υπερήφανοι από τις Βρυξέλλες, παίρνοντας ηρωική ισοπαλία (1-1) απέναντι στο αήττητο Βέλγιο! Στο 89' ισοφαρίστηκε η Εθνική, που τελείωσε το ματς με εννιά παίκτες!

Ναι το έργο ήταν δύσκολο. Παίζαμε σε μία έδρα που δεν είχαμε θετικό αποτέλεσμα. Κόντρα σε μια ομάδα που είναι πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη. Κι όμως. Στην world class ομάδα του Βελγίου, είχαμε ένα σύνολο με πλάνο και πάθος το οποίο είχε τις δικές του μονάδες «παγκόσμιας κλάσης». Μανωλάς, Παπασταθόπουλος. Αμυντικοί εκατομμυρίων. Μήτρογλου. Ενας από τους πιο «καυτούς» επιθετικούς. Μέσοι με ταλέντο (Σάμαρης, Φορτούνης, Μάνταλος). Μπακ με εμπειρία ετών και με προσωπικότητα όπως οι Τοροσίδης και Τζαβέλλας. Κι ένα τέρμα που κατέβασε... ρολά (Καπίνο).

ΟΚ, εάν κοιτάξει κανείς την στατιστική θα μας χαρακτηρίσει τυχερούς με 17-2 τελικές και 69-31 κατοχή μπάλας. Ομως η πραγματικότητα είναι άλλη. Πως η Εθνική είναι αυτή που μέχρι το 89' κρατούσε τη νίκη. Η Εθνική είναι αυτή που θα είχε περισσότερες πιθανότητες για το τρίποντο εάν δεν έμενε με δέκα παίκτες από το 65' (Ταχτσίδης). Ομως και οι Βέλγοι είχαν world class παίκτες. Και ο Λουκάκου είναι ένας από τους. Με τελείωμα που θύμισε τον φουνταριστό στο πόλο, ο επιθετικός του Βελγίου νίκησε Παπασταθόπουλο και Καπίνο και διαμόρφωσε το τελικό 1-1.

ΑΨΟΓΟ ΠΛΑΝΟ ΑΠΟ ΣΚΙΜΠΕ ΣΤΙΣ... ΑΛΧΗΜΕΙΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΝΕΘ

Προφανώς και οι απουσίες των Αζάρ και Ντε Μπρόινε ήταν σημαντικές. Ομως είναι τέτοιο το ρόστερ του Βελγίου που ο Μαρτίνεθ δεν είχε μεγάλους πονοκέφαλους για το πως θα τους αντικαταστήσει. Σ' ένα 3-5-2 χώρισε τους Καράσκο και Τσαντλί (στα άκρα) βάζοντας τον Μέρτενς κοντά στον Λουκακού και με ελεύθερο ρόλο έχοντας την κάλυψη των Ναϊνγκολάν, Φελαϊνί, Βίτσελ.

Ο Σκίμπε μάλλον περίμενε το πλάνο του Μαρτίνεθ και παρέταξε μία ομάδα με συγκεκριμένους στόχους. Μπορεί στα χαρτιά να φαινόταν 4-2-3-1 και όταν είχαμε την μπάλα στα πόδια μας και προσπαθούσαμε να δημιουργήσουμε (σπάνιο φαινόμενο στο ματς και στο πρώτο ημίχρονο) αλλά ουσιαστικά μεταμορφωνόταν σε 3-4-3 κάθε φορά που αμυνόμασταν. Ο Τζαβέλλας γινόταν τρίτο στόπερ ο Σταφυλίδης γύρναγε να βοηθήσει στα μπακ και οι Σάμαρης, Ταχτσίδης παρέμεναν τ' αμυντικά χαφ.

Αυτό βραχυκύκλωσε την ομάδα του Βελγίου η οποία είχε την κατοχή αλλά ουσιαστικά απείλησαν σοβαρά μόνο δύο φορές (με Φελαϊνί στο 13' και στο 31') και η Εθνική έκανε ένα καλό πρώτο ημίχρονο στο ανασταλτικό της κομμάτι.

ΜΗΤΡΟΓΛΥΚΕΡΙΝΗ

Κι αφού το πλάνο τηρήθηκε άψογα στο πρώτο μέρος ήρθε το γκολ στο δεύτερο μέρος (46'). Ο Ταχτσίδης πήρε την κεφαλιά, ο Μήτρογλου βγήκε στην πλάτη της άμυνας του Βελγίου κι άνοιξε το σκορ για την Εθνική μ' ένα άψογο πλασέ. Οι ισορροπίες άλλαξαν αυτόματα. Η Ελλάδα πλέον είχε το παιχνίδι στα χέρια της, δεν θα χρειαζόταν ν' αλλάξει το πλάνο της και το άγχος μεταφέρθηκε στους γηπεδούχους.

Η εικόνα του αγώνα δεν άλλαξε με τον Μαρτίνεθ να προσθέτει ποιότητα στο μεσοεπιθετικό του κομμάτι (Ντεμπελέ και Μιραλάς) και να προσπαθεί να βρει διαδρόμους. Αυτό δεν ήταν εφικτό μέχρι το 65'. Εκεί ο Ταχτσίδης άφησε με δέκα παίκτες την Εθνική βλέποντας την δεύτερη κίτρινη κάρτα. Οι παίκτες του Βελγίου μυρίστηκαν... αίμα (κούραση των δικών μας διεθνών) κι άρχισαν την πολιορκία.

Ο Καπίνο έβγαζε όσα μπορούσε (τρομερή επέμβαση στο 74' στον Μέρτενς) οι Βέλγοι δεν μπορούσαν να μπουν στην περιοχή (Βίτσελ σουτ στο 82') κι όλα έδειχναν ότι θα μπορούσαμε να πάρουμε τη μεγάλη νίκη. Ομως στο 89' ο Λουκάκου έβαλε ένα σπουδαίο γκολ (έβαλε πλάτη τον Παπασταθόπουλο στην μικρή περιοχή και γύρισε με δυνατό σουτ για να νικήσει τον Καπίνο) και χάρισε τον βαθμό της ισοπαλίας στο Βέλγιο.

Βεβαίως θα μπορούσε να είχα χαρίσει και τη νίκη αλλά η κεφαλιά στο 91' την απέκρουσε ξανά ο Καπίνο και το παιχνίδι έληξε ισόπαλο.

MVP: Στέφανος Καπίνο. Ο Ελληνας γκολκίπερ ήταν... ζεστός από το ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό και έδειξε ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση και κόντρα στο Βέλγιο. Σπουδαίες επεμβάσεις καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα και στο γκολ του Λουκάκου δεν φέρει ευθύνη μιας και μιλάμε για τελείωμα παγκόσμιας κλάσης.
Αδύναμος κρίκος: Ταχτσίδης. Δίχως αμφιβολία. Αφησε την Εθνική με παίκτη λιγότερο για 30 λεπτά κι αυτό βγήκε στο τέλος όπου οι δέκα διεθνείς είχαν δώσει και την ψυχή τους για να κρατήσουν τη νίκη αλλά δε τα κατάφεραν.
Στο ύψος του: Κώστας Μήτρογλου. Μία τελική χρειάστηκε και την έκανε γκολ. Τι άλλο να ζητήσουμε από τον δέκατο σκόρερ στην ιστορία της Εθνικής ομάδας.
Η γκάφα: Ο Παναγιώτης Ταχτσίδης άφησε σε κρίσιμο σημείο την Εθνική με δέκα παίκτες. Ο Ελληνας μέσος αποβλήθηκε με δεύτερη κίτρινη στο 65' με αποτέλεσμα ν' αυξήσει τον βαθμό δυσκολίας στην υπόλοιπη ομάδα η οποία στο τέλος έμεινε από δυνάμεις.
Το στραγάλι: Ο Γερμανός ήταν τρομερά αυστηρός στον πειθαρχικό έλεγχο. Ηταν κοντά σε όλες τις φάσεις, ωστόσο ήταν μάλλον υπερβολική η δεύτερη κίτρινη στον Ταχτσίδη.
Το ταμείο του gazzetta.gr: Αν πριν το παιχνίδι μας έλεγαν ότι θα είμαστε απογοητευμένοι επειδή πήραμε τον βαθμό της ισοπαλίας μάλλον δεν θα το πιστεύαμε. Κι όμως. Η Εθνική κρατούσε τη νίκη μέχρι το 89' αλλά δεν κατάφερε να φύγει με τους τρεις βαθμούς. Φυσικά και η ισοπαλία δεν είναι κακή (17-2 οι τελικές) όμως εάν δεν μέναμε και με παίκτη λιγότερο ίσως να φεύγαμε τελικά με το «διπλό» από τις Βρύξελλες. Πρόβλημα και οι δύο απουσίες ενόψει Βοσνίας (Τζαβέλλας, Ταχτσίδης).

Οι συνθέσεις:
Βέλγιο (Ρομπέρτο Μαρτίνεθ): Κουρτουά, Αλντερβάιρελντ, Ναϊνγκολάν, Βερτόνγκεν, Βίτσελ, Φελαϊνί (66' Ντεμπελέ), Λουκάκου, Καράσκο, Μέρτενς, Τσαντλί, Σιμάν (83' Μιραλάς)
Ελλάδα (Μίκαελ Σκίμπε): Καπίνο, Τοροσίδης, Μανωλάς, Παπασταθόπουλος, Τζαβέλλας, Σάμαρης, Ταχτσίδης, Μάνταλος (84' Ζέκα), Σταφυλίδης, Φορτούνης (67' Τζιόλης), Μήτρογλου (92' Βέλλιος)

8ος Ομιλος 

1. Βέλγιο 13 (22-2)

2. Ελλάδα 11 (10-3)

3. Βοσνία 10 (13-5)

4. Κύπρος 4 (3-8)

5. Εσθονία 4 (5-15)

6. Γιβραλτάρ 0 (2-22)

Επόμενη αγωνιστική (09/06) 
Βοσνία - Ελλάδα
Εσθονία - Βέλγιο
Γιβραλτάρ - Κύπρος



Πηγή : gazzetta.gr