Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Αντιδράσεις για την αυριανή παρουσίαση από τον Τσίπρα του σχεδίου «δίκαιης ανάπτυξης» στο Μουσείο



Ακόμη και την Ακρόπολη «επιστρατεύει» ο Τσίπρας για να τονώσει τη δημόσια εικόνα του

«Σόου μικροκομματικής προπαγάνδας στο Μουσείο» καταγγέλλει η αντιπολίτευση - Σειρά εκδηλώσεων προπαγανδιστικού χαρακτήρα ετοιμάζει το επικοινωνιακό επιτελείο 

Ακόμη και την Ακρόπολη «επιστρατεύει» ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, για να αναστηλώσει τη δημόσια εικόνα του και της κυβέρνησής του, που όπως δείχνουν οι μετρήσεις είναι στο ναδίρ μετά την ψήφιση των αντιλαϊκών μέτρων.

Έτσι αφού χθες συνεδρίασε το Συμβούλιο Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής για να συντονίσει την «επικοινωνιακή προβολή των πολιτικών και των αποτελεσμάτων τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό της χώρας», αύριο, Πέμπτη, ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει σε πανηγυρική εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης, πλαισιωμένος από τους συναρμόδιους υπουργούς, το σχέδιο για τη «δίκαιη ανάπτυξη». 

Χρησιμοποιεί το Μουσείο για «μικροκομματικό σόου»


Θα είναι η πρώτη φορά από την δημιουργία του, που το Μουσείο της Ακρόπολης θα χρησιμοποιηθεί για μία τέτοια πολιτικής φύσης εκδήλωση, κάτι που ήδη έχει προκαλέσει την αντίδραση της αντιπολίτευσης. Σημειώνεται ότι όσες φορές στο παρελθόν ζητήθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο η διάθεση του Μουσείου για εκδηλώσεις άσχετες με τον πολιτισμό η απάντηση ήταν αρνητική. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή την φορά η κυβέρνηση παρέκαμψε το ΔΣ και απλώς ανακοίνωσε την απόφασή της. Ερώτηση κατέθεσε στην Βουλή προς τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Πολιτισμού ο αρμόδιος Τομεάρχης της ΝΔ, Κώστας Γκιουλέκας. 

Στην ερώτησή του αναφέρει: «Παρά το γεγονός ότι, κατά καιρούς, έχουν υποβληθεί ανάλογα αιτήματα, το Υπουργείο Πολιτισμού ποτέ δεν τα έκανε αποδεκτά, προβάλλοντας ως λόγο ότι η χρήση του Μουσείου προσφέρεται για αμιγώς πολιτιστικές και πνευματικές εκδηλώσεις. Επιπλέον, από δημοσιεύματα του Τύπου, πληροφορούμαστε ότι ούτε καν έχει κατατεθεί από την Κυβέρνηση σχετικό αίτημα για τη χρήση του χώρου. Δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά για το λόγο που δεν ακολουθήθηκε η τυπική διαδικασία, αλλά και για τη συνολική συμπεριφορά των κυβερνώντων». 

Ανακοίνωση εξέδωσε και το ΠΑΣΟΚ στην οποία αναφέρει: «Σε μια εποχή που ο Πολιτισμός στη χώρα πλήττεται βάναυσα, η Κυβέρνηση προχωρά στην -πρωτοφανή στα παγκόσμια χρονικά για μουσείο- χρήση του Μουσείου της Ακρόπολης για κυβερνητικές ανακοινώσεις. Τι ειρωνεία…Εκεί που φιλοδοξούμε να υποδεχτούμε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, διοργανώνουμε show μικροκομματικής προπαγάνδας». 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου ο Πρωθυπουργός θα παρουσιάσει με πλειάδα υπουργών για φόντο, τη λογική που θα διατρέχει το σχέδιο για τη δίκαιη ανάπτυξη και που θα στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: 

α) την παραγωγική ανασυγκρότηση

β) το ξεμπλοκάρισμα μεγάλων έργων και το σχετικό χρονοδιάγραμμα 

γ) τα χρηματοδοτικά εργαλεία (πακέτο Γιούνκερ, ΕΣΠΑ, πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, αναπτυξιακός νόμος, αναπτυξιακή τράπεζα, Παρευξήνια τράπεζα κτλ), που στόχο έχουν την προσέλκυση επενδύσεων και τη στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων. 

Στο ίδιο πλαίσιο, τη στροφή στην ανάπτυξη, εντάσσει η κυβέρνηση και την επίσκεψη Γιούνκερ την επόμενη Τρίτη.  

Σε δεύτερο χρόνο η κυβέρνηση σχεδιάζει την επικοινωνιακή εκμετάλλευση των «θεσμικών πρωτοβουλιών της» με άξονα την αναθεώρηση του Συντάγματος, οι οποίες θα κορυφωθούν με εκδήλωση όπου ξανά ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει το σχέδιο, στις 24 Ιουλίου. 

Είναι εμφανής η αγωνία της κυβέρνησης να ενισχύσει την εικόνα της πριν η διαφορά στις δημοσκοπήσεις γίνει μη αναστρέψιμη. Η κυβέρνηση επιστρατεύει τον επικοινωνιακό μηχανισμό για να δημιουργήσει την εντύπωση ότι «η χώρα αλλάζει σελίδα» με πρωτοβουλίες όπου θα παρουσιάζει όχι το μέχρι τώρα έργο της αλλά τις νέες υποσχέσεις της για το μέλλον, υπό τον τύπο νομοθετημένων πολιτικών. Προς τούτο άλλωστε συγκρότησε και το Συμβούλιο Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής που συνεδρίασε χθες, θυμίζοντας πρακτικές άλλων καθεστώτων. 

Σύμφωνα με το σημείωμα που εξέδωσε το Μαξίμου μετά την συνεδρίαση: «οφείλουμε να συντάξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επικοινωνιακής πολιτικής, διότι αν δεν διαχειριστούμε εμείς την εικόνα της χώρας μας, κάποιος άλλος θα το κάνει για εμάς... Η στρατηγική διαχείριση της εικόνας της χώρας δεν αποτελεί επιλογή, αλλά αναγκαιότητα εθνικής σημασίας».

Σημειώνεται δε η αποστολή του Συμβουλίου Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής (ΣΕΕΠ) ως μηχανισμού προπαγάνδας αφού «Το Σ.Ε.Ε.Π. είναι αρμόδιο για το στρατηγικό σχεδιασμό της εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής καθώς και για την κεντρική διαχείριση επικοινωνιακών κρίσεων...Σκοπός του είναι η διαχείριση και η οικοδόμηση μιας θετικής εικόνας της σύγχρονης Ελλάδας στη διεθνή και εσωτερική κοινή γνώμη». 

Ακολούθως αναφέρεται σε πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν όπως:

- Ο διπλασιασμός των διαφημιστικών δαπανών στον τομέα του τουρισμού.

- Εφαρμογή επικοινωνιακών προγραμμάτων και δράσεων όλων των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

- Πρωτοβουλίες επικοινωνιακού χαρακτήρα ανά υπουργείο, διοργάνωση fame trips, δράση διακεκριμένων και καινοτόμων προσωπικοτήτων (ambassadors).

- Η προώθηση της Αθήνας για τη βελτίωση της εικόνας της χώρας... Η «δημιουργική Αθήνα» το σύμβολο της δημιουργικής Ελλάδας που θα στηρίζεται σε 3 άξονες: α) στον πολιτισμό, β) στην επιχειρηματικότητα και γ) στις πρακτικές αλληλεγγύης και τα  πολύ σημαντικά γεγονότα που πρόκειται να συμβούν στην Αθήνα το αμέσως επόμενο διάστημα στο χώρο του πολιτισμού: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Documentα 14.


Πηγή : protothema.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου