Πέμπτη 26 Μαΐου 2016

Social media: τι λέει η φωτογραφία σου για τον χαρακτήρα σου;



Μπορεί κανείς από μία φωτογραφία μας στα social media να βγάλει συμπεράσματα για εμάς; Οι ειδικοί λένε πως οι φωτογραφίες μας συνάδουν ορισμένες φορές με κάποια από τα χαρακτηριστικά μας, με αποτέλεσμα να αποκαλύπτουν μερικές από τις πτυχές μας.

Οι φωτογραφίες προφίλ των ανθρώπων στα social media είναι ανάλογες του κυρίαρχου χαρακτηριστικού της προσωπικότητάς τους, σύμφωνα με νέα, μεγάλη έρευνα. Τα ευρήματά της δείχνουν ότι οι φωτογραφίες που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι ως αντιπροσωπευτικές του εαυτού τους στα κοινωνικά δίκτυα είναι πολύ πιθανό να "προδίδουν" τον χαρακτήρα τους.

Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξε μία ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και το Πανεπιστήμιο Shahid Behesti του Ιράν, η οποία πραγματοποίησε μελέτη με αντικείμενο περισσότερους από 66 χιλιάδες χρήστες των social media (~31 χιλιάδες άνδρες και ~35 χιλιάδες γυναίκες). 

Στο πρώτο πείραμα στα πλαίσια της έρευνας, αναλύθηκαν οι φωτογραφίες των εν λόγω χρηστών, καθώς και μέχρι και τα 3200 πιο πρόσφατα Tweets του καθενός. Συνολικά, η ερευνητική ομάδα είχε, έτσι, στη διάθεσή της περισσότερα από 104 εκατομμύρια tweets, για να εξετάσει.



Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν επιστημονικά αναγνωρισμένες μεθόδους ανάλυσης κειμένου, για να εξετάσουν τα tweets των χρηστών, με στόχο να προβλέψουν την ηλικία και την προσωπικότητά τους, δημιουργώντας για τον καθένα από αυτούς ένα μοντέλο με το σκορ του στα 5 βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας: εξωστρέφεια, τερπνότητα, διαφάνεια, ευσυνειδησία και νεύρωση.

Στο δεύτερο πείραμα, 434 χρήστες του Twitter υποβλήθηκαν σε ψυχολογικό τεστ, απαντώντας οι ίδιοι σε τυποποιημένες από ειδικούς ερωτήσεις, για να εντοπιστούν τα σκορ τους όσον αφορά τα 5 βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας με διαφορετικό τρόπο.

Στη συνέχεια, με βάση τα παραπάνω δεδομένα, οι ειδικοί ανέλυσαν τις φωτογραφίες που είχαν επιλέξει όλοι οι συμμετέχοντες στη μελέτη ως αντιπροσωπευτικές των εαυτών τους στα social media, προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσο υπήρχε σχέση μεταξύ αυτών και του προφίλ της προσωπικότητάς τους, όπως αυτό προβλέφθηκε ή καταγράφηκε στο προηγούμενο στάδιο.

Ειδικότερα, η ερευνητική ομάδα εξέτασε τόσο τα γενικά χαρακτηριστικά των φωτογραφιών (αντίθεση και ένταση των χρωμάτων, ευκρίνεια, πόσα άτομα απεικόνιζαν κ.α.) όσο και στιλιστικά χαρακτηριστικά του προσώπου (ή των προσώπων) σε αυτές, όπως η σύνθεση, η έκφραση και η στάση του εικονιζόμενου και μία άλλη σειρά πραγμάτων.

Τι είδους φωτογραφία προφίλ ανεβάζει κάθε προσωπικότητα

Αναζητώντας μία πιθανή συσχέτιση μεταξύ της ανάλυσης της προσωπικότητας κάθε χρήστη και της φωτογραφίας προφίλ του, οι ερευνητές κατέληξαν στα εξής γενικά συμπεράσματα, τα οποία όπως σημειώνουν, συμφωνούν με την ψυχολογική έρευνα και γνώση:

Οι χρήστες με "ανοιχτή" προσωπικότητα είχαν κατά κανόνα φωτογραφία προφίλ υψηλής αισθητικής ποιότητας (αυξημένη αντίθεση και κορεσμό χρωμάτων και υψηλή ευκρίνεια), αλλά λιγότερο πολύχρωμη και ήταν εκείνοι που ήταν πιθανότερο να έχουν φωτογραφία στην οποία δεν απεικονίζεται πρόσωπο. Αν έδειχναν πρόσωπο, η έκφρασή του είχε περισσότερα αρνητικά συναισθήματα και ειδικά θυμό.

Οι εξωστρεφείς χαρακτήρες είχαν τις πιο πολύχρωμες, ζωηρές φωτογραφίες από όλους και έτειναν σε αυτές να συμπεριλαμβάνουν περισσότερα πρόσωπα. Ακόμα και αν η φωτογραφία τους απεικόνιζε μόνο ένα πρόσωπο, η αναλογία του σε σχέση με το όλον της φωτογραφίας ήταν μικρότερη σε σχέση με εκείνη άλλων χρηστών, καθώς οι εξωστρεφείς τείνουν να δείχνουν περισσότερο το σώμα και το περιβάλλον τους.



Οι ευσυνείδητοι χρήστες είχαν σχετικά πολύχρωμες φωτογραφίες, φυσικές και φωτεινές, αλλά όχι ιδιαίτερης ποιότητας και αρκετά θολές. Συνδέθηκαν στενά με θετικές εκφράσεις διάθεσης, όπως το χαμόγελο, πιθανά επειδή αυτή είναι η "αναμενόμενη" συμπεριφορά σε μία φωτο-προφίλ, γράφουν οι ερευνητές. Για αυτόν τον λόγο, ήταν επίσης το πιθανότερο να απεικονίζουν πρόσωπο στις φωτογραφίες τους και μάλιστα, μόνο ένα.

Οι νευρωτικοί χρήστες ως αντίθετοι των εξωστρεφών είχαν συχνότερα πιο απλές και άχρωμες φωτογραφίες ή με χρώματα που εκπέμπουν αρνητικά συναισθήματα. Όπως οι "ανοιχτές" προσωπικότητες είχαν ισχυρή τάση να μην δείχνουν πρόσωπο. Όταν έδειχναν πρόσωπο, αυτό ήταν το πιθανότερο να φοράει γυαλιά μυωπίας, να έχει ουδέτερη έκφραση και να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της φωτογραφίας.

Οι χρήστες με υψηλό σκορ στην τερπνότητα αρέσκονταν να έχουν φωτογραφίες με πρόσωπα, ζωηρά χρώματα (λιγότερο ζωηρά από τους εξωστρεφείς), φωτεινές, αλλά λίγο θολές και λίγο "στριμωγμένες" ή "ακατάστατες". Τα συναισθήματα που εξέπεμπαν τα πρόσωπα στις φωτογραφίες τους ήταν κατά κανόνα θετικά και έδειξαν ισχυρή τάση να χαμογελούν.

"Αναδεικνύουμε δύο καλά ευθυγραμμισμένες ομάδες: η ανοιχτή προσωπικότητα και η νεύρωση είναι στη μία και η ευσυνειδησία, η εξωστρέφεια και η τερπνότητα στην άλλη. Με βάση αυτές τις πληροφορίες, οι φωτογραφίες προφίλ μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να γίνουν προβλέψεις προσωπικότητας με ισχυρή ακρίβεια", γράφουν συμπερασματικά οι ερευνητές.


Πηγή : pathfinder.gr





0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου