Τρίτη 31 Μαΐου 2016

Έρευνα: πόσο καλά ξέρουν οι Έλληνες την τεχνολογία;




Τεχνολογία που συναρπάζει, ορολογία που φοβίζει: νέα έρευνα δείχνει ότι ενώ ο ενθουσιασμός σχετικά με την τεχνολογία αυξάνεται, η βιομηχανία αντιμετωπίζει τον αυξανόμενο κίνδυνο του να αφήσει πίσω τους καταναλωτές με μια συγκεχυμένη τεχνολογική ορολογία.

Πρόκειται για έρευνα η οποία διεξήχθη από τη Samsung Electronics Europe σε περισσότερους από 10.000 Ευρωπαίους σε 18 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, για να διερευνήσει πώς η σχέση μας με την τεχνολογία αλλάζει, καθώς αυτή εξελίσσεται. 

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η τεχνολογία μπορεί να μας καταπλήξει με μοναδικές εμπειρίες: συσκευές εικονικής πραγματικότητας, αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, έξυπνα ψυγεία. H νέα έρευνα αποκαλύπτει πως, παρόλο που ο ρυθμός της καινοτομίας επιταχύνει, οι Ευρωπαίοι δίνουν αγώνα για να συμβαδίσουν με τη γλώσσα της τεχνολογίας, που αλλάζει διαρκώς. 

Συγκεκριμένα, για την Ελλάδα, η έρευνα κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:

  • το 55% εμφανίζεται ενθουσιασμένο με τις νέες τεχνολογίες (Ευρώπη: 55%)


  • το 58% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την τεχνολογία πολύ περισσότερο σε σχέση με 2 χρόνια πριν (Ευρώπη: 52%)


  • το 17% ανέφερε ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει χωρίς την τεχνολογία (Ευρώπη: 13%)


  • το 80% παραδέχτηκε ότι υποκρίνεται πως γνωρίζει τι σημαίνουν οι πιο πρόσφατοι τεχνολογικοί όροι (Ευρώπη: 72%)


  • το cloud (26%) και το Internet of Things (21%) είναι οι δύο πιο δυσνόητοι τεχνολογικοί όροι στην Ελλάδα (Ευρώπη: cloud και streaming)


  • το 18% προσποιήθηκε ότι γνωρίζει τι πραγματικά σημαίνουν τα emojis (Ευρώπη: 13%)


  • η συγκεχυμένη τεχνολογική ορολογία οδήγησε το 31% να μην χρησιμοποιήσει στην πλήρη δυναμική του ένα τεχνολογικό προϊόν (Ευρώπη: 23%)


  • το 39% είχε τουλάχιστον ένα τεχνολογικό προϊόν, πιο προηγμένο από ό,τι χρειάζονταν (Ευρώπη: 43%)


  • το 83% διαθέτει smartphone και το 53% διαθέτει tablet (Ευρώπη: 83% - 50%)


Ορισμένα από τα αποτελέσματα της Έρευνας της Samsung για την Ευρώπη


Επιπλέον ενδιαφέροντα πορίσματα

Οι δύο πιο συχνοί λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες προσποιούνται για τις γνώσεις τους στην τεχνολογία είναι για να μην φανούν ανόητοι ή αδαείς μπροστά στους συνάδελφούς τους (23%) ή στους φίλους τους και τον σύντροφό τους (21%). Η γνώμη του περίγυρου φαίνεται να απασχολεί λιγότερο τους Ευρωπαίους, καθώς τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 18% και 14%. 

Τέλος, το 11% των Ευρωπαίων αισθάνεται ότι η τεχνολογία τους έχει αφήσει πίσω.

Οι πιο χρήσιμες εφαρμογές

Η έρευνα επίσης εξέτασε ποιες εφαρμογές βρίσκουν περισσότερο χρήσιμες οι Ευρωπαίοι. Αποκαλύφθηκε πως οι εφαρμογές με χάρτες έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο, με την έννοια ότι έκαναν τη ζωή τους ευκολότερη - πράγμα που ανέφερε το 66%. Ακολουθούν οι εφαρμογές για τον καιρό (56%) και οι εφαρμογές για την κάμερα του κινητού (51%). Αντίστοιχα, οι ίδιες εφαρμογές ενδιαφέρουν περισσότερο και τους Έλληνες.

Lowes: πιθανό εμπόδιο στην πρόοδο, αν δεν αντιμετωπιστεί

Ο David Lowes, CMO της Samsung Electronics Europe, δήλωσε ότι η εν λόγω έρευνα "δείχνει ότι η ορολογία που χρησιμοποιείται στη σημερινή τεχνολογία, μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για ορισμένους καταναλωτές", προσθέτοντας ότι πρόκειται για "ένα ζήτημα που αφορά όλη τη βιομηχανία και θα σταθεί εμπόδιο στον δρόμο της τεχνολογικής προόδου, εάν δεν αντιμετωπιστεί". 

"Καθώς πιέζουμε τα όρια του mobile, της ψηφιακής τεχνολογίας και της τεχνολογίας των τηλεοράσεων, η βιομηχανία μας θα πρέπει να ενδιαφέρεται για το πώς να κάνουμε τα οφέλη προσιτά σε όλους και να υποστηρίξουμε εκείνους, που δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με τις πιο πρόσφατες έννοιες, όπως το Internet of Things", πρόσθεσε. 

"Η ορολογία στη σημερινή τεχνολογία, μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για ορισμένους καταναλωτές"


Ο κ. Lowes αναφέρθηκε επίσης, στις ενέργειες τις Samsung προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως η απλοποίηση της γλώσσας που χρησιμοποιεί, η δημιουργία προϊόντων που είναι "πραγματικά έξυπνα" (απλά, φιλικά προς τον χρήστη, ασφαλή και εύκολο να γίνουν κατανοητά) και άλλα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Samsung συνεργάζεται με σχολεία και πανεπιστήμια, προκειμένου να διευκολύνει την προηγμένη εκμάθηση ψηφιακών δεξιοτήτων, θέτοντας στόχο να εκπαιδεύσει 400.000 νέους σε όλη την Ευρώπη έως το 2020, δεσμευόμενη ως μέρος του Grand Coalition for Digital Jobs της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μέχρι στιγμής, έχει δημιουργήσει πάνω από 600 Ψηφιακές Τάξεις, 48 Ινστιτούτα Τεχνολογίας και έχει ωφελήσει περισσότερους από 100.000 νέους.



Πηγή : pathfinder.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου