Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

Πρόταση-βόμβα για κατάργηση των ειδικών μαθημάτων



Την κατάργηση των ειδικών μαθημάτων από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις προτείνει ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, καθώς κρίνει ότι θα ήταν ευπρόσδεκτο από την εκπαιδευτική κοινότητα να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ της χώρας και να λήξει η παρατεταμένη εξεταστική διαδικασία, που υφίστανται κάθε χρόνο οι υποψήφιοι.

Η πρόταση αυτή έχει σταλεί στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, προκειμένου να την εξετάσουν και μέχρι αύριο Παρασκευή να καταθέσουν τις απόψεις τους ώστε, όπως υπογραμμίζεται στο σχετικό έγγραφο, «σε επόμενο στάδιο να προβούμε σε περαιτέρω επαφή για την υλοποίηση τυχόν αλλαγών από τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2017».
Η πρόταση αυτή έχει σταλεί και στον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, προκειμένου να ενημερωθεί αφού την τελική απόφαση για κάτι τέτοιο θα τη λάβει η πολιτική ηγεσία αλλά σε κάθε περίπτωση μια τέτοια αλλαγή δεν πρόκειται ν' αφορά τις εξετάσεις του 2016.
Διάλογος
Η πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων αποσκοπεί στη βελτίωση του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και δίνει την ευκαιρία να ξεκινήσει ένας διάλογος πάνω στο σοβαρό αυτό ζήτημα που αφορά χιλιάδες νέους και τις οικογένειές τους κάθε χρονιά.
Η κατάργηση των εξετάσεων στα ειδικά μαθήματα αφορά κυρίως τα τμήματα ξένων Φιλολογιών των ΑΕΙ και τα Πολυτεχνικά Τμήματα, τα οποία τώρα καλούνται να πάρουν θέση σχετικά με το ζήτημα. Οπως αναφέρει ο Οργανισμός των εξετάσεων οποιαδήποτε τυχόν αλλαγή προκύψει, θα ισχύσει μετά από εκτενή μελέτη και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, ενώ εξηγεί τους λόγους για τους οποίους μπορεί να υπάρξουν αλλαγές στα ειδικά μαθήματα ως εξής:
  • Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία.
    Θα ήταν ευπρόσδεκτο από την εκπαιδευτική κοινότητα να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα και άρα αυτή η παρατεταμένη εξεταστική διαδικασία των υποψηφίων, πολλοί εκ των οποίων μετακινούνται από μακρινές αποστάσεις για να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα (π.χ. νησιά προς Αθήνα).
  • Ενδεχομένως, ο υπάρχων τρόπος εξέτασης των ειδικών μαθημάτων δεν ικανοποιεί πλήρως τις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου των αντίστοιχων τμημάτων (π.χ. χαμηλό ή υψηλό ή αντίστοιχο επίπεδο εξέτασης).
  • Τα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται και το επίπεδο εξέτασής τους δεν διδάσκονται στα δημόσια σχολεία, με αποτέλεσμα να χρειάζεται εξωσχολική προετοιμασία.
  • Με την επιτυχή εξέταση στα ειδικά μαθήματα, οι υποψήφιοι πριμοδοτούνται με πολλά μόρια και έτσι εισάγονται στα αντίστοιχα τμήματα, ακόμη και με πολύ χαμηλές επιδόσεις στα κύρια μαθήματα.
  • Ειδικά για τις ξένες γλώσσες, η εξέταση των υποψηφίων σε αυτές φαντάζει παρωχημένη, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι κατέχουν αναγνωρισμένο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο μόνο του θα μπορούσε να είναι επαρκές για την εισαγωγή στα αντίστοιχα τμήματα.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
«Οχι» από καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Την αντίθεσή τους στην κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων για τα ειδικά μαθήματα εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, οι οποίοι χαρακτηρίζουν την πρόταση αντιδημοκρατική και αντιεπιστημονική.
Ο σύλλογος έστειλε, μάλιστα, και επιστολή στον κ. Φίλη στην οποία μεταξύ άλλων υπογραμμίζει τα εξής: Θα επιθυμούσαμε να μας εξηγηθεί με ποια ακριβώς λογική θα πρέπει να εισαχθούν μαθητές σε μία ξενόγλωσση φιλολογία χωρίς να εξεταστούν στην προαπαιτούμενη γνώση της αντίστοιχης γλώσσας.
Με την ίδια ακριβώς λογική θα μπορούσαν και οι υπόλοιποι μαθητές να εισάγονται στη Μαθηματική Σχολή ή στο Χημικό, χωρίς να απαιτείται να εξεταστούν στα Μαθηματικά ή στο μάθημα της Χημείας, αφού με τη λογική του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, έχουν διδαχθεί επαρκώς τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα στα έξι χρόνια φοίτησής τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή στα φροντιστήρια.
Ποια είναι η λογική η οποία υπαγορεύει την κατάργηση εξέτασης ενός γνωστικού αντικειμένου, από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, με μόνη τεκμηρίωση το λαϊκίζον επιχείρημα της δυσκολίας μετακίνησης των μαθητών;».
«Χωρίς μελέτη»
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ακόμη ότι:
  • Σε καμία περίπτωση ένας επιστημονικός οργανισμός δεν θα προέβαινε σε προτάσεις τόσο αντιεπιστημονικές, επιπόλαιες και πρόχειρες, χωρίς μελέτη, επιστημονική τεκμηρίωση, έρευνα, στατιστική ανάλυση.
  • Αναφορικά δε με το επιχείρημα της μη διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων στο Δημόσιο Σχολείο, θα ήταν πολύ περισσότερο πρόσφορη και συνακόλουθη με την επιθυμία του υπουργείου για αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου μία πρόταση που θα τόνιζε την ανάγκη διδασκαλίας αλλά και επαρκούς προετοιμασίας των μαθητών μέσα στο ίδιο το δημόσιο σχολείο.


ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
ethnos.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου