Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

«Αστοχία» Ν. Κοτζιά με την υπηρεσιακή




Δυσφορία στους κόλπους της υπηρεσιακής κυβέρνησης έχει προκαλέσει ο ισχυρισμός του τέως υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά περί οδηγίας από την Αθήνα προς τη Μόνιμη Αντιπροσωπεία στον ΟΗΕ για αποχή από ψηφοφορία, η οποία έγινε χθες με θέμα «Βασικές Αρχές Διαδικασιών Αναδιάρθρωσης Δημοσίου Χρέους». Ο κ. Κοτζιάς κατηγορεί τους υπηρεσιακούς υπουργούς Εξωτερικών και Οικονομικών ότι άλλαξαν απόφαση που, όπως λέει, είχε ληφθεί από τον κ. Αλ. Τσίπρα και είχε δρομολογηθεί από τον ίδιο για υπερψήφιση του σχετικού ψηφίσματος που ετέθη προς έγκριση στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη. Από την υπηρεσιακή κυβέρνηση απορρίπτουν τις κατηγορίες του κ. Κοτζιά, και επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, ότι ουδέποτε ετέθη θέμα αλλαγής της στάσης της στο συγκεκριμένο ψήφισμα.

Κυβερνητικές πηγές υπενθύμιζαν ότι η θέση της Ελλάδας στη συγκεκριμένη ψηφοφορία διαμορφώθηκε έπειτα από εξέταση των εισηγήσεων που έκαναν οι αρμόδιες υπηρεσίες και δη ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) και το υπουργείο Οικονομικών. Επί τούτω πρόσθεταν ότι η στάση που τήρησε η Ελλάδα στη χθεσινή ψηφοφορία είναι απολύτως ανάλογη με εκείνη που είχε και το 2014 κατά την υιοθέτηση από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ αντιστοίχου σχεδίου απόφασης για το χρέος της Αργεντινής. Η στάση αυτή τηρήθηκε και κατά τη διάρκεια του 2015, τόνιζαν, όταν όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. αποφάσισαν (διά του COREPER) να μην εμπλακούν στις διαδικασίες που αφορούσαν το ψήφισμα που κατατέθηκε χθες στον ΟΗΕ.

Πηγές της υπηρεσιακής κυβέρνησης επεσήμαναν τους τέσσερις βασικούς άξονες οι οποίοι αιτιολογούν απολύτως τον τρόπο με τον οποίο κινήθηκε η Ελλάδα στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ: Πρώτον, το ελληνικό χρέος δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το χρέος των αναπτυσσόμενων χωρών, τις οποίες και αφορούσε η χθεσινή πρόταση που κατατέθηκε προς ψηφοφορία. Υπενθυμίζουν ότι ποσοστό άνω του 70% του Δημοσίου Χρέους της Ελλάδας κατακρατείται από τις χώρες-μέλη της Ευρωζώνης και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Η ιδιομορφία, λοιπόν, του ελληνικού χρέους ουδεμία σχέση έχει με τις διεθνείς υποχρεώσεις της Αργεντινής ή άλλων αναπτυσσόμενων κρατών.

Δεύτερον, αν η Ελλάδα ψήφιζε σε αυτή τη διαδικασία, θα ήταν η μόνη χώρα της Ευρωζώνης που θα έπραττε κάτι τέτοιο. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι αυτή καθαυτήν η συμμετοχή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη υπαγορεύει τη διερεύνηση και εφαρμογή πιθανών μεθόδων αναδιάρθρωσης του δημοσίου χρέους μέσα σε αυτό το πολύ σαφές και οριοθετημένο θεσμικό πλαίσιο. Ο ΟΗΕ δεν δύναται, τόσο λόγω της αναρμοδιότητάς του, όσο και διότι δεν διαθέτει τη σχετική εμπειρία, να διερευνήσει ουσιαστικά λύσεις για τη διαχείριση και απομείωση του ελληνικού χρέους.

Τρίτον, θα ήταν παράδοξο για την Ελλάδα να ψηφίσει εναντίον των δανειστών της σε ένα ψήφισμα δίχως καμία νομική αξία, τη στιγμή, μάλιστα, που υπολογίζει σε πρωτοβουλίες εκ μέρους τους για την ελάφρυνση του Δημοσίου Χρέους. Και, τέταρτον, οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν ότι η υπηρεσιακή κυβέρνηση δεν παρείχε καμία οδηγία προς τη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας στον ΟΗΕ για μεταβολή της στάσης σε σχέση με την προηγούμενη κυβέρνηση, όπως ισχυρίστηκε ο κ. Κοτζιάς.

Η Ελλάδα, όπως και οι περισσότερες από τις 28 χώρες της Ε.Ε. (με εξαίρεση τις: Γαλλία, Σουηδία, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία, Σλοβενία, Μάλτα, Πολωνία, Λουξεμβούργο και Βέλγιο), απείχε και από την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε για την ύψωση των σημαιών των κρατών-παρατηρητών που δεν είναι μέλη του ΟΗΕ, με πλέον χαρακτηριστική περίπτωση την Παλαιστινιακή Αρχή.



Πηγή : kathimerini.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου