Σάββατο, 23 Μαΐου 2015

Μικραίνουν οι συσκευασίες της Coca-Cola



Η σμίκρυνση του μπουκαλιού της Coca-Cola ως αντίδοτο στις μειωμένες πωλήσεις.

Ανησυχητικά είναι τα μηνύματα για την Coca-Cola που βλέπει τις πωλήσεις όλων των ανθρακούχων αναψυκτικών της, συμπεριλαμβανόμενων και των διαιτητικών (καθότι έχουν ενοχοποιηθεί για τις γλυκαντικές ουσίες που διαθέτουν), να υποχωρούν για 10η συνεχόμενη χρονιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η κατά κεφαλή κατανάλωση αναψυκτικών στην Αμερική ανά έτος έχει πέσει από τα 576 κουτάκια το 1998 στα 450 το 2013.

Σε μια προσπάθεια να αναχαιτιστεί η κάμψη στις πωλήσεις και την κερδοφορία της εταιρείας, που προσέγγισε το 21% τη διετία 2012-2014, ο αμερικάνικος κολοσσός ήδη εφαρμόζει τη στρατηγική «Less is More» (το λιγότερο είναι περισσότερο).

Τι ακριβώς κάνει; Εχοντας αντιληφθεί ότι η αύξηση των διαστάσεων των συσκευασιών της, που παρατηρείται από τη δεκαετία του ’90, συνάδει με την αύξηση των σωματικών διαστάσεων των Αμερικάνων και όχι μόνο, αποφάσισε να προωθήσει μικρότερες συσκευασίες ώστε οι καταναλωτές να καταναλώνουν πιο συχνά μικρότερες ποσότητες του προϊόντος. Εξάλλου, οι μικρότερες συσκευασίες αποφέρουν ήδη περισσότερα κέρδη στον όμιλο (αναλογικά είναι ακριβότερες σε σχέση με τις μεγαλύτερες συσκευασίες), καθώς οι πωλήσεις τους αυξάνονται 10-15% ετησίως.


Όπως δήλωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola: «Ετσι περισσότεροι άνθρωποι θα καταναλώνουν το αγαπημένο τους αναψυκτικό πιο συχνά και θα πληρώνουν περισσότερα για να απολαύσουν την εμπειρία». Συν τοις άλλοις, χάρη στην πρακτική αυτή η εταιρεία αφενός θα κατευνάσει τις επικρίσεις που δέχεται σχετικά με την συμβολή της στην εκτόξευση της παχυσαρκίας, αφετέρου μπορεί να σπρώξει μία μερίδα από τους «μη χρήστες» (non users) να καταναλώνουν έστω και λίγο τα αναψυκτικά της (light users). Τα αποτελέσματα από αυτή τη στρατηγική αναμένεται να αποδώσουν καρπούς το 2016.



Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης


Αντιδράσεις:

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου