Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Audi A4 Allroad 2.0 TDI



Το κυρίαρχο διαφημιστικό σλόγκαν της Audi, αυτό το Vorsprung durch Technik, που σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει εξέλιξη, πρόοδος μέσα από την τεχνολογία, είναι απολύτως περιγραφικό για τα βήματα και τους προσανατολισμούς του γερμανικού εργοστασίου. Από τα super 90 των μέσων της δεκαετίας του '60 που ήταν ένα «γερό» αυτοκίνητο αλλά με τον κινητήρα σχεδόν μπροστά από τον εμπρόσθιο άξονα, ήταν και αρκετά δύστροπο στους χειρισμούς, περάσαμε στο εξαιρετικό, για τα μέτρα της εποχής του, 80άρι και φθάσαμε στον 21ο, πλέον, αιώνα σε πλήθος προτάσεων που κινούνται με τεχνολογία αιχμής και βέβαια το εγνωσμένης αξίας σχήμα τετρακίνησης quattro.

Στο ίδιο πλαίσιο

έρχεται και το Α4 Allroad 2.0 TDI. Πάνω του συναντάμε ό,τι εκλεκτό έχει κομίσει η εξέλιξη της τεχνολογίας. Καταρχήν η καρδιά, η μονάδα ισχύος, το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ με τα 380 Νm ροπής (από τις 1.750 σ.α.λ) και τους 177 ίππους. Μοντέρνος κινητήρας που ενσωματώνει τεχνολογία common rail (πίεση 1.800 bar), όπως και σύστημα start & stop, αλλά και οτιδήποτε άλλο, όπως αντλία λαδιού χαμηλής κατανάλωσης, οικονομικός στην κατανάλωση συμπιεστής κλιματισμού, βελτιωμένη ροή του κυκλώματος ψυκτικού υγρού, που χαμηλώνει κατανάλωση και ρύπους, ενώ ταυτόχρονα κρατά απόδοση και αξιοπιστία σε υψηλά επίπεδα Ξυπνά χαμηλά, είναι ζωντανό και χρειάζεται μόλις 8,2 δεύτερα προκειμένου να καλύψει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση.

Ακολούθως έχουμε τη μόνιμη τετρακίνηση quattro, με τρία διαφορικά, τα οποία κατανέμουν τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες αλλά και κεντρικό διαφορικό, Torsen με αυτόματο κλείδωμα και επιλεκτικό ανά τροχό έλεγχο της ροπής. Μιλώντας για μετάδοση, βλέπουμε και το διπλοσύμπλεκτο επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με τα χαρακτηριστικά χειριστήρια εκατέρωθεν του τιμονιού. Αυτοί οι τρεις συντελεστές μαζί με τη μεγαλύτερη απόσταση που χωρίζει το allroad από το έδαφος, από τα υπόλοιπα ξαδέλφια (Α4), του προσφέρει μερικά ξεχωριστά χαρακτηριστικά.

Χωρίς λοιπόν να έχει χάσει κάτι από την ασφάλτινη ταυτότητά του, η οποία του εξασφαλίζει ήσυχα, ξεκούραστα, ασφαλή, ενίοτε και ζωηρά χιλιόμετρα, έχει το πλεονέκτημα της τετρακίνησης για χειριστές με περιπετειώδη διάθεση. Ασφαλώς το συνολικό του μήκος και οι γωνίες προσέγγισης - διαφυγής δεν μπορούν να εγγυηθούν για ακραίες περιπέτειες, αλλά σε κάθε περίπτωση φθάνει, εκτός δρόμου, πολύ μακρύτερα, πολύ ευκολότερα από τους δικίνητους ανταγωνιστές του. Αποτελεί μια εξαίσια πρόταση για νέους οικογενειάρχες επειδή συνδυάζει την τετρακίνηση με τους μεγάλους χώρους, αλλά το αυτό ισχύει και για μια επίσης αναπτυσσόμενη, σε παγκόσμια κλίμακα, κατηγορία χειριστών, εκείνη των φανατικών με χόμπι που έχουν εξοπλισμούς οι οποίοι απαιτούν χώρους.

Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ένα τυπικό δείγμα του Ingolstadt. Το χαρακτηρίζει το αντιφατικός προσδιορισμός: λιτή πολυτέλεια, αλλά έτσι είναι. Λειτουργική σχεδίαση σε αυστηρούς τόνους με προσεγμένα φινιρίσματα και εξαιρετικά υλικά.

Κάπως παρόμοια είναι τα θέματα που αφορούν την εξωτερική σχεδίαση. Είναι δύσκολο ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων και αυτής της κατηγορίας να είναι και όμορφο, για την περίπτωση του allroad όμως και στον βαθμό που η συζήτηση για την ομορφιά των οχημάτων μπορεί να έχει αντικειμενικά κριτήρια, μπορούμε να πούμε ότι έχει αγγίξει το ταβάνι της σχεδιαστικής αρτιότητας.

Συμπερασματικά

Όπως έχουμε επισημάνει, η συγκεκριμένη κατηγορία δεν είναι δημοφιλής στην Ελλάδα. Το καταναλωτικό κοινό γλυκοκοιτά τις SUV προτάσεις. Ενυπάρχει και η άποψη ότι αυτό είναι και έλλειψη αυτοκινητικής παιδείας. Ενδεχομένως. Οπως και να έχει όμως, το A4 Allroad αποτελεί μια πλήρη, πολλαπλώς ανταποκρινόμενη πρόταση που έχει τη δύναμη να καλύψει αντίστοιχα πολλές ανάγκες ή επιθυμίες. Κάτι που προφανώς θα αποτελέσει τροχοπέδη στο πλήθος των πωλήσεών του, είναι η τιμή του.













Πηγή : carandrive.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου