Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

Vespa Primavera 125/150 4Τ


Με σχεδιαστικά στοιχεία από την ονειρική 946 και με ένα όνομα που αναβλύζει νοσταλγία, η Άνοιξη (Primavera) της Vespa μας ζεσταίνει τη ματιά και την καρδιά.




H Primavera παίρνει θέση στην γκάμα της Vespa και σε σχέση με την LX διαφοροποιείται σε πολλά σημεία. Οι αισθητικές αλλαγές εντοπίζονται στην ανασχεδιασμένη και πιο “σικάτη” μάσκα, με τις τρεις -πλέον- γρίλιες, στα επανασχεδιασμένα φώτα/φλας μπροστά και πίσω, όπως επίσης και στη χρήση φωτιστικών “δεσμίδων” LED, τόσο στα φώτα πορείας όσο και στα φλας! Έχουν αλλάξει επίσης και τα όργανα, που πλέον περιλαμβάνουν ένα πανέμορφο αναλογικό ταχύμετρο (προσωπική άποψη) και μια οθόνη υγρών κρυστάλλων με ενδείξεις για στάθμη βενζίνης, ρολόϊ, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές. Ανοίγοντας τη σέλα εκτιμάς την αύξηση της χωρητικότητας του αποθηκευτικού χώρου κατά σχεδόν 2,5 λίτρα, καθόσον μπορεί να χωρέσει το κράνος σου και κάποια μικροπράγματα επιπλέον. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στη μεταφορά της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο, στο κεντρικό “τούνελ” της Primavera. Απλό και βολικό! Όπως επίσης βολική είναι και η κοντύτερη κατά 5mm θέση οδήγησης (σούμα 780mm), τόσο για να πατούν τα πόδια με μεγαλύτερη σιγουριά στο έδαφος όσο και για να κατέβει χαμηλότερα το κέντρο βάρους και να βελτιωθεί με αυτόν τον τρόπο η οδική συμπεριφορά. Η ουσία όμως κρύβεται στις “αόρατες” αλλαγές, που αφορούν στο νέο ενισχυμένο ατσάλινο πλαίσιο και στην επίσης νέα ανάρτηση. Πίσω, τα δύο αμορτισέρ έχουν δεχθεί κάποιες αλλαγές στα σωθικά τους και πιο προοδευτικά ελατήρια, ενώ μπροστά θα δούμε ένα νέο σύστημα έδρασης και λειτουργίας του αμορτισέρ στο μονό μπράτσο (βραχίονα), σήμα κατατεθέν για μια αυθεντική Vespa! Διαφοροποιημένη είναι και η έδραση του κινητήρα/ψαλιδιού στην πίσω ανάρτηση, κάτι που σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρίας μειώνει τους κραδασμούς κατά 40%! Τέλος, ένα προσεκτικό μάτι θα προσέξει τη νέα διπίστονη (από μονοπίστονη) δαγκάνα στο μπροστινό φρένο, την αυξημένη διάμετρο του ταμπούρου πίσω και την ομοίως αυξημένη διάσταση της πίσω ζάντας, που έγινε πλέον 11”, όσο και ο μπροστινός δηλαδή.



Νέοι κινητήρες; Τριβάλβιδες κεφαλές;
Οι κινητήρες είναι τελευταίας κοπής και αποτελούν ότι πιο σύγχρονο διαθέτει η Piaggio σε Vespa. Είναι φυσικά τετράχρονοι και αερόψυκτοι, αλλά με τρείς βαλβίδες πλέον. Σχεδιάστηκαν και κατασκευάζονται στην Pontedera (Τοσκάνη), σε ένα κέντρο έρευνας και εξέλιξης που σύμφωνα με την Piaggio είναι από τα πλέον σύγχρονα στον κόσμο, με τρεις βασικούς στόχους: -Τη μείωση της κατανάλωσης, την αύξηση της απόδοσης και τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Προσπαθώντας να επιτευχθούν οι στόχοι της χαμηλής κατανάλωσης, που έθεσαν οι μηχανικοί της εταιρίας, μείωσαν τις εσωτερικές τριβές των εξαρτημάτων τους και βελτίωσαν τη ροή καύσιμου και καυσαερίων. Από πλευράς επιδόσεων έχει βελτιωθεί η ιπποδύναμη κατά 7.1% και η μέγιστη ροπή κατά 10.3% στην έκδοση 125 και κατά 6.3 και 7.8% αντίστοιχα στον 150αρη κινητήρα. Ταυτόχρονα, η μίζα είναι πιο ήσυχη σε λειτουργία και πιο αξιόπιστη στη λειτουργία, με την αυτόματη φυγοκεντρική μετάδοση να έχει βελτιωθεί, εναρμονιζόμενη με την συνολική απόδοση αυτών των νέων κινητήρων. Συνολικά, οι 3V είναι ελαφρύτεροι από τους 2βάλβιδους προκάτοχους!
Θεαματική όμως είναι και η μείωση της κατανάλωσης, όπου οι της Piaggio ανακοινώνουν μια βελτίωση της τάξης του 30%! Επίσης, τα διαστήματα συντήρησης έχουν επιμηκυνθεί στις 10.000 χιλιόμετρα, μειώνοντας σημαντικά το κόστος χρήσης/συντήρησης.

Μια κυρία στους δρόμους

Το χρώμα της απαστράπτουσας 125, “Crete Senesi Brown” όπως το λένε οι Ιταλοί, με εντυπωσίασε. Ο ροπάτος κινητήρας των 10,8 ίππων μου έδειξε από την πρώτη στιγμή γιατί έχει μειωμένη κατά 0,8 Ηp απόδοση σε σχέση με αυτόν της απερχόμενης LX. Πιο “γεμάτη” λειτουργία στις χαμηλές και στις μεσαίες στροφές του κινητήρα, εκεί δηλαδή όπου θα κινείται στο 95% των περιπτώσεων μια Vespa μέσα σε μια πόλη. Η Primavera κινήθηκε με χαρακτηριστική ευκολία με σχεδόν ανύπαρκτη παρουσία από ενοχλητικούς κραδασμούς, με βελούδινη αίσθηση από τη μετάδοση και αναπάντεχα άνετη ανάρτηση. Περνάει από πάνω τους με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία, χωρίς να “κοπανάει”.
Η θαλασσί “Blue Midnight” 150άρα μας έδειξε ότι η δουλειά των μηχανικών της Piaggio επικεντρώθηκε στη μεστή λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλο-μεσαίες στροφές, με τη διαφορά στις επιδόσεις (σε σχέση με την 125) να μην είναι εμφανής σε επιτάχυνση από στάση ή/και εν κινήσει, παρά μόνο στις ρεπρίζ όταν η ταχύτητα στο κοντέρ είναι πάνω από την ένδειξη 60 χλμ/ώρα. Αν υπάρχει κάτι που με “ενόχλησε”, αυτό ήταν η δύναμη που έπρεπε να βάλω στα φρένα κάθε φορά που έφτανα σε φανάρι με -ομολογουμένως- περισσότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ από τα επιτρεπόμενα. Τη δουλειά τους την κάνουν, αλλά θα ήθελα και ένα δεύτερο δισκόφρενο στη θέση του -έστω και βελτιωμένου- ταμπούρου. Με “ενόχλησε” επίσης και η απουσία πλαϊνού σταντ, πλην όμως είναι τόση η ευκολία χρήσης του κεντρικού που γρήγορα σε κάνει να ξεχάσεις το όλο γεγονός.
Η οδήγηση της Primavera όμως, με την εξαίρετη λειτουργία της ανάρτησης και τη βελούδινη μετάδοση, με έκανε να ξεχάσω να αναφέρω ένα σημείο που μου έκανε εντύπωση. Ο δείκτης βενζίνης ήταν δεν έλεγε να κουνηθεί από τη θέση του. Κάναμε πάνω από 60 χιλιόμετρα σταμάτα-ξεκίνα και αυτός… πεισματικά ακίνητος!


Η Vespa Pimavera 125 είναι διαθέσιμη στη χώρα μας με τιμή 3.590€ ενώ η έκδοση των 150 κ.εκ κοστίζει 3.770€. Και οι δύο εκδόσεις διατίθενται με σύστημα ABS.

Πηγή : caranddriver.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου